آیا قهوه به کاهش وزن کمک میکند؟

  چهارشنبه، 26 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آیا قهوه به کاهش وزن کمک میکند؟
نوشیدن قهوه با افزایش سطح انرژی و کاهش موقت گرسنگی همراه است، و به شما کمک می‌کند که وزن کم کنید! این اثرات، بخاطر وجود کافئین در قهوه است. تا زمانیکه به قهوه شکر یا خامه اضافه نکنید، یک نوشیدنی کم کالری محسوب می‌شود.

قهوه محتوی کافئین است. کافئین پرمصرف ترین ماده ی فعال کننده ی روان (مواد شیمیایی که با تغییر عملکرد مغز، باعث تغییراتی در رفتار، ادراک و خلق می شوند) در جهان است. امروزه کافئین در بسیاری از مکمل های چربی سوز یافت می شود. همچنین کافئین می تواند چربی را از بافت چربی خارج کند و میزان سوخت وساز را افزایش دهد. اما آیا واقعا قهوه به کاهش وزن کمک می کند؟ در این مطلب درباره قهوه و لاغری صحبت خواهیم کرد.

تاثیر قهوه برکاهش اشتها

به تازگی و در مطالعات جدید مشخص شده است که افراد بعد از نوشیدن قهوه احساس گرسنگی نمی کنند و معمولا غذای کمتری مصرف می نمایند. مکانیسم این اثر احتمالا ناشی از اثر این نوشیدنی بر مرکز سیری در مغز است. در واقع وجود کافئین و دیگر ترکیبات موجود در قهوه به عنوان یک مهار کننده ی اشتها عمل کرده و باعث می شود شما کمتر سراغ خوراکی بروید.

قهوه تا حدی چربی ها را از بین می برد

شهرت قهوه به عنوان یک ماده ی لاغر کننده بیهوده نیست. کافئین موجود در قهوه روند چربی سوزی را فعال می کند. در واقع کافئین بدن ما را تحریک می کند و به این ترتیب باعث می شود که بدن کالری ها را بسوزاند که در نهایت به از بین رفتن چربی ها می انجامد. باید بدانید که قهوه حاوی 1 تا 3 درصد کافئین است. توجه داشته باشید که مصرف زیاد قهوه می تواند به مشکلات قلبی عروقی مثل فشار خون بالا و غیره منجر شود.

قهوه و افزایش چربی سوزی

همانطور که همه می دانیم هیچ نوع ماده غذایی و هیچ نوع ورزشی و حتی نخوردن به تنهایی باعث لاغری و تناسب اندام نمی شود و تنها راه یک رژیم غذایی صحیح که از درشت مغذی ها ( پروتئین،چربی، کربوهیدارت) به تناسب در آن گنجانده شده، در کنار ورزش و فعالیت بدنی مناسب است که علاوه بر سلامتی فرد باعث تناسب اندام وی می شود.
نوشیدن قهوه نیز به تنهایی برای کاهش وزن و تناسب اندام کافی نیست، اما می تواند در کنار رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی به لاغری کمک نماید.
یکی از مؤثرترین نوشیدنی های که مصرف آن قبل از تمرین ممکن است در جریان فعالیت ورزشی نتیجه اش شما را شگفت زده کند چیزی جز یک فنجان قهوه نیست.
مهمترین مزیت مصرف قهوه قبل از فعالیت ورزشی، خاصیت چربی سوزی آن است.مصرف قهوه قبل از ورزش می تواند باعث شود سلول های چربی به عنوان منبع انرژی به جای گلیکوژن استفاده شود.همچنین، مقادیر بالایی از کافئین موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را بالا خواهد برد که این خود باعث می شود شما در طول روز کالری بیشتری بسوزانید.

افزایش عملکرد در حین ورزش

قهوه حاوی کافئین است و مصرف کافئین قبل از ورزش موجب افزایش عملکرد ورزشی می شود.به عنوان مثال نوشابه های انرژی زا به دلیل اینکه حاوی کافئین هستند روی عملکرد ورزشی تأثیر دارند.در گزارش های پزشکی ورزشی منتشر شده, به کافئین به عنوان «کمکی قدرتمند نیروزا» اشاره می کنند که ورزشکاران می توانند پس از مصرف کافئین با نیروی بیشتری به فعالیت ادامه دهند.این امر به ورزشکاری که در رژیم کاهش وزن است،کمک می کند تا زمان بیشتری به ورزش بپردازد.

قهوه و سلامتی

قهوه برای سلامتی مزایای بسیاری دارد؛ اما مقدار مصرف و استفاده سالم از آن بسیار مهم است.
-قهوه تلخ (بدون شیر) سرشار از آنتی اکسیدان است که به خلق و خوی بهتر شما کمک می کند.
-نوشیدن قهوه راهی عالی برای حفظ هوشیاری چه جسمی و چه ذهنی، تمرکز بالا به شمار می رود.
-قهوه می تواند خطر بیماری کشنده کبدی را تا ۴۰ درصد کاهش دهد و بیشترین تاثیر را بر افرادی دارد که کبدشان مشکل دار شده است.
-احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ با مصرف دائم قهوه کاهش می یابد.
-سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در سراسر جهان است و بااینکه نتایج تحقیقات متفاوت هستند، اما وجه اشتراکی دارند که بر کاهش احتمال ابتلا به این سرطان تا ۵۰-۲۰ درصد با نوشیدن قهوه اشاره دارد.
-براساس مطالعات انجام گرفته، کسانیکه به طور منظم قهوه می نوشند، تا ۶۰ درصد در میانسالی کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند.

با قهوه چطور لاغر شویم

در پایان باید به این مهم توجه داشت که برای کاهش وزن نباید از قهوه به تنهایی انتظار معجزه داشته باشید،می توان از فایده کاهش اشتهای این نوشیدنی در رژیم های غذایی لاغری و همچنین از فواید چربی سوزی و افزایش انرژی و عملکرد نوشیدن قهوه قبل از انجام تمرینات ورزشی بهره برد تا درکاهش وزن و تناسب اندام موفق شویم.
به خاطر بسپارید قهوه نیز مثل سایر چیزها، زیاد آن خوب نیست. اگر مقدار زیادی قهوه مصرف کنید احتمال دارد که به جای بهره بردن از فواید آن درگیر عوارضش شوید.شما می توانید در روز ۴-۲ فنجان قهوه میل کنید، مگراینکه از فشارخون بالا رنج ببرید یا باردار باشید که در این شرایط می توانید از پزشکتان میزان قهوه ای که در روز مجاز به مصرف آن هستید،سوال کنید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (208 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (84 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (35 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (33 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نگاهی به مهریه هوش پران همسر دوم علی دایی که آنچنانی هم نبود!
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید
طلایی های کشتی در المپیک پاریس پول یک لندکروز صفر کیلومتر را جایزه خواهند گرفت +سند
کرایه اولین خانه اجاره‌ای رهبر انقلاب بعد از ازدواج در 25 سالگی/ 2 اتاقی که متعلق به یکی از فامیل های نزدیک ایشان بود
چگونه در شب‌های گرم تابستان راحت‌تر بخوابیم؟/ 10 ترفند طلایی و کاربردی برای خواب آرام
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
رونمایی سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود؛ «گلکسی رینگ» چیست؟
ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟
(ویدئو+ عکس)حادثه خطرناک برای رئیس جمهور در شب تاسوعا/هجوم مردم برای سلفی گرفت با مسعود پزشکیان دردسر ساز شد
(ویدیو) یادی بکنیم از تست بازیگری شاهکار امین حیایی در حضور سیروس الوند و خسرو شکیبایی/از اولش بهترین بوده، فقط ببین چجوری ادای خسرو شکیبایی رو هم رو‌در‌ روی خودش درمیاره
بیوگرافی و زندگی خصوصی الناز ملک، سیمای سریال زخم کاری و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بازیگر زن سریال پدر سالار: 3 همسر و 3 فرزندم را از دست داده‌ام+عکس
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت