انواع مدل های لباس عروس که باید بشناسید!

  یکشنبه، 13 مهر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
انواع مدل های لباس عروس که باید بشناسید!
اگر به مراسم عروسی خود نزدیک هستید مانند همه، نگرانی‌­ها و استرس‌­هایی را برای شب عروسی خود دارید. یکی از نگرانی‌­هایی که اکثر خانم‌‌­ها در نزدیک شدن مراسم عروسی خود دارند، لباس عروس آن‌­هاست. این نگرانی و استرس ناشی از انتظارات زیادی است که شما برای آن شب از خودتان دارید.

اگر به مراسم عروسی خود نزدیک هستید مانند همه، نگرانی ­ها و استرس ­هایی را برای شب عروسی خود دارید. یکی از نگرانی ­هایی که اکثر خانم ­ها در نزدیک شدن مراسم عروسی خود دارند، لباس عروس آن ­هاست. این نگرانی و استرس ناشی از انتظارات زیادی است که شما برای آن شب از خودتان دارید. برای کم کردن نگرانی هایتان، پیشنهاد ما به شما این است که به خرید لباس عروسی خود مانند یک خرید لباس ساده ولی به طور هوشمندانه و آگاهانه نگاه کنید. این خرید باید یکی از لذت بخش ترین خرید های زندگی شما باشد. پس به شما پیشنهاد می ­دهیم به عنوان یک خانم قبل از خرید لباس عروسی خود مقاله ی زیر را بخوانید، مطمئناً از آن لذت خواهید برد و انتخاب راحت تری خواهید داشت.

حتماً به گوش شما هم خورده است که وقتی از لباس عروسی فردی صحبت می شود، جزئیات دقیق آن را کسی بیاد نمی آورد بلکه یک هاله ای از شکل کلی آن در ذهن ها وجود دارد و تنها به یاد می آوردند که آیا آن شب لباس عروس، خاص و زیبا بوده است؟!

این هاله ی زیبا در ذهن دیگران چگونه ایجاد می­شود؟ وقتی طراح لباس شما کار بلد و حرفه ای باشد و لباس عروس شما را با توجه به ایده های جذاب خود و در عین حال متناسب با قد و اندام شما طراحی کند، قطعاً خاص ترین لباسی خواهد بود که شما بر تن خواهید کرد. در واقع رعایت تناسبات، کلید اصلی زیبایی لباس است، لباسی که اندام را متناسب تر نشان دهد زیباتر هم بنظر می آید.اگر مشتاق هستید با انواع لباس عروس ها آشنا شوید در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

لباس عروس بدون چین

برای این افراد لباس های ساده بهترین انتخاب است. لباس عروس بدون چین و بدون استفاده از مقدار پارچه خیلی زیاد اندام شما را درشت تر و بلندتر نشان خواهد داد. لباس های پیچیده و بزرگ برای این افراد مناسب نیست و آن ها را ریز نقش تر نشان می دهد، در واقع لباس های یکنواخت و باریک برای این افراد مناسب تر است.

لباس عروس طرح ماهی یا پری دریایی:

لباس عروس طرح ماهی از رمانتیک ترین و زنانه ترین سبک و مدل لباس عروس ها است. لباس عروس طرح ماهی معمولاً بر روی اندام های ساعت شنی می نشیند، در واقع میان تنه ی اندامی و تنگِ لباس عروس طرح ماهی، اندام را کشیده تر نشان می دهد­ و دامنِ رهای آن گستردگی خود را از بالای زانو شروع می کند و مانند دُمِ ماهی در قسمت پایین لباس آزادانه حرکت می کند. تنگی لباس عروس طرح ماهی با توجه به انواع آن تا زیر باسن و یا نهایتاً زانو می­ باشد تا عروس بتواند به راحتی قدم برداشته و راه برود.لباس عروس طرح ماهی بر روی سینه و باسن تأکید بیشتری دارد و بیشتر خانم هایی که دوست دارند انحنای اندام آن­ها بیشتر به چشم آید از این نوع لباس عروس بیشتر استقبال خواهند کرد.

لباس عروس بدون پف:

بعضی از عروس خانوم هایی که لباس عروس های بدون پف را می پسندند به سوی لباس عروس های راسته جذب می شوند. این مدل از لباس عروس های بدون پف به گونه ای طراحی شده اند که برش های آن ها به صورت عمودی از شانه ها حرکت و به سمت باسن کشیده می شود. همچنین بالاتنه و دامن در قسمت کمر به یکدیگر متصل می شوند و گاهی از یک کمربند جهت تأکید بر باریک تر نشان دادن کمر استفاده می شود. این فرم از لباس عروس های بدون پف برگرفته از لباس های فاخر قدیمی در مصر هستند به طوری که در آن زمان معمولاً مدل یقه ی آن ها هفت بوده است ولی امروزه با انواع مدل یقه ها بخصوص یقه قایقی، طراحی می شوند.

استفاده از پارچه های ساده برای این مدل لباس عروس، آن را بسیار ساده تر نشان می دهد که بیشتر مورد پسند خانم هایی است که طرفدار سبک های ساده و یا مینیمال هستند. اما بیشتر عروس خانم ها بخصوص خانم های ایرانی از پارچه هایی استقبال می کنند که بر روی آن ها کار دست صورت گرفته باشد و یا اینکه خودِ پارچه دارای تزئینات باشد. که البته برای این فرم از لباس عروس های بدون پف بسیار زیبا و جذاب خواهند بود.

لباس عروس پفی با دامن فون:

عروس خانم هایی که علاقه ی زیادی به پوشیدن لباس عروس های پفی دارند، باید بدانند با هر اندامی که باشند لباس عروس های پفی با دامن فون بهترین گزینه ی انتخابی برای آن هاست. این مدل از لباس­ عروس های پفی در واقع به شکل A انگلیسی هستند و با داشتن دامن های فون، اندام را کشیده نشان می دهند و برای خانم های ایرانی بسیار ایده آل هستند زیرا آن ها در کمر برش خورده و دامن آن ها بین کمر و باسن به صورت چسبان قرار می گیرد و از روی باسن تا پایین لباس با یک شیب ملایم گشاد می شوند. این فرم از برش، کمر را باریکتر و باسن را به تناسب کمر برجسته نشان می دهد.این مدل لباس عروس پفی یک سبک کلاسیک بشمار می آید به همین دلیل بیشتر برای مراسم های مذهبیِ عروسی که البته منظورمان همان مراسم عقد است بسیار مناسب است.این مدل لباس عروس ها با پارچه های دانتلِ ساده و بدون تزئینات زیاد هم، در شما این احساس را ایجاد خواهند کرد که شما زیباترین بانو در مراسم عروسی خود هستید.

لباس عروس پرنسسی:

با اینکه لباس عروس های پرنسسی (پفی حجیم) لباس های فاخر، رویایی و بسیار زیبا هستند اما بیشتر در همان حدِ رویایی بودنِ خود (همانند لباس های سلطنتی و یا لباس های تخیلی مانند سیندرلا) می مانند.لباس های پفی حجیم، علاوه بر اینکه قد را کوتاه تر از حالت عادی نشان می دهند، کمی دست و پا گیر هم هستند بخصوص در آن شبی که شما دوست دارید به رقص و شادی بپردازید و این مدل لباس این کار را برایتان بسیارسخت می کنند.

لباس عروس مینی مال

در حالی که بعضی ها علاقه زیادی به پوشیدن لباس های کارشده نشان می دهند عده ای ترجیح می­دهند لباس­ های ساده و ظریفی که بر دوخت آن تمرکز شده را بپوشند. در ترند های امسال سادگی مینیمالیسم در طراحی برخی از برندها به چشم می­خورد. طراحان با علم زیباشناسی، عظمت و شکوه را در غالب سبک مینیمالیسم ارائه می­دهند.جدید ترین کالکشن لباس عروس کرولینا هررا ( Carolina Herrera) با تاکید بر سادگی، با به نمایش گذاشتن لباس های رویایی و با پیچ و تاپ های مدرن، ارائه شد.

برند امسیل (Amsale) از دیگر برندهایی­ست که به سادگی و ظرافت معتقد بوده و به سبک کلاسیک شناخته شده است. این برند در مجموعه لباس عروس بهاره­ ی امسال خود بار دیگر از لباس های سفید کوتاه (با نام LWD) استفاده کرد. جاستین الکساندر (Justin Alexander) نیز با آستین های کوتاه و گشاد فلاتر(Flutter) سعی در بکارگیری سبک مینیمالیست در کالکشن اخیرش داشت. رُمنا کِوِزا (Romono Keveza) با ارائه لباس رومی که با دراپینگ یک طرف سرشانه را می­پوشاند در هفته مد لباس عروس نیویورک بر صحنه آمد. در بین این ترند های مینیمالیسم از آستین های ظریف، باریک و بلند لباس مارکل نیز نمی­توان چشم پوشی کرد که لباس را در کل به سبک کلاسیک نمایش می­دهد.

ترند بر گرفته از سبک ویکتوریا

در برخی از برندها سبک ویکتوریای قرن ۱۹ که به روز و مدرن شده است را می­بینیم. یقه های ایستاده به گردن که با تورهای لایه لایه روی هم تداعی کننده یقه های قدیمی انگلیسی است با آستین هایی که نزدیک مچ دست پفی می­شود، هماهنگ کننده ترندی جذاب است که بر تن مدل­های شو، حس صلابت همان دوران را منتقل می­کند.لباس ها سرشار از لطافت و در عین حال پیچیدگی فراوانی در بافت پارچه دیده می­شود.

لباس عروس یقه هفت

اگر نیم تنه ای پر و کمر کوتاه اما باسن لاغری دارند، لباس عروسی انتخاب کنید که یقه هفت باشد و در مقابل از انتخاب لباس هایی که قسمت جلوی سینه شان کار شده و جزئیات فراوانی دارد، جدا خودداری کنید. دامن های ساده و بلند گزینه های مناسب تری برای شما هستند چون بین نیم تنه بالا و پایین تعادل برقرار می کنند. این نکته درگوشی را هم به خاطر داشته باشید که بستن یک کمربند پهن نیم تنه بالای شما را بلندتر نشان خواهد داد.

مدل A-LINE

اگر شانه، کمر و باسن شما به یک اندازه است، بدن شما فرم مستطیلی شکل دارد. برای این منظور شما باید لباسی انتخاب کنید که روی منحنی های اندام شما تاکید کند. لباس عروس مدل A-LINE گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.این مدل لباس در قسمت بالا تنه چسبان است و از کمر به پایین و در قسمت دامن به تدریج حالت فون پیدا می کند. از آنجا که این مدل در قسمت کمر باریک می شود، بر منحنی های اندام تان تاکید می کند و شما را خوش اندام تر نشان می دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (9 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد