برای انتخاب درست کاناپه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  چهارشنبه، 09 فروردین 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
برای انتخاب درست کاناپه به چه نکاتی باید توجه کرد؟
صرف نظر از آشپزخانه ما اکثر اوقات استراحت و گردهمایی خود را در کنار اعضای خانواده و دوستان خود در اتاق نشیمن یا اتاق خانواده سپری می‌کنیم. اتاق‌هایی که عنصر اصلی هر کدام از آن‌ها یک کاناپه است. به همین دلیل انتخاب هوشمندانه و درست کاناپه از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه ساعدنیوز مهم ترین نکاتی که حین خرید کاناپه باید توجه کرد. ارائه خواهد داد.

مبلمان و وسایل نشیمن، قالب ھای اولیه اتاق ھستند و باید رنگ ھا وسایه ھای طبیعی د اشته باشند و پارچه ھای رنگارنگ و د ارای نقش و نگار،در مراحل بعدی به آن ھا (به صورت کوسن و غیره) اضافه شود. قبل از انتخاب مبلمان و خرید آن، حتما مکان خود را اندازه گیری کرده و سپس اقدام به خرید مبلمان کنید . برای انتخاب مبلمان درست، باید به اصول طراحی داخلی، وفادار بود.

نکات اصولی برای انتخاب کاناپه

شما هنگام خرید یک کاناپه جدید باید چند نکته و دستورالعمل‌ کوچک را در ذهن داشته باشید تا از این مسئله مطمئن شوید که کاناپه‌ای که می‌خرید مناسب فضای زندگی شما است. پس با ما در این مطلب همراه باشید. ما در این مطلب چهار نکته مهم در مورد خرید یک کاناپه مناسب را با شما در میان می‌گذاریم. پیروی از این چهار نکته خیال شما را از خرید وسیله‌ای که تاثیر بصری زیادی در فضای زندگی شما می‌گذارد راحت می‌کند.

پوستر انتخاب کاناپه مناسب

چگونه و در کجا از کاناپه استفاده میشود؟

اگر کاناپه‌ای که می‌خواهید بخرید مخصوص اتاق نشیمن است و می‌خواهید روی آن لم بدهید و استراحت کنید، بهتر است یک کاناپه عمیق و بزرگ خریداری کنید. گستره عمق استاندارد کاناپه‌ها چیزی حدود 90 سانتی‌متر تا 95 سانتی‌متر است. اگر پیش‌بینی می‌کنید که می‌خواهید خود را به تمامی داخل کاناپه غرق کنید و کاملا در آن قرار بگیرید، و یا اگر یکی از اعضای خانواده شما قد بلندی دارد، به دنبال انوع عمیق‌تر این کاناپه بروید که حدود 105 سانتی‌متر عمق دارند و وقتی روی آن لم می‌دهید کاملا راحت هستید. اگر می‌خواهید از کاناپه جدید خود در اتاق پذیرایی استفاده کنید و قرار نیست که از آن به عنوان جایی برای لم دادن یا استراحت بهره ببرید، از کاناپه‌های کوچک‌تر استفاده کنید. شما در کنار این کاناپه‌ها می‌توانید چند مبل مناسب و یک صندلی عثمانی قرار دهید تا این مجموعه تبدیل به یک فضای زیبا بشود که در آن افراد بتوانند به راحتی با هم به گفتگو بپردازند. خیلی مهم است که چیدمان مبل‌ها در کنار کاناپه به گونه‌ای باشد که افراد به صورت دایره دور هم نشسته و هر کس در هر جایی که نشسته بتواند تمام افراد را ببیند. هم‌چنین ابعاد فضایی که می‌خواهید کاناپه را در آن قرار دهید اندازه بگیرید. مطمئن شوید که کاناپه شما از در رد می‌شود و ابعاد آن مناسب فضایی است که برای آن در نظر گرفته‌اید. این مسئله در مورد خانه‌های قدیمی مهم‌تر است، زیرا این خانه‌ها بر اساس اندازه‌های استاندارد امروزی ساخته نشده‌اند و ممکن است کاناپه بزرگی بخرید و نتوانید آن را از در ورودی خانه خود به داخل بیاورید. اندازه‌ها را دوبار چک کنید تا در هنگام چیدمان کاناپه دچار سردرد نشوید. به همه چیز از قبل فکر کیند تا پس از خرید کاناپه از خرید خود پشیمان نشوید. هم‌چنین از فروشنده در مورد هزینه‌های حمل، زمان تحویل، و اطلاعاتی از این دست سوال بپرسید تا بتوانید برنامه‌های خود را در مورد کاناپه جدید به درستی پیش ببرید.

در نظر گرفتن علاقه شخصی خود را در خرید کاناپه

شناخت از علاقه شخصی خود به شما کمک می‌کند که انتخاب‌ها و گزینه‌های خود را به چند کاناپه مشخص محدود کنید و در نهایت کاناپه‌ای را انتخاب کنید که بازتابی از زندگی شما و سلیقه شخصی شما است. اگر سلیقه شخصی و مورد علاقه شما رسمی است، طراحی‌های سنتی، یک کاناپه با پارچه‌های سنتی و روکش‌های رسمی که دارای پایه‌های پیش‌آمده به سبک مبل‌های کلاسیک است، می‌تواند بسیار مناسب سلیقه شما باشد. چنین کاناپه‌ای را در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید.

پوستر انتخاب کاناپه مناسب

اگر به دنبال فضای غیررسمی و راحت‌تر هستید، کاناپه‌های مدرن که طراحی به‌روزتری دارند می‌توانند انتخاب خوبی برای فضای شما باشند. این کاناپه‌ها بسیار مناسب فضاهای پر رفت و آمد که اعضای خانواده و کودکان ساعات زیادی را در آن می‌گذارنند هستند، چراکه روکش‌های مبل به راحتی از آن جدا می‌شوند و در هنگام نیاز می‌توان آن‌ها را به سرعت شست. البته در انتخاب این نوع کاناپه‌ها باید دقت زیادی بکنید، چراکه برخی از این کاناپه دوام لازم را ندارند و به سرعت از بین می‌روند.

در نظر گرفتن راحتی و مواد پرکننده کاناپه

این‌که قرار است کاناپه جدید در کجا قرار بگیرید و چگونه قرار است از آن استفاده شود، نوع ماده پرکننده آن را تعیین می‌کند. کاناپه‌ها به طور معمول از پلی‌فیبرهای متراکم که دور یک هسته فوم‌مانند پیچیده شده‌اند ساخته می‌شوند، اما اکنون انواع مختلفی از کاناپه‌ها در بازار وجود دارند که از موادی چون پر، فوم‌های جدید، و غیره ساخته شده‌اند و نسبت به کاناپه‌های معمولی کمی گران‌تر هستند. بدیهی است که راحتی کاناپه همیشه باید جزء اولویت‌های شما در خرید باشد، اما اگر شما توان مالی خرید کاناپه‌هایی که از مواد پرکننده جدید ساخته شده‌اند را ندارید، باید حتما در مورد جایی از خانه شما که قرار است کاناپه در آن قرار بگیرد تصمیم بگیرید. اگر کاناپه قرار است در فضایی که کم‌تر از آن استفاده می‌شود قرار بگیرد لازم نیست که حتما از کاناپه‌هایی به‌روز استفاده کرد، اما اگر کاناپه برای مثال قرار است در اتاق تلویزیون که افراد دائما در آن رفت و آمد دارند قرار بگیرد حتما باید از کاناپه‌ای استفاده کنید که دوام و کیفیت لازم را داشته باشد. بهتر است یک‌بار بر روی خرید کاناپه سرمایه‌گذاری کنید، تا یک عمر از آن به راحتی استفاده کنید. خرید یک کاناپه باکیفیت در دراز مدت به نفع شما خواهد بود.

هماهنگی رنگ کاناپه با فضای شما

چهارمین نکته‌ای که در هنگام خرید یک کاناپه باید در نظر داشته باشید انتخاب رنگ آن است. اگر قرار است این کاناپه وسیله اصلی اتاق نشمین باشد، باید کاناپه‌ای به رنگ خنثی مانند رنگ خاکستری یا رنگ زغالی روشن انتخاب کنید که بیش از حد در فضا به چشم نیاید و با دیگر اجزای اتاق از نظر بصری در هماهنگی باشد. سپس می‌توانید اتاق نشیمن را با وسایل تزئینی رنگارنگ مانند کوسن‌ها، یک صندلی عثمانی، یا یک اثر هنری رنگی تزئین کنید. از کاناپه‌هایی که به رنگ خنثی هستند در هر فضایی می‌توان استفاده کرد. بهتر است رنگ کاناپه را به گونه‌ای انتخاب کنید که فضای شما تحت تاثیر آن قرار نگیرد، زیرا در این حالت هماهنگ کردن دیگر اجزای اتاق با آن کار دشوار و بی‌نتیجه‌ای است. اگر قرار است از کاناپه در یک فضای غیررسمی و کم رفت و آمد استفاده کنید، می‌توانید آن را به رنگی برجسته و خاص انتخاب کنید. در این حالت کاناپه شما عنصر اصلی فضا نیست و حتی اگر هم باشد، از آن‌جایی که فضایی که در آن قرار گرفته یک فضای رسمی نیست، می‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.

پوستر انتخاب کاناپه مناسب

سخن پایانی

بنابراین برای انتخاب مبلمان با رنگ د لخواه خود ، حتما رنگی را انتخاب کنید که مطابق با رنگ دیوار و کف اتاق باشد، وگرنه د ر یک مغازه مبلمان فروشی، در میان صد ھا رنگ و مدل پارچه، سردرگم خواھید شد. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش! (عکس) تصاویری از ظاهر امروزی دختران مهران مدیری و فاطمه گودرزی در سریال دردسرهای والدین / چقدر بزرگ شدن ... دو وزنه‌بردار ایرانی با هم ازدواج کردند +‌ عکس تواضع و فروتنی حسن یزدانی قهرمان کشتی در حضور رئیس جمهور + عکس اولین عکسی که مهران غفوریان با دخترش هانا گرفت / تصویر جالب اولین روز بابا شدن آقای بازیگر (عکس) بازیگر «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال در کنار جمشید هاشم پور (فیلم) رفتار جالب جواد عزتی با کوچکترین دختر طرفدارش / محبوب و مردمی مثل جواد عزتی پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر