تأثیر فوق‌العاده‌ی بادام زمینی در کاهش وزن

  یکشنبه، 09 آذر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
تأثیر فوق‌العاده‌ی بادام زمینی در کاهش وزن
بادام زمینی سرشار از پروتئین، چربی و مواد مغذی مختلف سالم است. مطالعات نشان می دهد که بادام زمینی حتی ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد و با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.

بادام زمینی از آن دسته تنقلات خوشمزه و پرطرفداری است که اتفاقا مغذی و مفید هم هست. این مغز خوش طعم از گیاهان بومی آمریکای جنوبی است و می توان آن را در گروه آجیل ها طبقه بندی کرد. مطالعات نشان می دهد یکی از خواص بادام زمینی کمک به کاهش وزن است. بادام زمینی در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز مؤثر است. همراه ما باشید، امروز می خواهیم نکات مفیدی درباره بادام زمینی برایتان بگوییم.

تصویر

ارزش غذایی بادام زمینی (Mungfali)

آن ها کربوهیدراتی کمی دارند و غنی از مواد مغذی هستند. بادام زمینی منبع بسیار عالی از پروتئین نیز هست. همچنین شامل بیوتین ،نیاسین ،فولات ، منگنز، ویتامین ایی ،تیامین ، فسفر و منیزیم همه اینها برای بدن و ذهن سالم بسیار مهم هستند.

ارزش غذایی برای هر 100 گرم

  • 567 کالری
  • 49 گرم چربی کامل
  • 18 میلی گرم سدیم
  • 705 میلی گرم پتاسیم
  • 16 گرم کربوهیدرات کل
  • 26 گرم پروتئین

بادام زمینی و کاهش وزن

چاقی در آمریکا و بسیاری از کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه به شدت افزایش یافته است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بادام زمینی تأثیر زیادی روی کاهش و ثابت نگه داشتن وزن دارد. علی رغم بالابودن میزان چربی و کالری، بادام زمینی در افزایش وزن تأثیر ندارد. درواقع مطالعات نشان می دهد که مصرف بادام زمینی می تواند به حفظ وزن کمک می کند و حتی در کاهش خطر ابتلا به چاقی نیز بسیار مؤثر باشد. باید توجه داشت که یکی از خواص بادام زمینی اثرات بسیار مثبت آن بر سلامت بدن و کاهش وزن است. نتایج تحقیقات یک پژوهش کوچک نشان می دهد زنانی که در رژیم غذایی خود از بادام زمینی استفاده می کنند در یک دوره ی ۶ ماهه در حدود ۳ کیلوگرم وزن کم کردند، این درحالی است که گفته می شد خوردن بادام زمینی باعث تثبیت وزن اولیه می شود. نتایج یک تحقیق دیگر نیز نشان داد افرادی که در یک بازه ی ۸ هفته ای روزانه در حدود ۸۹ گرم بادام زمینی مصرف می کردند، برخلاف باور عمومی دچار هیچ اضافه وزنی نشدند.

بادام زمینی یک غذای مناسب برای کاهش وزن معرفی می شود:

  • بادام زمینی با ایجاد حس سیری می تواند از مصرف غذاهای پرکالری مانند اسنک و برنج در افراد جلوگیری کند.
  • با توجه به میزان کالری دریافتی از مصرف بادام زمینی، افراد افزایش مصرف بادام زمینی را با کاهش مصرف دیگر مواد غذایی جبران می کنند.
  • وقتی بادام زمینی به اندازه ی کافی جویده نشود، ممکن است بخشی از آن بدون جذب شدن از طریق سیستم گوارش دفع شود.
  • پروتئین بالای موجود در بادام زمینی و چربی اشباع شده ی آن انرژی زیادی تولید می کند.
  • بادام زمینی یکی از منابع بسیار غنی از فیبر است که موجب کاهش ریسک ابتلا به اضافه وزن و چاقی در افراد می شود.

بادام زمینی بسیار خوشمزه است و نباید تأثیر فوق العاده ی آن را در کاهش وزن نادیده گرفت

عوارض بادام زمینی

  • بادام زمینی حاوی پروتئین هایی به نام آراچین و کوناراچین است. برخی از افراد نسبت به این پروتئین ها به شدت آلرژی و حساسیت دارند. برای این افراد بادام زمینی می تواند یک واکنش آلرژیک خطرناک باشند.
  • بادام زمینی دارای کالری بالایی است. اگر بادام زمینی را در حد متعادل و نرمال میل کنید هیچ عوارضی ندارد. در صورتی که در مصرف آن زیاده روی کنید منجر به افزایش وزن می شود.
  • اگر بادام زمینی را به صورت شور مصرف کنید، به دلیل دارا بودن سدیم زیاد، سلامت کمتری نسبت به بادام زمینی خام برخوردار است. اما اگر در حد نرمال مصرف شود می توانید بدون هیچ عوارضی در رژیم غذایی سالم خود استفاده کنید.
  • آلودگی بادام زمینی منجر به تولید مواد سمی در نتیجه از دست دادن اشتها و تغییر رنگ چشم ه ، یرقان و مشکلات کبدی می شود.
  • مشکلات کیسه صفرا و درد ناحیه ی شکمی می تواند از دیگر عوارض مصرف زیاد بادام زمینی باشد. بادام زمینی برای این افراد مفید می باشد اما مصرف بیش از حد آن توصیه نمی شود. در نتیجه به افراد دارای سنگ صفرا توصیه می شود از مصرف زیاد بادام زمینی اجتناب کنند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (232 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (135 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (57 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت