برای زایمان طبیعی راحت چی بخوریم؟

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
برای زایمان طبیعی راحت چی بخوریم؟
تاکنون تحقیقات علمی درباره مصرف غذاها که موجب کاهش درد زایمان طبیعی می شود انجام نشده است. اما با این وجود باید سعی کنید یک رژیم غذایی سالم و مقوی را داشته باشید و در کنار آن نیز از روش هایی که در داشتن زایمان راحت به شما کمک می کنند نیز استفاده نمایید.

وقتی صحبت از زایمان طبیعی می شود، مادران باردار به دنبال راهکارهایی برای کاهش درد ناشی از آن هستند تا بتوانند به این طریق بر ترسشان از زایمان طبیعی غلبه کنند به همین دلیل می پرسند که چی بخوریم تا زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم؟ آیا راهی برای کاهش درد زایمان هست؟ اگر می خواهید بدانید که چه بخوریم تا زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تصویر

برای کاهش درد زایمان طبیعی چه بخوریم؟

1. خاکشير برای زایمان طبیعی راحت تر

شايد ندانيد که دانه خاکشير مي تواند به زايمان راحت شما کمک کند! الان که فصل گرماست و خوردن نوشيدني هاي خنک بسيار متداول است، مي توانيد براي راحتي زايمان خود روزانه چند ليوان شربت خاکشير ميل کنيد.

2. زایمان طبیعی با گل شاه پسند

دم نوشي که از اين گل زيبا و خوشبو به دست مي آيد باعث تسکين دردهاي زايمان و انجام يک زايمان راحت مي شود. خوردن روزانه سه فنجان از دمنوش اين گل در روزهاي نزديک به زايمان براي شما بسيار مفيد است.

3. برگ ختمي

تهيه دمنوش از اين گياه و استفاده از آن به صورت روزانه براي زايمان راحت مفيد است. استفاده از دمنوش برگ خطمي به صورت روزانه براي زايمان راحت مفيد است

4. شنبليله و گل شب بو

آب شنبليله را بگيريد و با آن واژن را شست وشو دهيد. همچنين مي توانيد از گل شب بو جوشانده تهيه کرده و با استفاده از آن منطقه واژن را بشوييد. اين کار به زايمان راحت تر شما کمک مي کند.

5. تخم شويد

دمنوش تخم شويد در هنگام شروع دردهاي زايمان مي تواند از شدت آنها بکاهد. تخم شويد همچنين مي تواند باعث شود که مدت زمان زايمان نيز کاهش پيدا کند و نوزاد زودتر متولد شود.

6. زایمان طبیعی با خوردن سياه دانه

از اين دانه مي توانيد براي درست کردن دمنوش استفاده کنيد و يا آن را به صورت موضعي استفاده کنيد. براي مصرف موضعي آن بهتر است آن را با عسل مخلوط کرده و روي شکم و کمر بماليد و با يک دستمال تميز ببنديد و اجازه دهيد چند ساعتي روي پوست تان باقي بماند. اين کار بدن شما را تقويت کرده و تحمل دردهاي زايمان را براي تان آسان تر مي کند.

7. روغن

برخي از روش هاي موضعي نيز در يک زايمان راحت کارساز هستند. به عنوان نمونه استفاده از روغن ها و ماليدن آنها به طور موضعي روي شکم و کمر به صورت روزانه مي تواند موثر باشد. براي اين کار از روغن زيتون، بادام يا کنجد استفاده کنيد.

8. رازيانه

مصرف برخي از گياهان در دوران بارداري با احتياط انجام مي شود، زيرا اين گياهان با خاصيتي که دارند باعث سقط جنين مي شوند اما همين گياهان اگر در ماه هاي آخر بارداري مصرف شوند نه تنها ديگر خطري ايجاد نمي کنند بلکه باعث تجربه يک زايمان راحت توسط مادر مي شوند. يکي از اين گياهان رازيانه است که توصيه مي شود در ماه آخر بارداري هر روز مصرف شود.

9. زعفران کمک کننده زایمان طبیعی

اغلب خانم ها اين ادويه خوش عطر و خوش رنگ را به عنوان عاملي براي سقط جنين مي شناسند. درست است که مصرف بي رويه و متناوب زعفران در دوران بارداري خطرناک است و مي تواند باعث سقط جنين شود اما در زمان نزديک به زايمان اين طلاي سرخ مانند يک درمانگر کار را براي شما آسان مي کند؛ چاي زعفران، شربت زعفران يا استفاده از آن همراه با زرده تخم مرغ به راحت تر شدن زايمان شما کمک مي کند.

نکاتی در رابطه با مواد غذایی مصرفی برای زایمان راحت تر

غذاهایی که آسان هضم شوند را انتخاب کنید

وقتی زنی وارد مرحله زایمان می شود بدنش مقدار زیادی انرژی و منابع مغذی برای زایمان را به کار می گیرد و طوری عمل می کند که از کالری های با ارزش در روندهایی مثل هضم که خیلی مهم نیستند و خیلی هم آرام انجام می شود استفاده نکند. کارشناسان اغلب به زنان توصیه می کنندنزدیک به زمان زایمان غذاهایی را انتخاب و تهیه کنند که شبیه به غذاهای دوران سرماخوردگی یا آنفلونزا باشد. این غذاها آسان آماده می شود و برای خوردن و هضم هم راحت تر هستند. باید دقت داشت غذاهای خیلی چرب یا خیلی تند ممکن است باعث تهوع و استفراغ هنگام زایمان شود.

پروتئین ها را به خاطر داشته باشید

چند منبع خوب از پروتئین برای خوردن در دوران بارداری در نظر داشته باشید. ماست یونانی، کره آجیل، شیک پروتئین و پنیرها زود هضم می شوند و پروتئین مورد نیاز بدن را برای کمک به زایمان آسان تر فراهم می کند.

کربوهیدرات های پیچیده بخورید

نان یا کراکرهای چند غله ای، ماکارونی ساخته شده از گندم سبوس دار، برنج قهوه ای و بلغور جو دو سرمنابع خوبی از فیبر است و کربوهیدرات هایی هستند که انرژی لازم را برای یک زایمان طولانی فراهم می کنند. این ها اغلب می توانند با منابع پروتئین شما ترکیب شوند و یک وعده غذایی مغذی برای شما باشند. شاید اولین کار برای زایمان راحت تر این باشد که یک قابلمه بزرگ سوپ نودل جوجه را قبل از زایمان آماده کنید که بعد از این کار سخت آن را بخورید.

میوه ها، میان وعده هایی آماده و در دسترس هستند

انواع توت ها، انگورها، صیفی جات و موز میوه هایی خوب برای هضم است که می توانید نزدیک به زایمانتان در دسترس داشته باشید. خانم هایی که در تابستان زایمان می کنند شانس زیادی برای انتخاب از میوه های خوشمزه این فصل دارند. این میوه ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا راحت تر هضم شوند. یک اسموتی از این میوه ها به اضافه کمی پودر پروتئین می تواند روشی خوب برای مصرف میوه ها در زمان نزدیک به زایمان باشد.

منابع غذایی با بازده انرژی سریع بخورید

فراموش نکنید چند غذای فوق العاده آسان هضم که انرژی زا هم باشند مصرف کنید. بین انقباضات اذیت کننده قبل از زایمان از این خوراکی ها کم کم بخورید. این کربوهیدرات های ساده همان طور که برای دیدن نوزاد عزیزتان آماده می شوید به شما انرژی ناگهانی می دهند.

نوشیدنی های موقع زایمان را با دقت انتخاب کنید

آب رساندن به بدن درست به اندازه خوراک زمان زایمان مهم است. وقتی منتظر رسیدن زمان زایمان هستید چند جرعه از آبمیوه مورد علاقه تان بخورید (اگر لازم است رقیق کنید). شما می توانید به جای مصرف نوشیدنی ها و آبمیوه های بازار که پر از طعم دهنده و رنگ دهنده های مصنوعی هستند از یک نوشیدنی خانگی استفاده کنید. آب نارگیل نوشیدنی فوق العاده ای است که می تواند الکترولیت های مهمی که بدنتان به آن احتیاج دارد فراهم کند. ریختن آب نارگیل در بطری های نوشیدنی مخصوص ورزش نوشیدن را در هر حالتی باشید آسان می کند. زایمان و وضع حمل انرژی فوق العاده ای نیاز دارد. تامین بدنتان با تغذیه و انرژی که در طول زایمان نیاز دارید به اندازه خوراکتان در زمان بارداری مهم است بنابراین خودتان را از قبل با خوراکی ها و نوشیدنی های با کیفیتی که در ماراتن زایمان و وضع حمل ضروری است تقویت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (223 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (130 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (49 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت