ورزش بعد از ابدومینوپلاستی ( جراحی زیبایی شکم)

  شنبه، 06 شهریور 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
ورزش بعد از ابدومینوپلاستی ( جراحی زیبایی شکم)
ابدومینوپلاستی یکی از روش های پیکر تراشی می باشد که حالت تهاجمی دارد و با استفاده از روش های جراحی و بیهوشی صورت می گردد. این روش برش هایی بر روی پوست ایجاد می کند که توسط آن ها چربی ها به همراه پوست اضافی از ناحیه شکم حذف می گردند . با بهره گیری از حرکات ورزشی پس از این عمل می توان اندام را به حالت ایده آل تری رساند .

زمان شروع کردن ورزش پس از جراحی ابدومینوپلاستی

پس از انجام عمل پیکر تراشی ابدومینوپلاستی می توان با انجام ورزش های مجاز اندام را به حالت ایده آل تری رساند . اگر چه عده ای گمان می کنند که بعد از جراحی ابدومینوپلاستی تنها باید به استراحت کردن پرداخت اما پزشکان جراح در کنار برنامه غذایی یک برنامه ورزشی نیز پیشنهاد می کنند . در دوره استراحت برای بهتر شدن وضعیت حیاتی زمان صرف می کنیم و نباید با زمان فعالیت ورزشی تداخل پیدا کند.

ورزش های مناسب برای بعد از جراحی ابدومینو پلاستی

اکثرا از پیاده روی آغاز می گردد که این عمل برای دو هفته اول پس از جراحی وجود دارد . با دور شدن از زمان بعد از این عمل پیکر تراشی کم کم ورزش های سبک تر دیگر به برنامه بیمار اضافه می شود .

عضلات شکم
  • شروع فعالیت ورزشی با پیاده روی

همان گونه که بیان شد در بیشتر افراد انجام فعالیت های ورزشی پس از هفته دوم عمل جراحی ابدومینوپلاستی مجاز می شود، چون در زمان استراحت بدن به بازسازی خود می پردازد ، در این بازه زمانی با کم شدن درد های ناحیه شکمی، می توان ورزش هایی چون پیاده روی در سطح های صاف را شروع کرد. این فعالیت به بیمار کمک می کنند تا مجددا حرکت را آغاز کند و همچنین روند بهبود وضعیت جسمی فرد نیز افزایش می یابد.

  • ورزش با استفاده از وزنه

با گذراندن ۴ هفته از عمل جراحی ابدومینوپلاستی می توان ورزش های سبک را به برنامه اضافه کرد . بیمار هایی که پیش از عمل های پیکر تراشی از ورزش هایی که ترکیب وزنه را در خود داشته اند استفاده می کرده اند در این زمان می توانند مانند قبل استفاده خود از وزنه را انجام دهند . نکته قابل توجه در زمینه این فعالیت های ورزشی کم بودن وزن وزنه ها است ، افراد باید به میزان وزن وزنه ها دقت کنند زیرا وزنه های سنگین ممکن است مشکل ایجاد کنند . برخی از پزشکان جراح زیبایی به بیماران خود پیشنهاد می کنند که جهت جلوگیری از تورم و التهاب در بخش پیکر تراشی شده از وزنه های سبک ورزش را آغاز کنند و با طی کردن زمان وزن وزنه ها را بیشتر کنند .

  • ورزش های متناسب با عضله های بخش شکمی

زمانی که عضله های شکم در عمل ابدومینوپلاستی بازسازی شده باشند انجام تمرینات ورزشی می تواند باعث افزایش روند تقویت عضله ها شوند . به دلیل اینکه بخش شکمی به سطح پوست نزدیک تر می باشد انجام این تمرین ها مناسب ترین روش جهت بازیابی قدرت عضله های عمیق تر است . هسته بدن از سطح شکم محافظت می کند پس حرکت های ورزشی مرتبط با عضله های شکم می تواند به کم شدن میزان تنش و اظطراب عضله های جدا شده کمک کند

  • تمرین های ایروبیک

۴ الی ۶ هفته پس از انجام دادن جراحی ابدومینوپلاستی می توان ورزش های سبک همچون اروبیک را انجام داد .فعالیت ورزشی ایروبیک پس ابدومینوپلاستی به فرد کمک می کند تا استقامت بدن خود را مناسب تر کند و اندام در حالت لاغر حفظ شود . تمرین های ایروبیک افزون بر تناسب اندام و زیبا سازی ظاهری اندام سبب افزایش ترشح آندورفین در بدن می شود که می تواند در شادی و کم کردن میزان استرس نیز تاثیر گذار باشد.

تصویر
  • دویدن

دویدن یا عمل آهسته دویدن یک روش عالی از ورزش هوازی می باشد . در هفته های ابتدایی انجام جراحی ابدومینوپلاستی بیمار باید تنها پیاده روی را انجام دهند . با توجه به روند بهبودی بیمار ، پس از گذشتن ۶ الی ۸ هفته از پیکر تراشی انجام دادن ورزش های مختلف می تواند برای فرد آزاد باشد. دویدن در هوای پاکیزه از بهترین روش های حفظ تناسب اندام و سلامتی می باشد.

  • دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یا دوچرخه ثابت مناسب به عنوان جایگزین دو. با گذشتن یک ماه و نیم از عمل جراحی ابدومینوپلاستی و تغییر کردن وضعیت جسمی بیمار دوچرخه سواری ثابت هم به لیست فعالیت های مفید و مجاز اضافه می شود . بهره گیری از دوچرخه ثابت برای آن دسته از بیمار هایی که در حین دویدن احساس ناخوشی می کنند انتخاب خوبی می باشد . فواید استفاده از دوچرخه ثابت در زمان مناسب برای افرادی که عمل ابدومینوپلاستی انجام داده اند عبارتند از : تناسب اندام ، حفظ کردن وضعیت لاغری ، عمل هوازی مناسب، ورزش مفید برای قلب.

  • قایق رانی با دستگاه های قایق رانی ثابت

استفاده از دستگاه های ثابت قایقرانی برای ۴ الی ۶ هفته پس از جراحی ابدومینو پلاستی یک فعالیت ورزشی ایده آل است .زمانی که فرد با انجام فعالیت های ورزشی احساس خستگی می کند و تمرین ها به بخش هسته بدن و زانو های او فشار وارد کرده باشند فعالیت قایق رانی یک انتخاب مورد تایید به شمار می آید . سرگرم شدن با دستگاه های قایقرانی سبب تقویت و افزایش آرامش در دوره بهبود بیمار پس از ابدومینوپلاستی می شود.

  • حرکت اسلاید پاشنه

انجام حرکت اسلاید پاشنه یکی از فعالیت های ورزشی می باشد که برای لگن و باسن مفید واقع می شود . برای پیاده کردن حرکت اسلاید پاشنه ابتدا باید بر روی زمین دراز بکشیم ، در دومین قدم زانو های خود را خم کنیم ، پس از انجام عمل های بیان شده حالا باید پاشنه پایمان را بر روی زمین بکشیم و پس از آن برداریم و از قدرت هسته مرکزی بدن خود کمک بگیریم .

  • حرکت ددباگ یا حشره مرده

انجام حرکت ددباگ پس از جراحی ابدومینوپلاستی می تواند عمیق ترین عضله های اصلی درون دیواره شکم فرد را به کار گیرد . برای انجام این حرکت ورزشی لازم است تا فرد به پشت دراز بکشد و پاهای خود را خم کند به صورتی که به حالت نشستن بر روی صندلی درآید ، در قدم بعدی فرد در حین تکان دادن دست های خود باید پای مخالف دستش را به سمت بیرون بکشد . در هنگام انجام دادن این حرکت ورزشی لازم است تمرکز فرد بر روی هسته اصلی بدن خود حفظ گردد.

  • حرکت پاشنه یا HEEL SLIDES

این حرکت ورزشی بر روی عضله های ران و لگن تاثیر مستقیم می گذارد . برای انجام دادن حرکت پاشنه باید بر روی زمین بخوابیم و زانو های خود را نیز خم کنیم ، و هم راستا با این عمل پای خود را به سمت بیرون بدن بکشیم تا پایمان به صورت صاف دیده شود . درگیر سازی هسته اصلی بدن در این عمل اهمیت بسزایی دارد .

  • حرکت وال سیت یا اسکات دیواری

حرکت وال یک حرکت سرگرم کننده و راحت می باشد . لازم است کمر خود را به دیوار و یا یک سطح تکیه دهیم و در حین درگیر ساختن عضله های شکم به سمت پایین در حالت اسکوات قرار بگیریم . بهتر است چند ثانیه در این حالت بمانیم و سپس به حالت ایستاده باز گردیم و قدم های رفته را دوباره تکرار کنیم.

  • نشستن کنار دیوار

تمرین نشستن کنار دیوار بسیار ساده می باشد ؛ کافی است فرد کمر خود را به دیوار بچسباند و بعد از آن به حالت اسکات روی زمین بنشینید و عضله های شکم خود را به عمل وادار کند. با گذر چند ثانیه لازم است تا مجددا به حالت ایستاده باز گردیم و حرکت نشستن کنار دیوار را برای بار های دیگر نیز انجام دهیم .

عوارض های ناشی از انجام ورزش پس از جراحی ابدومینوپلاستی

زمانی که بیمار زود تر زمان مجاز از حد مناسب فعالیت و انجام تمرین های ورزشی را آغاز کند احساس درد در قسمت شکمی پدیدار می شود و پیوسته با رخدادن این اتفاق گرفتگی هم حاصل می شود . تمرین های سنگین و شدید نیز برای بیمار خطرناک محسوب می شود زیرا می تواند به قسمت پیکر تراشی شده آسیب وارد کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (7 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رئیس جمهور از آخرین سفر استانی خود به تهران باز می گردد روضه خوانی جگرخراش مهدی رسولی برای سیدابراهیم رئیسی در تبریز+ویدیو/ الهی دورت بگردم برا درد مردم تا کجا رفتی که پیدات نمیکردن پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) لباس خادمی حضرت را بر تن کند که … ویدیویی دیده نشده از استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی درحال آشپزی و پخت نذری/ حیف شما شهید بزرگوار+ویدیو تعریف و تمجید مژده لواسانی از آیت الله آل هاشم امام جمعه شهید تبریز+عکس پدری که دخترش را ندید و شهید شد منزل خواهر شهید سید ابراهیم رئیسی و گریه های تلخ خواهر در سوگ برادر+عکس واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس شب یلدای متفاوت آیت الله آل هاشم سومین امام جمعه شهید تبریز در بین مردم+عکس بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس عرض ارادت خاص دانشجوی عراقی به آیت الله رئیسی در حاشیه مراسم تشییع شهیدان خدمت +فیلم چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد... نماهنگ «شهید جمهور» برای شهادت آیت‌الله رئیسی منتشر شد+ویدیو/ بَه به عروجی اینچنین واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی خاطره اینستاگرامیِ جالب شهید آیت‌الله آل‌هاشم‌ از فردی که با رفتار ایشان متحول شد+ویدیو/ از امروز خودم و خانواده ام سرباز رهبری هستیم واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی صحبت های علی جعفری آذر نماینده منتخب مردم در حاشیه مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهانشان در تبریز+ ویدئو محبت پدرانه آیت الله رئیسی به فرزند شهید سرهنگ دوم «محمدرضا اسداللهی» +ویدئو صحبتهای قابل تامل سیدابراهیم رئیسی درباره دلایل حضورش در انتخابات+ویدیو/ به آقا گفتم منو از بهشت به جهنم آوردین موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان میز عزای الهام علی اف آخرین فردی که با آیت الله رئیسی و همراهانشان دیدار کردند/ سوگواری سفارت ایران در باکو+عکس پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد واکنش جگرسوز عروس سید حسین خمینی به شهادت رئیس جمهور/ نفسش سخت گرفته‌ست به آغوش بکش...+عکس صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو اختصاصی ساعدنیوز: بیعت با رهبر انقلاب در وداع با شکوه مردم تبریز با پیکر شهیدان راه خدمت +ویدیو آخرین گفتگوی کمتر دیده شده شهیدان سلیمانی و رئیسی در مضجع شریف امام رضا (ع) +ویدئو/فقط اونجایی که سردار دلها اجازه خوندن دو رکعت نماز میگیره... واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش آخرین زیارت آیت الله رئیسی در حرم امام رضا(ع) 5 روز پیش از شهادت/ دیدم مشهد چرا هی بی قراری میکند...+ویدیو آخرین نماز شهدای راه خدمت به امامت شهید آل هاشم+عکس واکنش شجاع خلیل زاده به شهادت شهدای خدمت/ ای داغ بر دل نشسته +عکس تصویری از حضور علی پروین در حضور سید ابراهیم رئیسی/ پیراهن تیم ملی فوتبال در دستان شهید خادم +عکس جزئیات تماس تلفنی آیت الله آل هاشم با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بعد از سقوط بالگرد+فیلم سفر بخیر شهیدی که شدی عاقبت بخیر+ویدئو ابلاغ سلام رهبری به مردم تبریز توسط رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدیو گریه های از ته دل و برای ملتِ سیدابراهیم رئیسی در هواپیما که هیچوقت پخش نشد+ ویدیو واکنش غم انگیز بازیگر یوسف پیامبر به شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه هوایی+عکس بی‌تابی و گریه های مادربزرگ اردبیلی برای ابراهیم رئیسی+ویدیو
تیتر امروز   
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه
تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی
موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد
پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد
روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان
واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش
آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت
واکنش قلعه‌نویی به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور
بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور
اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟