چگونه عکس های مشابه یک تصویر را در گوگل جستجو کنیم؟

  پنجشنبه، 01 آبان 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه عکس های مشابه یک تصویر را در گوگل جستجو کنیم؟
گوگل قابلیتی دارد که با استفاده از آن کاربر می تواند جستجوی خود را بر اساس تصویر انجام دهد. ابزار جستجو با عکس گوگل کاربردهای بسیاری دارد؛ به عنوان مثال می توان اطلاعات یک عکس یا کیفیت های متفاوتی از آن را به دست آورد.

برنامه جستجوی عکس (یا همان جستجوی معکوس) چگونه کار می کند؟

اول از همه باید بدانید که چگونه عکس ها را آپلود کنید تا بتوانید نتایج خوبی را از گوگل بگیرید. اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید، پس گوگل می تواند به شما گزینه های درون ساختاری بدهد تا از تکنیک های آن برای عکس ها استفاده کنید.

  • گوگل عکس های مشابهی را در این شرایط نشان می دهد.
  • گوگل همچنین سایز های مختلف از عکس ها با رزولوشن های متفاوت را نشان می دهد.
  • گوگل همچنین وبسایت هایی را نشان می دهد که این عکس ها را داخل خود دارند.

کاربردهای استفاده از جستجوی عکس در گوگل چیست؟

بیشتر افراد از این تکنیک، برای پیدا کردن عکس ها با سایزها و رزولوشن متفاوت استفاده می کنند که می تواند برای اهداف دیگر نیز از آن استفاده شود که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم:

  • می توانیم منبع عکس را پیدا کنیم.
  • اگر کیفیت عکس شما پایین باشد، به شما کمک می کند که عکسی مشابه آن با رزولوشن بالاتر پیدا کنید.
  • می توانید عکس های مشابه آن را ببینید.
  • می توانید از وب سایت هایی دیدن کنید که این عکس را ذخیره کرده اند.
  • می توانید تولید کننده عکس را پیدا کنید.
  • می توانید اطلاعات مناسبی در مورد عکس بدست آورید.

نکته مهم: اگر مرورگر گوگل کروم را روی گوشی خود نصب دارید و می خواهید یک عکس را از داخل یک وبسایت جستجو کنید کافی ست انگشتتان را روی آن عکس نگه دارید و از گزینه های باز شده Search google for this image را انتخاب کنید.

نحوه جستجو با عکس در ویندوز

تصویر

آدرس مقابل را باز کنید: https://images.google.com/imghp

در باکس جستجو بر روی آیکون دوربین کلیک کنید.

حالا شما دو بخش Paste Image URL و Upload an Image را مشاهده می کنید.

قسمت Paste Image URL برای جستجوی عکس هایی است که در اینترنت قرار دارند، شما می توانید آدرس اینترنتی (URL) تصویر آنلاینی را که پیدا کرده اید کپی و در این قسمت وارد کنید.

قسمت Upload an Image به شما اجازه می دهد تا تصاویر ذخیره شده در کامپیوتر را آپلود کنید. هنگامی که تصویر را آپلود می کنید تصاویر مشابهی با اندازه و رزولوشن های مختلف خواهید دید و با کلیک بر روی هر کدام که خواستید می توانید آن را ذخیره کنید.

تصویر

شما همچنین می توانید با تصاویری که روی گوشی خود دارید این جستجو را انجام دهید، اما اگر مایل به دسترسی به تمام ویژگی ها هستید یک راه حل کوچک وجود دارد. به طور پیش فرض در نسخه موبایل آیکون دوربین در این صفحه نشان داده نمی شود، حل این مشکل را در ادامه بخوانید.

نحوه جستجو با عکس در گوشی

تصویر

آدرس مقابل را باز کنید: https://images.google.com/imghp

اکنون شما باید گزینه Request desktop site را در مرورگر خود پیدا کنید.

در مرورگر سافاری روی دکمه اشتراک گذاری (Share) بزنید تا گزینه Request desktop site را پیدا کنید. در مرورگر کروم روی سه نقطه بالا سمت راست بزنید، تا گزینه Request desktop site را مشاهده کنید. در مرورگر های دیگر هم تقریبا مشابه است و می توانید آن را پیدا کنید.

سپس نسخه دسکتاپ را در مرورگر گوشی مشاهده خواهید کرد.

حال آیکون دوربین را مشاهده خواهید کرد و دیگر مراحل هم همانند ویندوز است که در بالا گفته شد.

سرچ عکس در گوگل با آيفون

سرچ عکس در گوگل با آيفون و با استفاده از سیستم عامل IOS را در ادامه این قسمت بصورت قدم به قدم برای شما توضیح می دهیم.

  • ابتدا در iphone یا ipad برنامه گوگل Chrome را نصب کرده و این برنامه را باز کنید.
  • در مرحله بعد به آدرس Image.google.com مراجعه کنید و عنوانی که شما را به تصویر مورد نظرتان می رساند، در باکس جستجو وارد کنید.
  • در این مرحله گوگل تصاویری که با تیتر وارد شده توسط شما مرتبط هستند را در اختیار شما قرار می دهد و شما باید تصویر مورد نظر خود را از بین نتایج به دست آمده پیدا کنید.
  • تصویر مورد نظر خود را باز کنید و آن را لمس کرده و دست خود را نگه دارید تا سایر گزینه هایی که در خصوص عکس وجود دارد برای شما نمایش داده شود و از بین آنها گزینه Search Google for this image را انتخاب کنید.

بعد از این مراحل شما می توانید مشخص کنید که می خواهید نتایج در چه قالبی به شما ارائه شود و در پایان از اطلاعات به دست آمده استفاده کنید.

تصویر

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید برای شما ساده تر و بی دردسر تر است. علت هم این است که شرکت گوگل توسعه دهنده سیستم عامل های اندروید است، بنابراین امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد. برای جستجوی عکس در گوگل بوسیله دستگاه هایی مانند موبایل و تبلت با سیستم عامل اندروید شما می توانید از روشی که در قسمت بالا برای گوشی های iPhone گفتیم استفاده کنید. جستجوی تصویری گوگل بوسیله نرم افزار Google lens این امکان را به شما می دهد که با استفاده از دوربین گوشی خود اطلاعات مختلف در مورد موضوعات مختلف به دست بیاورید. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از این نرم افزار برند محصولاتی که نمیشناسید را ثبت کنید و اطلاعات مورد نیاز در مورد آنها را به دست آورید. البته باید در نظر داشته باشید که این نرم افزار در حال حاضر صرفا برای زبان انگلیسی قابل استفاده است و پیش بینی شده است که در آینده این نرم افزار به زبان های دیگر نیز قابل استفاده باشد.

جستجوی تصاویر مشابه

جستجوی تصویر مشابه با سایر تصاویری که در صفحات وب پیدا کرده اید در شرایطی خاص ممکن است برای شما کارآمد باشد. به همین دلیل در این قسمت برای شما توضیح می دهیم که چگونه به صورت قدم به قدم تصاویر مشابه با عکس مورد نظر خود را پیدا کنید.

  • ابتدا آدرس Image.google.com را در مرورگر خود باز کنید.
  • سپس روی علامت دوربین که در کادر مربوط به جستجو قرار گرفته است کلیک کنید تا دو گزینه paste image URL و Upload an image نمایان می شود.
  • در این قدم قسمت paste image URL را انتخاب کنید و در کادری که برای شما باز می شود URL یا همان آدرس اینترنتی تصویری که مد نظر دارید و میخواهید که نمونه های مشابه با آن برای شما پیدا شود را وارد کنید.
  • در صورتی که تصویری که قصد دارید موارد مشابه با آن را پیدا کنید در گوگل نیست و خودتان می خواهید آن را آپلود کنید باید روی گزینه upload an image کلیک کنید و تصویر خود را آپلود کنید.

تصویر

قرار دادن عکس در گوگل

قرار دادن عکس در گوگل می تواند از دیدگاه های مختلف، دارای تعابیر مختلفی باشد که در ادامه برخی از آنها را با هم بررسی می کنیم:

  • اولین مورد برای قرار دادن عکس در گوگل این است که شما تصویر مورد نظر خود را برای جستجوی تصاویر مشابه با آن در گوگل آپلود می کنید.
  • دومین موردی که میتوان از عنوان تعبیر کرد این است که شما تصاویر خود را به صورت بهینه در سایت قرار می دهید تا بتوانید آنها را در فهرست گوگل قرار دهید تا آنها برای جستجوکنندگان به نمایش دربیایند.
  • سومین مورد آپلود کردن تصویر مورد نیاز برای نمایه حساب کاربری یا همان تصویر پروفایل است.

سرچ با تصویر گوگل

سرچ با تصویر گوگل یکی از امکاناتی است که امروزه میتوانید از آن روی بیشتر مرورگر ها استفاده کنید. تعدادی از معروف ترین مرورگرهای سازگار با جستجوی تصویری گوگل عبارتند از:

  • Safari در ابزارهای تولید شده توسط شرکت Apple
  • Firefox
  • Chrome
  • Internet Explorer

برای جستجوی تصویری در هر کدام از مرورگرهای بالا شما باید روندی که در قسمت های قبل گفتیم را انجام دهید تا به سادگی تصاویر مورد نظر خود را پیدا کنید. در ضمن وقتی شما در آدرس Image.google.com هستید می توانید با Drag and Drop کردن (کلیک کردن روی یک تصویر، نگه داشتن، کشیدن آن و رها) در کادر جستجو، سرچ تصاویر مد نظرتان را انجام دهید.

تصویر


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (332 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (96 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (65 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (50 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (35 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (35 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (32 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (30 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (25 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (22 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) نگاهی به تدارکات مفصل و رنگارنگ آزاده نامداری برای تولد یک سالگی گندم‌بانو، چشم و چراغ خونه/ طراحی جذاب و فانتزی کیک حرف نداره+عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عکس‌های دیده نشده از «ببر مازندران» در دوران قاجار؛ کلاهی که قاجار بر سر ببر گذاشت
احسان علیخانی شب عید قربان ازدواج کرد؟
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟