ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه با سرکه سیب به صورت باورنکردنی لاغر شویم؟

  یکشنبه، 15 آبان 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه با سرکه سیب به صورت باورنکردنی لاغر شویم؟
آیا میدانستید سرکه سیب دشمن چاقی است؟ دیگر نگران نباشید بدون انجام عمل جراحی ها و ورزش های سنگین با سرکه سیب لاغر شوید لازم به ذکر است که لاغر شدن به این شیوه، اصول خود را دارد که در ادامه ساعدنیوز برای شما کاربران عزیز ارائه خواهد داد همراه ما باشید.

فرمول لاغری و کاهش وزن با سرکه سیب

سرکه سیب ماده غذایی بی نظیری است که نه تنها دارای فواید فراوان است و از آن به عنوان ضد عفونی کننده و لکه بری قوی در خانه یاد می شود، بلکه برای لاغری و کاهش وزن نیز بسیار مناسب است. اما یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران برای لاغری با سرکه سیب برایشان پیش می آید، این است که چگونه از فواید سرکه سیب برای لاغری استفاده کنم؟ بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن چیست؟ و چندین سوال دیگر که در این بخش از کنترل وزن ساعدنیوز پاسخ آنها را خواهیم داد.

 کاهش وزن با سرکه سیب

سرکه سیب چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

بسیاری از متخصصان تغذیه در مورد سرکه سیب به عنوان ابزاری برای کاهش وزن صحبت می کنند. آیا می خواهید بدانید که سرکه سیب چطور می تواند برای کاهش وزن و تناسب اندام مفید باشد؟ اسید استیک ترکیب اصلی در سرکه سیب است که به آن خاصیت چربی سوزی می دهد و اشتهای شما را پایین می آورد، متابولیسم (سوخت وساز) بدن را بالا می برد. 6 درصد سرکه سیب اسید استیک و باقی آن، آب و اسیدهای دیگر است. تحقیقات نشان داده است که سرکه سیب از هضم نشاسته در بدن جلوگیری می کند و سبب می شود که کالری بسیار کمتری وارد جریان خون شود. سرکه سیب می تواند در چربی سوزی و کاهش تری گلیسیرید خون موثر باشد. زیرا هر قاشق غذاخوری سرکه سیب 3 کالری دارد و هیچ کربوهیدراتی در آن وجود ندارد.

بهترین زمان مصرف و مقدار سرکه سیب برای لاغری

بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری پیش از وعده غذایی است. شما باید این نوشیدنی را سه بار در روز مصرف کنید :(صبح با شکم خالی، قبل از ناهار وقبل از شام.) مصرف سرکه سیب قبل از خواب، قند خون را کاهش داده و موجب است فرد را دچار افت قند نماید. مقدار توصیه شده برای مصرف سرکه سیب یک یا دو قاشق غذاخوری است که باید در حجم مشخصی از مایعات همچون آب و یا سایر نوشیدنی ها حل شود.

طریقه مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن

برای کم کردن وزن با استفاده از سرکه سیب، 2 قاشق چای خوری سرکه سیب را در 300 میلی لیتر آب رقیق کرده و به آن یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و آن را نیم ساعت قبل از غذا بنوشید، دهان خود را بعد از نوشیدن با آب تمیز آبکشی کنید، چون اگر مسواک نزنید سرکه سیب به دندان های شما آسیب می رساند. اگر شما عسل و سیر را به نوشیدنی آب و سرکه سیب اضافه کنید، مخلوط درمانی خواهید داشت که کاملاً به مبارزه علیه ویروس ها و باکتری ها کمک می کند و البته به شما کمک می کند که وزن خود را هم از دست بدهید. به جز این روش می توانید از سرکه سیب در تهیه سس سالاد و یا در غذای خود استفاده کنید تا خاصیت چربی سوزی آن اثر بگذارد.

آیا سرکه سیب به تنهایی لاغر کننده است؟

مصرف تنها یک ماده غذایی نمی تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشد و اگر تغییری در سبک زندگی خود ندهید، ممکن است بعد از سه ماه مصرف سرکه سیب تنها یک کیلو وزن کم کنید. سرکه سیب می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، اما درمان اصلی نخواهد بود. شما باید درک کنید که بدون داشتن تغذیه مناسب و تمرینات فیزیکی به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. فرآیند کاهش وزن سالم یک کار بزرگ است، بنابراین باید سخت تلاش کنید تا بدن مورد نظر و رویایی خود را داشته باشید.

کاهش دو کیلوگرم در ماه با سرکه سیب

اگر شما یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و در کنار آن ورزش کنید، با مصرف سرکه سیب می توانید حدود 2 کیلوگرم در هفته وزن کم کنید. شما می توانید سرکه سیب را به شکل کپسول استفاده کنید و یا سرکه سیب را در تهیه سس سالاد و یا در غذای خود استفاده کنید. برای کاهش وزن و لاغری از خوردن غذاهای ناسالم و تنقلات (شیرینی،آرد، غذاهای چرب و شور و محصولات سرخ شده) اجتناب کنید و مصرف کالری را محدود کنید و سرکه سیب و آب را بنوشید، با این روش می توانید مقدار فراوانی از وزنتان را کم کنید.

مزایای سرکه سیب

  1. سرکه سیب باکتری های مضر را از بین می برد.
  2. سرکه سیب به کاهش قند خون و کنترل دیابت کمک می کند.
  3. سرکه سیب به بهبود سلامت پوست کمک می کند.
  4. سرکه سیب علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک کاهش می دهد.
  5. سرکه سیب به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و چربی خون کمک می کند.
  6. سرکه سیب دارای خاصیت ضد قارچی است.
  7. سرکه سیب برای کنترل بیماری های کلیه، تیروئید، و همچنین برای درمان آکنه، یبوست و واریس مفید است.

هنگام استفاده از سرکه سیب مراقب باشید

  1. مصرف سرکه سیب می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد که بهتر است از مصرف خودسرانه آن پرهیز نمایید .
  2. مصرف سرکه سیب می تواند سبب ایجاد مشکلات گوارشی مانند گاستروپارزی در افراد به خصوص افراد مبتلا به دیابت نوع یک، نفخ، احساس تهوع شود.
  3. اسید استیک موجود در سرکه، می تواند مینای دندان را از بین ببرد و موجب فرسایش مینای دندان شود.
  4. سرکه سیب سبب کاهش سطح پتاسیم خون می شود.
  5. سرکه سیب می تواند با انواعی از داروها تداخل داشته باشد. داروهایی که با سرکه سیب تداخل می کنند شامل داروهای دیابت، دیگوکسین یا لانوکسین و داروهای ادرار آور هستند.
  6. اگر دچار مشکلات گوارشی هستید و یا دارو مصرف می کنید، پیش از مصرف سرکه سیب باید با پزشک مشورت نمایید.

سرکه سیب چه ترکیباتی دارد؟

سیب سرشار از انواع ویتامین ها، کلسیم، پتاسیم، مواد معدنی، پروبیوتیک ها و آنزیم ها است. پس از تخمیر سیب و تبدیل به سرکه این ترکیبات همچنان در آن باقی می ماند. حتی از قدرت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی نیز برخوردار می شود. اسید استیک موجود در سرکه سیب موجب افزایش جذب مواد معدنی مهم غذا توسط بدن می شود. همچنین اسیداستیک موجب کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و کاهش انباشت آب خواهد شد. علاوه بر این موارد لاغری با سرکه سیب سبب دریافت ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن نیز می شود. از جمله ترکیبات مفیدی که این نوشیدنی به همراه دارد، شامل مواردی از قبیل ویتامین D و برخی از انواع ویتامین های گروه B، پتاسیم، فسفر، گوگرد، کلر و منیزیم است.

مراحل تهیه سرکه سیب

سرکه سیب در یک فرآیند دو مرحله ای درست می شود. ابتدا سیب ها را خرد یا له کرده و با مخمر ترکیب می کنند تا قندشان تبدیل به الکل شود. در مرحله دوم به سیب و مخمر باکتری اضافه می کنند تا الکل را به اسید استیک تبدیل کنند. تهیه سرکه سیب به روش سنتی حدود یک ماه طول می کشد اما برخی از تولید کنندگان سرعت این فرایند را بالا می برند و حتی آن را به یک روز کاهش می دهند. اسید استیک ترکیب اصلی و فعال سرکه سیب است. اسید استیک ترکیبی نارنجی رنگ با طعم ترش و بویی قوی است که حدود ۵ تا ۶ درصد از سرکه سیب را تشکیل می دهد و علاوه بر این اسید، سرکه سیب دارای آب و مقداری اسیدهای دیگر مانند اسید مالیک است. یک قاشق غذا خوری از سرکه سیب، حدود ۳ کالری دارد و تقریبا کربوهیدرات هم ندارد. در ادامه به مواد لازم برای تهیه سرکه سیب میپردازیم:

  • 1 کیلوگرم سیب (نوعش مهم نیست)
  • 100 گرم شکر
  • 10 گرم مخمر

آماده سازی سرکه سیب

  1. سیب را پوست بکنید و تکه تکه کنید.
  2. سیب ها را در یک ماهی تابه بریزید و آنها را با شکر (حدود 50 گرم به ازای هر کیلو گرم سیب شیرین و 100 گرم به ازای هر کیلوگرم سیب ترش) و آب بپوشانید،آب باید بیشتر از 5 سانت بالای سیب ها باشد.
  3. اجازه دهید سیب ها به مدت30 دقیقه بپزد.
  4. مخمر را اضافه کنید.
  5. ظرف را برای 2 هفته در مکانی تاریک قرار دهید.
  6. هر هفت روز مواد را مخلوط کنید و مایع را پس از 14 روز فیلتر کنید و برای 2 ماه در جایی نگه دارید.
  7. سرکه آماده شده را در ظروف شیشه ای بریزید و نگهداری نمایید.

بنابراین اغلب افراد برای کاهش وزن با سرکه سیب می توانند با در نظر گرفتن نکات ارائه شده بهترین نتیجه را کسب کنند. اما بهتر است از یک رژیم کاهش وزن تخصصی که توسط پزشک تغذیه برای خود فرد ارائه می شود در کنار ورزش های هوازی استفاده شود. زیرا همواره باید در نظر داشته باشید که سرکه سیب به تنهایی نمی تواند کاهش وزن چشمگیری را به همراه داشته باشد. بلکه می تواند به عنوان یک محرک عمل کند. امیدوارم از محتوای کنترل وزن نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به تناسب اندام خود اهمیت میدهند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش دنیای ورزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (381 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (368 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (251 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (240 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (195 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (187 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (174 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (152 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (137 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (124 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (118 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (117 نظر) استوری معنادار شاهین صمدپور برای یکتا ناصر و منوچهر هادی (111 نظر)
دیگران می‌خوانند   
پاسخ جالب رهبر انقلاب به طلبه‌ای که از ایشان افطاری می‌خواست +فیلم/ما کجاییم در این بحر تفکّر ... پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد عکس عجیب ماشین آتش‌نشانی 90 سال پیش! (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) مدل عجیب و غریب فنجان فضایی برای نوشیدن چای در فضا استوری مشترک ترلان پروانه و شروین حاجی پور با یک نوزاد بامزه +عکس (ویدئو) ترکیب هنر و علم ریاضیات مساوی می‌شود با خلق اثری بی‌نظیر از تصویر مریم میرزاخانی/ کاش هنرمندش رو هم نشون میداد دعای زیبای محیا مهمان برنامه محفل برای امام زمان (عج) + فیلم حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! خلاقیت بی نظیر بستنی فروش تبریزی، با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا تصاویری از جسدی 800 ساله که قبل مرگش بسیار ترسیده بوده!/ رنج‌های انسان جایی در تاریخ ثبت میشوند؟ سفره هفت سین فوق العاده ساده و بدون تجملات خانه کریم باقری+ عکس/ واقعا زیبایی در سادگی یعنی همین کیک تولد متفاوت نرگس محمدی در کانادا و حضور فریبا نادری، پری سیمای سریال ستایش در تولدش +عکس سکانس خنده دار ذهن منحرف یوسف تیموری درباره فیلمنامه محیا دهقانی/ همه از شدت خنده منفجر شدن+ویدیو حضور مهران مدیری، رامبد جوان و المیرا شریفی مقدم در یک ضیافت افطاری مشترک/ یک میز با غذاهای ساده و رنگارنگ+عکس (ویدئو) ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد! شام عاشقانه رامید جوان و همسرش نگار جواهریان در یک جگرکی/ چقدر این زوج خاکی و خاص هستن+عکس (تصاویر) تغییر چهره و تیپ «جمیله» همسر تقی معمولی در سریال پایتخت بعد 5 سال فال انبیاء روزانه جمعه 10 فروردین ماه 1403 عکس جنجالی با استایل بهاری مرجانه گلچین/ فخر فروشی مرجانه گلچین با طلا و جواهراتش ! (عکس) نمایی دیده نشده و خاص از دکوراسیون داخلی و نوروزی خانه ملیکا شریفی نیا/دکور شاد و رنگی رنگی! عکس عاشقانه امیر علی نبویان و همسرش بهار نوروزپور با دسته گل زیبا و بهاری/ جذاب ترین زوج تلویزیون ! جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! (عکس) عکس لو رفته و متفاوت از نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش و خواهر پژمان جمشیدی در کانادا/خوش گذرانی خانم ها کنار آبشار نیاگارا! کتابخانه شخصی دلنشین و مملو از کتاب سید حسن خمینی در خانه‌اش با رونمایی از قاب عکس رهبری و دخترشان+عکس/ محبوب‌ترین بخش منزل نوه امام (عکس) منوی غذای مفصل کافه هنر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد در لواسان/ از کیک شکلاتی گرفته تا آیس آمریکانو... استعداد و هوش بالای خانمهای شرکت کننده در مسابقه حامد آهنگی و عصبانیت بانمک او از نباختنشون+ویدئو رامین رضائیان ستاره تیم ملی درحال نماز خواندن در اتاقش+عکس علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس نان محلی پختن حرفه‌ای و جالب آزیتا حاجیان با تنور روستایی/ خانم بازیگر رو با این تیپ محاله بشناسید!+عکس (ویدئو) دکتر فیروز نادری اطلاعات مرموز ناسا را فاش کرد خلاقیت خنده دار و اقتصادی پدر ایرانی با هدف صرفه جویی در استفاده از چای کیسه ای حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس! صحبت های شنیدنی هادی چوپان قهرمان جهان در حضور آرنولد/ من یک جنگجو هستم +فیلم روایت خنده دار گاوی که از روی ملیکا شریفی نیا رد شد و عمرش را داد به مهران مدیری/ بیژ بیژ را بیشتر بشناسید+فیلم میز ناهار رنگارنگ مصطفی زمانی و مهتاب کرامتی در یک رستوران شیک چینی+عکس (عکس) کشف شگفت انگیز حلقه طلایی و زیبای کوروش هخامنشی در روسیه/ انگشتری متعلق به 500 سال قبل از میلاد مسیح عکس های دکوراسیون شیک و لاکچری خانه شیلا خداداد و همسر جراحش/ هفت سین جذابش را هم ببینید (تصاویر) حیوانات خانگی عجیب و غریب ملکه الیزابت دوم / باورتون میشه واقعا؟ (عکس) تلاشهای بی وقفه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش جواب داد و رکوردش در کتاب گینس ثبت شد
تیتر امروز   
پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403