پیشنهاد‌هایی برای کاهش وزن تا شروع سال جدید

  یکشنبه، 13 بهمن 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
پیشنهاد‌هایی برای کاهش وزن تا شروع سال جدید
ساعد نیوز: فضای مجازی پر است از رژیم‌های پیشنهادی که عوارض زیادی دارند ما به شما کاهش وزن اصولی را پیشنهاد می‌کنیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ماه و روز های پایانی سال جنب و جوش برای خانه تکانی و انجام کار های عقب افتاده بیشتر می شود. در این بین خیلی ها به دنبال کم کردن وزن اضافه خود هستند، اما نکته ای که وجود دارد این است که نمی توان رژیم غذایی کلی به همه پیشنهاد داد بلکه کار علمی و اصولی این است که هر فرد به متخصص تغذیه ورژیم درمانی مراجعه وبرنامه غذایی خاص خودش را دریافت کند چرا که رژیم غذایی به شرایط هرفرد بستگی دارد. این روز ها در شبکه های مجازی رژیم های زیادی ارائه می شود که نمی توان به علمی و کم عارضه بودن آن اطمینان داشت. به همین دلیل درادامه به پیشنهاد های اصولی متخصصان در سایت های علمی وبا کمترین عوارض برای کاهش وزن افراد سالم و بدون بیماری زمینه ای اشاره کرده ایم تا به کاهش وزن شما کمکی کرده باشیم (کاهش وزن هفته ای نیم تا یک کیلوگرم). کاهش وزن درسه حالت ممکن است اتفاق بیفتد، ازبین رفتن توده چربی، از دست دادن آب بدن و از دست رفتن عضلات بدن که بهترین شیوه لاغری کاهش چربی و پایداری آن است و، اما ...

روز های باقی مانده تا پایان سال
اولین و مهم ترین چیزی که باید برای ازدست دادن وزن انجام دهید پذیرفتن این واقعیت است که شما اضافه وزن دارید و هدفتان را تعیین کنید.

تمرین های هوازی
تمرین های هوازی یعنی ۳۰ دقیقه ورزش، پنج بار در هفته کافی است هر چه سطح انجام فعالیت بیشتر باشد، مقدار کالری سوزانده شده توسط بدن نیز بیشتر خواهد بود. برای کاهش وزن به میزان نیم کیلوگرم لازم است ۳۵۰۰ کالری سوزانده شود. به عنوان مثال کالری سوزی دویدن حدود ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری درهرساعت است. به گفته کارشناسان ۴۰ درصد موفقیت در کاهش وزن مربوط به ورزش کردن شماست.

زمان بندی برای غذاخوردن

به غیر از خوردن نوع مناسب غذا انتخاب زمان مناسب برای خوردن آن هم مهم است.

بعد از ساعت هشت شام نخورید و قبل از خواب فعالیت فیزیکی داشته باشید.

به این نکته توجه کنید که بیشترین افزایش وزن به دلیل میان وعده هایی است که استفاده می کنید. سعی کنید آن را با خوراکی های سالم پرکنید. بیسکویت را جایگزین آجیل یا سالاد ها کنید؛ مصرف کافئین را تا حد ممکن کاهش دهید. برای کاهش وزن بیشتر باید سرعت سوخت و ساز بدن را زیاد کنید. راه درست این است که وعده های غذایی را از سه به پنج وعده افزایش دهید. خوردن غذای بیشتر در مقادیر کوچک تر کمک می کند در تمام روز کار سوخت و ساز بدن ادامه داشته باشد و موجب سرعت بخشیدن به سوزاندن کالری و در نتیجه سوزاندن چربی شود.

پیاده روی کنید
پیاده روی و تمرین هوازی را برای از دست دادن وزن انجام دهید. ۴۵ دقیقه پیاده روی در صبح ۱۶۰ کالری دریافتی شما را می سوزاند.

کار کردن هنگام تماشای تلویزیون
افزون بر پیاده روی و ورزش، در طول روز چقدر جلوی تلویزیون می نشینید.
بهتر است در این زمان فعالیت بدنی داشته باشید و کار انجام دهید. خود این کار به تنهایی در از دست دادن ۳ کیلو گرم در یک ماه کمک خواهد کرد.

پروتئین بخورید

میوه ها، سبزیجات، عدس، تخم مرغ، گوشت، انبه، موز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که نباید روزانه بیش از یک عدد موز بخورید؛ سیب زمینی کمتری مصرف کنید وبیش از یک عدد تخم مرغ در طول روز استفاده نکنید.

حذف غذای ناسالم
از شر غذا های سرخ شده، خلاص شوید. غذا های سفید، مانند نودل ها، پاستا ها و نان سفید را با نان قهوه ای و پاستای غنی شده جایگزین کنید.

نه به شکر
یکی دیگر از چیز هایی که باید برای کاهش وزن انجام دهید، این است که از شر شکر خلاص شوید. کیک، بیسکویت و بستنی همگی دشمن شما هستند. این مواد متابولیسم شما را کاهش می دهند و کاهش وزن شما را متوقف می کنند.

نوشیدن چای سبز
نوشیدن چای سبز به کاهش وزن کمک می کند. اگردر طول روز سه یا چهار فنجان چای سبز بنوشید، سوخت و ساز بدن خود را افزایش می دهید و وزنتان سریع تر کاهش می یابد.

نوشیدن آب
آب بیشتری بنوشید این کار در واقع کمک می کند تا کمتر غذا بخورید. نیم تا یک ساعت قبل از غذا حتما یک لیوان پر آب بنوشید، به این ترتیب کالری کمتری را مصرف می کنید. سبزیجات خام، میوه ها، سالاد، بهترین چیز هایی است که می توانید برای از دست دادن وزن مصرف کنید.

صبحانه، ناهار و شام پیشنهادی

صبحانه
یک فنجان شیر، یک عدد میوه، دو عدد سفیده تخم مرغ، دو تکه نان قهوه ای و چای گیاهی.

ناهار
سالاد میوه با اسفناج، دو تکه مرغ و سبزیجات کاری و یک عدد تخم مرغ.

شام
سوپ مرغ خانگی و برنج قهوه ای با مرغ.

میان وعده
تعداد کمی بیسکویت کرم دار

قبل از ورزش قهوه بنوشید
یک ساعت قبل از تمرین می توانید یک فنجان قهوه گرم بدون قند بنوشید.

بیشتر بخوابید
آیا می دانید یکی از بزرگ ترین اسرار کاهش وزن خواب خوب است. اگر حدود هشت ساعت در روز بخوابید شانس کم کردن اضافه وزن خود را افزایش داده اید. برای این که بتوانید کاهش وزن قابل ملاحظه ای داشته باشید مصرف فیبر را افزایش دهید، چون فیبرموجب جذب چربی بدن و کاهش سطح کلسترول بد در خون و سم زدایی می شود.

کاهش استرس
برای ایجاد احساس سیری توصیه می شود از دمنوش های گیاهی مانند دمنوش زنجبیل با آب لیمو یا چای سبز حتی ترکیبی ازهر دو استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا افزون بر این که احساس سیری می کنید سرعت سوزاندن چربی را هم افزایش دهید.

کالری انواع تخم مرغ
تخم مرغ (زرده تنها) یک عدد ۵۰ کالری
تخم مرغ (سفیده تنها) یک عدد ۲۰ کالری
تخم مرغ آب پز یک عدد ۷۰ کالری
تخم مرغ نیمروی کم روغن یک عدد ۱۳۰ کالری


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (201 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (184 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (126 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (99 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (92 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (89 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (72 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (69 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (66 نظر) حضور بازیگران و فوتبالیست های معروف در مراسم عروسی شیدا خلیق و همسرش+عکس/ از علی بیرانوند و سعید مهری تا نوید محمدزاده و سروش رفیعی (58 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (57 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (55 نظر) دانلود آهنگ جدید «مرور» حامیم +فیلم/ من خاطراتم با تو رو هرشب مرور میکنم میمیرم از دوریت ولی حفظ غرور میکنم… (54 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار برای رسیدن دستش به سقف +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (54 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (54 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
علاقه شدید ناصرالدین شاه به عینک طلا/ روزی که شاه، سوگلی کردستانی اش کور شد! +عکس
فال روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز چهارشنبه 7 شهریور 1403+فیلم
فال ابجد روزانه چهارشنبه 7 شهریور 1403
رونمایی از خانه ابدی زهره حمیدی توسط همسرش/ مرحومه میخواست در بی بی سکینه کرج دفن شود امااا...
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است
فوری: برکناری اردشیر انتظاری از دانشگاه به دلیل توهین به مهسا امینی + فیلم
عروس خانوم؛ این اقلام غیرضروری رو از لیست جهیزیه‌ات حذف کن و توی مخارجت کلی صرفه‌جویی کن
بیوگرافی و زندگی خصوصی امیررضا فرامرزی، هاشم سریال از سرنوشت و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی و زندگی خصوصی ناهید مسلمی، بازیگر برنامه جوکر2 و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
آموزش کامل تعویض دنده ماشین در رانندگی + اصول
اینجوری کولر ماشینت دو برابر خنک میکنه +آموزش سریع
تولد عجیب دخترانی نیمه انسان و نیمه پری دریایی +تصاویر باورنکردنی
منتخب روز   
پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم