پنیر بری و خواص مفید آن

  چهارشنبه، 14 دی 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
پنیر بری و خواص مفید آن
پنیر بری یکی از انواع پنیرهای فرانسوی نرم و خامه‌ای با طعم کره است که صبحانه‌های خوشمزه‌ای را رقم می‌زند. در این مقاله، هرآنچه را لازم است درباره این پنیر بدانید، گفته‌ایم.

پنیر بری پنیری است که در بخش بری از شهرستان سن ا مارن در فرانسه تولید می شود. کمی زرد رنگ با لایه خاکستری و خمیری و نرم است.در دمای اتاق ، طعم اصیل این پنیر فرانسوی باستان آشکار می شود. قبل از سرو کردن آن روی میز ، لازم است که مدتی در خانه نگهداری شود. این نوع پنیر به شکل کیک تخت است و دارای ضخامت 3 تا 5 سانتی متر و قطر 30 تا 60 سانتی متر است. ضخامت کیک پنیری و زمان رسیدن آن در وضوح آن تأثیر دارد. طعم آن تندتر ، نازک تر و طولانی تر شدن کیک خواهد بود. روند رسیدن پنیر در لحظه قطع اولین قطعه از کیک متوقف می شود.اغلب پنیر بری واقعی با دست درست می شود.

پنیر بری

ارزش غذایی پنیر بری

میزان کالری این محصول تقریباً 330 کالری در هر 100 گرم است. این ماده حاوی عناصر مغذی زیادی مانند سدیم و فسفر ، منیزیم ، کلسیم و پتاسیم است. عناصر کمیاب پنیر بری: مس و سلنیوم ، روی و آهن و منگنز. علاوه بر این عناصر ، محصول با ویتامین های گروه B (اسید فولیک و پانتوتنیک ، کولین و پیریدوکسین ، ریبوفلاوین و تیامین ، نیاسین و سیانوکوبالامین) ، E ، K ، A و D. اشباع می شود. ترکیب پنیر نیز غنی شده است با 8 اسید آمینه و باکتری های مفید.

چگونه بری بخوریم؟

اگر می خواهید پنیر بری با قالب سفید را امتحان کنید ، سعی نکنید پوست آن را پوست بگیرید ، ارزش این است که این پنیر را با پوسته بخورید. با انواع میوه ها ، آجیل ها و نان ها مطابقت دارد. بنابراین ، دوستداران واقعی چنین محصولی توصیه می کنند آن را با سیب یا گلابی بخورند.

دیگران بری را دوست دارند ، همراه با مربای انجیر ، عسل یا کمپوت گیلاس شیرین. هنوز هم ، چنین غذای خوشمزه پنیری به خوبی با نان فرانسوی ، بادام یا گردوی آب نبات مطابقت دارد. همچنین با کراکرهای سفید قابل خوردن است.

وقتی نوبت به نوشیدنی می رسد ، می توان این پنیر آبی را با شامپاین ، برخی شراب ها ، و یک آبجو کاملاً غنی ترکیب کرد. این نوع پنیر به طور ایده آل با شراب های خشک مانند Riesling یا Marsanne تکمیل می شود. همچنین تأکید بر آبدار بودن و طعم شگفت انگیز این محصول با Viognier یا یک شراب قرمز سبک تر مانند Pinot Noir کاملاً امکان پذیر است.
اگر الکل در دستور کار شما نیست ، می توانید بری را با آب سیب یا آب مشابه بخورید.

پنیر بری برای آزمایش های آشپزی نیز عالی است. به عنوان بخشی از شیرینی های شیرین ، همراه با ماهی های خوشمزه (ماهی قزل آلا) که برای تهیه سس پستو یا پنیر استفاده می شود ، پخته می شود.

 پنیر بری

فواید پنیر بری

پنیر بری سرشار از پروتئین و ویتامین و مواد معدنی است و منبعی عالی از پروتئین کازئین، ویتامین B12 (تأمین کننده انرژی بدن)، کلسیم (برای استحکام استخوان ها) و ویتامین A (برای تقویت سیستم ایمنی بدن) محسوب می شود.

۱. حفظ وزن بدن

در گذشته برای کاهش وزن از محصولات لبنی پرچرب مانند پنیر بری پرهیز می شد و اعتقاد بر این بود که مصرف این نوع لبنیات منجر به چاقی می شود. بعدها عکس این موضوع ثابت شد. بنا بر تحقیقات، بین اضافه وزن و مصرف لبنیات پرچرب هیچ رابطه مستقیمی وجود ندارد.

همچنین کازئین (پروتئین شیر) یکی از پروتئین های باکیفیتی است که در بیشتر پنیرها از جمله پنیر بری وجود دارد. این پروتئین به علت اثرات طولانی مدت سوخت رسانی اش محبوب بدنسازان است.

پروتئین کازئین دیرهضم است، پس بهترین ماده خوراکی برای گذراندن زمان های طولانی بدون غذاست، مانند شب ها. پنیر بری نسبتا سیرکننده است و با مصرف کالری کمتر، مدت بیشتری سیر می مانید. همچنین طبق بررسی ها رژیم غذایی مملو از پروتئین کازئین، به ویژه وقتی با ورزش همراه شود، در کاهش وزن نقش بسزایی دارد. در ضمن وقتی پروتئین کازئین شما را سیرتر نگه دارد، هنگام انتخاب غذاهای مصرفی تان بهتر عمل می کنید و کالری کمتری مصرف می کنید.

۲. بهبود انرژی و خلق وخو

پنیر بری منبعی عالی از ویتامین B12 یا کوبالامین است. ویتامین B12 برای سنتز DNA و عملکرد صحیح سلول های عصبی ضروری است. بدن نمی تواند به تنهایی ویتامین B12 تولید کند و باید آن را از طریق غذا به دست آورد. کمبود ویتامین B12 در رژیم غذایی، شما را در خطر ابتلا به بیماری کم خونی مگالوبلاستیک قرار می دهد. اگر به این نوع بیماری مبتلا شوید، بدنتان نمی تواند به اندازه کافی اکسیژن را به اندام های حیاتی بدن برساند که در نهایت منجر به ضعف و خستگی می شود. بنابراین با مصرف کافی این ویتامین انرژی بدنتان افزایش می یابد.

همچنین بنا بر شواهد علمی، کمبود ویتامین B12 موجب افسردگی شدید می شود و مصرف به اندازه این ویتامین خلق و خو و حال روحی افراد را بهبود می بخشد.

البته افراد افسرده ای را که کمبود ویتامین B12 ندارند، نمی توان با مصرف این ویتامین درمان کرد. بااین حال اگر گرفتار علائم افسردگی شدید، پیش از درمان با داروهای افسردگی مقدار ویتامین B12 بدنتان را بررسی کنید.

۳. تقویت استخوان ها

پنیر بری ۵درصد نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند. کلسیم ماده معدنی ضروری برای شکل گیری، رشد و استحکام استخوان هاست. بنا بر تحقیقات، مصرف مکمل و غذاهای سرشار از کلسیم تراکم مواد معدنی استخوان و در نتیجه استحکام استخوان ها را بهبود می بخشد.

وقتی بدن دچار کمبود کلسیم می شود، استخوان ها ضعیف و شکننده می شوند و خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد. نیاز روزانه افراد به کلسیم حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم است.

۴. تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین A نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. خواص ضدالتهابی قدرتمند این ویتامین واکنش های سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و برای درمان بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی و آنفولانزای معده به آن کمک می کند.

مصرف نکردن غذاهای حاوی ویتامین A، بدن را به کمبود این ویتامین دچار می کند. فردی که کمبود ویتامین A دارد، مستعد بیماری است و بدن او نمی تواند به راحتی با بیماری ها مبارزه کند.

۵. بهبود سلامت قلب

با اینکه پنیر بری سرشار از چربی های اشباع شده است، حاوی ترکیباتی چون پروتئین، کلسیم و ویتامین D است که برای سلامت قلب مفیدند. همچنین بر اساس برخی از تحقیقات، لبنیات پرچرب ممکن است برای قلب مفید باشد. مثلا با توجه به تحقیقی که سال ۱۴۰۰ انجام شد، بین چربی لبنیات و کم شدن احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ارتباط وجود دارد. البته برای اثبات قطعی این موضوع باید تحقیقات بسیاری انجام شود.

عوارض پنیر بری

  • افزایش فشار خون : این پنیر مملو از سدیم است، بنابراین برای افراد مبتلا به فشار خون بالا یا افرادی که رژیم غذایی کم سدیم دارند مضر است.
  • حساسیت: افراد بسیاری به این پنیر حساسیت نشان می دهند. در واقع حدود ۴درصد از بزرگ سالان و ۶درصد از کودکان به پنیر بری حساسیت دارند. شیر یکی از ۸ ماده حساسیت زای رایج است و پنیری که از آن به دست می آید هم افراد حساس به شیر را دچار همان علائم می کند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان