چگونه در بانک ایران زمین حساب وکالتی باز کنیم؟ + فرم افتتاح حساب وکالتی

  یکشنبه، 31 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه در بانک ایران زمین حساب وکالتی باز کنیم؟ + فرم افتتاح حساب وکالتی
شرکت ایران خودرو در طی سال و در مناسبت های گوناگون اقدام به عرضه محصولات خود می نماید. این شرکت در اقدامی جدید یکی از شرایط ثبت نام را، علاوه بر شرایط عمومی مانند دارا بودن حداقل 18 سال سن، برای متقاضیان، افتتاح حساب وکالتی در بانک های عامل معرفی کرده است. در ادامه به چگونگی افتتاح حساب وکالتی در بانک ایران زمین برای ثبت نام خودرو ارائه خواهیم داد.

برای خرید خودرو و کالای ارائه شده در بورس کالا همه افراد به افتتاح یک حساب وکالتی در بانک احتیاج دارند و در صورتی که فرایند وکالتی کردن حساب خود را انجام نداده باشند، امکان خرید خودرو یا کالا از بازار بورس را نخواهند داشت. بانک ایران زمین از بانک هایی می باشد که متقاضیان در صورت داشتن شرایط می توانند در آن اقدام به افتتاح حساب وکالتی نمایند و سپس اقدامات لازم برای ثبت نام و خرید خودرو از بورس کالا را انجام دهند. با استفاده حساب وکالتی بانک ایران زمین خیلی راحت و سریع انجام معاملات در بازار بورس کالا فراهم می شود. با توجه به اینکه وکالتی کردن حساب برای خرید خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، اما با این حال بسیاری از متقاضیان اطلاعی از افتتاح حساب وکالتی در بانک ایران زمین ندارند و نمی دانند چه اقدامات برای وکالتی کردن حساب بانک ایران زمین باید انجام دهند. به همین دلیل در این مقاله توضیحاتی در خصوص حساب وکالتی بانک ایران زمین، نحوه افتتاح حساب وکالتی ایران زمین و فرم افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین ارائه شده است تا متقاضیان با جزئیات این حساب آشنا شوند.

حساب وکالتی بانک ایران زمین چیست؟

  • برای بسیاری از متقاضیانی که قصد خرید خودرو از بورس کالا را دارند و در بانک ایران زمین دارای حساب هستند، ممکن است سوالاتی پیش آید که حساب وکالتی بانک ایران زمین چیست و برای اینکه حساب خودشان را در بانک ایران زمین وکالتی کنند چه اقداماتی لازم است انجام دهند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت بانک ایران زمین به منظور ارائه خدمات مناسب و انجام معاملات در بورس کالا، فرایند وکالتی کردن حساب را برای مشتریان خود راه اندازی کرده است. حساب وکالتی بانک ایران زمین به کارگزاری بورس متصل می باشد و امکان برداشت وجه از این حساب برای انجام معاملات در بورس کالا امکان پذیر می باشد.

  • حساب وکالتی برای خرید محصولات برخی از شرکت های خودروسازی مانند خودروسازی سایپا، ایران خودرو، بورس کالا و... می باشد که تنها با ایجاد این حساب و واریز مبلغ پیش فروش خودرو متقاضیان می توانند اقدام به تکمیل فرایند ثبت نام نمایند و در غیر این صورت دارای شرایط لازم برای خرید و معاملات نمی باشند.

  • متقاضیان برای افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین می توانند مستقیما به شعبه های این بانک مراجعه کنند و یا برای اینکه بتوانند به صورت آنلاین و غیر حضوری حساب خود را در بانک ایران زمین وکالتی نمایند می توانند از طریق سامانه وکالتی کردن حساب بانک ایران زمین به نشانی otc.izbank.ir/account/ProxyAccountRequest این فرایند را انجام دهند.

نحوه افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین

همان طور که گفته شد، امکان افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین به صورت حضوری و با مراجعه به شعبه های بانک ایران زمین و به صورت آنلاین و غیر حضوری فراهم می باشد. متقاضیانی که قصد افتتاح حساب وکالتی به صورت حضوری را دارند می بایست فرم افتتاح حساب خود را از یکی از کارگزاری های بورس دریافت نمایند و پس از تکمیل کردن آن به یکی از شعبه های بانک ایران زمین مراجعه کرده و از این طریق حساب خود را وکالتی کنند. اما افرادی که قصد افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین به صورت آنلاین و غیر حضوری را دارند می بایست از طریق سامانه وکالتی کردن حساب بانک ایران زمین به نشانی otc.izbank.ir/account/ProxyAccountRequest این مراحل را انجام دهند. لازم به ذکر است متقاضیانی که قصد دارند حساب خود را وکالتی نمایند می بایست ابتدا اقدام به افتتاح حساب بانک ایران زمین نمایند یا از قبل در این بانک حساب داشته باشند.

  • متقاضیان با وارد کردن آدرس otc.izbank.ir/account/ProxyAccountRequest در سایت گوگل می توانند صفحه سامانه وکالتی کردن حساب بانک ایران زمین را مشاهده نمایند.

    پوستر افتتاح حساب وکالتی در بانک  ایران زمین

  • پس از ورود به سامانه وکالتی کردن حساب بانک ایران زمین و وارد کردن کد ملی و کد امنیتی، به شماره همراه داوطلب یک کد ارسال می شود که می بایست آن را در بخش مشخص شده وارد نماید.

  • پس از آن کاربر می بایست سپرده مورد نظر خود را انتخاب نماید و فرایند حساب وکالتی بانک ایران زمین را به پایان برساند

فرم افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین

  • همان طور که در بخش های قبلی توضیح داده شد، متقاضیانی که قصد انجام معامله و خرید از بورس کالا را دارند لازم است که حساب وکالتی داشته باشند. یکی از مدارک لازم و ضروری برای افتتاح حساب وکالتی، فرم افتتاح حساب وکالتی می باشد که متقاضیان برای دریافت این فرم متقاضیان می بایست در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کرده باشند. لازم به ذکر است که این فرم باید دارای مهر و امضای کارگزاری باشد در غیر این صورت اعتباری ندارد.

  • فرم افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین چند بخش را شامل می شود که بخش اول مربوط به اطلاعات شخصی و اطلاعات شناسنامه ای متقاضی می باشد و بخش دوم مربوط به اطلاعات شغلی و محل کار متقاضی است و بخش آخر مربوط به اطلاعات مالی مانند متوسط درآمد فرد، املاک و دارایی ها است که می بایست به صورت دقیق و با دقت تکمیل شود.

  • پس از افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین لازم است شماره حساب وکالتی متقاضی در سایت ایبیگو ثبت گردد تا حساب وکالتی فرد به عنوان معامله گر بازار بورس کالا شناخته شود. پس از آن متقاضی می تواند معاملات خود را از طریق این حساب وکالتی انجام دهد و برای پرداخت وجه از این حساب استفاده کند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که در صورت هر گونه مغایرت در اطلاعات ثبت شده، درخواست شخص باطل می شود و می بایست از ابتدا نسبت به تکمیل فرم اقدام نماید.

افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین برای ایران خودرو

  • شرکت ایران خودرو از شرکت هایی است که در راستای عرضه محصولات خود به بازار داخلی و فراهم سازی شرایط لازم برای دستیابی مشتریان واقعی به خودرو، رویه ارائه محصول را تغییر داده است و برای این شرط داشتن حساب وکالتی را در نظر گرفته است. تمامی افراد به منظور وکالتی کردن حساب خود می بایست به یکی از بانک های عامل ایران خودرو که بانک ایران زمین یکی از این بانک ها می باشد، مراجعه و در صورت داشتن شرایط مورد نظر اقدام به افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین برای ایران خودرو نمایند.

  • افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین برای ایران خودرو از طریق سامانه وکالتی کردن حساب بانک ایران زمین به نشانی otc.izbank.ir/account/ProxyAccountRequest انجام می شود و از شرایط اصلی که متقاضیان می بایست برای افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو داشته باشند، عدم داشتن چک برگشتی، ارائه نامه درخواست از یکی از کارگزاری های فعال بورس و احراز هویت در سامانه احراز هویت سجام می باشد.

  • در حساب وکالتی بانک ایران زمین برای خرید محصولات ایران خودرو، مبلغ مورد نیاز جهت پیش پرداخت خودرو بلوکه می شود و امکان برداشت از حساب وجود ندارد، اما در صورتی که مشتری برنده نشود مبلغ بلوکه شده آزاد می شود و متقاضی می تواند در هر زمانی برداشت از حساب و انتقال وجه را انجام دهد.

افتتاح حساب بانک ایران زمین برای خودروهای وارداتی

متقاضیانی که قصد دارند برای ثبت نام خودروهای وارداتی اقدام نمایند، در صورتی که واجد شرایط لازم باشند می بایست ابتدا اقدام به افتتاح حساب وکالتی در یکی از بانک های عامل نمایند. بانک ایران زمین یکی از این بانک ها می باشد که متقاضیانی که قصد خرید خودروهای وارداتی را دارند و در این بانک دارای حساب هستند، می توانند حساب خود را وکالتی نمایند و سپس اقدام به ثبت نام نمایند.

پس از افتتاح حساب بانک ایران زمین برای خودروهای وارداتی و بلوکه کردن مبلغ ذکر شده، متقاضیان می بایست از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به آدرس saleauto.ir سایر مراحل ثبت نام خود را طی کنند، زیرا تنها راه انتقال وجه پس از برنده شدن در قرعه کشی خودروهای وارداتی از طریق حساب وکالتی می باشد و همچنین شماره شبای آن یکی از موارد مورد نیاز فرم ثبت نام می باشد.

سخن پایانی

بنابراین حساب وکالتی بانک ایران زمین، حسابی است که افراد برای فعالیت در بورس کالا به آن نیاز خواهند داشت. برای افتتاح این حساب، لازم است شخص، به صورت حضوری به بانک ایران زمین مراجعه کرده و با ارائه معرفی نامه حساب وکالتی بانک ایران زمین، نسبت به افتتاح حساب وکالتی بانک ایران زمین اقدام نماید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (9 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد