ساعدنیوز
ساعدنیوز

قیمت فرغون میلیونی شد

  دوشنبه، 06 دی 1400 ID  کد خبر 185054
قیمت فرغون میلیونی شد
ساعد نیوز: ظرف ۴ سال قیمت فرغون حداقل ۱۰ برابر قیمت و بعضی ابزار برقی ساختمانی ۳۰ برابر شده است

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از روزنامه همشهری، دوران انبارنشینی اش به سرآمده. عجب بخت و اقبالی. این روزگار، آن را هم بالانشین کرد. به لطف جناب تورم، بالاخره فرغون خان هم به نوایی رسید و بادی در غبغبه انداخت. آمده، شده، چشم و چراغ بازار! 100سال پیش نه، تاهمین 2سال پیش در پستو قایمش می کردند.

آخر در شأن مغازه و فروشگاه های شیک ابزارفروشی نبود، جایش کنج نمور و تاریک انبار بود و سال تا سال رنگ و روی آدمیزاد نمی دید. همیشه خاک به دهان بود. حتی دسته بیل ها هم به آن دهان کجی می کردند. آنها حداقل جلوی مغازه با سر در سطل بزرگی فرو شده بودند، منظور دسته بیل هاست اما فرغون جماعت جایش ته انبار بود و ته مغازه. حالا سوگلی بازار است. از انبار بیرون آمده. بازاری ها می گویند نماد سرمایه دار بودن صاحب مغازه است دیگر! شیک و مجلسی، ردیف در رنگ های مختلف جلوی مغازه ها با فیس و افاده پارک شده و تک چرخ تنهایش، برق می زند.

جناب فرغون چنان ارج و منزلتی پیدا کرده که حجره داری در بازار آهن شادآباد پایتخت دارد از فراقش می سوزد؛«هفته پیش فرغون ها را فروختم حالا دوباره گران شده، اگر این دوتا هم تمام شود واقعا نمی توانم فرغون بخرم.» خلاصه ماجرا از این قرار است که این شن کش دستی و ساده، هم قیمت خودرو 10سال پیش شده!

سال 96
فرغون 60هزار تومان

بازار آهن شادآباد، مختصات دقیق عرضه مستقیم فرغون به خلق الله است. اینجا نرخ یک دستگاه فرغون درست و درمان از یک میلیون تومان شروع می شود. البته هر فروشگاهی، چند مدل فرغون ارزان تر هم در دست و بال شان دارند که ارزان تر است. پایین ترین قیمت 700هزار تومان است.

این مدل ها در واقع یک نمونه یا یک ماکت بد از فرغون هستند؛ نمونه ای از یک جنس به دردنخور که صرفا برای توجیه خریدار و مقایسه جنس خوب و بد است. فروشنده خودش توصیه می کند اگر یک چیز قرص و محکم می خواهی از آن گران تر ها ببر. بعد می رود اجناس را با هم مقایسه می کند؛«ببین این لوله ای است، ورقش هم نازک است، لاستیکش هم بادی نیست، تو پر است. 3 ماه هم کار نمی دهد. زود زهوارش درمی رود. اما این یکی ورق نبشی در آن کار شده، ورق ها را ببین، چه ضخامتی داره. مدل هایی که جنس شان فوق العاده است و جان سخت، نرخ های متفاوتی دارند. بستگی دارد چه لاستیکی بخواهی زیرش بیندازی؛ توپر، بادی، ایرانی، چینی، هندی.»

بازاری ها 4سال پیش را به خاطر می آورند؛ یعنی سال 96.آن موقع قیمت یک فرغون اگر می ترکاند 70هزار تومان بود. حاج رضا یکی از قدیمی های این بازار می گوید:« قیمت فرغون ها نسبت به 4سال پیش بیش از 10برابر و نسبت به 6 ماه پیش 20درصد گران تر شده است. البته فقط فرغون نیست همه ابزارها و لوازم به شدت گران شده. از همه بیشتر ابزار های برقی مثل دریل، سنگ فرز و... برخی برند ها نسبت به 4سال پیش تا 30برابر افزایش قیمت داشته.»

فرغون های برند
3میلیون و 700هزار تومان

برندبازی در بازار فرغون هم داغ است. مارک های معروف فرغون های داخلی قیمت شان از یک میلیون تومان شروع می شود و خیلی مته به خشخاش بگذارند به یک میلیون و 700یا 800برسند. اما در بازار فرغون علاوه بر برندهای داخلی، برند های خارجی هم یافت می شود. مثلا فرغون مارک هامرلین که ساخت کمپانی هامرلین فرانسه است. دست کم 3میلیون و 700هزار تومان ناقابل ارزش دارد. به گفته فروشنده این مارک، آپشن های این فرغون از این قرار است؛«طراحی این وسیله بسیار دقیق و هوشمندانه است. دستگیره ها طوری طراحی شده که کمترین فشار را به پاها و کمر وارد می کند. اندازه قد آن استاندارد جهانی است و ورق آن بسیار محکم و البته سبک و ضد آب است. از خصوصیات این برند چرخ ها و بلبرینگ چرخ های آن است که به لحاظ اندازه و کارکرد و روان بودن نمونه ندارد!»

اگر جناب فرغون را روی ترازو به چالش بکشید؛ 20تا 30کیلوگرم وزن دارد. یعنی با یک حساب سرانگشتی این وسیله شن کش معمولی که چهار تکه آهن است و یک لاستیک، مجموعا کیلویی 40تا 50هزار تومان آب می خورد؛ البته برای برند داخلی.خارجی ها کیلویی 180هزار تومان خرج دارند. آقای محمدی یکی از کاسبان بازار آهن تهران می گوید:«قیمت فرغون و همه وسایل و ابزارآلات همچنان روبه بالاست. در6 ماه گذشته 20فرغون فروختم در همین فاصله اگر همه سرمایه و سودی که از فروش فرغون ها نصیبم شده را خرج خرید فرغون جدید کنم، می توانم فقط 17فرغون بخرم.»

تصویر

سال 92پراید کارکرده
1400فرغون صفر برند

از کنار نرخ حساس فرغون به این آسانی نمی توان رد شد. بازاری ها هم از صبح تا شب پشت دخل شان می نشینند و برای هم تعریف می کنند که چند سال پیش با فلان تومان چه می خریدیم الان چه می توان خرید. البته این روزها یکی از سرگرمی های همه ما شده؛ چرتکه انداختن و دو دو تا چهارتا کردن در مورد ارزش پول. حاج سلیم، ابزار فروش می گوید انگار صدسال گذشته اما این بلا فقط در 10سال سرمان آمده: «سال 92برای شاگردم که در همین مغازه کار می کند، یک پراید دست دوم خریدم 3میلیون و نیم. واقعا چه بگویم الان با این پول ها می توان فرغون خرید.»

ابوذر کارگر 38ساله ای است در بازار آهن. او که با حقوق اداره کار در اینجا استخدام شده، می گوید:« کارگاه و فروشگاه ما فرغون های خارجی ندارد اما اگر حقوق سالانه مرا با فرغون پرداخت کنید. سالانه 10عدد فرغون برند، دستمزدم می شود. حقوقم ماهی 3میلیون و 300است.»

کارگر دیگری می گوید 10سال پیش ازدواج کردم، دقیقا 29اسفند سال 89.یادم هست سال کبیسه بود و فردایش عید. جشن عروسی گرفتیم. 400نفر دعوت کردم. یک تالار گرفتم که بیا و ببین. چلوکباب میکس اعلا دادیم به مهمان ها. خلاصه همه چیز تمام و کمال بود. الان تو فامیل هر وقت حرف از جشن عروسی به میان می آید همه می گویند جشن فقط جشن عروسی محمدرضا. خلاصه زبانزد شد آن جشن.

ریز خرج کردها را در یک دفترچه نوشتم. هنوز هم دارمش. کل هزینه ام برای آن جشن بزرگ 4میلیون و 150هزار تومان شده بود.»
کربلایی باقر یک نیسان آبی دارد در بازار. بار کرایه ای می برد. سال هاست. 60سال را رد کرده. کربلایی 10سال پیش دختر بزرگش را با 5میلیون تومان راهی خانه بخت کرد الان با 5میلیون، یک فرغون و نصفی می تواند بخرد؛
« سال 90، با 5میلیون تومان برای دخترم یک جهیزیه دست و پا کردم.

الان دختر دومم دم بخت است. اگر همان جیهزیه ساده را بخواهم برایش تهیه کنم، حداقل 100میلیون تومان هزینه دارد. 10سال پیش درآمدم از همین شغل 800تا یک میلیون در ماه بود. الان اگر خرج سنگین استهلاک این ماشین امان بدهد، به زحمت می توانم 10میلیون تومان در ماه به خانه ببرم. یعنی آن موقع با درآمد 5 ماه جهیزیه خریدم اما الان باید 10 ماه زحمت بکشم تا با همین کار، همین پیشه جهیزیه تهیه کنم. پول ها دیگر برکت ندارند.»

«تورم توقعی»
اظهارنظرهای بازاری

بازاری ها اقتصاددانی هستند برای خودشان. اما به زبان خودشان حرف می زنند. باید زبان شان را بلد باشی. در مورد نرخ نجومی فرغون یکی از بازاری ها می گوید همه چیز زیر سر «تورم توقعی» است! تورم توقعی اصلاح ناشناخته است در علم اقتصاد. اما حتما آنطور که این کاسب توضیح می دهد حتما مترادف با یکی از اصطلاحات تخصصی علم اقتصاد باید باشد.

او در مورد تورم توقعی می گوید:«بخش مهمی از بلاهایی که از گرانی به سرمان می آید به خاطر اقتصاد بیمار و تصمیمات غلط است. این از این. اما یک نکته دیگر هم است. مثلا در مورد همین فرغون. در 6 ماه اخیر چندبار گران تر شده. درحالی که تقریبا قیمت مواداولیه آن چندان افزایش نداشته. اما با وجود این می بینیم قیمت برخی برند ها از 15تا 30درصد گران تر شده اند. به نظرم این توقع گرانی است که برخی جنس ها را با این سرعت بالا می برد.

مردم خودشان انتظار این را دارند که همه چیز گران شود. تولید کننده هر ماه قیمت اجناس خود را بالا می برد حالا فرقی نمی کند قیمت بالا رفته باشد یا ثابت باشد. انگار یه جور رسم شده که قیمت ها بالا برود. هر کسی در هر کسب وکاری خودش دنبال تورم و بالا بردن قیمت هاست. البته من منکر گرانی ریشه ای نیستم. اما به عنوان یک کاسب به نظرم بازار نظارت می خواهد. بازارهای ما اصلا نظارت نمی شود، رها شده اند به حال خودشان.»

یکی از کسبه بازار آهن شادآباد خودش را تبریزی معرفی می کند. مرد 65ساله ای که نیم قرن از عمرش را در بازار سپری کرده. او معتقد است، در روزگاری به سر می بریم که کسی در حق کسی رحم ندارد؛«من سواد آنچنانی ندارم. نه درس خوانده ام و نه کتاب می خوانم. اما این موها را در همین بازار سفید کرده ام. راستش خیلی در مورد این اوضاع بلبشو بازار فکر می کنم. از صبح تا شب پشت این دخل به جان خودم می افتم و از خودم می پرسم چرا به این روز افتادیم. چرا دستگیری از این و آن و رحم و مروت در حق دیگران اینقدر کمرنگ شده. با این سواد کم می دانم و درک می کنم که این وسط یک چیزی از میان رفته یا گم شده. نمی دانم اسمش را چه بگذارم شاید امید شاید به قول شما امروزی ها انگیزه. نمی دانم.

هر چیزی که هست از بین رفته و انسانیت ما را نشانه گرفته.مردم ما یک چشمه زلال بودند، الان این آب کدر شده، همه به فکر خودشان هستند. آدم ها و نسل جدید طوری بار می آیند که فقط خودشان را ببینند. هر کسی ساز خودش را می زند، اینطور نباید همه چیز به حال خود رها شود.»

حال بازار خوب نیست.کساد است و هوایش ابری. چیزی به پایان روز کوتاه سرد نمانده اما هنوز برخی دشت نکرده اند. بازاری ها و خریداران در کنار تئوری«تورم توقعی»، توپ این گرانی و کسادی را در زمین دولت ها می اندازند و سیاست های اقتصادی پریشان احوال را عامل اصلی این وضعیت می دانند. آقای یونسی و خیلی از همکارانش، مذاکرات برجامی را عامل اصلی نوسان ها و بی ثباتی بازار می دانند؛«مرگ یک بار، شیون هم یک بار. بالاخره تا کی مذاکره. در مغز همه ما فرو شده که توافق اگر بشود همه چیز ارزان می شود اگر نشود نرخ ها می ترکد. تا می آید بازار جان بگیرد و کسب وکارها رونق بگیرد، خبر می رسد که مذاکرات برجام دوباره از سر گرفته شده، همه دست نگه می دارند تا ببینند نتیجه چه می شود. بازار کساد می شود. دوباره خبر می رسد مذاکرات به دور بعدی رسید، همه هجوم می آورند، تقاضا زیاد می شود و دوباره یک تورم بزرگ ایجاد می شود. دوباره از نو. دوباره از نو. حرف ما این است کی این پرونده بسته می شود حالا یا اینوری یا آن وری تا ما و مردم تکلیف خودمان را بدانیم.»

در بازار گرانی و قیمت نجومی فرغون پای همه چیز و همه کس نوشته می شود؛ از مردم گرفته تا دولت ها، برجام، رفتار اجتماعی، سیاست های اقتصادی، فساد مالی، عدم نظارت و مدیریت، کرونا، امید به زندگی، انگیزه های روانی و... جناب فرغون اگر این روزها بالانشین شده، خودش دست تنها نبوده و ماجرا اصلا شوخی و طنز نیست.مجموعه ای از اشکالات باعث شده نرخ یک فرغون به قیمت تمام شده یک خودرو در یک دهه پیش برسد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (124 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (100 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (86 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (42 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (36 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (24 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ مناطق دوردست برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/استاد ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 عرض ارادت منحصربفرد روسای جمهور دوره‌های مختلف به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز
تیتر امروز   
دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...