درمان ژنیکوماستی (بزرگی سینه مردان) با بهترین و موثرترین ورزش ها

  پنجشنبه، 24 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
درمان ژنیکوماستی (بزرگی سینه مردان) با بهترین و موثرترین ورزش ها
بزرگی پستان در مردان یا ژنیکوماستی، عارضه ای است که بافت پستان سفتی در مردان شکل می گیرد. این نام از کلمه ای یونانی به نام «سینه های زن مانند» گرفته شده است.

چنانچه این بزرگ شدن سینه دردناک نباشد، تا حدودی می توان گفت جای نگرانی ندارد و شخص می تواند با ورزش از شر این بزرگ شدن سینه خلاص شود. حتما" شما هم مردانی با سینه های بزرگ که از حالت طبیعی خارج شده اند را دیده اید. علت بزرگ شدن سینه مردان دو دلیل دارد، دلیل اول تجمع بافت چربی در این ناحیه است و دلیل دوم که به نوعی علت اصلی بزرگ شدن سینه مردان می باشد، برهم خوردن تعادل هورمونی است. این اختلال هورمونی در نوزدان ۹۰ درصد، در نوجوانان ۶۰ تا ۶۵ درصد و در میانسالان به ۵۰ تا ۶۵ درصد می رسد. این بزرگ شدن سینه مردان ژنیکوماستی نام دارد.

ژنیکوماستی چیست؟

ژنیکوماستی عارضه ای است در مردان که با بزرگ شدن بافت سینه همراه است، بروز این عارضه گاهی فقط در یکی از پستان ها و گاهی شامل هر دوپستان (به میزان یکسان یا متفاوت) می شود.

علل شایع بزرگی سینه مردانه:

  • عدم تعادل در هورمون های مردانه (تستوسترون ) و هورمون های زنانه (استروژن).
  • بیماری مزمن کبدی
  • چاقی
  • نارسایی کلیه
  • سطوح پایین تستسترون

سایر علل نادر ابتلا به ژنیکوماستی یا همان بزرگی سینه در مردان:

  • تیروئید پرکار
  • نقص ژنتیکی
  • وجود تومورها

درمان ژنیکوماستی با ورزش

ورزش به دلیل متعادل کردن هورمون ها بدن می تواند در درمان ژنیکوماستی موثر باشد. ورزش همچنین به افزایش حجم عضلات قفسه سینه نیز کمک می کند. ورزش برای تقویت قلب و عروق نیز بسیار مفید است.

ورزش ها و حرکت های موثر در درمان ژنیکوماستی (بزرگی سینه مردان)

توزیع چربی بدن تا حد زیادی توسط ژنتیک و تا حد کمتری نیز توسط هورمون ها تعیین می شود. به عنوان مثال اگر هورمون استرس کورتیزول در خون شما افزایش یابد، کالری های اضافی در درجه اول اطراف شکم شما ذخیره می شوند. بنابراین، چربی اضافه ی قفسه ی سینه، تنها با پیروی کردن از یک برنامه ی کاهش چربی کل بدن، از بین می رود. شما به یک برنامه ی تمرینی نیاز دارید که بر روی از دست دادن چربی کل بدن تاکید داشته باشد و از عضلات ضعیف شما نیز محافظت کند. برنامه های مخصوص زیادی در این زمینه وجود دارد از جمله برنامه تمرینی رشد عضلات ضعیف، که برای از بین بردن چربی بسیار مفید می باشد. سعی نکنید چربی قفسه سینه را با روش چربی سوزی موضعی از بین ببرید. ورزش هایی مانند تنیس، بسکتبال، فوتبال و … باعث تناسب اندام شما می شوند. ورزش کل بدن را فعال نگه می دارد و تمام قسمت های اصلی بدن را که در آن ها چربی جمع شده باشد درگیر حرکت و فعالیت می کند. با انجام منظم این گونه ورزش ها می توانید مشکل سینه های شل و ول و زنانه را حل کنید. برای آب کردن چربی سینه انجام تمرینات ورزشی سخت که شامل ورزش های کاردیو و تمرین عضلات سینه با وزنه می باشد بسیار موثر واقع می شود. به منظور افزایش توان عضلانی و سرعت بخشیدن به فرایند آب شدن چربی سینه، در هفته تمرین عضلات سینه با وزنه را در برنامه خود داشته باشید، برای پایداری بیشتر از وزنه های اختیاری و یا حتی از وزن بدن خودتان استفاده کنید. حرکت شنا روی زمین یکی از بهترین حرکت های برای کاهش عارضه ژنیکوماستی میباشد. برای انجام شنا، از سمت صورت روی زمین دراز بکشید و وزن بدنتان را روی دستها و پنجه ی پا قرار دهید. آرنجتان را خم کنید و تا جایی که می توانید پایین بیایید، سپس به سمت بالا فشار بیاورید تا به حالت شروع برگردید. پنج ست ۲۵ تایی از این تمرین را تکرار کنید.

چربی سوزی سینه با حرکت شنا

یکی دیگر از تمرینات مفید برای کاهش این عارضه، حرکت پرس سینه است. برای انجام پرس سینه، در حالیکه در هر دست یک دمبل دارید، روی یک نیمکت صاف دراز بکشد. آرنج خود را همسطح با سینه در زیر وزنه قرار دهید، وزنه را بطرف بالای سرتان فشار دهید و سپس به حالت اول برگردید. پنج ست ۲۵ تایی از این تمرین را نیز تکرار کنید.

تاثیر پرس سینه در چربی سوزی

برای سوزاندن چربی سینه ورزش هوازی هم می توانند موثر واقع شوند. دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن، و کلاس های گروهی تناسب اندام می توانند به شما کمک کنند. همچنین به فعالیت هایی که ماهیچه های قفسه سینه تان را تقویت می کند نیز توجه داشته باشید. مانند تمرین با دستگاه الپتیکال، شنا، اسکی یا قایق رانی.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان