تاثیر ورزش فیتنس بر کنترل وزن

  دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
تاثیر ورزش فیتنس بر کنترل وزن
ورزش فیتنس برای زنان و مردان با هم فرق دارد زیرا زنان در خانه هم می توانند اندام زیبایی داشته باشند ولی در مردان کمی سختی و کار بیشتر است.

ورزش فیتنس و لاغری

فیتنس یا همان زیبایی اندام، این روزها به ورزشی محبوب تبدیل شده و افراد زیادی هستند که می خواهند نه فقط وزن خود را کم کنند یا سلامت بدنی خود را بهبود بخشند، بلکه از اندامی زیبا و تراش خورده هم برخوردار شوند.

مزایای فراوان ورزش برای روح و جسم، بر کسی پوشیده نیست اما هر گونه فعالیت بدنی ای باید به شکل معقول و صحیح انجام شود. در ادامه به نکات و حقایقی درباره ی ورزش فیتنس می پردازیم که به شما کمک می کنند جلسات ورزشی تأثیر گذارتری و لذت بخش تری داشته باشید.

مزایای ورزش فیتنس یا تناسب اندام

باعث کاهش خیلی از بیماری های شایع مثل قلبی و عروقی و همچنین دیابت که در زندگی امروزه ما اتفاق می افتند می شود.

تناسب اندام یا همان فیتنس آمادگی جسمانی ما را بالا برده و قدرت عضله ی ما را بیشتر کرده است همچنین چابکی و انعطاف پذیری بدن را بالا می برد.

سلامت بیشتری با فیتنس داریم.زیرا فشار خود را در قلب بالا برده و قلب خون بیشتری پمپ می کند و این کار خود باعث پایین تر رفتن فشار خون در طول عمر می شود.

کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش می دهد.

استخوان ها، رباط ها و مفصل ها را تقویت می کند.

ما در فیتنس وزنی ایده آل و متناسب داریم و بدنی کم چرب و پر عضله داریم.

در فیتنس شکل ظاهری بدن خیلی زیباست و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

با این ورزش به جنگ با افسردگی در زیرا ورزش خلق و خوی آدمی را عالی می کند زیرا خون را بهتر رسانده و اکسیژن بیشتری آزاد می شود.

در فیتنس از استرس فرار می کنیم.

تصویر

ورزش فیتنس چیست؟

امروزه ورزش فیتنس طرفداران زیادی دارد و توجه خاصی به این رشته ورزشی می شود. این ورزش به شما در رسیدن به کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل خود کمک می کند. فیتنس کاران دارای بدنی باریک و عضلانی و دارای شکم هایی ۶ تکه می باشند. تمرینات این رشته ورزشی به طور متوسط هفته ای ۴ جلسه یک ساعته است. این رشته ورزشی باعث افزایش قدرت، کاهش چشمگیر درصد چربی بدن، کاهش کلسترول، بهبود کارکرد قلب، تناسب اندام، افزایش انرژی، افزایش اعتماد به نفس و بهبود روحیه خواهد شد.

تاثیر ورزش پیاده روی و دویدن بر فیتنس و لاغری

خوب، شما احتمالا فکر می کنید، «چگونه پیاده روی و دویدن در سوزاندن چربی موثر است؟ خب، در حقیقت پیاده روی یکی از راه های موثر در سوزاندن چربی بدن و کالری زیاد است. ژنتیک شما تنظیم چربی بدن را کنترل می کند، بنابراین بهترین کاری که باید انجام شود، شروع به حرکت می باشد تا با ورزشی مثل پیاده روی و دویدن به بدن خود این پیام را برسانیم که از انرژی موجود در چربی های ذخیره شده استفاده کند و آن ها را بسوزاند.

برنامه غذایی یک فیتنس کار

غذایی که یک فیتنس کار باید به بدن برساند به این گونه است:

خالی از کربوهیدرات و چربی باشد.

همه ی وعده های غذایی باید پروتئینی باشد مثل سفیده تخم مرغ – تن ماهی – ماهی – فیله – جوجه – استیک گوشت – جوانه گندم – سبزیجات – میوه و برنج کم لوبیا و عدسی

حرکات فیتنس:

حالت شروع:

دمر (روی شکم) بر روی یک تشک دراز بکشید و پاهای تان را دراز کنید، پاها را از غوزک به آرامی رو به کف پا خم کنید (به نحوی که انگشتان پا از ساق فاصله بگیرند)، دستان تان را در حالی که کف هر دو رو به همدیگر است بالای سر ببرید و کش بیاورید. سرتان را به نحوی قرار دهید که در راستای ستون فقرات تان باشد.

مرحله ی رو به بالا:

نفستان را بیرون بدهید، ماهیچه های شکمی و مرکزی تان را منقبض کنید و به آرامی هر دو پا را چند سانتیمتر از کف زمین بلند کنید و همزمان هر دو دست را هم چند سانتیمتر بالا بیاورید. هر دو پا و دست را در حالت کشیده نگه دارید و نگذارید هیچ چرخشی در آن ها ایجاد شود. حالت سر و تنه را حفظ کنید، بدون غوز کردن سرتان را بالا بیاورید. این وضعیت را برای مدت کوتاهی حفظ کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (81 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (59 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعدام برای متجاوز هزار چهره / متهم نقش تاجر ،‌پرستار و ... را بازی می کرد
فال روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 8 مرداد 1403 + فیلم
ماجرای جالب دعوت مقام‌معظم رهبری به یک عروسی و واکنش ایشان به این درخواست+ عکس
پای رمال ها به باشگاه پرسپولیس باز شد/ متلک سنگین ناصر محمدخانی به رضا درویش! +عکس
فرار دختر ساده‌لوح با مرد غریبه / تتو آرتیست رویایی سابقه‌دار بود!
روایتی جالب از خرید رفتن ساده همسر رهبر معظم انقلاب با ماشین پیکان تا منع پسر از غذای دولتی
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
رهبر معظم انقلاب به پسرانشان:من راضی نیستم داخل اقتصاد شوید، اگر شما بخواهید قسمت نام فامیلی در شناسنامه‌تان را عوض و لقب خامنه‌ای را بردارید!
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌