ساعدنیوز
ساعدنیوز

تردمیل آبی چیست و مزایای آن کدامند؟

  دوشنبه، 15 شهریور 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
تردمیل آبی چیست و مزایای آن کدامند؟
تردمیل آبی یکی از دستاورد های تازه تجهيزات پزشکی در زمینه هیدروتراپی و انجام فرایندهای اصلاحی به وسیله راه رفتن در آب است. این تردمیلها همه توانایی های تردمیل های معمولی را در یک محیط بسته آبی ارائه می دهد. در ادامه بیش تر با این وسیله ورزشی اشنا خواهید شد.

تردمیل آبی

تردمیل آبی تردمیلی است که کاملاً فاقد موتور بوده و به صورت مکانیکی حرکت می کند، ولی ناگفته نماند که تردمیل های آبی موتور دار هم وجود دارد ولی به دلیل قيمت بالای آن ها در کشور ما کم تر استفاده می شود. این تردمیل ها کاملاً ضد آب و ضد زنگ میباشد . تردمیل های آبی برای افرادی که دارای ناتوانی حرکتی و عدم تعادل هستند بسیار موثر است.زمانی که شما با استفاده از تردمیل آبی حدود ده دقیقه فعالیت می کنید، شبیه هنگامی ست که در شرایط معمولی دو ساعت پیاده روی می کنید.در نتیجه یک ساعت استفاده از این دستگاه بیش از 960 کالری می سوزاند.با گذشت زمانی کم این ابزار ورزشی، پزشکی در بین اکثر بیمارستان ها ترویج پیدا می کند و اشخاص میتوانند از فواید این تردمیل آبی در آب درمانی، بازتوانی، فیزیوتراپی برخوردار گردند. همان طور که می دانید در آب ميزان جاذبه کاهش یافته و حرکات کششی بیشتری به بدن اعمال می گردد بنابراین بسیار برای کشش عضلاب پا مطلوب می باشد. این دستگاه را درون استخرها و آکواریوم های بزرگ قرار میدهند و فرد میتواند با استفاده از آن مدت ها به ورزش کردن بپردازد بدون این که این زمان طولانی به بدن وی اسیب برساند.حداکثر سرعت قابل استفاده در این تردمیل ها تا ده کیلومتر میباشد ، مانیتور این دستگاه توانایی نمایش وزن شخص را دارد، دکمه آغاز و توقف تمرین با این تردمیل به صورت هوشمند می باشد.یکی ديگر از مزیت های این تردمیل آبی این است که جریان آب و فشار در زمان ورزش مثل ماساژ برای مفصل ها و استخوان ها میباشد که باعث رفع خستگی و کوفتگی در بدن می گردد. تمرین کردن با تردمیل آبی برای سالخوردگان، افردی که مشکلات عضلانی، اسکلتی و مفصلی دارند و افرادی که به علت بیماری هایی من جمله سکته مغزی و ام اس و... دچار مشکلات حرکتی هستند سفارش می شود. استفاده از تردمیل آبی برای این اشخاص بدون هیچ عوارض جانبی ست، همینطور میتوانند در بهبود روند بیماری خویش از آن بهره ببرند.یکی از دلایل استفاده از این دستگاه در موارد ارتوپدی این است که وزن اشخاص در آب تا حدود 70% کم می شود در نتیجه فشار ناشی از راه رفتن بر روی بدن این افراد وارد نمی شود.

تردمیل آبی

مزایای استفاده از تردمیل چیست؟

استفاده از هر وسیله ای، مزایا و معایبی دارد که قبل از خرید باید به آن توجه کرد. مزایای استفاده از دستگاه تردمیل هم به شرح زیر است:

کار کردن با تردمیل برای همۀ افراد در هر سنی آسان است و روشی راحت برای ورزش کردن در منزل و باشگاه به شمار می رود. سطحی که در تردمیل روی آن راه می روید، هموار است و هنگام استفاده از آن، برخلاف پیاده روی و دویدن در پارک و مسیرهای بیرون از خانه، با پستی ها و بلندی ها و موانع پیش بینی نشده روبه رو نخواهید شد. به همین دلیل با کیفیت بهتری به ورزش کردن خواهید پرداخت. با ورزش کردن روی تردمیل، امکان کنترل ابعاد مختلف ورزش مانند سرعت شروع و ادامۀ ورزش کردن، زاویۀ دویدن روی سطح وسیله، و زمان لازم برای گرم و سرد کردن بدن کاملا تحت کنترل خواهد بود. بعضی از انواع تردمیل ها اطلاعاتی دربارۀ وضعیت جسمانی مانند ضربان قلب در اختیارتان می گذارند که به بهتر ورزش کردن، کمک شایانی می کند. به کمک این دستگاه در منزل، میزان کالری بیشتری نسبت به ورزش های دیگری می سوزانید که در منزل انجام می شوند. همۀ افراد خانواده می توانند از تردمیل برای ورزش کردن و حفظ سلامتی خود بهره ببرند.

آیا می دانستید به تنهایی راه رفتن در آب مؤثر نیست

علت این که می گوییم صرفا راه رفتن در آب سبب چربی سوزی نمی شود، این است که سرعت چنين فعالیتی به اندازه ای پائین است که اصلاً ضربان قلب به میزان کافی برای سوزاندن چربی ها بالا نمی رود به همین علت استفاده از تردمیل آبی چون سرعت و ضربان قلب را بالا می برد بسیار موثر است و با راه رفتن عادی در آب متفاوت است.

مزیت تردمیل آبی نسبت به تردمیلهای معمولی چیست؟

دویدن بر روی تردمیل معمولی علیرغم این که سبب کالری سوزی و کاهش وزن می گردد ولی به مرور به دلیل وارد نمودن ضربات طولانی به ستون فقرات سبب آسیبهای جبران ناپذیری به ستون فقرات می شوند و حتی تولید کنندگان با افزودن سیستم ضربه گیر به این تردمیلها باز هم نتوانستند به صورت کامل این مشکل را مرتفع نمایند. در صورتیکه غوطه ور بودن در آب زمان دویدن علاوه بر مزیت های گوناگون خود از این عیب هم جلوگیری می نماید.

مزایای استفاده از تردمیل آبی:

  1. توان جسمانی را افزایش داده و قدرت عضلانی و استقامت بدن را بسیار بالا می برد
  2. خشکی مفصل ها را ترميم نموده و انعطاف آنرا افزایش می دهد
  3. اعتدال بدن را بالا برده و سیستم اعصاب را مقاوم تر می سازد
  4. سطح کیفی خواب را بالا برده و ارامش را برای شخص آماده می سازد
  5. هر گونه خستگی و کوفتگی و یا درد در ناحیه استخوان ها را کاهش می دهد
  6. هیچگونه اضطراب و خطری برای شخص ندارد
  7. در موقع پیاده روی شخص حس هیچگونه الودگی نمی کند
  8. برای افرادی که وزن زيادي دارند بسیار موثر است برای این که در زیر آب وزنشان به یک سوم رسیده و راحت تر میتوانند فعالیت کنند
  9. اشخاص از تردمیل آبی لذت می برند.
  10. عاملی مؤثر در بهبود بیماران مبتلا به گردن درد و کمر درد های شدید، سکته مغزی، پارکینسون، کشیدگی، شکستگی و در رفتگی اندامهای بدن

کدام یک از آسیب های بدنی با تردمیل آبی قابل درمان است؟

شایع ترین صدمات شامل: جراحاتی مانند تاندونیت آهیل، فاسیایت پاستار، سندرم باند ایلوتوبیبال و درد زانو است. همچنین برای ریکاوری پعد از مشکلات مچ پا، شکستگی، بازسازی ACL و سایر جراحی های زانو نیز بسیار موثر است.

چگونه تردمیل در زیر آب به توانبخشی بیشتر کمک می کند؟

تولید کنندگان چنین تردمیل هایی، تمرین های زمینی را با مزایای آب ترکیب می کنند: فشار هیدرواستاتیک و اصل شناوری. این مزایا به بدن فرصتی برای فعالیت های مشترک مانند: راه رفتن و دویدن می دهد. تردمیل زیر آب اجازه می دهد عضلات برای تحرک بهتر، عملکردی بالاتری از خود نشان دهند. آنها به بیماران به افزایش تعادل و هماهنگی بیشتر کمک می کنند و باعث می شوند به مرور زمان انعطاف پذیری خود را بهبود بخشند.

فشار هیدرواستاتیک چیست؟

فشار هیدرواستاتیک نیروی آب وارده به تمام قسمت های غوطه ور بدن است. این پشتیبانی ملایم و همچنین مقاومت را فراهم می کند. فشار وارده از سوی آب در اطراف بدن، تورم و تنش بر روی مفاصل را کاهش می دهد، این امری اثبات شده است. از آنجایی که راه رفتن یا دویدن در آب باعث ایجاد مقاومت بیشتری نسبت به فعالیت مشابه بر روی زمین می شود، این به حفظ تناسب کمک می کند: تن کردن عضلات (شکل دهی به ماهیچه ها و زیبا تر کردن بدن) و افزایش چربی سوزی. این تجهیزات آبی مزایای قلبی – عروقی و هوازی بسیار فوق العاده ای را فراهم می کند.

اصل شناوری چیست؟

اصل شناوری این است که چقدر آب جابه جا می شود، زمانی که شما بدن شما در تماس با آب قرا می گیرد. یک فرد در عمقی از آب ممکن است دارای 50٪ کاهش وزن شود. قرار گرفتن بر روی آب به صورت کشیده باعث کاهش وزن تا 75٪ می شود. به عبارت دیگر زمانی که شما در حالت پیاده روی در داخل آب هستید، بدن شما 25٪ سبک تر است. "این موجب کاهش نیروهای ضربه ای بر آسیب های موجود بر بدن می شود"، بنابراین استافده از تردمیل در زیر اب می تواند مزایای درماین عالی داشته باشد.

مزایای درمانی دیگر چیستند؟

علاوه بر فواید ورزش در آب، تردمیل های هیدروتراپی می توانند برای توانبخشی تحت کنترل دما به کاهش تورم کمک کنند. سطح آب قابل تنظیم باعث تغییر در شناوری و مقاومت می شود. علاوه بر این، این تردمیل ها در توانبخشی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند کیفیت کلی زندگی افراد را بهبود بخشند. توانایی استفاده از تردمیل زیر آب برای شروع بازسازی و ریکاوری سریع ترکمک می کند تا فشار روانی را کاهش دهد. بعضی از ورزشکاران برای تاثیر آسیبی کم از تردمیل های آبی استفاده می کنند، زیرا زمانی که می خواهند تأثیر آسیب اضافه تمرین ها کردن ها را بر روی مفاصل و استخوان های خود کاهش دهند. فعالیت های جسمانی برای بیماران از همه نوع، کیفیت زندگی را بهبود می بخشد، از جمله کیفیت خواب، متابولیسم و ​​توانایی های شناختی. حتی خرید این تردمیل می تواند به درمان بیماری سرطان نیز کمک کند.

چرا تردمیل آبی ؟

واقعیت این است که فعالیت هایی که در آب انجام می شوند، بسیار موثرتر از بیشتر فعالیت های ورزشی در خشکی هستند. ابزاری که در آب درمانی استفاده می شوند بسیار پیشرفته هستند و همیشه یک محیط ورزشی جالب و پربازده را برای کاربر به ارمغان می آورند. در آب درمانی یا هیدروتراپی تجهیزاتی را که در باشگاه های ورزشی استفاده می شود، در زیر آب به کار گرفته می شوند و تقریبا همه بیماران می توانند به آن ها دسترسی داشته باشند. یکی از این ابزار، تردمیل آبی است، که یکی از دستگاه های هوازی مورد علاقه ورزشکاران و بیماران است، وسیله ای که در قالب برنامه های درمانی در بیشتر کلینیک های فیزیوتراپی و بهبود ریکاوری استفاده می شود. تردمیل آبی بیشتر برای بیماران مسن و افرادی که درد مفصلی و عضلانی دارند، توصیه می شود. البته ورزشکاران حرفه ای برای افزایش قدرت و بازده عضضلات خود از این نوع تردمیل بهره می گیرند.

  • درمان اعصاب

بیمارانی که سکته مغزی را تجربه کرده اند و افرادی که از مشکلات عصبی رنج می برند می توانند با آب درمانی، حس بهتری پیدا کنند.

  • مشکلات قلبی و تنفسی

قدم زدن در آب می تواند به قوای قلب و تناسب بدن کمک کند. افزایش مقاومت و فشار از عوامل کلیدی اثرگذاری آب هستند. دمای مرکزی بدن نیز عامل قابل توجهی است. غوطه وری در آب منجر به تقویت عضلات تنفسی و افزایش کارایی قلبی عروقی می شود.

  • آسیب نخاعی

آسیب هایی که به کمر وارد می شوند در محیطی با مقاومت و انعطاف پذیری بالا قابل درمان هستند. تردمیل آبی با سرعت کم به بیماران اجازه می دهد اولین گام های بازیابی خود را بردارند.

  • ثبات / کاهش وزن

کمترین چالش در کاهش وزن را در تمارین آبی می توان تجربه کرد که موجب سلامتی و تناسب اندام می شود. بسیاری از افراد به دلیل تعریق و خستگی حین ورزش، از آن امتناع می کنند. ورزش در آب با کمک تردمیل آبی می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

  • مشکلات لگن

برخی بیماران سالمند به دلیل مشکلات لگن قادر نیستند بنشینند. آنها می توانند با آب درمانی، بازتوانی خود را در ساده ترین مراحل شروع کنند. در مراحل اول، این عمل، با تردمیل آبی آهسته ساده تر خواهد بود.

ویژگی های اصلی آب را می توان در فشار هیدروستاتیک، درجه حرارت، شناوری، مقاومت و کشش سطحی خلاصه نمود. خصوصا اینکه به بهبود گردش خون کمک می کند.

پزشکان استفاده از تردمیل آبی را به دلایل زیر تجویز میکنند

نیروی رانش آب ، تکیه گاه وزن بدن میشود . هنگامی که شما تا گردن در آب غوطه ور هستید ، آب در حدود ۹۰ درصد وزن شما را خنثی میکند و به طور قابل توجهی از فشار وزن بر روی مفاصل ، استخوانها و ماهیچه ها می کاهد.شما به جای اینکه با تمام وزن خود بر روی زمین محکمی فرود بیایید ، تنها با ده درصد وزن خود ایستاده اید ، این خاصیت،میزان جراحات و آسیبهای حین ورزش را به شدت کم میکند.
هنگام غوطه وری در آب و مخصوصا استفاده از تردمیل آبی ، جریان خون سریعتر میشود و سلامت قلب و عروق شما را بهبود میبخشد.
در صورتی که دچار آسیب دیدگی و تورم در بخشی از بدن باشید،فشار آب بر روی بدن از شدت تورم کاسته و درد را کاهش میدهد.
از آنجایی که آب محیطی متراکم تر از هوا است،شما با حرکت در آب،مقاومتی از ۴ تا ۴۴ درصد بیشتر از مقاومت هوا را تجربه میکنید . دویدن بر روی تردمیل آبی آکوآتیک و غلبه بر مقاومت تسمه تردمیل،مانند آن است که وزنه هایی به دست و پای خود بسته باشید یا با دستگاههای وزنه دار به ورزش کردن پرداخته اید،با این حسن که انجام این حرکات در آب کم خطرتر است.
از آنجایی که نیروی جاذبه در آب کم میشود،شما در آب میتوانید آن دسته از حرکات کششی که انجام آن در خشکی برایتان ممکن نیست را به راحتی انجام دهید.
فشار عمق آب بر روی بدن ، مفاصل ، ماهیچه ها و نیز اندامهای داخلی،در حین ورزش با تردمیل آبی مانند یک ماساژ خوب ، به تمامی اعضای بدن آرامش بخشیده و مانع کوفتگی و گرفتگی عضلات بدن میشود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (386 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (72 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (24 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (16 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه غوغای خوانندگی بی نظیر بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در نانوایی/ مردم چه استقبالی میکنن+ویدیو خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد دانش آموزی که داماد معلمش شد+ ویدئو/به این میگن دانش آموز زرنگ ... 7 راه حل ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک 5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید 4 خاصیت عجیب وایتکس برای شاداب شدن گیاهان آپارتمانی (فیلم) حامد آهنگی: ما تو جکوزی چیزایی از سید جواد هاشمی دیدیم که تا حالا ندیده بودیم! معرفی مهم‌ترین موزه‌های استانبول
تیتر امروز   
شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است!
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...