رژیم غذایی سالم برای کاهش و حذف سلولیت

  پنجشنبه، 30 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
رژیم غذایی سالم برای کاهش و حذف سلولیت
یکی از علت های سلولیت پوست رژیم غذایی ناسالم، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، ورزش نکردن، کم آبی بدن، درصد چربی بدن و متابولیسم ضعیف آن است؛ به همین خاطر می خواهیم امروز با استفاده از یک رژیم غذایی ضد سلولیت در از بین رفتن سلولیت های موجود تلاش کنیم.

صرف نظر از سن، وزن و شکل، سلولیت کابوس هر زن است، بعضی افراد فکر می کنند که سلولیت تنها در افراد دارای اضافه وزن ظاهر میشود اما واقعیت این است که این مشکل در انسان های لاغر نیز رخ می دهد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که اگر شما میخواهید سلولیت را به طور کامل کاهش یا حذف کنید، مهم است که رژیم غذایی سالم داشته باشید.

سلولیت چیست؟

زمانی که سلول های چربی در زیر پوست انباشته می شوند به بافت فشار می آورند و باعث ایجاد ظاهری ناهموار و پوست پرتقالی مانند می شوند که به آن سلولیت می گویند. سلولیت معمولاً بر روی باسن، ران و پشت بازوها ایجاد می شود. سلولیت بیشتر از بقیهٔ نقاط بر روی ران ها می تواند ایجاد شود به دلیل اینکه در این منطقه چربی بیشتری وجود دارد.

چرا سلولیت در خانم ها بیشتر است؟

درست زیر پوست لایه ای بافت وجود دارد که برای وصل کردن پوست به عضله استفاده می شود. شکل این بافت در مردها بصورت مورب یا صلیبی است که صاف و پیوسته است. متاسفانه در خانم ها، این بافت پیوندی به صورت عمودی است و چون به پوست وصل است، چاله هایی ایجاد می کند که چربی را به دام انداخته و ظاهر برآمده و ناهموار به آن می دهد.

موادغدایی موثر در درمان سلولیت

ماهی سالمون

ماهی سالمون به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است می تواند به کاهش سلولیت کمک کند.

همچنین به دلیل وجود اسید چرب امگا 3 منجر به کاهش اشتها، کاهش التهاب بافت ها، ترمیم و تقویت پوست و بافت های پوستی می شود. کاهش تولید توکسین ها و سموم در داخل رگ های خونی و بهبود گردش خون می شود.

درنتیجه مواد زائدی که در بافت همبند باعث ایجاد فشار در پوست می شود کاهش می یابد.

سرکه سیب

سرکه سیب برای استفاده در سس های سالاد بسیار مناسب است. کلسیم، پتاسیم و منیزیم موجود در سرکه سیب توکسین ها را از بین برده و احتباس آب در اطراف شکم و ران ها را کاهش می دهد درنتیجه باعث کاهش التهاب و سلولیت می شوند. از بین بردن توکسین ها همچنین کمک می کند تا هورمون های استرس از بین رفته، کبد پاک سازی شده و تولید هورمون استروژن را متعادل کند و باعث کاهش ایجاد شدن سلولیت یا درمان سلولیت موجود شود. سرکه سیب همچنین می تواند باعث کاهش وزن و لاغری شود.

روغن زیتون

یک عقیده اشتباه در مورد چربی ها وجود دارد و باعث ایجاد ترس از خوردن چربی می شود! روغن زیتون با چربی های غیراشباع و پلی فنول ها به سلامت غده تیروئید کمک می کند. عملکرد درست تیروئید باعث افزایش متابولیسم، سوختن چربی و رساندن انرژی رساند به سلول های پوستی می شود. همه این عوامل سبب باعث کاهش سلول های چربی و ضخیم شدن پوست برای پوشش فرورفتگی ها و درمان سلولیت شود. استفاده از روغن زیتون در حرارت پایین و در کنار سبزیجات غنی از فیبر به شدت توصیه می شود.

زعفران

زعفران حاوی مواد ضدالتهابی است که مانع گسترش سلول های چربی می شود. فقط مقدار کمی از این ماده می تواند اشتهای شما را کاهش دهد و گردش خون بین بافت را افزایش دهد. افزایش گردش خون می تواند با افزایش تون عضلانی زیر پوست باعث حذف فرورفتگی ها و ایجاد یک سطح صاف تر و سفت تر و درمان سلولیت شود.

شکلات تلخ

کاکائو طبیعی پر از آنتی اکسیدان ها است که باعث کاهش چربی در سلولیت می شود و عملکرد سلول ها ازجمله سلول های پوست را بهبود می بخشد. خوردن شکلات تلخ 80% به کاهش فرورفتگی های پوستی و متابولیزه شدن سلول های چربی کمک می کند.

چای سبز

ماده فعال Epigallocatechin gallate یا EGCG، در چای سبز و زنجبیل، سوخت وساز بدن و سوختن چربی ها را افزایش می دهد که باعث کاهش تولید سلول های چربی شده درنتیجه باعث درمان سلولیت می شود.

مقدار کم کافئین چای با وجود EGCG باعث از بین رفتن سموم و چربی ها شده، فشار سلول های چربی به پوست و ایجاد شکل پرتقالی را کاهش می دهد.

این سؤال ایجاد می شود که پس چرا قهوه مؤثر نیست؟ قهوه به دلیل وجود مقادیر بالاتری از کافئین آب بدن شما را بیش ازحد دفع می کند، بدن شما را در معرض مایعات و سموم قرار داده و چربی زیر پوست را گسترش می دهد.

فلفل قرمز

ویتامین B6 فلفل قرمز، باعث بازسازی و تقویت بافت همبند شده و آن ها را به یک سلاح بسیار عالی در مبارزه با فرورفتگی های ناخواسته تبدیل می کند.

“کپسایسین” موجود در فلفل قرمز می تواند متابولیسم بدن را تا 25٪ به مدت سه ساعت پس از خوردن آن ها افزایش دهد. این باعث می شود بدن شما به راحتی کالری بسوزاند که در کاهش چربی کمک می کند. همچنین جریان خون، سم زدایی مواد سمی و کاهش میزان چربی در بافت های همبند را بهبود می بخشد و این باعث می شود که شکل ظاهری ناهمگون سلولیت کاهش یابد.

4. توت های تیره رنگ

از توت های تیره رنگ می توان بلوبری و تمشک را نام برد. این توت ها باعث افزایش تولید کلاژن و ایجاد بافت جدید شده و این باعث بهبود بافت پوست می شود و به پوست اجازه می دهد بافت چربی را در زیر نگه داشته، فشار به پوست و شکل ناهموار ایجاد نشود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (159 نظر) رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (147 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (133 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (83 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (79 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (70 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (69 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (68 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (65 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (60 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (59 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای خشک کردن فرش خیس حماسه آفرید/ اُستاد تمام خانه داری در سطح بین الملل+عکس🤣 (57 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (56 نظر) دانلود آهنگ جدید «مرور» حامیم +فیلم/ من خاطراتم با تو رو هرشب مرور میکنم میمیرم از دوریت ولی حفظ غرور میکنم… (53 نظر) حواسمان باشد مبینا گم نشود! / تحصیل او در دانشگاه جای کسی را تنگ می کند؟ (51 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 6 شهریور ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 6 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 6 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز سه شنبه 6 شهریور 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 6 شهریور 1403
فال انبیاء روزانه سه شنبه 6 شهریور 1403
بیوگرافی و زندگی شخصی بهروز تابانی رقیب هادی چوپان + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
خادمیاران شهرداری مرند به صف شدند / پای دل در مسیر دلدادگی
آش نذری اربعین ملکانی‌ها قسمت چینی‌های چشم بادامی شد + عکس
پارا تکواندوکار جوان مرندی از پارا المپیک پاریس می‌گویند: برایم دعا کنید
1 کشته و 4 مصدوم بر اثر واژگونی سمند در جاده اهر قره درویش
آشنایی با زنوزق، ماسوله خطه آذربایجان + تصاویر
بیوگرافی و زندگی خصوصی متین ستوده، بازیگر برنامه جوکر2 و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
صهبا شرافتی، روناک سریال نون خ: آقایی با من تماس گرفت و گفت من درباره چهره شما نظر دادم!
ویدیو/ ماجرای شنیدنی یک روزنامه‌نگار که برای رسیدن به موفقیت، 600 مقاله برای "واشینگتن پست" نوشت/ کارمند رویایی دیگران هستید یا کارفرمای ایده‌های خودتان!؟
منتخب روز   
زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی