دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای ورزش / ورزش درمانی /

آیا ورزش پاها بر سلامت سیستم عصبی بدن تاثیر دارد؟ 

سه شنبه، 18 بهمن 1401
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که سلامت سیستم عصبی همان اندازه که به دستورالعمل‌های ارسالی از مغز به عضلات وابسته است، به سیگنال‌های ارسال شده از عضلات بزرگ پاها به مغز نیز مرتبط است. در ادامه ساعدنیوز به بررسی تاثیر ورزش پاها بر سلامت عصبی بدن خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

بررسی های جدید نشان داده است افرادی که ورزش نمی کنند نه تنها عضلات پاهای خود را از دست می دهند ، بلکه این شرایط بر سلامت سیستم عصبی آنها نیز تاثیر می گذارد و به تدریج سیستم عصبی آنها تحلیل می رود. بررسی ها نشان داده است که کمبود فعالیت فیزیکی ورزش باعث کاهش سلول های بنیادی عصبی تا ۷۰ درصد می شود. استفاده از پاها به خصوص در ورزش های قدرتی باعث می شود که سیگنال هایی به مغز فرستاده شود و در نتیجه سلول های عصبی تولید شوند. این پروسه در سلامت سیستم عصبی تاثیرگذار است. کم کردن ورزش باعث می شود که بدن نتواند به راحتی سلول های جدید عصبی تولید کند. کم بودن ورزش باعث می شود که میزان اکسیژن در بدن کمتر شود. به این ترتیب سوخت و ساز بدن تغییر کند.

نکاتی در مورد پیاده روی

پیاده روی یک ورزش عالی برای حفظ و بهبود سلامت کل بدن است که با سوزاندن چربی های اضافی به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این از بیماری های قلبی- عروقی، دیابت نوع ۲، پوکی استخوان و انواع سرطان ها نیز پیش گیری می کند. ۳۰ دقیقه پیاده روی در هر روز باعث کاهش چربی اضافی بدن، افزایش قدرت و استقامت ماهیچه ها می شود. برخلاف دیگر ورزش ها پیاده روی نیاز به هیچ گونه هزینه و یا تجهیزات خاصی ندارد، بنابراین سعی کنید چند روز در هفته پیاده روی سریع داشته باشید. این ورزش برای کسانی که اضافه وزن دارند، افراد مسن و کسانی که مدت زمان طولانی ورزش نکرده اند، یک فعالیت بدنی عالی برای شروع است. مزایای پیاده روی:

  • قوای جسمانی قلب و عروق را افزایش می دهد.
  • خطر احتمال سکته های قلبی و مغزی را کاهش می دهد.
  • بیماری هایی مانند فشارخون بالا، درد و گرفتگی عضلات و مفاصل، کلسترول بالای خون و دیابت را بهبود می بخشد.
  • باعث تقویت استخوان ها و بهبود تعادل بدن می شود.
  • قدرت و استقامت عضلات را بالا می برد.
  • چربی های اضافی بدن را کاهش می دهد.

بنابراین برای بهره بردن بیش تر از سلامتی چند روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی سریع انجام دهید. پیاده روی سریع یعنی این که شما در حین حرکت بتوانید حرف بزنید (ولی نتوانید آواز بخوانید). در صورتی که شروع ۳۰ دقیقه پیاده روی در هر روز برای تان زیاد و خسته کننده است از زمان های کوتاه مثلا ۱۰دقیقه شروع کنید و به تدریج به این زمان بیافزایید. اگر هدف شما کاهش وزن است باید چند روز در هفته و بیش تر از ۳۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید. امیدوارم از محتوای ورزش درمانی نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به ورزش علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش دنیای ورزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...