میدان سینتاگما در آتن و جاذبه های آن!

  سه شنبه، 26 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
میدان سینتاگما در آتن و جاذبه های آن!
میدان سینتاگما، میدان اصلی شهر آتن است. این میدان روبروی قصر قدیمی سلطنتی واقع شده و از سال 1934 پارلمان یونان در آن قرار دارد. این میدان مهم‌ترین میدان شهر مدرن آتن از دید تاریخی و اجتماعی ست و مرکز رحدادهای تجاری و سیاسی یونان محسوب می‌شود.
فهرست []

«میدان سینتاگما» (Syntagma Square) را می‌توان مهم‌ترین میدان شهر آتن و حتی کشور یونان به شمار آورد. این مکان، کانون فعالیت‌های تجاری، سیاسی و اجتماعی محسوب می‎شود و با توجه به فواره‌ و مجسمه‌های واقع در مرکز میدان و ساختمان پارلمان، می‌توان به راحتی آن را در نگاه اول تشخیص داد. میدان سینتاگما با هتل‌های 5 ستاره معروفی همچون «هتل گرند بریتانیا» (Hotel Grande Bretagne)، کافی‌شاپ‌ها و مغازه‌های گوناگون احاطه شده و تاریخی طولانی دارد. می خواهیم درباره میدان سینتاگما حرف بزنیم، در ادامه ساعد نیوز را همراهی کنید.

میدان سینتاگما (Syntagma Square) در اوایل قرن 19 طراحی و ساخته شده یعنی درست همان زمانی که اوتو، اولین پادشاه یونان پایتخت کشور را در سال 1834 از نافپلیو به آتن منتقل کرد. با ساخت قصر پادشاه و ملکه در میدان اینجا به میدان پالاس (قصر) معروف شد و به همراه میدان اومونوای (Omonoia) یکی از دو میدان اصلی شهر به حساب می آمد. در آن زمان کم کم جاذبه های زیادی در اطراف میدان شکل گرفت و به دستور ملکه فواره و همینطور باغ ملی ساخته شدند، باغی که درست در سمت راست ساختمان پارلمان قرار دارد.

در سال 1843، به خاطر قیام های مردمی و نظامی، پادشاه اوتو مجبور به وضع قانون اساسی شد چون سربازان در جلوی قصر تجمع و تقاضای قانون اساسی کردند. از آن زمان، این میدان به «سینتاگما» یعنی میدان قانون اساسی تغییر نام داد. امروز این میدان همچنان محلی برای تجمعات سیاسی است و نه فقط مقصدی توریستی برای گردشگران بلکه محلی برای دورهمی های خود مردم آتن هم هست.

پله های میدان سینتاگما از دیرباز محل گردهمایی های مردم آتن بوده، با رفتن به کنار این میدان کودکانی را می بینید که به کبوتران غذا می دهند و کوله گردانی که برای خنک شدن به کناره فواره رفته اند. یکی از مهمترین جاذبه های میدان سینتاگما، خانه پارلمان است، بنایی که در سال 1842 ساخته شد تا محل سکونت پادشاه اوتو و ملکه آمالیا باشد اما حدود صد سال بعد و در سال 1934 به پارلمان تبدیل شد. در پایین میدان بنای یادبود سرباز گمنامی به چشم می خورد که توسط نگهبانانی به ام اوزون (اعضای گارد رئیس جمهوری) محافظت می شود. این نگهبانان به خاطر قد بلند و قدرت بدنی بالای خود انتخاب شده اند و لباس های مخصوص و کفش هایی سنتی دارند. این نگهبانان با حرکات موزون آهسته ای که دارند هر یک ساعت یک بار جای خود را تغییر می دهند و تماشای آن ها گردشگران زیادی را به این محل می کشاند. حواستان باشد که به این نگهبانان دست نزنید و با آن ها صحبت نکنید چون آن ها اجازه ندارند که هیچ عکس العملی انجام دهند اما می توانید در کنار آن ها عکس های یادگاری جذابی بیندازید.

سینتاگما به عنوان نقطه مرکزی شهر جاذبه های زیادی را در اطراف خود جای داده است. پس از بازید از این میدان می توانید از جاذبه هایی مثل باغ مالی، طاق هادریان، پلاکا، آکروپلیس، زئوس، استادیوم پاناتنائیک (استادیومی مرمرین که در قرن 6 قبل از میلاد ساخته شد) و … دیدن کنید. در کنار میدان خیابان توریستی معروفی هست با مغازه های زیبا، خیابان ارمو (Ermou) که میدان سینتاگما را به میدان موناستیراکی وصل می کند و گردشگران زیادی برای پیاده روی به آنجا می روند.

میدان سینتاگما

ساخت فواره‌ی این میدان به دستور همسر شاه اوتو، یعنی ملکه «آمالیا» انجام شد؛ همان شخصی که امروزه برای داشتن باغ ملی آتن نیز مدیون او هستیم. امروزه این میدان، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران و گردهمایی مردم محلی به حساب می‌آید و هنوز هم مردم برای اعتراضات دسته جمعی در این مکان دور هم جمع می‎شوند. اگر هتلتان در این میدان قرار دارد و از شانستان به یکی از این اعتراضات برخورد کردید، جای نگرانی نیست؛ زیرا در وهله‌ی اول، این اعتراضات همیشه بخشی از تاریخ میدان سینتاگما بوده و امری عادی تلقی می‌شود و معمولاً یکی دو ساعت بیشتر طول نمی‌کشد. دوم اینکه 3 مورد از بهترین و گران قیمت‌ترین هتل‌های آتن، در این منطقه واقع شده‌اند و با ایجاد راه‌های خروج مخفی، آینده‌نگری به خرج داده‌اند تا مسافرانشان برای ورود و خروج به مشکل برنخورند.

میدان سینتاگما

این میدان یکی از بهترین نقطه های شهر برای دسترسی به حمل و نقل عمومی است. درست در زیر میدان، ایستگاه مترو قرار دارد، ایستگاهی اصلی که محل تلاقی خط 2 و 3 مترو است. در گوشه ای از میدان ایستگاه تراموایی است که مرکز شهر را به مناطق حومه جنوبی و شهرهای ساحلی وصل می کند. در اینجا اتوبوس های زیادی برای رفت و آمد به دیگر نقاط شهر هست و حتی می توانید از این میدان به راحتی با اتوبوس های مخصوص فرودگاه یا خطوط مترو به فرودگاه آتن بروید.

خلاصه

میدان سینتاگما میدان مرکزی شهر آتن به‌شمار می‌رود و در مقابل کاخ قدیمی سلطنتی که به قرن 19 تعلق دارد و مجلس یونان را در خود جای می‌دهد، قرار گرفته است. از نظر تاریخی و اجتماعی، از سینتاگما به‌عنوان مهم‌ترین میدان آتن مدرن یاد می‌کنند. این میدان مرکز رخدادهای تجاری و سیاسی آتن است و قطب حمل‌ونقل عمومی این شهر نیز شمرده می‌شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (507 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (62 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (13 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد