ساعدنیوز
ساعدنیوز

تاثیر ورزش بدنسازی بر کنترل وزن

  یکشنبه، 18 خرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
تاثیر ورزش بدنسازی بر کنترل وزن
کاهش وزن با بدنسازی در صورت استفاده از رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش بدنسازی به طور صحیح و با رعایت نکات مهم و اساسی دیگر ممکن است با ساعدنیوز همراه شوید.

نکات اساسی کاهش وزن با ورزش بدنسازی

شاید تلاش برای کاهش وزن سخت و دشوار باشد اما نتیجه آن مانند یک پاداش بزرگ برای شما خواهد بود. اگر شما هم مایل به کاهش وزن هستید و دوست دارید که در کنار آن ، یک سبک زندگی سالم هم داشته باشید ، اصلا دیر نشده و می توانید از هر سنی این کار را شروع کنید. مهم ترین نکته این است که صبور باشید ، قدرت بدنی خود را حفظ کرده و به تعهدات خود پایبند باشید. اگر دوست یا شخصی در اطراف تان زودتر از شما موفق شد ، نباید خودتان را با او مقایسه کنید.

بدنسازی برای لاغری

ممکن است شما هم رژیم های لاغری سختی را رعایت کنید اما باز هم به اندامی لاغر دست نیابید. دلیلش این است که برای این کار باید یک برنامه بدنسازی برای لاغری و چربی سوزی مناسب و حرفه ای را هم انجام دهند تا به نتیجه مطلوب برسند.

اگر شما هم دوست دارید گاهی خوراکی های خوشمزه اما با کالری بالا را نوش جان کنید و نگران افزایش وزن نباشید، بهترین توصیه برای شما این است که مرتب به باشگاه بروید و با استفاده از یک برنامه تمرینی چربی سوز مناسب، آن کالری اضافه را بسوزانید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها لاغر کردن باعث نمی شود اندامی زیبا داشته باشید، بلکه باید هم زمان با کاهش وزن، عضلات خود را هم حفظ کرده و تقویت کنید.

تصویر

لاغری و قدرت بدنی بیشتر با روش های تمرینی برای سال جدید:

1. سه بار در هفته تمرینات قدرتی داشته باشید

تمرینات قدرتی چه با وزنه یا با وزن بدن باشد باعث سفت شدن عضلات می شود ولی برای این که نتیجه بهتری ببینید حداقل هفته ای 3 بار 20 – 30 دقیقه باید تمرین کنید.

2. پنج بار در هفته تمرینات کاردیو Cardio

اگر هدف شما کاهش وزن است باید هفته ای 5 بار به مدت 60 دقیقه تمرینات کاردیو که باعث افزایش ضربان قلب تان می شود را انجام دهید.

کاردیو Cardioچیست؟

عبارت «cardio» مخفف کلمه ی «cardiovascular» است. این عبارت عموما برای سیستم گردش خون که شامل قلب و رگ های خونی بدن شماست به کار می رود. اما مردم معمولاً این عبارت را به تمرینات ورزشی که باعث تقویت شبکه ی گردش خون می شود اطلاق می کنند. این تمرینات در یک بازه ی زمانی طولانی انجام می شود که باعث افزایش ضربان قلب و پمپاژ خون بیشتر در رگ ها، و نهایتاً حمل مواد مغذی و اکسیژن به تمام سلول ها خواهد شد.

هر فعالیتی که ضربان قلب شما را تا ۵۰ الی ۷۵٪ ماکسیمم ضربان قلبتان افزایش دهد، می تواند بعنوان کاردیو شناخته شود. برای پیدا کردن ماکسیمم، تقریباً می توانید با کسر سنتان از ۲۲۰ (مثلاً اگر ۴۰ سالتان است، می شود ۲۲۰ – ۴۰ مساوی با ۱۸۰) آنرا محاسبه کنید. کافیست تا ضربان قلبتان در آن محدوده افزایش پیدا کند، اصلاً مهم نیست که این کار را با دویدن انجام دهید یا با دوچرخه سواری، رقص، تنیس، اسکیت برد یا هر فعالیت دیگری که ترجیح می دهید.

3. با تغییرات متناوب در سرعت، ورزش کنید

با تمرینات سرعتی شروع کنید تا ماهیچه هایتان گرم شوند. به آرامی وزنه را بالا بکشید و سرعت را فورا کمتر کنید یا در وسط تمرین توقف داشته باشید. این روش برای از بین بردن وزن بدن هم مفید است مثل ورزش های مانند اسکوات squat و شنای سوئدی push-ups

آیا بدنسازی وزن را کم میکند

بدسازی دارای دوجزء با اهمیت مشابه است. تمرین و رژیم غذایی. ممکن است بعد از مدتی از ورزش متوجه شوید که تمرینات آن طور که پیش بینی می شد باعث کاهش وزن شما نشده است. تغذیه سالم و برنامه غذایی درست عامل مهمی است که هنگام کاهش وزن حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. بدون برنامه غذایی درست به هیچکدام از اهداف بدنسازی مانند: افزایش وزن، کاهش وزن، عضله سازی و یا چربی سوزی دست نخواهید یافت.

بدنسازی برای افراد چاق

افرادی که دارای اضافه وزن هستند و اصطلاحا چاق می باشند باید برنامه خاصی برای کاهش وزن با استفاده از ورزش و به ویژه بدنسازی برای خود برنامه ریزی کنند تا با این کار پس از مدتی اندامی زیباتر و خوش فرم تری پیدا کنند.

آیا دستگاه های بدنسازی لاغر می کنند؟

افرادی هستند که مشکل خاصی ندارند؛ یعنی دچار مشکل جسمی و بیماری خاصی نیستند و برای حفظ سلامت شان ورزش می کنند. اما باید به این مساله توجه داشته باشند که میزان وزنه متعادل و نوع دستگاه هم استاندارد باشد و آسیب رسان نباشد. من توصیه می کنم افراد قبل از آغاز تمرین حتما با مربی مشورت کنند و خودسرانه به استفاده از آنها اقدام نکنند.

دستگاه هایی که در سالن های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند به شکل های مختلفی موجودند و مجموعه ای از این دستگاه ها، دستگاه هایی هستند که به منظور افزایش قدرت عضلانی مورد استفاده قرار می گیرند و افراد چاق را لاغر نمی کند.

بهترین ورزش باشگاهی برای لاغری

بهترین ورزش برای چاق ها، ورزش های هوازی پی درپی (مانند دویدن و دوچرخه سواری طولانی مدت بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز و به مدت ۵ تا ۶ روز در هفته) است.

تمرینات اینتروال چیست؟

تمرینات اینتروال یا متناوب، نوعی از تمرینات هستند كه از نظر زمانی طولانی مدت و از نظر شدت فعالیت سطح بالائی دارند . آنچه شاخص این نوع تمرین است زمان های كوتاه استراحت در بین ست های تمرینی شدید و تكرار پیوسته ی این زنجیره است.

تمرینات چند کاره

هنگام انجام ورزش عضله دو سر بازو به جای این که ثابت بایستید اسکوات را هم انجام دهید تا همزمان پائین تنه تان هم درگیر شود. با انجام ورزش هایی که بیشتر از یک قسمت بدن را درگیر می کند زمان تمرین تان را کارآمدتر کنید.

ترکیب تمرینات روزانه و روتین

انجام تمرینات به همان سبک قدیمی نه تنها خسته کننده می شود بلکه ماهیچه ها هم خودشان را وفق می دهند و باعث می شود درجا بزنید. سعی کنید تمرینات روزانه خود را با استفاده از بخش های متفاوت از تمرینات ترکیب کنید. کلاس فیتنس یا فعالیت جدیدی را امتحان کنید، در محلی متفاوت تمرین کنید مثل جنگل یا باشگاه صخره نوردی یا فقط تمرینات تان را با ترتیب متفاوتی انجام دهید. یک تغییر کوچک می تواند آتش ذهن تان را روشن کرده و ماهیچه های تان را به روشهایی متفاوت به چالش کشیده و قویترشان کند.

دستگاه های بدن سازی خوش اندام تان نمی کند

برخی از دستگاه های بدنسازی هستند که خاصیتی که گفته می شود را ندارند و به جای آنها می توان حرکات دیگری انجام داد تا نتیجه بهتری گرفت. برخی از این دستگاه ها را در پایین معرفی کرده ایم.

برخی از دستگاه های بدنسازی هستند که خاصیتی که گفته می شود را ندارند و به جای آنها می توان حرکات دیگری انجام داد تا نتیجه بهتری گرفت. برخی از این دستگاه ها را در پایین معرفی کرده ایم.

دستگاه کشش پهلوها

چرا کاربردی نیست: کشیدن یک طرف بدن با این دستگاه هیچ تاثیری در آب و کوچک شدن پهلوها ندارد. این دستگاه نه تنها غیر کاربردی است بلکه ممکن است موجب درد کمر نیز بشود.

حرکت جایگزین: برای آب کردن چربی های پهلو باید حرکات درست انجام دهید. به پهلو روی زمین دراز بکشید. پای بالایی خود را روی پای پایینی قرار دهید. آرنج دست خود را روی زمین بگذارید تا تکیه گاه شود، دست دیگر را به پهلو بگیرید و در حالی که هر دو پا کشیده و صاف هستند، بدن را به سمت بالا بکشید و حدود 20 تا 60 ثانیه در این حالت باقی بمانید. این حرکت را سه بار برای هر طرف انجام دهید.

دستگاه فرم دهی باسن و ران

چرا کاربردی نیست: این دستگاه در شکل گرفتن باسن هیچ تاثیری ندارد و استفاده از آن وقت تلف کردن است.

حرکت جایگزین: به جای آن دستگاه می توانید پاها را خم کنید و تنه را به زمین نزدیک کنید. این باعث کشیدگی ماهیچه های سرینی (ران، کپل و باسن) می شود. برای این منظور، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، دست ها را در کنار گوش ها قرار دهید. سر را بالا بگیرید و در همین حالت، زانوها را خم کنید و در حالیکه باسن رو به بیرون است صاف بدن را به سمت پایین بکشید تا ماهیچه های ران و پهلو کشیده شوند. چند ثانیه در این حالت باشید و دوباره بلند شوید. این حرت را 12 تا 15 بار تکرار کنید.

صندلی درازنشست

چرا کاربردی نیست: با این دستگاه فقط ران ها باز و بسته می شوند و به ماهیچه های شکم هیچ فشاری وارد نمی کند و در نتیجه چربی های شکم از بین نمی روند. در ضمن، باعث فشار آمدن به ستون فقرات نیز می شود.

حرکت جایگزین: روی شکم روی زمین دراز بکشید. آرنج، ساعد و کف دست ها را روی زمین بگذارید و با کمک آنها بدن خود را بالا بلند کنید. در این حالت پاها باید روی پنجه و همه اعضای بدن کشیده و صاف باشند. شکم را تو بدهید و ده ثانیه نگهدارید. این کار را دو تا سه بار تکرار کنید.

دستگاه وزنه برداری

چرا کاربردی نیست: دستگاه اسمیت دستگاهی چند منظوره است. ورزشکار میله های این دستگاه را عمودی بالای سر خود می برد. اما بالا آوردن میله تا زیر چانه با این دستگاه با فشار آمدن به عصب های شانه می شود و ورم ایجاد می کند.

حرکت جایگزین: دمبل را در دست نگهدارید، بازوها را رو به ران در بالای آنها نگهدارید. بازوی دست راست را بالا بیاورید و جلوی سینه صاف و کشیده نگهدارید. سپس پایین بیاورید. بازوی دیگر را بالا و پایین بیاورید. این کار را 10 تا 12 بار برای هر بازو تکرار کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (295 نظر) عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (211 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (141 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (54 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (52 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (40 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (38 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (36 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و هوش‌پران محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (30 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (27 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (25 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (25 نظر) عکس عید نوروز محمدرضا گلزار در کنار عزیزش (22 نظر) مراسم عقد شیک و منحصربفرد برادرزاده سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان/ ایشالا عروسی خودت+عکس (22 نظر) مراسم تولد جگرسوز علی انصاریان در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش ننه علی/ روحش شاد+ عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 31 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 31 فروردین 1403 + فیلم حضور جالب خانم معلم همدانی با لباس عروس در کلاس درس/ این لحظه تا ابد برای دانش آموزاش خاطره شد+عکس (تصاویر) معماری استثنایی و تخیلی یک رستوران در ژاپن/ با این ویوی جذاب غذا چه میچسبه! (ویدئو) شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد (تصاویر) تغییر چهره حیرت انگیز فرزانه سریال "بزنگاه" بعد 16 سال/ کلا یه نفر دیگه شده که! شباهت متحیرکننده و خارق‌العاده آنجلینا جولی و دخترش! (فیلم) آشنایی با یاقوت ارغوانی میلیون دلاری از اعماق تاریخ / سنگ آمتیست 26 تنی ژستهای بی ملاحظه ی زنان حرمسرا همگان گرفتن عکس در حضور ناصرالدین شاه قاجار سوژه کاربران مجازی شد برند خاص و شوکه کننده کیف آرایشی ناصرالدین شاه/ باورت میشه ناصرالدین شاه کیف آرایشی داشته؟ (فیلم) در پشت آبشار نیاگارا چه چیزی پنهان شده؟ / اسرار پشت پنهان آبشار نیاگارا چیست؟! نگاهی به ماشین‌های لوکس و هوش‌پران علی دایی، ثروتمندترین فوتبالیست ایران+عکس/ از لندکروز و پورشه تا بی ام وی😍 ارزانترین خانه در دبی | معرفی 10 گزینه مخصوص ایرانیان (عکس) ماشینهای شیک و مدرن یکتا ناصر و منوچهر هادی/ زوج پرحاشیه و جنجالی اینروزهای سینمای ایران مزیت های استفاده از چراغ های خیابانی در نورپردازی شهری تولد باورنکردنی یک حیوان بامزه به سفیدی برف و 6 گوش صورتی در دریا/ چقدر این موجود ناز و گوگولیه+عکس شرط عجیب همسر فریبا متخصص، مادر گلنار سریال گیلدخت برای ازدواج با خانم بازیگر/ قراری که 8 ماه نگذشته فسخ شد! 3روش معجزه آسا برای برق انداختن زیورآلات طلا واکنش بانمک احسان علیخانی با یک سلفی زورکی و یوهویی به عکس فتوشاپ شده ای که از او در فضای مجازی منتشر شده نگاهی به ماشین‌های لاکچری و هوش پران امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی +عکس/ یکی از یکی خفن تر! مدل مانتو خاص و جذاب گلوریا هاردی، بازیگر سریال کیمیا/ نگاهی به طراحی مانتو همسر فرانسوی ساعد سهیلی+عکس نگاهی به تیپ و استایل لاکچری و درجه یک خانواده محمدرضا گلزار در عروسی آقای بازیگر +عکس/ خوش به حال آیسان خانوم، عروسِ چه خانواده‌یِ باکلاس و مرفحی شده😍 (عکس) سلفی الناز حبیبی، صبای سریال "فاصله ها" با پدر باحال و پرانرژی اش میز صبحانه رنگی و عاشقانه رضا قوچان نژاد و خواهر ساره بیات در دبی/ ویوو رو ببین😍 جشن تولد ساده و خلوت صادق بوقی در رویایی ترین منظره ایران در شمال/ چقدر باصفا و دلباز+ویدیو عکسی نایاب از شیوه حمل جنازه در دوره قاجار (عکس) تاب بازی نفیسه روشن، بازیگر سریال "رستگاری"، در طبیعت بسیار زیبای مالدیو دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران! کارت عروسی متفاوت و خاص رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی با یک نوشته منحصر به فرد/ روز عروسی یه تیم بسیج گفتن آدرس شدند!+عکس خلاقیت خنده دار دو موتورسوار برای حمل نردبان با موتورشان مرزهای حمل و نقل را جابجا کرد+ عکس/ انیشتین باید بیاد از اینا درس یاد بگیره😂 (ویدئو) علت اشک های المیرا شریفی مقدم، گوینده خبر، روی آنتن زنده 17 وسیله کثیف در خانه که نباید از آن ها غافل باشید (ویدئو) وقتی سارا بهرامی روی صحنه جشنواره اسم امین حیایی رو فریاد زد / چقدر این سوپراستار دوست داشتنیه! درخت زردآلوی حیاط خانه احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت و همسرش/ چیدن میوه از درخت چه کیفی داره😍+ویدئو نگاهی به مراسم عقد محضری و ساده یکتا ناصر و منوچهر هادی+عکس/ از لحظه حلقه به دست کردن عروس توسط داماد تا امضا کردن سند ازدواج خنده دارترین سکانس از کلَ‌کلَ نعیمه نظام دوست و سمانه پاکدل در آشپزخونه/ من گوشت زیاد دوست دارم و شوهرمم خط قرمز منه😂+ویدیو تغییر چهره جذاب یاسمن معاوی فیروزه سریال گیل دخت/ چه عکسای خوبی گرفته
تیتر امروز   
فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 31 فروردین 1403 + فیلم فال ابجد روزانه جمعه 31 فروردین 1403 شرط عجیب همسر فریبا متخصص، مادر گلنار سریال گیلدخت برای ازدواج با خانم بازیگر/ قراری که 8 ماه نگذشته فسخ شد! دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران! کارت عروسی متفاوت و خاص رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی با یک نوشته منحصر به فرد/ روز عروسی یه تیم بسیج گفتن آدرس شدند!+عکس ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس آیا رهبر معظم انقلاب موبایل دارند؟ دستگیری اراذل و اوباش BMW سوار در بلوار اندرزگو+فیلم رئیس‌جمهور وارد سمنان شد زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟ پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ رکورد تاریخی بارش باران در سیستان و بلوچستان