تاثیر فوق العاده آویشن بر سرماخوردگی

  سه شنبه، 14 تیر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
تاثیر فوق العاده آویشن بر سرماخوردگی
سرما خوردگی یک مشکل رایج مخصوصا در فصل سرما است. بسیاری از اوقات حتی با رعایت کامل نکات پیشگیری از سرماخوردگی، افراد دچار سرماخوردگی می‌شوند و به دنبال راه‌هایی برای درمان سرماخوردگی‌شان هستند و به مصرف داروهای مختلفی روی می‌آورند. یکی از گیاهان دارویی برای این منظور آویشن است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

سرماخوردگی به طور معمول با درمان های خانگی و گذراندن دوره ی مشخصی از بدن خارج شده و بهبود می یابد. راه کارهای بسیاری برای سرعت بخشیدن به روند بهبود و جلوگیری از عوارض سرماخوردگی مانند گلودرد و گرفتگی بینی وجود دارد. داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی بینی کاربردی تر از داروهای طب نوین هستند. آویشن یکی از این داروهای گیاهی است که به تاثیر آن بر سرماخوردگی می پردازیم.

استفاده از جوشانده، دمنوش و عرق آویشن در طول فصول سرد سال باعث پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی خواهد شد و در صورت سرما خوردن نیز مصرف گیاه آویشن به کاهش علائم سرماخوردگی کمک شایانی می کند.

آویشن چیست؟

آويشن گياهی كوهستانی و معطر از تیره نعناییان است كه تنوع زيادی دارد. اين گياه دارای طبيعتی گرم و خشک است، خواص آویشن گسترده بوده برخی از فواید دارویی آن شامل درمان سرفه های سخت، درمان سرماخوردگی و کاهش علائم آن، تقویت معده و کمک به هضم غذا، کاهش درد سیاتیک و دردهای مفصلی، ضد عفونی کننده، التیام درد ناشی از کوفتگی عضلات و ایجاد نشاط است.

آویشن

خواص درمانی آویشن برای سرماخوردگی

خواص آویشن برای درمان و کاهش علائم سرماخوردگی عبارتند از:

  • استفاده از دمنوش آویشن باعث رفع سرفه می گردد.
  • عرق آویشن خلط آور بوده و در رفع علائم سرماخوردگی های همراه با خلط سینه مفید می باشد.
  • استفاده از آویشن ضد سینوزیت و آنفولانزا است.
  • آویشن ضد التهاب دهان و گلو بوده، مصرف آن باعث کاهش سرفه های شدید و تحریکی می شود.
  • آویشن تا حد زیادی عفونت و چرک بدن و گلو را از بین می برد.

نحوه تاثیر آویشن برای سرماخوردگی و نسخه درمان

آویشن سرشار از خواص آنتی بیوتیکی است که می تواند در افزایش سطح ایمنی بدن و همچنین کاهش التهابات مجاری تنفسی تاثیرگذار باشد. اگر دم کرده ی آویشن را در دوران سرماخوردگی به طور مرتب میل کنید، اثرات فوق العاده ی آن را مشاهده خواهید کرد. آویشن یک خلط آور طبیعی است. به همین ترتیب یک درمان گیاهی فوق العاده برای سرفه های خشک و آزاردهنده ی سرماخوردگی است.

  • بخور آویشن: 10گرم گیاه خشک آویشن را در نیم لیتر آب بجوشانید و بخور حاصل از آن را استنشاق کنید. همچنین استفاده از 10تا 15 قطره اسانس گیاه آویشن در یک لیتر آب و پخش بخار آن در خانه مفید است.
  • جوشانده آویشن: هنگامی که دچارسرماخوردگی و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی می شوید، می توانید یک قاشق غذاخوری گل ختمی و یک قاشق غذاخوری آویشن را در دو لیوان آب بجوشانید تا حجم آن به یک لیوان برسد. این جوشانده را صاف کرده با دو قاشق عسل شیرین و میل کنید.
  • دمنوش آویشن برای کاهش سرفه: 10 تا 20 گرم گیاه خشک را با یک لیتر آب جوش دم کنید و از آن روزی سه فنجان صبح، ظهر و شب بنوشید و درصورت تلخ بودن می توان با آب رقیق شده یا عسل مصرف کرد.
دمنوش آویشن

آویشن و بهبود تنفس

آویشن می تواند التهابات مجاری تنفسی ناشی از سرماخوردگی را درمان کند. به همین ترتیب می تواند بر گرفتگی بینی، خس خس های گلو، سرفه های خشک و موارد دیگر تاثیرگذار باشد. به همین دلیل است که بخور آویشن برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی بینی می تواند موثر واقع شود. خوردن آویشن نیز به اندازه ی بخور این گیاه شگفت انگیز می تواند اثر گذار باشد. شربت آویشن برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی بینی، یک شربت بسیار خوب است که این روزها طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

عسل و آویشن برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی بینی

یکی از ترکیبات گیاهی شگفت انگیز برای درمان سرماخوردگی، ترکیب عسل و آویشن است. دمنوش آویشن و عسل و یا مصرف هریک از این دو ماده به تنهایی در دوران سرماخوردگی، در سرعت بخشیدن به روند درمان، معجزه می کنند. عسل سرشار از خواص آنتی باکتریالی و ضد التهابی است که می تواند کارکرد سیستم تنفسی را بهبود بخشیده و در نتیجه در کاهش سرفه و اثرات آن موثر واقع شود. استفاده از یک داروی گیاهی که بتواند از اثرگذاری آویشن و عسل به طور همزمان استفاده کند، می تواند یک گزینه ی خیلی خوب برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی بینی باشد.

دمنوش آویشن و عسل

موارد احتیاط مصرف آویشن برای سرماخوردگی

استفاده از آویشن در بارداری با خطر سقط جنین همراه بوده و زنان باردار و کودکان زیر ۵ سال و افرادی که دارای اختلالات غده تیروئید هستند، نبایستی از آویشن برای سرماخوردگی خود استفاده کنند، این افراد می توانند از عسل آویشن برای درمان سرماخوردگی استفاده کنند.

به دلیل طبیعت گرم آویشن، استفاده از آن جهت درمان های خانگی در افراد گرم مزاج بایستی با احتیاط صورت گیرد.

سایر توصیه ها برای درمان سرماخوردگی با آویشن

در زمان استفاده از آویشن برای سرماخوردگی روزی ۲ تا ۳ عدد انجیر خشک میل شود. استفاده از شلغم و ترب به همراه آویشن درمان و بهبود علائم سرماخوردگی را افزایش می دهد. استفاده از بخور آویشن و خوردن همزمان آن تاثیر بسزایی در بهبود سرماخوردگی خواهد داشت.

یادآور می شود که از مصرف بیش از اندازه آویشن همانند سایر گیاهان دارویی اجتناب کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (655 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان