ساعدنیوز
ساعدنیوز

فواید استفاده از نرم کننده مو

  سه شنبه، 15 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
فواید استفاده از نرم کننده مو
نرم کننده با استفاده از یک پوشش محافظ، کوتیکول را تقویت می‌کند و باعث می‌شود موها به رشد خود ادامه دهند و به راحتی شکسته نشوند. وقتی مو در معرض هوا قرار می‌گیرد، کوتیکول یا پوشش بیرونی آسیب می‌بیند، تا جایی که در نهایت شکسته شود. نرم کننده این آسیب‌ها را برطرف می‌کند.

انواع مختلفی از نرم کننده ها نیز وجود دارد. البته رایج ترین آنها، آبرسان مرسوم بعد از شامپو است. نوع دیگر، نرم کننده عمیق است که تقریبا مانند ماسک مو عمل می کند به این معنی که مدت بیشتری روی مو باقی می ماند تا به عمق موها نفوذ کند. نرم کننده تمیز کننده که به آن کو واش (co-wash) هم می گویند، که به عنوان یک شامپو و نرم کننده آبرسان عمل می کند و هم زمان موها را تمیز می کند و به آن حالت می بخشد. نوع دیگر، حالت دهنده مو بدون نیاز به آبکشی است که بعد از حمام استفاده می شود ، بدون نیاز به شستشو است و باعث تغذیه و محافظت از مو در طول روز می شود.

در حال حاضر نرم کننده خشک هم در بازار وجود دارد، این نرم کننده به گونه ای طراحی شده که با اسپری کردن مقدار کافی به موها آن ها را صاف تر و نرم تر می کند بدون اینکه نگران چرب شدن بیش از حد موهای خود باشید. در ادمه به نرم کننده های مرسوم می پردازیم و اینکه چه کاری می توانند برای موهای شما انجام دهند.

باور کنید یا نه ، یک روش صحیح و یک روش اشتباه برای حالت دادن به موهای شما وجود دارد. روش درست، استفاده از این محصول در طولانی مدت و به صورت مایع است و مطمئن شوید که بعد از شامپو زدن، آبی که از موهایتان می ریزد را بگیرید تا از اثرات نرم کننده کم نشود. آب بیش از حد، نرم کننده را رقیق می کند و مانع از رسیدن مقدار قابل توجه نرم کننده به موها می شود. مدت زمانی که نرم کننده باید روی موهایتان بماند، دو دقیقه است. این تقریباً مقدار زمان لازم است تا نرم کننده به عمق موهای شما نفوذ کند. اما اگر از نرم کننده عمیق استفاده می کنید، سه تا پنج دقیقه زمان ایده آل است.

نرم کننده در واقع چه کاری انجام می دهد؟ آیا باعث لخت تر شدن و سنگین شدن موها می شود؟ آیا تنها ویژگی کاندیشنر، همین است؟ نکات زیادی در مورد کاندیشنر و نحوه استفاده از آن وجود دارد که بسیاری از ما اطلاع نداریم. در ادامه به ویژگی های کاندیشنر اشاره می کنیم و مزیت هایی که استفاده از آنها برای موی ما به دنبال دارد.

فواید استفاده از نرم کننده

نرم کننده با استفاده از یک پوشش محافظ، کوتیکول را تقویت می کند و باعث می شود موها به رشد خود ادامه دهند و به راحتی شکسته نشوند. وقتی مو در معرض هوا قرار می گیرد، کوتیکول یا پوشش بیرونی آسیب می بیند، تا جایی که در نهایت شکسته شود. نرم کننده این آسیب ها را برطرف می کند و برای محافظت از کوتیکول، مو را احاطه می کند. دلیل خشکی مو ها، عدم رسیدن رطوبت کافی به موهاست، بنابراین با استفاده از نرم کننده ها می توانید به رفع این مشکل کمک کنید.

فایده اصلی نرم کننده این است که باعث می شود موها راحت تر شانه شوند. نرم کننده، موها را نرم و ابریشمی می کند، گره های مو را باز می کند، مانع از وز شدن موها می شود و درخشندگی آن ها را افزایش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید شستشوی مو و سپس آغشته کردن نیمی از موها به نرم کننده است. بعضی از برند ها شامپوهایی تولید می کند که حاوی نرم کننده هم هستند.

نرم کننده موها را نرم و خوش حالت می کند، به همین دلیل مانع از شکستگی و چند شاخه شدن آن ها می شود. بنابراین، توصیه می کنیم پس از هر بار شستشوی موها با شامپو، برای حفظ رطوبت مو از نرم کننده استفاده کنید، تا شانه کردن مو و امکان حالت دهی به آن ساده تر شود.

ممکن است فکر کنید برای هر نوع مویی نرم کننده خاصی وجود دارد و برای خرید نرم کننده مو مطابق با جنس موهایتان، سوالاتی برایتان بوجود بیاید. اما پاسخ این است که توصیه خاصی برای استفاده از نرم کننده ها بر اساس نوع موی شما وجود ندارد. نرم کننده های موجود در بازار تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و نرم کننده خاصی برای موهای معمولی، آسیب دیده، رنگ شده یا موهای مجعد تولید نشده است.

بر این اساس، نمی توان با قاطعیت گفت بهترین نرم کننده بازار چیست. ممکن است برخی نرم کننده ها حاوی روغن ها و مواد مرطوب کننده بیشتری باشند، اما به طور کلی، فرمول و مواد تشکیل دهنده آن ها خیلی با هم تفاوت ندارند. بنابراین، اگر از نرم کننده خاصی استفاده می کنید و از تجربه مصرف آن رضایت دارید، نیازی به تغییر و جایگزین کردن آن با یک نرم کننده جدید وجود ندارد. اما اگر از نرم کننده استفاده نمی کنید، احتمالاً زمان آن رسیده که استفاده از این محصول را آغاز کنید.

چگونه از کاندیشنر به صورت صحیح استفاده کنیم ؟

قبل از بکار گیری کاندیشنر بر روی موهای تمیز تازه شامپو شده بهتر است تا آب اضافی موجود بر روی موهایتان را بردارید بخصوص اگر موهای بلندی دارید این امر بسیار ضروری است .بهترین راه برای برداشتن آب از روی موهایتان این است که با دستهایتان این کار را انجام داده و آب را از تاج سر به سمت گردن و به طرف پائین از روی موی سر برداشته شود . اگر موهایتان بلند است دسته ای از موهایتان را در بین دو تا از انگشتانتان قرار داده و دستتان را به سمت پائین حرکت دهید تا کاملا آب به سمت پائین حرکت نموده وبرداشته شود .

برای اطلاع از میزان مورد نیاز کاندیشنر برای موها می توان به اطلاعات مندرج در برچسب و یا لیبل آن نیز توجه نمود ولی اگر موهای کوتاه دارید مقدار کمی از حالت دهنده یا کاندیشنر را استفاده نمائید .و اگر موهایتان بلند است از مقادیر بیشتری استفاده نمائید . مقدار مورد نظر از کاندیشنر را بر روی کف دست خود ریخته و دو دست را بر هم بمالید تا کاملا بر روی کف دستها پخش گردد سپس آن را بر روی کف سر با حرکات نوازشی و مالشی بکار گیرید . نیازی به مالیدن مستقیم کاندیشنر بر روی کف سر تان نیست زمانیکه آن را بر روی موهایتان بکار می گیرید مقداری بر روی کف سر نیز به صورت غیر مستقیم آغشته می گردد .

حال بهتر است از انگشتان خود به عنوان شانه استفاده نموده و کاندیشنر را بر روی تمام سطح مو منتشر نمائید اگر موهای بلندی دارید درحین عمل متوجه می شوید که مقدار کاندیشنر مصرفی کافی بوده است یا نیاز به استفاده مقادیر بیشتری داریدتا تمام سطح موهایتان با کاندیشنر پوشیده شود. حال اجازه دهید تا کاندیشنر بخوبی بر روی موهایتان رونشین گردد معمولا طول زمان مورد نیاز بر روی اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی درج شده است ولی زمان معمول لازم عموما 3 الی 5 دقیقه می باشد .اگر موهای بلندی دارید به آرامی از ابتدا تا انتهای مسیر را با شانه دندانه پهن تعقیب نمائید تا کاملا کاندیشنر در مسیر منتشر شده باشد این شانه زدن باید در جهت مالیدن حالت دهنده از بالا به پائین ودر جهت رویش موی سرتان باشد ، این عمل هر گونه درهم تنیدگی را نیز ازبین می برد .وقتی زمان لازم برای ایجاد حداکثر اثر بخشی کاندیشنر طی شد باید آن را بطور کامل از روی موی سر برداشت . مجددا در حین شستشو باید انگشتان را وارد حجم مو نمود تا هیچ گونه کاندیشنری بر روی موها و بخصوص کف سرباقی نماند . زیرا یکی از دلایل احساس چربی و روغن پس از استفاده از کاندیشنر ها همین باقی ماندن مقادیری از آن بر روی مو ها یا کف سر مصرف کننده است .


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (250 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (131 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (128 نظر) مونا فرخ آذری همسر علی دایی: علی همسر بسیار خوب و فداکاری است فقط یک ایراد بزرگ دارد! (128 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (110 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (107 نظر) نگاهی به بنز جی ال اس 580 هفتاد میلیاردی بهرام رادان با رنگ سبز زمردی +فیلم/ سلیقه علی سنتوری حرف نداره (103 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (99 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (90 نظر) آزیتا حاجیان مهریِ سریال کیمیا: من 20 سال زندگی خیلی خوبی با آقای شریفی‌نیا داشتم، پدر بچه‌هامه و بعد از طلاق هم دوستیمون ادامه داره+ ویدیو (88 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (85 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (75 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی فاطمه دانش پژوه برای تولد سید احمد خمینی با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (70 نظر) خلاقیت خنده دار پدران ایرانی برای ثبت نام دخترشان در ثبت احوال حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (70 نظر) الهام چرخنده: اگر خواهران منصوریان چادر سر کنند به آنها خانه و ماشین می‌دهم!+فیلم (59 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
طراحی جالب ساختمان با استفاده از قدرت توهم!به چشمان خود باور نخواهید کرد! تاریخچه جالب و خواندنی تردمیل جدیدترین نمای متفاوت از دریاچه ارومیه پادشاه سگ ها با مو های بلند ابریشمی/افسانه ای ترین سگی که میتوانید ببینید! تصاویر عجیب و جالب از ناپدید شدن استانبول ترکیه در مه غلیظ/شهر زیر مه گم شد! انگشترهای رهبر معظم انقلاب زیر ذره بین ؛ از انگشتر فیروزه نیشابوری تا انگشتر عقیق کبود یمنی/ حقا که دستان با صلابت رهبری زینت بخش انگشتران اند برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد (عکس) خلاقیت جذاب شهرداری تهران در طراحی بنری مشترک از پزشکیان و قالیباف به زبان فارسی و عبری (فیلم) وقتی منتالیست برنامه عمارت تو شبکه 3 لامپ رو با پیشونی روشن میکنه! (فیلم) هوش مصنوعی این نقاشی‌های معروف قدیمی رو زنده کرد / با این 5 ابزار هوش مصنوعی عکس عزیزانت رو که از دستشون دادی متحرک کن ... روستای تاریخی 7000 هزار ساله کندوان ؛ با خانه هایی در دل صخره هایش در آذربایجان شرقی حامد آهنگی: در زمان قدیم زمان مادربزرگ پدربزرگا هیچ کاری نبود جز بچه دار شدن! / فقط تولید می‌کردن، خدمات پس از تولید وجود نداشت، یه بار موقع زایمان میدیدنش، یبارم از سربازی مرخصی میومد!