طرز درست کردن فاهیتا مرغ (چیکن فاهیتای غذای مکزیکی)

  دوشنبه، 23 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز درست کردن فاهیتا مرغ (چیکن فاهیتای غذای مکزیکی)
فاهیتا مرغ یا چیکن فاهیتا غذای مکزیکی و تگزاسی است با مرغ گریل شده درست می‌شود. اما در کل محض اطلاعتان باید بگوییم که فاهیتا به غذایی گفته می‌شود که با گوشت گریل شده و نان تورتیلا درست می‌شود. لزوما هم از مرغ استفاده نمی‌شود. می‌توان در فاهیتا از گوشت قرمز، مرغ و بوقلمون و حتی میگو هم استفاده کرد.

فاهیتای مرغ یک خوراک لذیذ مکزیکی است. این غذا را به صورت محلی همراه با نان ترتیلا سرو می کنند. اگر ترتیلا پیدا نکردید ناراحت نباشید از نان پیراشکی یا نان معمولی (لواش)نیز می توانید استفاده کنید. بعد از آماده شدن فاهیتای مرغ، مواد را درون نان بریزید و با سس ها و چاشنی های مختلف نوش جان کنید. در این غذا از فلفل هالوپینو استفاده می شود. این فلفل مورد علاقه مکزیکی هاست و در اکثر غذاهایشان استفاده می شود. فلفل هالوپینو بر خلاف اسمش کوچک است و حدود ۵ الی ۱۰ سانتی متر است .اما به دلیل طعم خاصی که دارد باعث شده است تا در اکثر سس ها و غذاهای مکزیکی مورد استفاده قرار بگیرد.هالوپینو حاوی یک ترکیب گیاهی طبیعی به نام کپسایسین است. این ترکیب بسیار منحصر به فرد می باشد و مزایای زیادی برای بدن دارد.از جمله مزایای آن از بین بردن سلول های سرطانی است.اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید پیشنهاد می کنیم که فلفل هالوپینو را امتحان کنید عطر و طعم گرم هالوپینو ممکن است کمی اشتها را کاهش دهد، و باعث شود که شما کمتر غذا بخورید.در فاهیتای مرغ از سینه مرغ استفاده می شود که نسبت به سایر قسمت های مرغ کالری کمتری دارد و رژیمی است. سینه مرغ پخته شده دارای بیش از ۵ درصد ویتامین و مواد معدنی است. اگر مرغ دوست ندارید می توانید از گوشت استیکی استفاده کنید.

مواد لازم برای فاهیتای مرغ:

  • سینه مرغ ۶۰۰-۷۵۰ گرم
  • روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • فلفل دلمه رنگی ۳ عدد
  • آب لیمو تازه ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  • سیر ۴ حبه (له شده)
  • نمک نصف قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری
  • زیره نصف قاشق چایخوری
  • گشنیز ریز خرد شده ۱/۴ فنجان
  • فلفل هالوپینو ۱ عدد درشت (له شده)
  • پیاز (بصورت نیم حلقه حلقه هایی با ضخامت نیم سانتی متر)
  • فلفل دلمه رنگی (ا عدد از هر رنگ. بصورت نیم حلقه حلقه هایی با ضخامت نیم سانتی متر)
  • فلفل هالوپینو (در صورت عدم دسترسی فلفل سبز تند)

طرز تهیه فاهیتای مرغ:

سینه های مرغ را به صورت ورقه ورقه با ضخامت ۱ سانتی متر برش بزنید.سینه های مرغ را به صورت ورقه ورقه برش بزنیدآب لیمو، روغن زیتون، سیر، نمک، فلفل قرمز، زیره، گشنیز و فلفل هالوپینو را درون یک ظرف بزرگ ریخته مواد را با هم مخلوط کنید. سپس مرغ ها را به مدت ۱ ساعت درون مواد و در دمای معمولی اتاق درون مواد بخوابانید.مرغ ها را داخل سسی که آماده کرده بودید قرار بدهیدقبل از سرخ کردن روی ورقه های مرغ را با دستمال کاغذی حوله ای از مواد درشتی که موقع خواباندن به آن چسبیده پاک کنید، زیرا موقع سرخ کردن اگر چیزی به مرغ چسبیده باشد می سوزد.یک ماهی تابه چدنی را روی گاز با حرارت زیاد قرارداده و ۱ قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید و هنگامی که ماهی تابه داغ شد، مرغ ها را درون ماهی تابه انداخته و اجازه دهید تا یک طرف آن خوب سرخ شود.مرغ ها را با دستمال خشک کنید و در روغن سرخ کنیدسپس طرف دیگر آن ها را سرخ کرده و از روی شعله بر دارید و مرغ ها را روی هم قرارداده و روی آن ها را با فویل ببندید تا گرم بمانند.وقتی مرغ ها سرخ شد آن ها را در فویل قرار بدهید تا گرم بمانندیک قاشق غذاخوری روغن مایع درون یک ماهی تابه چدنی دیگر ریخته روی حرارت با شعله زیاد قرار دهید و به محض اینکه روغن داغ شد پیاز و فلفل دلمه های رنگی خرد شده را به آن اضافه کنید. به وسیله یک قاشق مواد را به هم می زنید تا همه مواد به روغن آغشته شود. ۲ دقیقه زمان برای پخت مواد کافی است، اما اگر می خواهید مواد طعم خامی نداشته باشد زمان پخت را ۲ دقیقه بیشتر کنید.پیاز و فلفل دلمه ای های رنگی خرد شده را در روغن تفت بدهیددر پایان مرغ ها را به شکل نواری بریده و به مواد اضافه کنید. سپس درون ظرف مورد نظر ریخته و سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه فاهیتا مرغ

  • می توانید به جای خامه و گواکومولی ار سس سالسا استفاده کنید.
  • در طرز تهیه فاهیتا مرغ می توانید از سس پیکو دکالو یعنی همان ساسا فرسا استفاده کنید.
  • چون این غذا مکزیکی است، در طرز تهیه فاهیتا مرغ، فلفل نقش مهمی بازی می کند. شما هم بنا به سلیقه و طبع خود می توانید میزات تندی غذا را بیشتر یا کمتر کنید.
  • حتما دانه های داخل فلفل ها را خارج کنید و بعد آنها را برش بزنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (66 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (8 نظر) مراسم تشییع پدر سحر ولدبیگی، بازیگر فوت شده سریال مختارنامه با حضور بازیگران و چهره های سرشناس/ روحش شاد و مسیرش پرنور+عکس (8 نظر) جشن تولد ساده و خلوت فرزاد فرزین، آرشام سریال قطب شمال با دو کیک زیبا/ مبارکا باشه+عکس (8 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (8 نظر) 24 عکس از برادرزاده محمدرضا گلزار که سوپراستار سینما در یک استوری منتشر کرد/ علاقه شدید آقای بازیگر به آپامه خانوم (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعدام برای متجاوز هزار چهره / متهم نقش تاجر ،‌پرستار و ... را بازی می کرد
فال روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 8 مرداد 1403 + فیلم
ماجرای جالب دعوت مقام‌معظم رهبری به یک عروسی و واکنش ایشان به این درخواست+ عکس
فال انبیاء روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
پای رمال ها به باشگاه پرسپولیس باز شد/ متلک سنگین ناصر محمدخانی به رضا درویش! +عکس
فرار دختر ساده‌لوح با مرد غریبه / تتو آرتیست رویایی سابقه‌دار بود!
روایتی جالب از خرید رفتن ساده همسر رهبر معظم انقلاب با ماشین پیکان تا منع پسر از غذای دولتی
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
رهبر معظم انقلاب به پسرانشان:من راضی نیستم داخل اقتصاد شوید، در غیر اینصورت قسمت نام فامیلی در شناسنامه‌تان را عوض و لقب خامنه‌ای را بردارید!
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌