آشنایی با روش‌های آبرسانی پوست

  دوشنبه، 14 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با روش‌های آبرسانی پوست
باگذشت سن از 30، پوست آسیب‌پذیر می‌شود و از این سن است که چین‌وچروک‌ها بروز پیدا می‌کنند. پس پوست از سی سالگی نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارد. یکی از راه‌هایی که می‌تواند از بروز چین‌وچروک جلوگیری کند آبرسانی پوست و داشتن تغذیه سالم است.

احتمالا همه ما لوازم آرایشی و بهداشتی متنوعی داریم که برای خرید هر کدامشان وسواس زیادی به خرج داده ایم. با وجود محصولات متنوع و مختلفی که در بازار وجود دارد، ما به دنبال بهترین محصول با تاثیرگذاری بیشتر هستیم. ماسک آبرسان یکی از این محصولات مراقبتی است که ضرورت استفاده از آن را به خوبی می دانیم و از تأثیرات و خواص ماسک آبرسان صورت در شادابی، نشاط و جوان سازی پوست اطلاع داریم.با توجه به رونق زندگی شهری و گذراندن بیشترین ساعات روزمان در شلوغی و آلودگی، بر کسی پوشیده نیست که برای پاکسازی پوست صورت مان تنها آب و یک ماده شوینده معمولی کافی نیست. برای پاک کردن پوست از آلودگی ها، چربی ها و حتی برطرف کردن تیرگی و خستگی پوست به محصولات مراقبتی مختلفی مثل ماسک های آبرسان احتیاج داریم. با وجود تبلیغات گسترده و تنوع محصولات، همچنین توصیه موکد پزشکان حوزه پوست و زیبایی به استفاده از بهترین ماسک آبرسان، انتخاب آن کمی مشکل به نظر می رسد. برای همین ما برای انتخابی مطمئن و خرید بهترین ماسک مناسب صورت چرب با نوشتن این مقاله قرار است به شما کمک کنیم.البته ذکر این نکته هم ضروری است که قبل از خرید، بهتر است از خواص ماسک های آبرسان اطلاع کافی داشته باشیم. حال این سوال پیش می آید که دلیل تاکید بر استفاده از ماسک های آبرسان دقیقا چیست؟ شاید در پاسخی اجمالی بتوان گفت که ماسک های آبرسان (همان طور که از اسم شان مشخص است) قرار است روشی مناسب برای حفظ رطوبت پوست باشند که خاصیت پاک کننده عمیق هم دارند.

باگذشت سن از 30، پوست آسیب پذیر می شود و از این سن است که چین وچروک ها بروز پیدا می کنند. پس پوست از سی سالگی نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارد. یکی از راه هایی که می تواند از بروز چین وچروک جلوگیری کند آبرسانی پوست و داشتن تغذیه سالم است.

روش های آبرسانی پوست

آبرسانی پوست به روش های مختلفی انجام می شود. برای این که شما نتیجه بهتری بگیرید بهتر است از همه روش ها استفاده کنید.

آبرسانی پوست از طریق هیدرودرمی

هیدرورمی یکی از روش هایی است که امروزه در مراکز درمانی و زیبایی برای آبرسانی و تأمین رطوبت پوست از آن استفاده می شود؛ اما این کار یک روش موقتی برای آبرسانی پوست است. این روش می تواند برای مدت کوتاهی آب موردنیاز پوست را تأمین کند.

در این روش با استفاده از دستگاه هیدرودرمی، ژل آبرسان به سلول های خشک شده می رسد. هیدرودرمی با استفاده از آب، اکسیژن و دیگر گازهای پزشکی در سرعت فوق صوت عرضه می شود. شستشوی پرفشار پوست به آرامی انجام می شود. این شستشو باعث باز شدن منافذ و از بین رفتن مواد زائدی که به صورت طبیعی در پوست ایجادشده اند می شود.

آبرسانی پوست با تغذیه مناسب

قسمت زیاد آبرسانی به پوست از درون بدن رخ می دهد و این فقط با تغذیه مناسب است که اتفاق می افتد. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز کمک بزرگی به آبرسانی پوست می کند، اما این کافی نیست زیرا آب ماندگاری کمی در بدن دارد و خیلی سریع دفع می شود. برای حفظ رطوبت پوست باید از سبزی ها که حاوی مقادیری از آب است استفاده کنید. خوردن میوه و سبزی ها برای حفظ و تأمین آب موردنیاز بدن به شدت توصیه می شود.

آبرسانی پوست از طریق محصولات مراقبتی

محصولات مراقبت از پوست به دو روش می توانند به رطوبت پوست کمک کنند. روش اول از طریق حفظ آب طبیعی سلول های پوست و روش دوم از طریق نفوذ آب به درون پوست است. بعضی از مرطوب کننده ها فقط روی سطح پوست می نشینند و یک لایه محافظ بر روی پوست ایجاد می کنند که از تبخیر آب طبیعی موجود در پوست جلوگیری می کنند. این مرطوب کننده ها چرب هستند پس برای افرادی که پوست چرب دارند توصیه نمی شود.

آبرسان پوست خانگی

حتماً لازم نیست که شما برای آبرسانی پوستتان از روش ها و محصولات گران قیمت استفاده کنید شما می توانید در خانه با چند روش ساده پوستتان را آبرسانی کنید. برای ساخت آبرسان پوست خانگی روش های بسیاری وجود دارد که ما در اینجا چند روش را برای شما آورده ایم.

بایدها و نبایدهای ماسک های دست ساز خانگی

برای اینکه بیشترین بهره را از ماسک های دست ساز ببرید، حتماً به بایدها و نبایدهای زیر توجه کنید:

بایدها

  • بگذارید که ماسک بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت تان بماند. این زمان برای جذب مواد موجود در ماسک کافی است. کار خوبی که می توانید بکنید اینه که ماسک را پیش از رفتن به حمام بگذارید.
  • پیش از گذاشتن ماسک، صورت تان را با آب و یک شوینده ی ملایم بشویید. این کار باعث می شود که مواد بهتر جذب پوست بشوند.
  • بعد از شستن ماسک، از کرم های آبرسان یا مرطوب کننده ی سازگار با نوع پوست تان استفاده کنید.
  • بعد از پاک کردن ماسک، روی صورت تان آب سرد بپاشید یا اسپری کنید تا منافذ پوستی بسته شوند.

نبایدها

  • اگر پوست تان دچار التهاب یا واکنش های آلرژیک شده است، از ماسک های صورت استفاده نکنید. علایم التهاب و حساسیت شامل قرمزی، خارش یا بثورات پوستی (جوش و ضایعات دیگر) است.
  • هر روز از ماسک ها استفاده نکنید. یک یا دوبار در هفته کافی است.
  • نگذارید که ماسک برای مدت طولانی روی صورت بماند، وگرنه باعث التهاب و آزار پوست می شود.
  • زمانی که می خواهید ماسک را بشویید، پوست خود را نسابید. ملایمت به خرج دهید وگرنه پوست تان ملتهب و قرمز می شود.

بهترین ماسک های تجاری صورت

بسیاری از شرکت های تولید کننده ی لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع ماسک صورت هم تولید می کند. برخی برندها هم به طور اختصاصی به تولید ماسک های زیبایی و درمانی صورت مشغول هستند.

ماسک های تجاری برای استفاده در خانه یا اماکن ارائه دهنده ی خدمات زیبایی مثل اسپاها، آرایشگاه ها و سالن های خدمات پوست ساخته شده اند. یعنی ماسک هایی که تحت عناوین مختلف در مثلاً آرایشگاه برایتان می گذارند، ماسک هایی هستند که می توانید خودتان خریداری کنید یا حتی در خانه بسازید. برای همین ماسک های نیمه حرفه ای از نظر اثرگذاری تفاوت چندانی با ماسک های دست ساز یا تجاری ندارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان