بررسی تاثیرات ورزش بر روابط زناشویی

  سه شنبه، 27 مهر 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
بررسی تاثیرات ورزش بر روابط زناشویی
تاکنون با مزایای ورزش کردن به خوبی آشنا شده اید. می دانید که با ورزش کردن بهتر دیده می شوید، احساس بهتری می کنید، بیشتر و بهتر عمر می کنید. اما در اینجا دلیل دیگری آمده است. ورزش کردن، به طور فزاینده ای عملکردتان را در اتاق خواب بهبود خواهد بخشید.با ما همراه باشید تا تاثیر ورزش را بر رابطه جنسی بررسی کنیم.

قوا­ی جنسی و حس نیاز به برقراری رابطه جنسی در انسان ها بدلیل ترشح برخی هرمون­ها مثل تستوسترون است و بدیهی است که بین ترشح این هرمون­ها و قوای جنسی رابطه مستقیم وجود دارد، یعنی اگر میزان تستوسترون بدن شما افزایش یابد قطعا قوای جنسی و تمایل به برقراری در رابطه جنسی در شما افزایش خواهد داشت. بسیاری از زوج­ها پس از گذشت مدتی ممکن است تمایل کمتری به برقراری رابطه جنسی داشته باشند یا با افزایش سن یا تحلیل بدن شاهد کاهش قوه­ی جنسی خود شوند و به دنبال تقویت قوای جنسی خود بروند.

برای درمان این اختلالات یا تقویت وضع موجود راه­های زیادی وجود دارد، یکی از این راهکار ها افزایش سطح تستسترون بدن می­باشد. برای افزایش سطح تستسترون شما دو راه پیش رو دارید، یا این هرمون را به بدن خود اضافه کنید یا بدن را مجاب به تولید بیشتر این هرمون کنید. برای روش اول شما باید به پزشک مراجعه کنید و در صورت صلاحدید پزشک این هرمون را از تریق تزریق، قرص و شیاف به شما تجویز میکند. اما برای تقویت بدن میتوانید علاوه بر مراجعه به پزشک با ورزش کردن بصورت منظم و مداوم، سطح تستسترون بدن خود را افزایش دهید.

محققان چندین مزیت مثبت مربوط به رابطه جنسی در فعالیت های بدنی را یافته اند، اینکه چگونه ورزش از زندگی سالم جنسی پشتیبانی می کند و بسیاری از مزایای کلی سلامتی برای ورزش که می تواند در بهبود زندگی جنسی شما نقش داشته باشد. محققان سالها در حال بررسی این رابطه بوده اند. اما دقیقاً ورزش چه تاثیری بر رفتار شما در اتاق خواب دارد؟

تاثیر ورزش بر رابطه جنسی

برخی مفروضات کلی در مورد ورزش وجود دارد که ممکن است نقشی در رابطه جنسی داشته باشد. به عنوان مثال ، ورزش قلب شما را پمپاژ می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. ورزش به بدن شما کمک می کند تا با سهولت بیشتری حرکت کند تا بیشتر انعطاف پذیر باشید و ورزش می تواند به بهبود استقامت شما کمک کند. این مزایا به شما کمک می کند تا در تمام فعالیت های روزمره خود با سهولت بیشتری حرکت کنید و این می تواند شامل فعالیت جنسی نیز باشد.

اما نتایج خاصی در رابطه با ورزش وجود دارد که دانشمندان آنها را با جنبه های مختلف عملکرد جنسی مرتبط کرده اند. دانشمندان همچنان در جستجوی مطالب جدیدی هستند که افزایش فعالیت بدنی ممکن است به شما کمک کند از یک زندگی جنسی سالم تر و رضایت بخش تر برخوردار شوید. برای دانستن تاثیر ورزش بر رابطه جنسی این مقاله را بخوانید.

 ورزش زن و شوهر

افزایش تستوسترون

علاوه بر این ، فعالیت بدنی - به خصوص تمرینات قدرتی - می تواند سطح تستوسترون را افزایش دهد ، که این امر می تواند باعث ایجاد انگیزه جنسی در زنان و مردان شود. با این حال ، افزایش مداوم با پایین آمدن سطح تستوسترون می تواند اثر متضادی داشته باشد. در واقع ، یک مطالعه اخیر دریافتند که مردانی که بطور منظم ورزش بسیار جدی انجام می دهند تمایل به لیبیدو کمتری دارند. اگرچه این یک نگرانی بالقوه برای ورزشکاران نخبه و یا سایرانی است که بدون توجه و با بیشترین سرعت سعی در تغییر بدن خود دارند ، چیزی نیست که اکثر ما باید نگران آن باشیم.در مورد تأثیر رابطه جنسی بر ورزش عقیده بر اینن باور است که فعالیتهای جنسی قبل از رقابت ، پرخاشگری و قدرت را کاهش می دهد.
اما تحقیقات کمترین اعتقاد را برای این باور به همراه داشته است. یک مطالعه ، که شامل ورزشکاران مرد بازنشسته بوده ، صبح روز بعد از برقراری رابطه جنسی با همسران ، قدرت بدنی خود را اندازه گرفتند و بعد از این که مردان حداقل به مدت شش روز از این کار امتناع کردند ، آزمایش را تکرار کردند. هیچ تفاوتی در نتایج آزمون وجود نداشت.
به طور کلی ، تحقیقات نشان می دهد که رابطه جنسی قبل از فعالیت بدنی تا زمانی که حداقل دو ساعت تأخیر نداشته باشد ، تأثیرات منفی نخواهد گذاشت و فعالیت جنسی همچنین شامل الکل ، مواد مخدر یا کاهش خواب نمی شود. در واقع ، این امکان وجود دارد که رابطه جنسی حتی با کمک به افراد در آرامش بتواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد.اما چیزهای زیادی ناشناخته است ، از جمله اینکه آیا زنان متفاوت از مردان تحت تأثیر قرار می گیرند. این احتمال وجود دارد که تأثیر رابطه جنسی بر فعالیت بدنی در افراد مختلف متفاوت باشد.

حس جذابیت در بهبود رابطه جنسی اثر زیادی دارد

در حقیقت مطالعات تأیید کرده اند که تصویر بدن به شدت در رضایت جنسی ، به ویژه در زنان ، پیوند دارد. نویسندگان یک مطالعه در سال 2010 نوشتند که "چندین جنبه از تصویر بدن ، از جمله نگرانی از وزن ، وضعیت جسمی ، جذابیت جنسی ، و افکار در مورد بدن در طی فعالیت جنسی رضایت جنسی در زنان را پیش بینی می کند. رابطه ای بین جذابیت و رضایت ادراک شده ممکن است باشد به ویژه در زنان میانسال که احتمال تغییرات بدن وجود دارد. تحقیقات کمتری در مورد تصویر بدن و رضایت جنسی در مردان وجود دارد ، اما حداقل یک گزارش منتشر شده نشان می دهد که نگرش های منفی در مورد ظاهر جسمی با تجارب منفی جنسی مرتبط است پس تاثیر ورزش بر رابطه جنسی را در افزایش اعتماد به نفس و حس جذابیت هم می بینیم.

ورزش، ویاگرای طبیعی

در مردان ، ورزش منظم به نوعی یک ویاگرا طبیعی به شمار می آید که با احتمال کمتری از مشکلات نعوظ همراه می شود. در یک مطالعه ، مردان میانسال بی تحرک که به مدت نه ماه در یک برنامه ورزشی به صورت مداوم شرکت کردند ، گزارش دادند که فعالیت مکرر جنسی ، بهبود عملکرد جنسی و رضایت بیشتر را در آینده تجربه کرده اند. کسانی که سطح آمادگی جسمانیشان بیشتر شده است، بیشترین پیشرفت را در زندگی جنسی خود مشاهده کردند.ورزش در درمان اختلال نعوظ نقش موثری دارد .
تحقیقات در زنان نشان داده است که افرادی که از نظر جسمی فعال هستند ، نسبت به زنانی که کم تحرک هستند ، میل جنسی ، برانگیختگی و رضایت بیشتری دارند. در یک آزمایش کنترل شده ، زنان جوانی که به مدت 20 دقیقه دوچرخه سواری مداوم انجام داده اند ، برانگیختگی جنسی فیزیولوژیکی بیشتری نشان دادند.
افزایش جریان خون در توضیح اینکه چرا ورزش منجر به عملکرد جنسی بهتر در مردان می شود کمک می کند. ممکن است آقایان و خانمهایی که ورزش می کنند احساس جنسی مطلوب کننده ای به خود و به طور کلی رابطه جنسی بگیرند و این می تواند منجر به رابطه جنسی با کیفیت بیشتری شود. بنابراین می توان قدرت ، انعطاف پذیری و استقامت بیشتری از ورزش حاصل شود.

ممکن است از اختلال عملکرد جنسی جلوگیری کند

یک مطالعه در مقیاس بزرگ با حضور 3،906 مرد و 2،264 زن بررسی کرد که چگونه ورزش ممکن است بر میزان اختلال عملکرد جنسی خود گزارش شده تأثیر بگذارد. این اختلالات شامل نارضایتی ارگاسم و دشواری تحریک در زنان و اختلال نعوظ در مردان است. این گزارش در سال 2019 در مجله پزشکی جنسی منتشر شد و نشان داد که ورزش قلبی عروقی هفتگی ممکن است برخی از مزایای پیشگیری را فراهم کند. نویسندگان این مطالعه دریافتند که سطح بالاتری از ورزش های قلبی عروقی در بزرگسالانی که از نظر جسمی فعال هستند با اختلال نعوظ کمتر گزارش شده در مردان و اختلالات جنسی کمتر در زنان ارتباط دارد. نویسندگان پیشنهاد کردند که زنان و مردان در معرض خطر اختلال عملکرد جنسی ، بدون توجه به سطح فعالیت فعلی ، ممکن است با ورزش دقیق تر ، از این مزایا بهره مند شوند.

ممکن است به تحریک در زنان کمک کند

برخی شواهد نشان می دهد که ورزش می تواند تحریک کوتاه مدت و بلند مدت را حداقل در زنان بیشتر کند. یک بررسی تحقیقاتی که در سال 2018 منتشر شد ، نشان داد که در پی یک تمرین فقط تحریک جنسی فیزیولوژیکی بهبود یافته است دانشمندان اظهار داشتند که به نظر می رسد این تغییرات ناشی از افزایش فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک و عوامل هورمونی باشد. آنها اضافه کردند که یک برنامه ورزش منظم با بهره مندی از سلامت قلب و عروق و خلق و خوی به طور غیر مستقیم رضایت جنسی را افزایش می دهد و نشان دهند تاثیر ورزش بر رابطه جنسی است.

ممکن است علائم یائسگی را در زنان کاهش دهد

محققان متذکر شده اند که کاهش سطح استروژن در دوران یائسگی علائمی ایجاد می کند که می تواند کیفیت زندگی زن را مختل کرده و بر سلامت جسمی ، روانی و جنسی وی تأثیر بگذارد. به طور خاص ، یائسگی می تواند با تغییر سیستم های بیولوژیکی درگیر در پاسخ طبیعی جنسی ، بر رابطه جنسی تأثیر بگذارد. نویسندگان یک تحقیق پژوهشی که در سال 2020 منتشر شد دریافتند که انواع خاصی از ورزش در این مرحله انتقالی مفیدتر است. آنها خاطرنشان كردند كه ورزش در عضلات كف لگن و تمرینات ذهن و بدن ممكن است در مدیریت علائم یائسگی مفید باشد.

همچنین شواهد کافی برای دانستن اینکه آیا تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی فواید واقعی در این زمینه دارد ، وجود ندارد برخی تحقیقات دیگر نشان می دهد که فعالیت بدنی به طور کلی می تواند به تسکین برخی از مسائل مانند خشکی واژن ، گرگرفتگی یا تعریق شبانه کمک کند. ورزش باعث افزایش جریان خون در همه جا از جمله دستگاه تناسلی می شود، در زنان یائسه این امر می تواند در جلوگیری یا کنترل خشکی برای داشتن تجربه جنسی بهتر نقش داشته باشد.

ممکن است پیری جنسی را بهبود بخشد

چندین مطالعه نشان می دهد که ورزش می تواند به حفظ سلامت جنسی در طول روند پیری ، به ویژه در مردان کمک کند. محققان موسسه ملی پیری (NIA) همچنین روش هایی را شناسایی کرده اند که در آن ورزش می تواند به حفظ سلامت جنسی در طی روند پیری کمک کند. آنها مشکلات مشترک را به عنوان دلیل بالقوه افزایش مشکلات جنسی ذکر می کنند. این سازمان پیشنهاد می کند که ورزش می تواند به کاهش ناراحتی ناشی از آرتروز کمک کند.

NIA همچنین بیماری های قلبی ، دیابت ، سکته و افسردگی را از عوامل ایجاد کننده مشکلات جنسی ذکر کرده است. شناخته شده است که ورزش خطر ابتلا به این بیماری های مزمن را کاهش می دهد. اگر بهبود سلامتی انگیزه کافی برای رفتن شما به ورزشگاه یا بیرون رفتن برای دویدن نیست ، ممکن است تاثیر ورزش بر رابطه جنسی بهتر نیز یک انگیزه باشد. روش های زیادی وجود دارد که یک سبک زندگی فعال و یک برنامه منظم ورزش می تواند به شما در دستیابی و حفظ یک زندگی جنسی رضایت بخش کمک کند. اما به یاد داشته باشید که اگر هر نوع اختلال در عملکرد را تجربه کنید ، ورزش به تنهایی ممکن است موثر واقع شود.

نتیجه گیری

تحقیقات نشان می دهد ورزش کردن تاثیر مثبتی بر عملکرد جنسی دارد، از جمله تاثیر ورزش بر رابطه جنسی افزایش اعتماد به نفس و حس جذابیت، جلوگیری از اختلال عملکرد جنسی، کاهش اختلال نعوظ و کمک به تحریک بیشتر و راحت تر زنان است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (636 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان