فال روزانه امروز سه شنبه 8 خرداد ماه 1403

  دوشنبه، 07 خرداد 1403 ID  کد خبر 390334
فال روزانه امروز سه شنبه 8 خرداد ماه 1403
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 8 خرداد 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین فروردین ماه


از قید سنت‌ها رها شوید و مسیر خود را برگزینید: اطرافیان شما ممکن است دیدگاه‌های سنتی داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که شما نیز باید تابع نظرات آنها باشید. زندگی شما متعلق به خودتان است و حق دارید آن را مطابق میل و خواسته‌ی خود شکل دهید. تسلیم شدن به نظرات مخالف، تنها شیرینی زندگی را از شما خواهد گرفت و شما را از رسیدن به آرزوهایتان باز می‌دارد. برای تحولات عاطفی آماده باشید: در آینده‌ای نزدیک، تغییرات ناگهانی و غیرمنتظره‌ای در روابط عاطفی شما رخ خواهد داد. این تحولات می‌توانند نویدبخش عشقی جدید و سرشار از شور و هیجان باشند. خودتان را برای استقبال از این اتفاقات و تجربه‌های شیرین آماده کنید. اخیراً فردی از حریم شخصی شما عبور کرده و مشکلاتی را برایتان به وجود آورده است. در مواجهه با چنین افرادی، خشم و فریاد تنها راه حل نیست. با حفظ آرامش و اندیشه‌ای سنجیده، مسیری در شان و منزلت خود برگزینید و با قاطعیت از حقوق خود دفاع کنید. در زمان حال زندگی کنید: غوطه‌ور شدن در دریای خاطرات گذشته، شما را از لذت بردن از لحظات حال باز می‌دارد. به جای اینکه در گذشته بیهوده غرق شوید، با آغوش گشوده به استقبال لحظات حال بشتابید و از گذر زمان، نهایت بهره را ببرید.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


اخیراً با افرادی روبرو شده‌اید که دیدگاه شما را نسبت به موضوع ازدواج و روابط عاطفی تحت‌الشعاع قرار داده‌اند. این افراد شما را تشویق کرده‌اند تا از برخی محدودیت‌ها عبور کرده و با آزادی بیشتری در این زمینه تصمیم‌گیری کنید. در مسیری که انتخاب کرده‌اید، تردید نکنید و با گام‌های استوار و محکم به سوی اهدافتان گام بردارید. با بن‌بستی روبرو شده‌اید و تمایل دارید هرچه سریع‌تر از آن عبور کنید. در مواجهه با چنین مشکلاتی، دست و پا زدن و عجله کردن فایده‌ای ندارد. اجازه دهید تا امور به طور طبیعی روند خود را طی کند. در حال حاضر، فردی که باید در سختی‌ها و لحظات دشوار در کنار شما باشد، از شما دور است. اما این به معنای عدم حمایت او از شما نیست. صبور باشید و به یاری او در زمان مناسب دل‌خوش کنید. از تجربیات گذشته درس بگیرید، اما اشتباهات خود را به تمامی افراد تعمیم ندهید. هر فرد و هر موقعیتی منحصر به فرد است و قضاوت عادلانه و منصفانه در مورد افراد و شرایط مختلف، امری ضروری است. به جریان‌ها و اتفاقاتی که در اطرافتان رخ می‌دهد با دقت توجه کنید. فرصت‌های بسیاری در این جریان‌ها نهفته است که با کمی هوش و ذکاوت می‌توانید از آنها به بهترین نحو استفاده کنید.

نماد اردیبهشت

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین خرداد ماه


روزهای اخیر برای شما سرشار از چالش و دشواری بوده است. اما خوشبختانه از امروز به بعد، این تنش‌ها و نگرانی‌ها به کنار می‌رود و ثبات و آرامش بیشتری را در زندگی خود تجربه خواهید کرد. اگر به دنبال فرصتی برای ایجاد تعادل در زندگی خود هستید، اکنون زمان مناسبی برای این کار است. فرقی نمی‌کند که خواهان تغییر در جنبه‌های روحی و معنوی زندگی خود باشید یا به دنبال ایجاد تحول در ظاهر و سلامت جسمانی، امروز بهترین زمان برای آغاز این تغییرات بزرگ است. به زودی پولی به دستتان خواهد رسید که می‌تواند گره‌های بسیاری از مشکلات مالی شما را باز کند و آسودگی خاطر را به ارمغان بیاورد. بسیاری از افرادی که از دور به زندگی شما نگاه می‌کنند، به موقعیت و دستاوردهایتان غبطه می‌خورند و در دل خود حسادت می‌کنند. آنها از تلاش‌ها که برای رسیدن به این جایگاه متحمل شده‌اید بی‌خبرند و از روی ناآگاهی، به قضاوت و تفسیر نادرست زندگی شما می‌پردازند. واکنش‌های شما به این صحبت‌ها و قضاوت‌های نادرست، می‌تواند منجر به بروز اختلافاتی در زندگی شخصی و روابط خانوادگیتان شود. بهترین راهکار در برابر این قبیل صحبت‌ها و حسادت‌ها، بی‌اعتنایی و عدم توجه به آنهاست.

نماد خرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین تیر ماه


امروز ممکن است در تعامل با دیگران، به خصوص در مسیر رسیدن به اهدافتان، با چالش‌هایی روبرو شوید. عزم و اراده شما ستودنی است، اما به یاد داشته باشید که موانع می‌توانند حاوی پیام‌هایی ارزشمند باشند. در حال حاضر با انبوهی از احساسات روبرو هستید که سعی در سرکوب آنها دارید تا بر عملکردتان غلبه نکنند. به یاد داشته باشید که احساسات سرکوب شده می‌توانند قدرتمندتر از آنچه تصور می‌کنید باشند و حتی بر منطق شما غلبه کنند. به جای سرکوب احساساتتان، سعی کنید با آنها روبرو شوید و خودتان را با جریان آنها هماهنگ کنید. جسارت و ابتکار شما در شروع کارهای جدید می‌تواند به موفقیت‌های چشمگیری منجر شود. در مذاکرات امروز شانس پیروزی با شماست. با صبر و حوصله و درایت، می‌توانید از این فرصت‌ها به بهترین نحو بهره‌مند شوید. امروز ممکن است در روابط عاطفی خود با چالش‌هایی روبرو شوید. به جای تمرکز بر اختلافات، از این فرصت برای درک عمیق‌تر یکدیگر و تقویت بنیان‌های رابطه خود استفاده کنید. در مورد صداقت یکی از دوستانتان تردیدهایی دارید. با ظرافت و بدون بروز احساسات مستقیم، صحت ادعاها و نیت او را محک بزنید.

نماد تیر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین مرداد ماه


به زودی فردی جدید وارد زندگی شما خواهد شد که می‌تواند شادی و شور و نشاط را به ارمغان بیاورد و لبخند را به لبان شما بازگرداند. لازم نیست که همه چیز را تجزیه و تحلیل کنید و دائماً درگیر افکار و تردیدها باشید. گاهی اوقات، رها شدن از این تحلیل‌ها و سپردن خود به جریان زندگی، می‌تواند باعث شود که شیرینی و لذت زندگی را بیشتر احساس کنید. زمان آن فرا رسیده است که در مسیر شغلی خود تغییری ایجاد کنید. شاید این تغییر برایتان سخت و چالش‌برانگیز باشد، اما در نهایت به نفع شما خواهد بود و آینده‌ای روشن‌تر برایتان رقم خواهد زد. از چالش‌ها و سختی‌های زندگی نترسید. با شجاعت و پشتکار می‌توانید از آنها عبور کنید و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید. اخیراً دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی پیدا کرده‌اید و ارزش‌های پیشین دیگر برایتان مانند قبل اهمیت ندارند. این تغییر دیدگاه می‌تواند فرصتی برای رشد و پیشرفت شما باشد. شما ذاتاً تمایل دارید که در همه زمینه‌ها و موقعیت‌ها برتری داشته باشید و همیشه در صدر باشید. این میل به برتری می‌تواند دلیل تغییر مسیر شما در زندگی باشد. احساس می‌کنید که در جایگاه مناسب خود قرار ندارید و از شرایط فعلی خود رضایت کافی ندارید.

نماد مرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین شهریور ماه


امروز، احساسات شما به شدت برانگیخته شده‌اند و این امر می‌تواند گرمای تازه‌ای به روابط عاطفی شما ببخشد. اگر در حال حاضر در یک رابطه عاشقانه هستید، این شور و نشاط می‌تواند به تقویت تعهد و صمیمیت بین شما و همسرتان کمک کند. اگر هنوز مجرد هستید، احتمال آشنایی با فردی جدید در این روز وجود دارد. این فرد ممکن است توجه شما را به خود جلب کند و جرقه‌ای از عشق را در قلبتان روشن کند. با وجود شور و اشتیاقی که در شما وجود دارد، مراقب باشید که در گفتگو با طرف مقابلتان دچار سوءتفاهم نشوید. لحن و بیان شما ممکن است به گونه‌ای باشد که فاصله‌ای بین شما و او ایجاد کند. در روابط عاطفی، صمیمی و صادق باشید و از به کارگیری سیاست و پنهان‌کاری خودداری کنید. در حل مشکلات و چالش‌های پیش روی خود، به جای اتکا به منطق و استدلال، به ندای قلبتان گوش فرا دهید. در بسیاری از مواقع، شهود و احساسات درونی شما راهنمای بهترین برای حل مسائل هستند. اخیراً بیش از حد درگیر کار و فعالیت‌های شغلی خود شده‌اید و فرصتی برای استراحت و تفریح کافی و در کنار خانواده بودن نداشته‌اید. این عدم تعادل می‌تواند به سلامتی جسمی و روحی شما آسیب برساند.

نماد شهریور

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین مهر ماه


در حال حاضر، ذهن شما درگیر نگرانی‌های متعددی در خصوص کار و رابطه عاطفی‌تان است. این نگرانی‌ها می‌تواند تمرکز و کارایی شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. سعی کنید به جای غرق شدن در این افکار منفی، بر یک موضوع در یک زمان تمرکز کنید و پس از اتمام آن، به سراغ موضوع بعدی بروید. امروز، جذابیت و گیرایی شما بیش از هر زمان دیگری است. این امر می‌تواند به شما در برقراری ارتباط موثر با دیگران و ایجاد تاثیر مثبت بر آنها کمک کند. از این فرصت برای تعامل با افراد جدید و ارتقای روابط خود استفاده کنید. اگر مشکلی در رابطه عاطفی خود دارید، امروز بهترین زمان برای حل و فصل آن است. با صبر و حوصله و با استفاده از قدرت تفاهم و گفتگو می‌توانید به درک متقابلی با شریک زندگی خود برسید و مشکل را از میان بردارید. کمبود اعتماد به نفس شما ریشه در ترس‌های قدیمی و خاطرات ناخوشایند گذشته دارد. این ترس‌ها هیچ ارتباطی با شرایط کنونی شما ندارند و نباید مانع پیشرفت و موفقیت شما شوند. با عزت نفس و اعتماد به توانایی‌های خود، بر این ترس‌ها غلبه کنید. اگر در کنترل امور و وظایف خود با چالش روبرو هستید، به نظم و ترتیب در زندگی خصوصی خود بیشتر اهمیت دهید.

نماد مهر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین آبان ماه


با وجود اینکه اتفاق خاصی در زندگی شما رخ نداده است، اما امروز سرشار از انرژی و حس سبکی هستید. این حس مثبت، خلاقیت شما را به شدت افزایش می‌دهد و باعث می‌شود در محیط کاری بدرخشید و عملکردی فوق‌العاده از خود به نمایش بگذارید. امروز خبری به گوشتان می‌رسد که در ابتدا شما را شوکه می‌کند. اما پس از مدتی، متوجه تاثیر مثبت این خبر بر زندگی خود خواهید شد و غرق در شادی و خوشحالی می‌شوید. ممکن است همیشه اوضاع مطابق با میل و تصورات شما پیش نرود. اما در هر شرایطی، خونسردی خود را حفظ کنید و با صبر و حوصله به حل مشکلات بپردازید. برای رسیدن به موفقیت، از روش‌های تکراری و قدیمی فاصله بگیرید و گامی متفاوت و نوآورانه بردارید. در این روزها، شخصی زیبارو برای شما مشکلاتی ایجاد می‌کند و ممکن است احساس کنید که نظم و آرامش زندگی‌تان را بر هم زده است. شاید در آغاز راه عشقی قرار گرفته‌اید که اختیار و کنترل زندگی‌تان را از شما گرفته است. برای درک بهتر شرایط و تصمیم‌گیری درست، به خلوتی برای تفکر و تأمل نیاز دارید. حتی اگر این فرد جذابیت‌های بسیاری داشته باشد، باز هم برخی از رفتارهای او شایسته شما نیست و باید در این خصوص تجدید نظر کنید.

نماد آبان

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین آذر ماه


برای درک بهتر شرایطی که اکنون در آن به سر می‌برید، لازم است به گذشته بازگردید و به طور دقیق و موشکافانه آن را بررسی کنید. شاید دلیل مشکلات فعلی شما، اتفاقات کوچکی باشد که در گذشته آنها را نادیده گرفته‌اید و به آنها اهمیت نداده‌اید. از قضاوت‌های عجولانه و بدون تفکر خودداری کنید و به دنبال حل ریشه‌ای و اساسی مشکلات خود باشید. نگران نباشید، زیرا شرایط فعلی شما موقتی است و به زودی با صبر و حوصله و تلاش شما حل خواهد شد. امروز، رابطه عاطفی شما با عشق زندگی‌تان به طور شگفت‌انگیزی گرم و صمیمی خواهد شد. از این فرصت استفاده کنید و احساسات و خواسته‌های قلبی خود را به زبان آورید. حقیقت، هرچند که ممکن است تلخ و ناخوشایند باشد، می‌تواند رنج‌آور باشد. اما این همان چیزی است که شما بیش از هر چیز دیگری به درک آن نیاز دارید. شما به طور کامل از کارها و رفتارهایی که باید از آنها دوری کنید، آگاه هستید. هوشیار باشید و مراقب باشید که دوباره مرتکب اشتباهات گذشته نشوید. از تصمیم‌گیری‌های آنی و بدون تفکر خودداری کنید. این نوع تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به زندگی شما وارد کند. خشم خود را کنترل کنید!!

نماد آذر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین دی ماه


موجی از تغییرات مثبت به سمت زندگی شما در حال حرکت است. این تغییرات، کسالت و یکنواختی را از بین می‌برد و روحیه‌ای شاداب و پرنشاط به شما می‌بخشد. رفتار یکی از اطرافیانتان شما را آزار می‌دهد و نمی‌دانید چگونه از شر این رفتارها خلاص شوید. رودربایستی را کنار بگذارید و برای رسیدن به آرامش و آسایش خاطر، خواسته‌ها و احساسات خود را به طور شفاف و صریح به طرف مقابل بیان کنید. خبر خوشی در خصوص شرایط مالی شما در راه است که می‌تواند تا حد زیادی نگرانی‌هایتان را در این زمینه برطرف کند. این روزها بیش از حد به خودتان سخت می‌گیرید و با خودتان در تضاد هستید. قبل از اینکه خیلی دیر شود، از تنهایی و انزوا خارج شوید و با دیگران تعامل و ارتباط برقرار کنید. مراقب رفتارهای عجیب و غریب یکی از اطرافیانتان باشید. این فرد ممکن است با این رفتارها تنها قصد تحریک کنجکاوی شما را داشته باشد. روحیه حساس و ظریف شما می‌تواند در تحقق رویاها و آرزوهایتان نقشی اساسی ایفا کند. به ندای قلبتان گوش فرا دهید. به زودی فرصتی برای گفتگوهای جذاب و پرمحتوا با افراد مختلف در زمینه‌های متنوع و گوناگون به دست خواهید آورد.

نماد دی

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین بهمن ماه


صبر پیشه کنید، موفقیت در راه است: انتظار تغییر بزرگی و ناگهانی را در زندگی خود نداشته باشید. شما مدتی است که در مسیر پیشرفت قدم برداشته‌اید و گام‌های مثبتی در این راستا برداشته‌اید. برای مشاهده نتیجه نهایی و کامل شدن این تلاش‌ها، به صبر و حوصله بیشتری نیاز دارید. زمان آن فرا رسیده است که به رابطه عاطفی خود شور و نشاطی تازه ببخشید. هم شما و هم شریک زندگی‌تان به تغییری اساسی و هیجان‌انگیز در این رابطه نیاز دارید. مطمئن باشید که مشکلات کوچکی که ذهن شما را درگیر کرده است، با یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و تجربه‌ای جدید به طور کامل از بین خواهد رفت. پس همین امروز برای برنامه‌ریزی یک سفر ماجراجویانه و پرنشاط اقدام کنید. برخلاف تصورات شما، مشکلات مالی‌تان در طی روزهای آینده به سرعت و به طور کامل حل و فصل خواهد شد. با رفع این مشکلات، با توانی مضاعف و روحیه‌ای شاداب‌تر به برنامه‌های منظم و اهداف خود در زندگی باز خواهید گشت. وقت خود را صرف پرداختن به جزئیات بی‌اهمیت و کم‌ارزش نکنید. به یاد داشته باشید که مشکلات حل شده اگر به درستی مدیریت و کنترل نشوند، می‌توانند دوباره سر برآورند و شما را با چالش‌های جدیدی روبرو کنند.

نماد بهمن

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 8 خرداد 1403 برای متولدین اسفند ماه


تغییراتی که اخیراً در زندگی شما رخ داده است، ممکن است عمیق و چشمگیر به نظر نرسد، اما در طول زمان اثرات مثبت و ثمربخشی را بر شما خواهد گذاشت. درک کامل این تاثیرات به صبر و حوصله نیاز دارد و ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد. مدتی است که احساس خفگی و محدودیت می‌کنید. گویی بال‌هایتان بسته شده و میل به رهایی و پرواز در شما شعله‌ور شده است. این تمایل به آزادی، نشان‌دهنده‌ی نیاز شما به تجربیات جدید و کشف ناشناخته‌هاست. فرصتی مناسب برای بازنگری در روابط خود، به خصوص روابط عاطفی، فرا رسیده است. اگر در رابطه‌ای هستید که احساس محدودیت و عدم آزادی می‌کنید، اکنون زمان آن است که با شجاعت و قاطعیت برای رهایی از آن گام بردارید. به زودی پیشنهادی غیرمنتظره به شما ارائه خواهد شد. این پیشنهاد می‌تواند فرصتی طلایی برای پیشرفت و ارتقای زندگی شما باشد. در پاسخ به این پیشنهاد تعلل نکنید، زیرا در صورت تأخیر، ممکن است فرصتی ارزشمند را از دست بدهید. به جای تمرکز بر نقاط ضعف و کمبودهای خود، بر توانایی‌ها و نقاط قوتتان تمرکز کنید. با اعتماد به نفس به توانایی‌های خود، می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید.

نماد اسفند

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (331 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (88 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (64 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (47 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (35 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (32 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (31 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (26 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (24 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (16 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟
خرید و فروش میلیونی همستر کامبت و معاوضه با خودرو!
سرانجام مجلل‌ترین عروسی قرن در ایران به کجا کشید؟ ترس عروس از سوار شدن بر «فیل» تا...