تاثیر ورزش بوکس بر کنترل وزن

  یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
تاثیر ورزش بوکس بر کنترل وزن
شاید بوکس بخاطر این مزیتش معروف نباشد، اما این روش یکی از بهترین روش‌ها برای از دست دادن وزن اضافی است. بوکس، بالاتنه و پایین تنه را درگیر می‌کند، به عضلات می‌آموزد که سخت‌تر کار کنند و قدرت و استقامت را افزایش می‌دهد.

بوکس برای کنترل وزن

در جهان بسیاری از افراد برای کاهش وزن و تناسب اندام به روش های غیرمتعارفی دست می زنند. مثلاً ساعت ها بر روی تردمیل می دوند و یا با وزنه های سنگین کار می کنند؛ اما این روش ها مناسب نیست و شما باید به دنبال یک راه اساسی باشید. یکی از این راه ها ورزش های رزمی است. هنرهای رزمی یک راه عالی برای شکل دادن به بدن و تناسب اندام است؛ زیرا کل بدن را درگیر می کند. یکی از بهترین هنرها و ورزش های رزمی برای تناسب اندام و لاغری ورزش بوکس می باشد. بوکس به عنوان یک ورزش و یک هنر رزمی سال ها است در بین مردم محبوب شده است. البته در گذشته مردم بوکس را نوعی ورزش برای دفاع شخصی می دانستند؛ اما در طی ده سال گذاشته این ورزش یک ورزش مفرح و سرگرم کننده نیز به حساب می آید.

بوکس یک ورزش کلاسیک است و هرگز از مد نمی افتد. راز ماندگاری بوکس، لیست طولانی مزایای سلامتی آن است. با این وجود، بوکس چیزی بیشتر از این است که دو نفر همدیگر را ناک اوت کنند. برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی این ورزش، شما باید هنر ظریف هماهنگ سازی پانچ ها با حرکات پا را درک کنید.

تصویر

فواید بوکس:

۱. قلب را سالم نگه می دارد

این یک حقیقت است که بوکس با تنظیم سیستم قلبی عروقی، قلب را سالم نگه می دارد. قلب، یک عضله است و درست مانند هر عضله ی دیگر می تواند به مرور زمان سفت شود. این مساله می تواند منجر به انواع بیماری های قلبی گردد. کاردیو به معنای وادار کردن قلب به سخت تر کار کردن است تا استقامت و قدرت آن افزایش یابد.

هنگامی که قلب با حداکثر توانش کار کند، کمتر در معرض بیماری های قلبی قرار می گیرد. بالا نگه داشتن ضربان قلب علاوه بر سالم نگه داشتن قلب، مزایای دیگری نیز دارد. می تواند کالری بیشتری بسوزاند و به روند کاهش وزن نیز سرعت ببخشد.

تصویر

۲. قدرت بدن را افزایش می دهد

خوش اندام ماندن یک بحث است، و ساختن بدنی قوی تر، بحثی دیگر. تمام آن پانچ ها و پرش ها بخاطر بازخوردی که از حریفتان می گیرید، شما را قوی می کنند. شما برای رسیدن به پیروزی، چه به مشت هایتان تکیه کنید و چه به رقص پای درجه یکتان، انجام این فعالیت ها به سطح خاصی از قدرت نیاز دارد.

عکس العمل های سریع ایجاد می کند

عکس العمل های سریع در تناسب اندام و زندگی اهمیت زیادی دارند. بوکس، هماهنگی دست با چشم را بهبود می بخشد و به شما امکان می دهد که در برابر مشتها جاخالی دهید و تنها در چند ثانیه، مشت های سریع بزنید. اما این مساله چه ارتباطی با زندگی شما دارد؟

هنگامیکه عکس العملهای سریع داشته باشید، در مواقع مهم، سریعتر واکنش نشان می دهید. این مساله از اهمیت زیادی برخوردار است، بخصوص برای افراد پیر. هماهنگی بهتر دست با چشم، تعادل و تفکر سریع را بهبود می بخشد، به شما امکان می دهد که تصمیمات بهتری بگیرید و از سوانح یا سقوط ها جلوگیری می کند.

در تناسب اندام نیز برای جلوگیری از سوانح، باید عکس العمل های سریع داشته باشید. بهبود هماهنگی دست با چشم برای افزایش سطح مهارت هایتان ضروری است، بدون در نظر گرفتن ورزشی که انجام می دهید.

چگونه بوکس باعث لاغری و تناسب اندام می شود؟

در بوکس بدن شما مرتب در حال حرکت و جابه جایی است؛ این حرکت های سریع ضربان قلب را بالا می برد و باعث سوختن کالری می شود. ورزش بوکس کلید کاهش وزن و تناسب اندام است. میزان دقیق کالری که از دست می دهید و وزنی که کم می کنید؛ به وزن ابتدایی شما، سبک بوکس و شدت آن بستگی دارد. اما یک فرد معمولی می تواند در یک ساعت به طور متوسط هزار کالری بسوزاند. در بوکس عضلات میانی، فوقانی و ماهیچه های پایین تنه درگیر می شود و میزان متابولیسم بدن افزایش می یابد. این افزایش متابولیسم به سوزاندن چربی ها و تناسب اندام کمک می کند.

اگر تا بحال در رینگ بوکس قدم نگذاشته اید یا به کیسه مشت نزده اید، نمی توانید هیچ ایده ای داشته باشید که این ورزش چقدر می تواند سنگین باشد! تنها در یک ساعت تمرین بوکس، شما حداقل ۸۰۰ کالری می سوزانید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (94 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (61 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر) (فیلم) ملاقات تاریخی هادی چوپان و وحید بادپی در کنار استیج مستر المپیا در آمریکا/ گرگ پارسی در حال آموزش یوز ایرانی در مسیر موفقیت (12 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعدام برای متجاوز هزار چهره / متهم نقش تاجر ،‌پرستار و ... را بازی می کرد
فال روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 8 مرداد 1403 + فیلم
ماجرای جالب دعوت مقام‌معظم رهبری به یک عروسی و واکنش ایشان به این درخواست+ عکس
فال انبیاء روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
پای رمال ها به باشگاه پرسپولیس باز شد/ متلک سنگین ناصر محمدخانی به رضا درویش! +عکس
فرار دختر ساده‌لوح با مرد غریبه / تتو آرتیست رویایی سابقه‌دار بود!
روایتی جالب از خرید رفتن ساده همسر رهبر معظم انقلاب با ماشین پیکان تا منع پسر از غذای دولتی
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
رهبر معظم انقلاب به پسرانشان:من راضی نیستم داخل اقتصاد شوید، در غیر اینصورت قسمت نام فامیلی در شناسنامه‌تان را عوض و لقب خامنه‌ای را بردارید!
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌