نحوه ی درمان های خاص برای پوست حساس

  دوشنبه، 05 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه ی درمان های خاص برای پوست حساس
لایه برداری معمولا برای پوست حساس توصیه نمی شود زیرا می تواند آن را تحریک کند .

راستش را بخواهید برای داشتن پوست خوب، نیاز به کمی وقت گذاشتن برای این دوست عزیز داریم. دوست گران قیمتی که باید در همه دوران زندگی به خوبی و با دقت از آن نگهداری کنیم . به این ترتیب و با انجام دادن مراقبت های روزانه ، شما برنامه دوره ای و روتینی برای پوستتان تعریف می کنید که به شادابی و سلامتی پوست چهره شما کمک می کند . ناگفته نماند که روتین های مراقبتی پوست فقط مختص به صورت نیستند و برای بدن ، دست ها و پاها هم بهتر است برنامه های منظم مراقبتی داشته باشیم . دقت داشته باشید که با این روش مراقب از پوست نیاز به هزینه های زیاد نیست و فقط با برنامه ریزی و انجام منظم این روش ها پوست صورتتان حال خوبی خواهد داشت. این نکته را در نظر داشته باشید که تنها با داشتن ژن خوب ، صاحب پوست خوب نمی شوید و باید با نگهداری و مراقبت پوستتان را حفظ کنید.

جنس پوست شما چیست ؟

پاسخ به این سوال روش ها و موارد مراقبت های روزانه و روتین پوست صورت شما را تغییر می دهد. در هر سن و سالی که باشید پوست شما یکی از این انواع است : معمولی ، خشک ، چرب، مختلط ( یا ترکیبی) و حساس ؛ و هر کدام از انواع ۵ گانه پوست شیوه های مراقبتی و محصولات شوینده مخصوص به خودش را دارد.

  • پوست معمولی:
    رنگ پوست یکدست و دارای طراوت طبیعی است و صاحبان این نوع پوست با کمترین میزان افزایش یا کاهش چربی و رطوبت مواجه هستند . به علاوه در این نوع پوست منافذ به سختی دیده می شوند .
  • پوست خشک :
    افراد دارای پوست خشک با کمبود رطوبت در سطح پوست، قرمزی ، خارش و گاهی حالت ترک خوردگی مواجه می شوند . به دلیل کاهش رطوبت ایجاد شده در پوست ، باید بیشتر از دیگران مراقبت چین و چروک باشند .
  • پوست چرب:
    کسانی که پوست چرب دارند مستعد انواع مختلف جوش ( سر سیاه و سر سفید ) هستند . منافذ باز و برق افتادن مدام از دیگر معایب این نوع پوست است.
  • پوست حساس :

صاحبان پوست مختلط در ناحیه پیشانی ، بینی و گاهی چانه از چربی زیاد شکایت دارند در حالیکه در بقیه قسمت های صورت ، پوست خشک و یا نرمال دارند . مشکلاتی مثل داشتن جوش ، براق بودن مدام و منافذ باز از معایب داشتن پوست ترکیبی یا مختلط است.

درمان های خاص برای پوست حساس

در صورت بخار دادن پوست حساس، منبع بخار باید در فاصله ای قرار داشته باشد که داغی آن روی صورت حس نشود.میزان فاصله باید در هنگام بخار دادن تعیین شود.در مورد بعضی از دستگاه ها سی سانتی متر فاصله مناسبی است و برای بعضی دیگر این فاصله ممکن است فقط پانزده سانتی متر باشدبه هر حال نباید نباید هیچ گرمایی روی صورت خود احساس کنید.صورت را یک یا دو بار در ماه و هر بار به مدت دو تا سه دقیقه بخار بدهید. بعد ببینید که آیا این کار اثر مثبتی روی پوست شمادارد یا خیر.ممکن است بخار دادن برای پوست های حساس لازم یا موثر نباشد.

لایه برداری:

لایه برداری معمولا برای پوست حساس توصیه نمی شود زیرا می تواند آن را تحریک کند .با این حال بسته به نوع حساسیت پوست لایه برداری می تواند برای این نوع از پوست مفید و سازگار باشد.از بین مواد لایه بردار رایج یعنی پاپایای سبز و آلفا هیدروکسی اسیدها، اولی برای پوست حساس بهتر است.روغن های ضروری و درمان های عطر درمانی به دلیل نشاط آور بودن می توانند برای پوست حساس مفید باشند اما با پوست هایی که از حساسیت بالایی برخوردارند سازگار نیستند.محصولاتی مثل مرطوب کننده ، اسپری و پاک کننده ای را انتخاب کنید که محتوی روغنهای ضروری بسیار ملایم مانند روغن بابونه رومی، روغن اسطوخودوس و روغن گل سرخ با درصد پایین مثلا ۱ درصد باشند.

بسته به میزان حساسیت پوست و مواد مورد استفاده می توان هم از ماسک های خاک رس و هم از ماسک های کرمی برای پوست های حساس استفاده کرد.در صورتی که پوست خشک و حساس است، از ماسک های کرمی استفاده کنید.درصورتی که پوست، خشک و حساس است؛ از ماسک های کرمی استفاده کنید چنان چه پوست چرب و حساس است ماسک های خاک رس برای آن مفید هستند.خاک رس به خودی خود ماده آلرژی زایی نیست .اما اگر تصمیم دارید از یک ماسک کرمی استفاده کنید، بهتر است برچسب مربوط به مواد تشکیل دهنده آن را کنترل کنید، بهتر است افرادی که پوست حساس دارند، خودشان ماسک تهیه کنند.

کرم های دور چشم:

از پوست حساس اطراف چشم محافظت می کنند، مثل همیشه، مواد مورد استفاده در آن را کنترل کنید.

اسپری کردن:

اسپری کردن پوست را فوق العاده شاداب و مرطوب می کند و معمولا سازگاری خوبی با پوست حساس دارد.اسپری کردن صورت با چای بابونه می تواند پوستی را تحریک شده یا ملتهب است بسیار تسکین دهد.

نکات کلی برای مراقبت و درمان پوست های حساس

– از حمام های به شدت گرم دوری کنید. گرمای آب پوست تان را خشک تر می کند. همیشه برای حمام کردن از آب ولرم استفاده کنید.

– پس از پاکسازی و تمیز کردن پوست تان، آن را به حال خودش رها نکنید. بلافاصله از مرطوب کننده استفاده کنید.

– همراه داشتن یک مرطوب کننده صورت ایده ی خوبی است. استفاده از این محصول و نگهداری آن آسان است.

– دستگاه رطوبت ساز هوا در اتاق تان داشته باشید تا سطح رطوبت را در فضای زندگی تان افزایش دهید و به این ترتیب به مبارزه با مشکل خشکی پوست تان نیز کمک کنید.

– محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی خشن و رایحه های تند هستند، برای افرادی که پوست خشک دارند، اصلا گزینه ی مناسبی محسوب نمی شوند. این محصولات پوست را تحریک، قرمز، خارش دار و پوسته پوسته می کنند.

– لباس های راحت بپوشید که سبب بروز خراش روی پوست تان نمی شوند. لباس های پنبه ای سبک گزینه های خوبی هستند.

– از سپری کردن مدت زمان زیاد زیر نور خورشید پرهیز کنید. تیره شدن پوست و خشک شدن می تواند یک ترکیب بسیار مضر باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان