طرز تهیه چای زغال اخته لذیذ

  شنبه، 17 مهر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه چای زغال اخته لذیذ
زغال اخته یا گیلاس کرنلی با نام علمی Cornus mas که منشا آن مناطق جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا است در هنگام رسیدن به رنگ قرمز روشن می شود. اشکال کروی یا بیضوی، با طول متوسط 1.5-2 سانتی متر طول و 1.5 سانتی متر قطر میباشد و طعم ترش و شیرین دارد.

چای زغال اخته از دسته چای ها و نوشیدنی های گرم می باشد که با میوه خوشمزه و خوش رنگ زغال اخته تهیه می شود و شما اگر به زغال اخته علاقه دارید این چای را به شدت دوست خواهید داشت زیرا عطر و مزه بسیار خوبی دارد و برای مهمانی و دورهمی نیز گزینه بسیار مناسبی است. زغال اخته یکی از میوه های بسیار خوشمزه و کم کالری می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد این میوه دلبر و خوش رنگ و لعاب پاییزی برای قلب بسیار مفید است مختصری از خواص زغال اخته را برای شما بازگو می کنیم تا از خوردن این نوشیدنی مفید غافل نشوید. زغال اخته سرشار از ویتامین است که نوشیدن آب زغال اخته باعث می شود سیستم ایمنی بدن بهتر عمل کند و از بروز بیمارهای قلبی جلوگیری کند اما ویتامین C موجود در زغال اخته کمک به تولید نورآدرنالین می کند که باعث ارتقای ارتباط سلول های مغزی می شود. همچنین زغال اخته باعث کلاژن سازی پوست می شود و پوست را سفت و جوان نگه می دارد. شما می توانید زغال اخته را در انواع شیرینی و کیک ها استفاده کنید و یا مانند این نوشیدنی یک چای درجه یک و خوش رنگ تهیه کنید.

مواد لازم برای چای زغال اخته

  • زغال اخته تازه 2 لیوان
  • عسل 2 قاشق غذاخوری
  • آب 2 لیوان
  • آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
  • چوب دارچین 1 تکه کوچک
  • میخک 3 عدد

طرز تهیه چای زغال اخته

آب را داخل ظرف روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس زغال اخته ها را داخل آن بریزید و پس از 10 دقیقه که جوشید صاف کنید ( داخل توری بریزید و با قاشق فشار دهید تا آب زغال اخته از تفاله آن جدا شود ).عصاره زغال اخته را بهمراه عسل ، میخک ، چوب دارچین و آب لیمو داخل قوری بریزید و مخلوط کنید و 10-15 دقیقه اجازه دهید روی بخار آب دم بکشد. سپس داخل فنجان بریزید و میل کنید.

خواص چای زغال اخته

  • برای درمان اسهال خونی و اسهال استفاده می شود. احساس خشکی دهان که هنگام خوردن گیلاس قرنیه احساس می شود ، ناشی از جمع شدن و انقباض بافت تانن قابض است. این ترشح مایعات را محدود می کند و اولین گام به سمت بهبودی از اسهال یا اسهال خونی را نشان می دهد.
  • زغال اخته یک ادرار آور کارآمد است. این بدان معنی است که می تواند تولید ادرار را تحریک کند ، فرایندی که از عملکرد طبیعی کلیه پشتیبانی می کند ، به کاهش فشار خون بالا (فشار خون بالا) کمک می کند و باعث سم زدایی می شود.
  • زغال اخته به دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین C ، یک ماده ضد التهاب ، ضد ویروس و ضد باکتری قوی ، تصور می شود که برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا ایده آل است. البته نا گفته نماند برای اینکه فرد از چنین مزایای سلامتی بهره مند شود ، گیلاس قرنیز باید به صورت خام مصرف شود (گرمای پخت و پز ویتامین C را از بین می برد)
  • مانند اکثر توت ها ، زغال اخته حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد از مولکول های رادیکال آزاد را فراهم می کند و از بیماری مزمن محافظت می کند.
  • زغال اخته به دلیل دارا بودن مواد معدنی زیاد از خاصیت ترمیم کنندگی بسیار خوبی برخوردار هستند. سرشار از کلسیم ، پتاسیم ، مس ، آهن ، منگنز ، روی و منبع خوب سدیم است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (972 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (272 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (119 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (101 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (66 نظر) تصویری از آیت الله آل هاشم امام جمعه مردمی و محبوب تبریز سوار بر تراکتور/ چون از جنس مردم بود محبوب بود (28 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (26 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (23 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) لیستی کامل از بازیگران مردی که با گریم زنانه در دنیای هنر ظاهر شدند+عکس/ از اکبر عبدی و محسن تنابنده تا امین حیایی و سپند امیرسلیمانی (16 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (15 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (9 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز