ساعدنیوز
ساعدنیوز

از گیاه پر خاصیت شیرین بیان چه می دانید؟

  یکشنبه، 30 آبان 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
از گیاه پر خاصیت شیرین بیان چه می دانید؟
گیاه شیرین بیان برخلاف نامش تلخ است، اما خواص عجیب و زیادی دارد.شیرین بیان و دنیایی از خاصیت ها گیاه برای درمان سرفه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود.این گیاه بدلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر است؛ در ادامه برخی از خواص و فواید این گیاه درمانی شرح داده شده است.

شیرین بیان برخلاف نام خود تلخ است اما خواص فوق العاده ای دارد. شیرین بیان دارای ریشه های بلند و پرچین شیرین بیان به صورت افقی و زیر زمین پخش می شوند. شیرین بیان گیاه بومی اروپا و آسیاست. با گذشت زمان این گیاه وارد چین شد و به گیاه مهمی در طب سنتی چین تبدیل شد. شیرین بیان، یکی از طعم دهنده های مواد غذایی و فراورده های غذایی است. در کنار این ها شیرین بیان دارای خواص درمانی فوق العاده ای نیز هست. از شیرین بیان برای درمان سرفه می توان استفاده کرد. از شیرین بیان در ترکیب شربت های ضد سرفه استفاده می شود.

تاریخچه و ریشه ی گیاه شیرین بیان

این گیاه بومی جنوب اروپا و آسیا است و به عنوان " ریشه شیرین " منسوب است و ریشه شیرینش بسیار شیرین تر از شکر است.این گیاه هزاران سال است که در سیستم سنتی پزشکی چینی مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان " حافظ صلح " شناخته می شود. شیرین بیان یکی از پرمصرف ترین گیاهان در سراسر جهان است و در حال حاضر در روسیه, اسپانیا, فرانسه, انگلستان, آلمان, خاورمیانه و آسیا رشد می کند

خواص شیرین بیان و فواید آن برای سلامت و درمان بیماری ها

شیرین بیان، یکی از طعم دهنده های مواد غذایی و فراورده های غذایی است.شیرین بیان زمانی که به عنوان یک محصول غذایی استفاده می شود, فواید سلامتی یا عوارض جانبی ندارد. زمانی که به عنوان یک محصول دارویی استفاده می شود, ممکن است اثرات نامطلوب و ناخواسته ای بر بدن ایجاد کند.در طب جایگزین به عنوان یک کمک موثر در درمان سوزش معده در ترکیب با گیاهان یا عصاره های دیگر استفاده می شود.

شیرین بیان

شیرین بیان برای تقویت سیستم ایمنی

شیرین بیان به بهبود مکانیزم دفاعی بدن کمک می کند.همچنین در بالا بردن سطح اینترفرون تاثیرگذار است، یک عامل ضد ویروسی که همراه با گلیسیریزین اسید است که عمل سلول های ایمنی را تحریک می کند و به مبارزه با ویروس ها و باکتری عفونی مانند آنفولانزا کمک می کند.

شیرین بیان برای درمان سل

شیرین بیان در درمان سل ریوی موثر است و به کاهش طول فرآیند التیام کمک می کند.خواص ضدمیکروبی اجزای موجود در آن به خوبی در درمان بیماری های ریوی موثر هستند.

میکروب سل

فواید شیرین بیان برای درمان عفونت

شیرین بیان حاوی گلیسیریزین اسید است که در درمان بیماری های ویروسی، قارچی و باکتریایی موثر است. مطالعات تحقیقاتی اثر ضد ویروسی شیرین بیان و ترکیبات آن را در مهار رشد ویروس تب خال و جلوگیری از هر گونه گسترش بیشتر سرطان را نشان داده اند.یک رویکرد علمی و سنتی، بیان می کند که خاصیت مبارزه شیرین بیان با عفونت در درمان عفونت های ریوی، که ناشی از ویروس واریسلا - زوستر است مفید تشخیص داده شده است.ریشه شیرین بیان ممکن است به درمان اگزما کمک کند. اگزما می تواند باعث خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و التهاب شود. عصاره ریشه شیرین بیان ممکن است در برابر باکتری هایی که می توانند پوست را آلوده کنند، مؤثر باشد. براساس یک مطالعه در مجله تحقیقات دارویی ایران این مطالعه نشان داد که فعالیت ضد میکروبی در برابر استافیلوکوکوس اورئوس وجود دارد که می تواند باعث عفونت های پوستی مانند سلولیت و فولیکولیت شود. در این مطالعه محققان از عصاره هایی از برگ و ریشه گیاه استفاده کردند.

اثر پیشگیری شیمیایی و داروهای شیمی درمانی

شیرین بیان دارای اثرات پیشگیری شیمیایی است و در درمان انواع مختلف سرطان ها مفید است. اثرات ضد پرولیفراتیوی گیاه شیرین بیان را در محدود کردن رشد سلول های سرطانی سینه انسان نشان داده است. این اثر به دلیل وجود فلانوئیدهایی مثل ایزولیکویریتیگنین ها است که به سرکوب سرطان کمک می کند و آپوپتوز نامیده می شود. تحقیقات در مورد فعالیت ضد توموری شیرین بیان که در کاهش سمیت ناشی از داروهای شیمی درمانی موثر هستند و مانع تولید سلول های تومور می شود، مدارک خوبی را بدست آورده است.

شیرین بیان برای سندرم یائسگی و پیش یائسگی

ریشه شیرین بیان در درمان علائم یائسگی و سندرم پیش یائسگی (PMS) موثر است. شیرین بیان غنی از ایزوفلاون ها است که به حفظ تعادل استروژن و پروژسترون در بدن کمک می کند. مطالعات نتایج مثبتی در رابطه با کارایی شیرین بیان در کاهش فراوانی گرگرفتگی های شبانه و بهبود سلامت جسمی و روان شناختی در زنان یائسه نشان داده اند.همچنین حاوی فیتواستروژن است و به بالا بردن سطح هورمونی در بدن کمک می کند، که در تسکین گرفتگی عضلات و ناراحتی در طول قاعدگی موثر هستند.

شیرین بیان برای درمان زخم های آفتوس یا زخم های دهانی

شیرین بیان برای درمان زخم معده دردناک مکرر که به عنوان زخمهای دهانی نیز شناخته می شوند، مفید هستند.زخم های دهانی، کوچک و غیر مسری هستند که در بافت های داخل دهان و لثه رشد می کنند.علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که عصاره شیرین بیان، باعث بهبود قابل توجهی در درمان و بهبود درد و التهاب می شود.اجزای مفید شیرین بیان به تسریع التیام و کمک به تحریک مکانیزم دفاعی بدن کمک می کنند.

شیرین بیان و درمان ناراحتی معده و زخم معده

عصاره حاوی گلابریدین و گلابرون، که فلاونوئید های موجود در ریشه شیرین بیان هستند، در تسکین ناراحتی معده مؤثر است. عصاره باعث کاهش حالت تهوع، درد معده و سوزش سردل می شود. عفونت با باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری می تواند باعث ایجاد زخم معده در برخی افراد شود. تحقیقات نشان می دهد که عصاره شیرین بیان ممکن است به از بین بردن باکتری هلیکوباکتر پیلوری کمک کند.

شیرین بیان و پوسیدگی دندان

برخی تحقیقات نشان می دهد که شیرین بیان ممکن است به از بین بردن باکتری های موجود در دهان که باعث پوسیدگی دندان ها می شود، کمک کند. با این حال، اگرچه شیرین بیان فعالیت ضد باکتریایی را در آزمایشگاه نشان داده است، اما مطالعات انسانی هنوز اثبات نکرده است که دارای هرگونه قدرت مبارزه با پوسیدگی است.

شیرین بیان و درمان گلو درد

گلیسیریزین که یکی از ترکیبات مهم موجود در شیرین بیان است به کاهش التهاب در مجاری تنفسی کمک زیادی می کند. این ترکیب مفید مانع رشد و اثرات بیماری زای اکثر ویروس ها می شود. امروزه این ماده در ترکیب دارو های مربوط به بیماری های تنفسی قرار داده می شود و برای تسکین علائمی مانند سرفه و گلودرد موثر عمل می کند. این گیاه همچنین باعث روان شدن خلط شده و مجاری تنفسی را باز می کند. در واقع شیرین بیان ویروس هایی که مجاری هوایی را تهدید می کنند نابود می سازد.

شیرین بیان موثر در درمان اختلال تنفسی

شیرین بیان در درمان گلو درد، سرفه، سرماخوردگی، برونشیت و بیماری های ریوی مانند آمفیزم مفید است.هم چنین از عفونت های تنفسی فوقانی که توسط ویروس ها و باکتری ها ایجاد می شوند، کمک می کند. به طور مؤثری به عنوان یک دفع آفات عمل می کند و در دفع مخاط و سایر مواد از ریه کمک می کند.یک مطالعه منتشر شده شواهدی را در رابطه با اثر درمانی شیرین بیان در کاهش انقبضات مجاری هوایی و اثرات سودمند آن در درمان آسم، ارائه داده است

تاثیرات شیرین بیان بر درمان اچ آی وی

شیرین بیان در درمان بیماری های مربوط به اچ آی وی موثر است. گلیسیریزین موجود در ریشه های آن به مهار تکثیر ویروس با افزایش تولید کموکاین های بتا - کموکاین کمک می کند. همچنین به جلوگیری از تخریب سلول های سفید خون توسط ویروس HIV کمک می کند و مکانیزم ایمنی بدن را تقویت می کند.

شیرین بیان برای افزایش باروری در زنان

چای شیرین بیان می تواند به درمان مشکلات باروری در زنانی که اختلالات هورمونی مثل پلی کیستیک تخمدانی دارند، کمک کند.به تنظیم ترشح هورمون استروژن و به درمان هر گونه عوارض باروری در زنان کمک می کند.در نرمال کردن قاعدگی نامنظم موثر است، به احیای تخمک گذاری منظم کمک می کند و بارداری را تقویت می کند.

شیرین بیان موثر در درمان چاقی

عصاره شیرین بیان می تواند در پیش گیری از چاقی موثر باشد.عمل فلانوئید موجود در شیرین بیان در مبارزه با چاقی باعث کاهش قابل توجهی در چربی شکمی و میزان تری گلیسیرید بدن می شود.

شیرین بیان برای درمان آرتریت روماتوئید

شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی است و ثابت شده است که در درمان آرتریت روماتوئید موثر است. تحقیقات نشان داده است که می تواند در کاهش سطح پروتئین - سیتوکین های التهابی و نیز تسکین درد و تورم، مفید باشد.

شیرین بیان برای محافظت از کبد

مطالعات نتایج امیدبخشی را در مورد اثر هپاتواستروئیدی شیرین بیان نشان داده اند. حاوی گلیسیریزین است، که در درمان اختلالات کبدی با کاهش سمیت موثر است و به تثبیت وضعیت کارکردی نرمال کبد کمک می کند. یک مطالعه تحقیقاتی دیگر شواهدی مبنی بر فلانوئید ایزولیکویریتیگنین ارائه کرده که در شیرین بیان حضور دارد، و دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی و بازدارندگی است که در حفاظت از سلول های کبد از چربی بالا، آسیب های ناشی از رژیم و آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو، کمک می کند.

عوارض شیرین بیان

  • مصرف دوز نامناسب مکمل های شیرین بیان می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.
  • دوز شیرین بیان به شرایطی که نیاز به درمان دارد بستگی دارد. با این حال، مردم هرگز نباید مقادیر زیادی شیرین بیان را مصرف کنند.
  • افرادی که فشار خون بالا دارند و یا پتاسیم پایینی ندارند، باید از مصرف شیرینی شیرین بیان و مکمل های گلیسیرریزین به طور کلی خودداری کنند.
  • مصرف زیاد شیرین بیان باعث کاهش سطح پتاسیم می شود. طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، این می تواند منجر به ضربان قلب غیر طبیعی ،فشار خون بالا ،ورم ،بی حالی و نارسایی احتقانی قلب شود.
  • زنان باردار نباید مقادیر زیادی شیرین بیان مصرف کنند. یک مطالعه نشان داد که گلیسیریزه موجود در شیرین بیان می تواند به مغز در حال رشد جنین آسیب برساند و منجر به مشکلات شناختی بعدا در زندگی شود. یک مطالعه قدیمی نشان داد که مصرف زیاد شیرین بیان در دوران بارداری می تواند منجر به تولد زودرس شود.

تداخلات دارویی

دارو هایی که با شیرین بیان تعامل دارند عبارتند از: دارو های پتاسیم کم ،دارو های فشار خون ،دیورتیک ها، قرص های آب نیز نامیده می شوند ،دارو های ضربان قلب ،رقیق کننده خون مانند وارفارین ،استروژن، هورمون درمانی و کورتیکواستروئید ها.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (185 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (147 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (81 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (57 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (39 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (37 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (37 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (39 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر)
دیگران می‌خوانند   
گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای حل مشکل تیر چراغ برق شهرداری حماسه آفرید/ مهندس تویی بقیه اداتو درمیارن😂 (ویدئو) سفری شیرین به گذشته ها، این مدل پیام بازرگانی رو کیا یادشونه؟/حتما با صدا تماشا کنید تا خاطراتتون زنده بشه😍 سکانس خنده دار لیسانسه ها: سشوار کشیدن حبیب در توالت و ژست های لاکچری او آخر خندست+ویدئو سنگ تمام فلور نظری در میزبانی از بازیگران با چیدن میز غذا و دسر لاکچری و باکلاس+عکس/ ماشالله چه خونه زندگی لوکسی هم دارن👌 بازی کردن های بامزه نبات دختر بانمک شاهرخ استخری با دایی جونش/ شاهرخ استخری چه برادر خانوم خوشتیپی داره👌 تصویری جالب از اولین روز تولد پنجمین نوه احمدی نژاد در آغوش پدربزرگش/ چقدر کوچولو و زیباست شاهکار خنده دار نصاب باهوش در وصل کردن دوربین مداربسته به دیوار حماسه آفرید+عکس/با دیدن این صحنه چهار ستون بدن مخترع دوربین مداربسته توی گور لرزید😂 (ویدئو) سکانسی فراموش نشدنی از شبهای برره /دو برره برای چهره نگاری به پلیسا کمک میکنه😂 خلاقیت شاهکار و زیبای یک شاطر خوش ذوق برای تبلیغ نانوایی‌اش با آرد/ هنرمند واقعی فقط خودت+ویدیو حرکت تحسین برانگیز الهام پاوه نژاد در حمل تابوت مادرش تا محل دفن برای پر کردن جای خالی برادر نداشته اش+عکس/ آفرین به غیرتت خوانندگی غش آور احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت به زبان محلی با اصرار شهاب حسینی/ فقط خنده هاش😂+ویدئو خلاقیت خنده دار اُوستا بنّا با طراحی نمای خانه اش حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 روزمرگی های پر دردسر ولی قشنگ ستاره سادات قطبی با پسر کوچولوهاش/ راسته میگن بچه شیرینی زندگیه+ویدیو دیس غذای محمود احمدی نژاد در خانه اش با فرش ماشینی و پشتی/ ظروف غذاش از چینی های قدیمیه +عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی جملات قصار خنده دار جواد خیابانی ملقب به جواد بلا به بهنام تشکر، نیمای سریال ساختمان پزشکان+فیلم
تیتر امروز   
مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده