تاثیر استرس بر مو

  پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
تاثیر استرس بر مو
ریزش مو ممکن است در طول زندگی هر کسی اتفاق بیفتد .فاکتورها و عوامل مختلفی میتوانند در ریزش مو موثر باشند . سلامت روان ، یکی از عواملی است که به سادگی از آن می گذریم . امروز می خواهیم به سلامت روان و تاثیر آن بر ریزش مو بپردازیم.

تاثیر استرس بر ریزش مو

درمان ریزش مو ناشی از استرس، یکی از راهکارهایی است که به افرادی که بر اثر استرس دچار ریزش مو شده اند، توصیه می شود. در واقع امروزه با وجود فشارهای عصبی و ناراحتی های مختلف روحی روانی افراد، میزان ریزش مو به این دلیل بیشتر شده. همانطور که در بخش های دیگر گفته ایم ریزش مو دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها استرس است.

افرادی که دچار اضطراب و ریزش مو هستند، باید به این نکته دقت کنند که مطمئن شوند که آیا دارای علائم ریزش موی عصبی هستند یا نه. در حقیقت هنگام مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو، وی تلاش می کند تا در جلسات مشاوره اولیه متوجه این نکته شود که علت ریزش مو چیست. سپس با مشخص شدن دلیل آن (که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد مانند استرس، ارث، زخم و خارش، بیماری، افزایش سن، مشکلات هورمونی، کمبود ویتامین، ناراحتی های تیروئید، حاملگی، عفونت های پوستی و...) اقدام به درمان های لازم (مانند کاشت مو) کند.

استرس و ریزش مو

چیزی که همه ما شنیدیم این است که استرس باعث ریزش مو می شود و این کاملا درست است که استرس ذهنی و فیزیکی موجب ریزش مو می شود . اما نکته امیدوار کننده این است که این نوع ریزش مو موقتی است .

اگر بدن تحت استرس قرار بگیرد فاز رشد در چرخه رشد مو ممکن است متوقف شود، و این می تواند فولیکول های مو را وارد فاز استراحت کند . فاز استراحت طولانی می تواند از رشد مو جلوگیری کرده و فولیکول های مو می توانند تا سه ماه پیش از تخریب ، به اصطلاح ” خاموش ” بمانند . این نشان میدهد که شما ممکن است چند ماه پس از تجربه ای پرتنش ، دچار ریزش شدید مو شوید. هنگامی که استرس پایان یابد ، چرخه رشد مو دوباره از سر گرفته شده و ریزش مو متوقف می شود .

مو کندن:

شاید جالب باشد که بدانید یکی از دلایلی که موجب به کم پشت شدن موهای سر می شود و بیشتر در خانمها شایع است، مشکل مو کندن یا به زبان علمی "تریکوتیلومانیا" (Trichotillomania) است. این عارضه نوعی ناراحتی و وسواس شدید است که افراد مبتلا به آن ناخودآگاه اقدام به کندن موهای سر، مژه ها و یا موهای ابرو می کنند. این عارضه امروزه در سطح جهان متاسفانه گریبانگیر میلیون ها نفر شده و از آنجا که یکی از خصوصیات زندگی مدرن شهری، افزایش فشارها و ناراحتی های عصبی افراد است، بسیاری از افراد دچار وسواس کندن مو یا تریکوتیلومانیا می شوند. افرادی که دچار این عارضه هستند، عمدتا از خشم درونی، نارحتی های شدید، افسردگی، اضطراب بیش از حد و غیره رنج می برند که باید این مسئله حتما درمان شود.

ریزش مو به دلیل شوک و فشارهای عصبی:

یکی از دلایلی که موجب می شود بسیاری از افراد دچار ریزش مو شوند، این حالت است. یعنی ناراحتی ها و شوک های شدید که معمولا به دلایل عاطفی و یا ترس های ناگهانی ممکن است بروز کند. بسیاری از افرادی که عضوی از خانواده را از دست داده اند، دانش آموزانی که فقط چند ماه یا چند هفته تا کنکور فرصت دارند و دچار اضطراب شدیدی هستند، افرادی که دچار بیماری های سختی هستند و ترس از عمل جراحی و یا ادامه درمان دارند و... که می تواند منجر به از دست دادن موها و کم پشت شدن آنها ظرف مدت کوتاهی (مثلا ظرف دو یا سه ماه) شود. البته چنانچه این حملات عصبی و تنش های روحی برطرف شوند ممکن است ظرف شش الی نه ماه بسیاری از فولیکول موهای ریخته شده مجددا رشد کنند و فرد موهایش را بدست آورد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (192 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (84 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (36 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (11 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
(ویدئو) صید ماهی غول پیکر از دریای خزر توسط ماهیگران ترکمنستانی
دختری که توانست دل ناصرالدین شاه را بدزدد/توصیف زیبایی شاه از دختر دلربا ++عکس
ابتکار خلاقانه مسعود پزشکیان با پوشش متفاوت در مراسم تنفیذ+عکس/ حماسه آفرینی در دانلود ورژن جدید...
مادری که در قبر زایمان کرد
لحظه به لحظه با مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در حسینیه بیت رهبری
گزارش تصویری از حضور چهره های شناخته‌شده سینما و ورزش در مراسم ختم سعید راد/ از چهره متفاوت استاد پرستویی و علی پروین تا امین حیایی،مهراوه شریفی‌نیا و نفس بازغی
لوازم آشپزخانه سفید یا سیلور؛ کدام انتخاب بهتری است؟
چرا ترامپ از کاملا هریس می‌ترسد؟
یادی کنیم از فن کمر مازندرانی بهروز فریبا، خواهرزاده محسن تنابنده در سریال "پایتخت"، که روی رحمت پیاده کرد/ یه فن زد در حد المپیک پاریس و رحمتو ناکار کرد 🤣
شیائومی از خودروی 1500 اسب‌بخاری خود رونمایی کرد
(عکس) کد مورس همستر 7 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 امشب
یادی کنیم از درخشانترین بازی لیلا حاتمی در یک سکانس متفاوت عاشقانه که اشک هر بیننده‌ای رو درمیاره
(ویدئو) شاهکار هنرمندان شیرازی جانبخشی به یک تنه درخ خشکیده در 40 روز!/هنر نزد ایرانیان است و بس
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌