7راز شگفت انگیز ایجاد انگیزه برای لاغری

  شنبه، 06 اسفند 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
7راز شگفت انگیز ایجاد انگیزه برای لاغری
اینکه چطور اراده لازم برای لاغری را پیدا کنیم سوالی ‏است که احتمالا همه آدم‌های روی کره زمین حداقل یکبار با آن مواجه شدند و البته ‏بعضی‌ها که برای مدت طولانی اضافه وزن دارند و چاق هستند بیشتر با این سوال درگیر هستند. در این مطلب ما قصد داریم 7 راه انگیزشی ‏برای لاغر شدن و رسیدن به وزن ایده آل برای شما عزیزان ارائه دهیم.

7 راهکار ایجاد انگیزه برای لاغری ‏

آگاهی از اینکه چرا میخواهید وزن کم کنید، تغییر عادات غذایی غلط و جایگزین کردن آن با ‏عادات جدیدی که از آن لذت میبرید، داشتن یک همراه و پشتیبان، آغاز تدریجی و مداومت بر ‏آن از راهکار‌های ایجاد انگیزه برای لاغری است. ‏در ادامه ساعدنیوز 7 راهکار را برای ایجاد انگیزه ی لاغری ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

مشخص کردن دلیل لاغری

بسیاری از افرادی که از نداشتن انگیزه برای لاغری شکایت دارند و بعد از یکی دو روز رژیم ‏گرفتن خسته شده و آن را رها میکنند دلایل کافی و قابل توجیه برای لاغر شدن در اختیار ‏ندارند. از این رو ضروری است برای شروع، تمام دلایلی که به خاطر آن می‌خواهید وزنتان ‏را کم کنید، مشخص کرده و روی یک کاغذ بنویسید. ‏
نوشتن و مشخص کردن دلایلتان برای کاهش وزن به به شما کمک می‌کند تا پایان مراحل ‏کاهش وزن پیش بروید و اگر خسته یا نا امید شدید، سری به اهدافی که نوشته‌اید بزنید. ‏دلایل شما ممکن است پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی ‏و …، توصیه پزشک، زیباتر شدن، تناسب اندام و جوانتر ماندن، افزایش اعتماد به نفس و ‏یا اندازه شدن یکی از لباس‌هایی باشد که دوستش دارید. تجربه نشان داده است افرادی که ‏انگیزه درونی کافی برای لاغری داشته‌اند، در راهی که پیش گرفته اند موفق‌تر بوده اند.

داشتن انتظارات واقعی از خود برای کاهش وزن‏

ممکن است شما هم به دنبال یک قرص لاغری جادویی باشید تا با چند روز مصرف کردن ‏شما را به وزن دلخواهتان برساند، ولی همه این‌ها تبلیغات است و مطمئن باشید هیچ چیز جای ‏استمرار و مداومت را نخواهد گرفت. بنابراین دومین روش موثر برای ایجاد انگیزه برای لاغری ‏داشتن انتظارات واقعی از خودتان و دادن زمان کافی برای رسیدن به هدفتان است. این را به یاد داشته باشید که همیشه سنگ بزرگ ‏علامت نزدن است پس توقع نداشته باشید در یک هفته 5 کیلو کم کنید بلکه تدریجی اقدام ‏کنید. کسانی که انتظار دارند در زمان کوتاهی وزن زیادی کم کنند خیلی زود از رژیم کاهش ‏وزن خسته و آن را کنار می‌گذارند، اما حتی 5 تا 10 درصد کاهش از وزن بدنتان تاثیر ‏زیادی در سلامت شما دارد‎. ‎

پوستر مقایسه فرد چاق و لاغر

یافتن یک همراه و پشتیبان

پیشنهاد میکنیم به منظور ایجاد انگیزه برای لاغری و موفق شدن در این راه برای خودتان یک ‏همراه و یا یک پشتیبان پیدا کنید. همه انسان‌ها برای انگیزه گرفتن نیاز به حمایت دارند و چه ‏خوب که بتوانید کسی را در این مسیر با خود هم هدف و همراه پیدا کنید. شما میتوانید با ‏شرکت در یک کلاس ورزشی یا برنامه ریزی پیاه روی روزانه یک همراه پیدا کنید که ‏بتوانید با هم ورزش کنید و در طی مراحل کاهش وزن و گرفتن رژیم غذایی به همدیگر ‏انگیزه دهید و یکدیگر را حمایت کنید. برای این کار میتوانید از شبکه‌های اجتماعی کمک گرفته و ‏از تجربیات دیگران نیز کمک بگیرید.

انجام کارهای لذت بخش

هیچ چیز در از بین رفتن انگیزه برای لاغری به اندازه انجام دادن کار‌هایی که اذیتتان می‌کند، ‏ناخوشایند نیست. اگر شما از خوردن غذا لذت میبرید و حال برای لاغر شدن باید از این لذت ‏خود چشم پوشی کنید مسلما بعد از مدت کوتاهی بی انگیزه شده و دست خواهید کشید. پس سعی کنید کار‌هایی را انجام دهید که برایتان خوشایند است مثلا در کلاس‌های ورزشی شرکت ‏کنید که از آن لذت می‌برید و تجربه‌های خلاقانه در آشپزی پیاده کنید. غذا‌های جدیدی برای ‏خود درست کنید که کالری، چربی و پروتئین کمتر و در مقابل فیبر بیشتری داشته باشد. ‎اگر ‏احساس می‌کنید از کاری که انجام می‌دهید خسته شدید یک کار جدید را امتحان کنید تا ‏کمی هیجان وارد زندگی تان شود و بتوانید تلاش تان را بیشتر کنید‎.

یادداشت روند کاهش وزن و تشویق کردن خود

همانند اهدافی که یادداشت کرده اید، در یک دفترچه یا روی یک تخته، میزان پیشرفتتان در کاهش وزن را نیز به طور مرتب و هفتگی ‏یا ماهانه یادداشت کنید یا روی نمودار بکشید. این کار کمکتان می‌کند ببینید از کجا شروع ‏کردید و تلاش هایتان چه نتایجی داشته است. حتی می‌توانید از عکس‌های قدیم و ‏جدیدتان استفاده کنید و یا لباس‌هایی که قبلا می‌پوشیدید را امتحان کنید. با هر موفقیتی به ‏خودتان جایزه دهید.

تغییر عادات غذا خوردن خود

یکی از اصول کاهش وزن‎ ‎و رژیم لاغری، تغییر عادات غلط غذایی است‎. ‎‏تغییر عادات ‏غذایی اغلب اوقات کاری سخت و غیر ممکن به نظر می‌رسد، و اصولا ترک کردن هر ‏عادتی سخت است. در واقع بسیاری از ما انگیزه کافی برای تغییر عادات خود را نداریم و ‏البته این عادت کردن به رفتارهای غلط، انگیزه برای لاغری‎ ‎را نیز کمتر خواهد کرد. بنابراین یک ‏عادت غذایی سالم که دوست دارید جزیی از عادات غذایی شما شود را انتخاب کنید. ‏سپس زمانی را برای شروع اصلاح عادت غذایی مورد نظر برای خود در نظر ‏بگیرید. برخی متخصصین معتقدند که برای کسب اطمینان از تغییر رفتار، حداقل در ‏حدود 21 روز برای اصلاح یک رفتار زمان لازم است از این رو به روزی که برای ‏شروع اصلاح رفتار در نظر گرفته اید، 21 روز را اضافه کنید و آن را به عنوان نقطه ‏نهایی اصلاح رفتار خود در نظر بگیرید و سپس به موازات اینکه اصلاح مذکور را ‏حفظ می‌کنید به سراغ اصلاح بعدی بروید.

پوستر گیاهخواری

پایبند بودن به تعهد خود

‏به قولی که به خودتان برای لاغر شدن و کاهش وزن داده‌اید پایبند باشید. توجه داشته ‏باشید ‏‎ ‎اشتراک گذاری اهدافتان برای کاهش وزن با دیگران، شما را نسبت به تعهدتان مسئولیت ‏پذیرتر می‌کند. به خودتان اعتماد داشته باشید و درباره کاهش وزن و درباره قدم‌هایی که باید بردارید مثبت حرف بزنید.

سخن پایانی

بنابراین توصیه می‌کنیم برای ایجاد انگیزه برای لاغری، ابتدا از اهدافی که برای رسیدن به آن ‏می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید مطمئن شوید، سپس لیستی از غذا‌های سالم و مورد علاقه خود ‏را تهیه کرده و آن را همیشه همراه خود داشته باشید، ورزش و پیاده‌روی را در برنامه روزانه ‏خود بگنجانید و از خودتان انتظارات واقعی داشته باشید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (218 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (168 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (107 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (99 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (28 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (27 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (26 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (25 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....