درمان گوش درد با نمک در طب سنتی

  یکشنبه، 15 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
درمان گوش درد با نمک در طب سنتی
گوش درد معمولا در بچه‌ها شایع است هر چند در فصل سرما بزرگسالان هم از این درد در امان نیستند. عفونت گوش و گوش درد بیشتر یک گوش را آزار می‌دهد اما حتی یک گوش هم کافیست تا روز آدم را خراب کند و دردش گاهی آنقدر غیر قابل تحمل می‌شود که واقعا هیچ قرص و دوایی آرامش نمی‌کند. در این بخش از ساعد نیوز فواید نمک در طب سنتی را آموزش خواهیم داد.

درد گوش می تواند دردی مبهم و تیز در یک یا هر دو گوش باشد این درد ممکن است موقت و یا دائمی باشد. به هر حال درد گوش از هر نوعی که باشد آزار دهنده است و باید هر چه سریعتر درمان شود. گوش مرکز حفظ تعادل و شنوایی است. درد گوش علاوه بر کودکان، بزرگسالان را نیز درگیر می کند. این عارضه می تواند نشان دهنده وجود عفونت در گوش باشد. عوامل بیرونی مختلفی ممکن است باعث عفونت گوش شوند. از جمله این عوامل می توان به سرماخوردگی، حساسیت های فصلی، بزرگ شدن لوزه ها، خوابیدن هنگام پرواز و ورود مواد خارجی مثل آب دریا یا استخر به درون گوش اشاره کرد.

روش های درمان عفونت گوش

بسیاری از درمان های ساده و آسان وجود دارد که می توانید برای درمان خانگی عفونت گوش از آن ها استفاده کنید. توجه: اگر عفونت گوش شما جدی است بهتر است با دکتر مشورت کنید، شما نیز می توانید برای تسکین فوری آن از روش های زیر نیز استفاده کنید.

نمک

نمک احتمالاً در خانه به راحتی برای درمان عفونت گوش در دسترس است.

  • یک فنجان نمک در یک ظرف آب برای چند دقیقه حرارت دهید یا می توانید از ماکروویو نیز استفاده کنید.
  • سپس مقداری پارچه درون این محلول قرار دهید و پارچه را گره بزنید.
  • در سپس به مدت 10 دقیقه این پارچه گره زده را درون گوش خود قرار دهید.
  • هر بار که لازم است این روش را تکرار کنید این روش به کاهش تورم و درد شما کمک می کند.

سیر

سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضدعفونی کننده طبیعی است که در درمان عفونت گوش بسیار مؤثر است.

  • دو قاشق غذاخوری روغن سیر را با دو قاشق غذاخوری روغن کنجد یا روغن خردل بپزید تا رنگ آن سیاه شود سپس هنگامی که گرم است دو قطره الی چهار قطره از این روغن را برای گوش آلوده به عنوان قطره گوش استفاده کنید
  • همچنین شما می توانید دو یا سه قاشق سیر تازه را به مدت 5 دقیقه درون آب بجوشانید و سپس آن ها را له کرده و نمک به آن اضافه کنید سپس این مخلوط را به پنبه یا پارچه تمیز آغشته کنید و سپس درون گوش خود قرار دهید.
  • روش دیگر مصرف دو تا سه حبه سیر خام روزانه برای سرعت بخشیدن به روند بهبود.

ریحان

ریحان برای درمان عفونت گوش و گوش دردهای جزئی می تواند بسیار مفید باشد.

  • پنج برگ ریحان تازه راه له کنید و سپس دور گوش خود بمالید مواظب باشید درون گوش شما نرود.
  • شما همچنین می توانید چند قطره روغن ریحان را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس یک پنبه به آن آغشته کنید و سپس به آرامی درون گوش خود داخل گوش، اطراف لبه بیرون و پشت گوش بمالید، این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

درمان های خانگی برای عفونت و درد گوش

باید قبول کنیم عفونت گوش یکی از درد آورترین مشکلاتی است که یک فرد می تواند تجربه کند. این درد می تواند به صورت ضربانی باشد و یا تیز و سوزاننده. اگر با عفونت گوش آشنا باشید می دانید که تحملش چقدر سخت است. عفونت گوش معمولا به خاطر تجمع باکتری ها یا ویروس ها در گوش میانی اتفاق می افتد و در کودکان بیشتر از افراد بالغ شایع است. برخی فاکتورها که می توانند عفونت گوش را بدتر کنند عبارتند از آلرژی غذایی، کمبود مواد مغذی، عفونت در دستگاه تنفسی و انباشته شدن موم گوش. نشانه های عفونت گوش علاوه بر تجربه درد در گوش ها شامل حالت تهوع، سردرد و درد در بالا تنه به همراه تب است. برخی افراد همچنین با خوابیدن مشکل پیدا می کنند. زمانی که کودک شما از یک عفونت گوش رنج می برد، این که در پی تسکین سریع درد وی باشید قابل درک است. با این وجود، پزشکان کمتر اقدام به تجویز آنتی بیوتیک می کنند و اغلب استفاده از درمان های خانگی برای گوش درد بهترین گزینه است. درمان های خانگی برای گوش درد می توانند به تسکین این شرایط کمک کنند، اما بهتر است پیش از هر اقدامی به پزشک مراجعه کنید تا نیاز به درمان دارویی یا یک چکاپ کامل بررسی شود.

نخوابیدن روی گوش دردناک

نخوابیدن روی گوش دردناک یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای گوش درد است. نخوابیدن روی گوشی که درد می کند به نیروی گرانش اجازه می دهد با تخلیه مایع از گوش در تسکین درد نقش داشته باشد. البته استراحت نیز ضروری است، از این رو، زمانی را برای کودک به منظور کسب آرامش و استفاده از این روش درمان اختصاص دهید.

رفع عفونت گوش با تکان دادن گوش

گوش درد اغلب از شیپور اُستاش سرچشمه می گیرد، که گوش داخلی را به گلو مرتبط کرده و فشار هوا در اطراف پرده گوش را متعادل می کند. اگر این بخش با مایع مسدود شود، می تواند موجب احساس دردی شود که مشابه احساس درد هنگام تغییر ارتفاع است. کشیدن آرام لوب گوش کودک به سمت بیرون می تواند موجب رفع انسداد و تسکین درد در گوش شود.

علائم عفونت گوش

برخی از شایع ترین علائم عفونت گوش عبارتند از:

  • درد خفیف یا احساس ناراحتی در داخل گوش
  • احساس فشار مداوم در داخل گوش
  • ترشحات چرک مانند از گوش
  • ناشنوایی

این علائم ممکن است پایدار یا مقطعی باشند و در یک یا هردو گوش حس شوند. شدت درد معمولا در عفونت هایی که هردو گوش را درگیر می کنند، بیشتر است. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که علائم عفونت حاد گوش نسبت به علائم عفونت های مزمن، بیشتر قابل شناسایی باشند. ضمنا مشاهده ی تب یا علائم عفونت گوش در کودکان زیر ۶ ماه نیازمند معاینات پزشکی است. هرگونه تبِ بالای ۱۰۲ درجه ی فارنهایت (معادل ۳۸٫۹ درجه ی سلسیوس) و درد شدید گوش در کودکان، باید مورد بررسی پزشکی قرار بگیرد. یکی از روش های خانگی موثر برای رفع عفونت گوش، استفاده از سیر است. خوردن سیر می تواند به طور کلی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند که منجر به جلوگیری از عفونت می شود.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
نسیم
3 سال پیش

مطالب بسیار عالی .ممنون از شما
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان