چگونگی رژیم لاغری اسلیم فست (لاغری سریع)

  چهارشنبه، 21 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونگی رژیم لاغری اسلیم فست (لاغری سریع)
ساعد نیوز: رژیم اسلیم فست یکی از ابزارهای محبوب کاهش وزن بوده است. در این رژیم به جای وعده‌های غذایی از نوشیدنی‌ها و مواد غذایی جایگزین به منظور کاهش وزن استفاده می‌شود. این رژیم بسیار ساده و آسان است و موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است.

رژیم غذایی اسلیم فست

تصویر
بخشی از این رژیم شامل جایگزینی ۲ وعده ی غذایی در روز و ۳ میان وعده است. یکی از وعده های غذایی این رژیم به سلیقه ی خودتان آماده می شود. البته نوع مواد غذایی و میزان کالری آنها از قبل مشخص شده است. شما می توانید با جایگزینی وعده های غذایی روزمره با مواد غذایی از قبل انتخاب شده و کم کالری، میزان کالری دریافتی روزانه ی خود را کاهش دهید. رژیم اسلیم فست به طور متوسط، برای زنان ۱۲۰۰ کالری و برای مردان ۱۶۰۰ کالری در روز فراهم می آورد. وعده های غذایی جایگزین، سرشار از پروتئین هستند که به کاهش اشتها و کالری دریافتی کمک می کنند. رژیم اسلیم فست سوخت و ساز بدن را بالاتر می برد و اشتها را کاهش می دهد. توصیه می شود که همراه این رژیم، روزانه ۳۰ دقیقه ورزش انجام دهید تا همچنان شاهد کاهش وزن باشید.

تاریخچه مختصر

در سال 1977 لاغری سریع (اسلیم فست) به عنوان یک خط تولید در شرکت پزشکی تامپسون شروع به کار کرد. این خط تولید محصولات خود را با عنوان شِیک برای صبحانه، شِیک برای نهار و یک شام کامل به بازار عرضه کرد. سپس محصولات را گسترش دادند و شِیک میله ای به رژیم روزانه اضافه گردید. اسلیم فست طرفدار یک رژیم انعطاف پذیر است. مطالعات نشان دادند که ارائه دهندگان این رژیم به کاهش وزن به طور پیوسته اعتقاد دارند

فعالیت بدنی

رژیم لاغری سریع (اسلیم فست) مانند دیگر رژیم های غذایی، داشتن فعالیت ورزشی منظم را برای کاهش وزن توصیه می کند. اگرچه این رژیم محدویت خاصی را اعمال نمی نماید و افراد رژیمی متعهد به رعایت رژیم ورزشی نیستند.

مزایای رژیم لاغری سریع (اسلیم فست)

  • نیاز به شمردن میزان کالری مصرفی ندارد
  • برنامه غذایی کالری و مواد مغذی مورد نیاز شما را تأمین می کند
  • وعده جایگزین صبح به شدت توصیه می شود. زیرا، مصرف کالری روزانه را کاهش می دهد.
  • به پیش آماده سازی مواد غذایی یا خیلی کم و یا اصلاً نیاز ندارد
  • استفاده از مواد غذایی پیشنهادی راحت است
  • پیروی از رژیم ساده است
  • می توانید از یک وعده غذای مورد علاقه خود استفاده کنید
  • تغذیه متعادل در دستورکار قرار گرفته است.
  • محصولات اسلیم فست به طور گسترده ای در دسترس است

معایب رژیم لاغری سریع (اسلیم فست)

  • محدودیت های سخت گیرانه
  • محرومیت از بسیاری از مواد غذایی
  • پیدا کردن تمام محصولات غذایی مشکل است
  • این رژیم در بیرون از منزل قابل اجرا نیست
  • رژیم لاغری سریع (اسلیم فست)، رژیم یو یویی (یعنی یک مدت رژیم سخت می گیریم، بعد قطعش می کنیم. دوباره رژیم سخت می گیریم و پس از مدتی رژیم را رها می کنیم. و این کار را مرتب انجام می دهیم) را ترویج می دهد.

مواد غذایی مصرفی

رژیم اسلیم فست توصیه می کند که درطول روز، ۲ وعده ی جایگزین شیک، بیسکوئیت و شکلات مصرف کنید. همچنین می توانید روزی سه میان وعده با حجم ۱۰۰ کالری مصرف نمایید.
محصولات غذایی آماده ی اسلیم فست مثل چیپس و ترد در بازار موجود هستند، با این حال شما می توانید میان وعده های خودتان را مصرف کنید. برخی از میان وعده هایی که تنها ۱۰۰ کالری دارند، عبارتند از:

  • ۱ عدد موز متوسط؛
  • ۴ تکه شکلات؛
  • ۳ فنجان (۲۴ گرم) ذرت بو داده؛
  • ۱ تکه پنیر؛
  • ۱۴۳ گرم ماست یونانی؛
  • ۱ عدد گلابی متوسط.

همچنین درطی روز می توانید یک وعده ی غذایی اصلی را که بیش از ۵۰۰ کالری ندارد، مصرف کنید.
متخصصان تغذیه توصیه می کنند که حداقل نیمی از بشقاب غذای تان را با سبزیجات و نیم دیگر آن را با ترکیب برابری از پروتئین و نشاسته پر کنید.
دستورهای غذایی متفاوتی نیز برای این کار وجود دارند:

  • مرغ همراه با کینوا و سبزیجات؛
  • لازانیا همراه با بادمجان؛
  • مافین های تخم مرغی؛
  • چیزبرگر همراه با سالاد کلم فلفلی.

تا زمانی که به برنامه ی جایگزینی دو وعده ی غذایی خود پایبند هستید، می توانید این وعده های غذایی را هر زمانی که میل داشتید مصرف کنید.

موادی که نباید مصرف کرد

تا زمانی که مصرف کالری شما بیشتر از حد مشخص شده نباشد، هیچ ماده ی غذایی ممنوعی در رژیم اسلیم فست وجود ندارد. به عنوان مثال می توانید به قهوه ی خود شکر اضافه کنید. البته باید این کالری را از کالری کلی روزانه ی خود کم کنید.
البته استفاده از مواد غذایی پرکالری در این رژیم، کمی مشکل است. شما می توانید فست فود، نوشیدنی های قندی و میان وعده های پرچرب مصرف کنید اما میزان مصرف آنها باید کنترل شده باشد.
پس بهتر است که از جایگزین های کم کالری مثل میوه، سبزیجات، آبمیوه (آبمیوه ای که با استفاده از آبمیوه گیری پرس سرد گرفته شده باشد تا حد زیادی مواد مغذی و فیبر میوه را حفظ می کند) غلات کامل و پروتئین های کم چرب استفاده کنید.

نمونه ای از فهرست غذایی

صبحانه: نوشیدنی خامه ای و شکلاتی اسلیم فست برای صبحانه.
میان وعده: ۲۸ گرم بادام.
ناهار: کره ی شکلاتی بادام زمینی اسلیم فست.
میان وعده: چیپس سیب زمینی دارچینی اسلیم فست.
شام: ۸۵ گرم ماهی سالمون کباب شده با ۷ گرم روغن زیتون، ۱ عدد سیب زمینی شیرین متوسط همراه با ۱۴ گرم کره، نصف کاسه بروکلی کباب شده.
میان وعده: ۱۵۰ گرم هویج کوچک همراه با ۳۰ گرم حمص.

فهرست خرید

تصویر
جایگزین مواد غذایی لبنی: شیر خشک، شیر بادام بدون شکر یا ماست.
پروتئین کم چرب: گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، ماهی سالمون.
سبزیجات: بروکلی، هویج، اسفناج و گوجه فرنگی.
میوه: سیب، پرتقال، توت فرنگی، بلوبری و گلابی.
غلات کامل: کینوا، برنج قهوه ای، جو و گندم سیاه.
آجیل و دانه ها: بادام، گردو، دانه چیا و بذر کتان.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (193 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (67 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (43 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (29 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (28 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
طلایی های کشتی در المپیک پاریس پول یک لندکروز صفر کیلومتر را جایزه خواهند گرفت +سند
کرایه اولین خانه اجاره‌ای رهبر انقلاب بعد از ازدواج در 25 سالگی/ 2 اتاقی که متعلق به یکی از فامیل های نزدیک ایشان بود
چگونه در شب‌های گرم تابستان راحت‌تر بخوابیم؟/ 10 ترفند طلایی و کاربردی برای خواب آرام
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
رونمایی سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود؛ «گلکسی رینگ» چیست؟
چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟
(ویدئو+ عکس)حادثه خطرناک برای رئیس جمهور در شب تاسوعا/هجوم مردم برای سلفی گرفت با مسعود پزشکیان دردسر ساز شد
(ویدیو) یادی بکنیم از تست بازیگری شاهکار امین حیایی در حضور سیروس الوند و خسرو شکیبایی/از اولش بهترین بوده، فقط ببین چجوری ادای خسرو شکیبایی رو هم رو‌در‌ روی خودش درمیاره
بیوگرافی و زندگی خصوصی الناز ملک، سیمای سریال زخم کاری و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بازیگر زن سریال پدر سالار: 3 همسر و 3 فرزندم را از دست داده‌ام+عکس
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
(ویدیو) زیباترین نگاه‌های عاشقانه پارسا پیروزفر و هدی زین العابدین، بهنام و ماهی سریال "در انتهای شب"/ سکانس پایانی سریال "در انتهای شب"
عکس زیبایی از نسرین مقانلو و همسر فوتبالیستش، کمال خلیلیان، در کنار پسر کوچکشان در امریکا
(تصاویر)قاب خاص از ادای احترام 3 فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم ختم پدر حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حجازی
(عکس) وحشتناک‌ترین تجربه زنان چینی برای زیباتر بودن/ درد هولناکی که بخاطر پیدا کردن شوهر مجبور به تحملش بودند/ حتی فکر کردن بهش زجرآوره!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت