معرفی و بررسی یک بازی جذاب به نام   Graveyard Keeper + دانلود

  شنبه، 17 خرداد 1399   زمان مطالعه 17 دقیقه
معرفی و بررسی یک بازی جذاب به نام   Graveyard Keeper + دانلود
امروزه بازی های ویدئویی همه جا هستند. بازی های موبایل و کامپیوتری یک بازی الکترونیکی است که واسطه طراحی شده ای دارد تا باعث ارتباط فرد با دستگاه ویدئویی می شود.

Graveyard Keeper

بازی Graveyard Keeper هم از آن عنوان هایی است که پس از موفقیت روی کامپیوترهای شخصی حالا برای اندروید هم عرضه شده است. در این بازی مسئول یک قبرستان هستید و باید آن را مدیریت کنید و حتی آن را بزرگ تر از قبل کنید. باید از منابع مختلف استفاده کنید تا بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید. در طول بازی هم اتفاقات مختلفی رخ می دهند و شما را مجبور می کنند که برای محافظت از قبرستان کارهای مختلفی انجام دهید.

بیشتر بدانید این بازی

در سال های اخیر بازی هایی با المان های نقش آفرینی و ماجراجویی بیش ازپیش مورد توجه سازندگان و مخاطبان قرار گرفته است. سازندگان با درنظر گرفتن این المان ها در بازی های خود محصولاتی تولید کرده اند که ساعت ها بتواند بازیکنان را سرگرم کند. بازی های شبیه ساز کشاورزی نیز از این دسته بازی ها هستند. در این بازی ها شما در دنیایی وسیع قرار می گیرید که باید کشاورزی کنید، به جمع آوری منابع بپردازید، ساخت وساز کنید و با NPCهای مختلف تعامل داشته باشید. از سویی دیگر ما بازی های دوبعدی با گرافیک پیکسلی را داریم که با الهام از بازی های رترو، این روزها بر سر زبان ها افتاده اند و به خاطر حس نوستالژیکی که از بازی های دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی منتقل می کنند، امروزه بسیار محبوب شده اند. Harvest Moon جزو اولین بازی هایی بود که با سبک شبیه ساز کشاورزی با گرافیکی ساده در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد. در این بازی بازیکنان می توانستند مزرعه خود را داشته باشند و به کشاورزی و دام پروری بپردازند. بازی های بسیاری با الهام از هاروست مون ساخته شدند که شاید معروف ترین آن ها Stardew Valley باشد. این بازی در سال ۲۰۱۶ توسط استودیو Chucklefish Games منتشر شد و با تکرار موفقیت بازی هاروست مون، باری دیگر بازیکنان را به بازی های این سبک علاقه مند کرد.

سال ۲۰۱۷ میلادی بود که استودیو tinyBuild از انتشار بازی پیکسلی و نقش آفرینی جدیدی به نام Graveyard Keeper خبر داد. وظیفه توسعه این بازی را یک استودیو روسی به نام Lazy Bear Games به عهده داشت و به گفته آن ها این بازی قرار بود غیرمتعارف ترین شبیه ساز قبرستان قرون وسطایی و حتی تمام ادوار را پیش روی بازیکنان قرار دهد. بازی بالاخره در ۱۵ اوت ۲۰۱۸ (۲۴ مرداد ۹۷) برای پلتفرم استیم منتشر شد و پس از مدت کوتاهی به کنسول ایکس باکس وان راه پیدا کرد. با استقبال کاربران از بازی سازندگان تصمیم گرفتند تا آن را برای دیگر پلتفرم ها نیز منتشر کنند تا افراد بیشتری بتوانند به تجربه آن بپردازند. بازی بالاخره در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۹ (۶ تیرماه ۹۸) برای پلتفرم های پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و همچنین سیستم عامل های اندروید و iOS پلتفرم موبایل منتشر شد. در ادامه مقاله با بررسی نسخه موبایل این بازی با ما همراه باشید.

داستان بازی از این قرار این که...

داستان بازی روایت گر زندگی مردی بی نام است که در یک شب بارانی با یک خودرو تصادفی وحشتناک کرده و ناگهان خود را در مکانی نامعلوم پیدا می کند. در این مکان نامعلوم فردی ناشناس ظاهر می شود و به او می گوید که فصلی جدید از زندگی او آغاز شده است و خانه جدید او حالا یک قبرستان است و او هم وظیفه نگهبانی از این قبرستان را به عهده دارد. آن فرد ناشناس به شخصیت اصلی بازی می گوید که تنها راه بازگشت به خانه این است که او وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و برای شروع از Gerry کمک بگیرد. Gerry راهنمایی های اولیه را انجام می دهد و بازی از این جا به بعد آغاز می شود. در همان ابتدا متوجه می­ شوید که یک الاغ برای شما جنازه می آورد و شما باید جنازه ها را در قبرستان دفن کنید.

تصویر

جنازه ها را به مرده خانه ببرید و کالبدشکافی کنید

درواقع وظیفه چاله کندن، دفن کردن، خاک ریختن و حتی نصب سنگ قبرهای قبرستان به عهده شما است. شما باید با نصب سنگ قبرهای لوکس و با ارزش، کیفیت قبرستان خود را بالا ببرید. علاوه بر آن می توانید جنازه های بخت برگشته را به مرده خانه ببرید و با کالبدشکافی، اعضا و جوارح ارزشمند آن ها را استخراج کنید. کیفیت مردگانی که دفن می کنید روی کیفیت نهایی قبرستان شما اثر می گذارد. سازندگان کیفیت مردگان را با اسکلت های سفید و قرمز رنگ مشخص کرده اند. افرادی که در زندگی خود گناه بیشتری انجام داده باشند، اسکلت قرمز بیشتری دارند و هر اسکلت قرمز یک امتیاز از کیفیت قبرستان شما کم می کند. حال این تصمیم شما است که این افراد را دفن کنید یا نه. بازی به شما این اجازه را می دهد که به جای دفن کردن، جنازه ها را درون رودخانه پرتاب کنید یا بسوزانید! البته که در نیمه دوم بازی شما می توانید با تزریق محلول های خاص به جنازه ها کیفیت آن ها را ارتقا دهید.

این نکته را هم بگوییم از زمانی که جنازه به دست شما می رسد، پوسیدن آن آغاز می شود و باید وظایف را زودتر انجام دهید. بااین حال بازی به بخش قبرستان محدود نمی شود. درواقع دنیایی که در آن قرار گرفته اید بسیار وسیع تر از این قبرستان است و با پیشروی در بازی، با محیط و افراد مختلفی آشنا می شوید که هرکدام بخشی از داستان را تشکیل داده اند.

یک بازی با مهارت های 7گانه

مکان های مختلفی همانند روستا، جنگل و رودخانه در بازی قرار دارد که درون یا در نزدیکی آن ها افراد مختلفی زندگی می کنند. بازی از همان ابتدا به شما توضیح می دهد که همانند دیگر آثار این سبک، شما چند پارامتر اصلی برای پیشرفت در اختیار دارید. بازی ابزارهایی همانند تبر، بیل و تیشه برای فارم کردن در اختیار شما قرار داده است که به وسیله آن ها می توانید منابعی همانند، چوب، سنگ، شن و غیره را جمع آوری کنید. این ابزار با کیفیت های مختلفی در بازی وجود دارند و با استفاده مداوم از بین می روند که می توانید آن ها را تعمیر کنید، بخرید یا خودتان تولید کنید. سازندگان در بازی درخت مهارتی قرار داده اند که Technology Tree نام دارد که مربوط به مهارت های هفت گانه آناتونی و کیمیاگری، خداشناسی، نویسندگی، کشاورزی، آهنگری، ساخت­ و­ساز و آشپزی می شود. شما برای باز کردن این مهارت ها به امتیازهای رنگی سه گانه ای نیاز دارید که با انجام کارهای مختلف در طول بازی به دست می آورید. رنگ قرمز مربوط به مهارت شما در کار با تجهیزات و متریال های موجود در بازی می شود. امتیاز سبز را از هر چیزی که مربوط به طبیعت و منابع ارگانیک است، به دست می آورید. درانتها هم امتیاز آبی قرار می گیرد که کمیاب ترین نوع امتیاز در بازی است. این امتیاز از آیتم های مربوط به قبرستان و کلیسا به دست می آید. در بازی شما با مطالعه کردن روی آیتم های مختلف هم می توانید این امتیازها را به دست بیاورید.

چه کاری باید انجام دهیم؟

داستان بازی در جهانی رخ می دهد که وقایع آن در یک چرخه ۶ روزه رخ می دهد. اکثر NPCها شب ها به خانه می روند و افراد مهم و کلیدی بازی تنها در یک روز خاص از این ۶ روز قابل دسترس هستند. در ابتدا شما با اسقف کلیسا آشنا می شوید و او از شما می خواهد که دستی به سر و روی قبرستان بکشید تا مجوز ورود به کلیسا را پیدا کنید. او از شما می خواهد علاوه بر وظیفه نگه داری از قبرستان، نقش پدر روحانی به به عهده گیرید و مردم را در روز مشخصی موعظه کنید.

علاوه بر اسقف، NPCهای زیاد دیگری در بازی حضور دارند که آن ها را می توانید در بخش های مختلف سرزمین بازی پیدا کنید. سرنوشت اکثر این NPCها به یکدیگر پیوند خورده است و برای انجام مأموریت های برخی از آن ها باید مأموریت های سایر را هم انجام دهید. NPCها درواقع کسانی هستند که باعث می شوند شما به جمع آوری منابع و تهیه و ساخت آیتم های مختلف روی بیاورید. میزان رابطه شما با این افراد با یک عدد درکنار یک ایموجی لبخند نشان داده می شود. هرچه برای آن ها مأموریت بیشتری انجام دهید، رابطه تان با آن ها بهتر می شود و آیتم های بیشتری می توانید از آن ها دریافت کنید. این افراد برخی مواقع درخواست های بسیار سنگینی از شما دارند، به صورتی که برای انجام تنها یک مأموریت باید روزهای بسیار زیادی را صرف جمع آوری منابع و ساخت تجهیزات کنید. همان طور که گفته شد شخصیت های مهم بازی تنها در یک روز خاص قابل دسترس هستند. برای مثال در یکی از بخش های بازی شما باید سکه هایی را از شخصیت Miss Charm بگیرید و به شخصیت Snake تحویل دهید و عکس العمل او را دوباره برای Miss Charm تعریف کنید. حال دوباره با انجام این کار Miss Charm از شما می خواهد راجع به یک آیتم از Snake سؤال کنید! هر روز بازی بیش از ۷ دقیقه زمان می برد و تصور کنید انجام همین چند مأموریت کوتاه تا چه اندازه می تواند زمان بر باشد.

تصویر

شخصیت های NPC مهم بازی تنها در یک روز خاص در دسترس هستند

ذات بازی Graveyard Keeper سبک شبیه ساز زندگی با المان های نقش آفرینی است. فارم کردن در بازی حرف اول را می زند و برای به دست آوردن منابع باید ابزار بسازید و از محیط بازی منابع جمع­ آوری کنید. اما باید حواس تان باشد که شخصیت اصلی بازی انرژی محدودی برای انجام این وظایف دارد. در بالا سمت چپ تصویر نوار آبی رنگی وجود دارد که درواقع نمایان گر انرژی شما است و میزان آن با انجام فعالیت های مختلف کاهش می یابد. به منظور بازگرداندن انرژی بازی چندین راه پیش روی شما قرار داده است؛ از خوردن غذا و نوشیدنی گرفته تا مدیتشین و خوابیدن در اتاق خواب خود. البته که بازی قابلیت ذخیره سازی خودکار ندارد و همین خوابیدن باعث ذخیره کردن پیشرفت شما در بازی می شود. این سیستم شاید روی پلتفرم های پی سی و کنسول تا حدی جواب دهد، اما روی گوشی موبایل می تواند اذیت کننده باشد.

از یک سو انرژی شما به سرعت پس از انجام هر فرایند کاهش پیدا می کند و از سویی دیگر برای بازگرداندن انرژی دردسرهای زیادی در انتظار شما است. مشکل دیگری که در زمینه فارم کردن بازی وجود دارد، صندوق ذخیره سازی یا همان Inventory شما است. فضای صندوق ذخیره­ سازی شما بسیار محدود است و منابعی که باید جمع آوری کنید به سرعت صندوق شما را پر می کنند. بازی به شما اجازه می دهد در محل های خاصی صندوق اضافه (Trunk) بسازید، اما باز هم مشاهده می کنید که این صندوق ها هم به سرعت پر می شوند.

از افراد شرور فرار کنید

سازندگان درکنار دنیای رنگارنگ بازی که درختان انبوه، روستا و زمین های کشاورزی مختلف را در خود جای داده است، دنیای زیرزمینی تیره و تاریکی را هم در بازی قرار داده ­اند. ساختمان های اصلی بازی که شامل مرده خانه، خانه و کلیسا می شوند، همگی توسط یک زیرزمین به یکدیگر متصل شده اند و سرعت جابه جایی در بازی را می توانند افزایش دهند. در زیرزمین مذکور پس از آشنایی با شخصیت Snake که فرد شرور این سرزمین به­ شمار می رود، او به شما راه وارد شدن به دانجن های بازی را نشان می دهد. دخمه ها در مجموع بیست طبقه هستند که در خود هیولاهای مختلفی را جای داده اند. شما برای به اتمام رساندن برخی از کوئست های Snake باید وارد طبقه های این دخمه ها شوید و با موجودات درون آن ها روبه رو شوید.

بخش دخمه ها و مبارزات با تمامی ایراداتی که دارند، به روند بازی تنوع بخشیده اند

برای بخش مبارزات شما می توانید شمشیر و زره برای شخصیت خود بسازید که همانند دیگر آیتم های بازی از کیفیت ها و انواع مختلفی برخوردار هستند. بااین حال سیستم مبارزات بازی اصلا مناسب طراحی نشده است و تجربه آن روی پلتفرم موبایل به­ هیچ­ وجه لذت بخش نیست. شما یک دکمه برای شمشیر زدن دراختیار دارید که با نزدیک شدن دشمنان به خود باید آن را فشار دهید. از طرفی هربار شمشیر زدن انرژی شما را کم می کند و از سمتی دیگر حتی اگر زره هم پوشیده باشید، دشمنان به راحتی باعث کم شدن میزان سلامت شما می شوند و در نتیجه شما به­ سرعت پس از چندبار ضربه خوردن کشته می شوید. بااین حال کشته شدن در بازی معنایی ندارد و پس از اتمام نوار سلامت، شما دوباره در اتاق خود از خواب بیدار می شوید. دشمنانی که در دخمه ها می کشید، دوباره ریسپاون نمی شوند و برای رفتن به طبقات دیگر باید تمامی دشمنان هر طبقه را از بین ببرید. البته که این کار با اتمام زودهنگام انرژی و نوار سلامت به روندی بسیار طولانی و تکراری تبدیل می شود. با این وجود دخمه ها منابع بسیار زیادی را دراختیار شما قرار می دهند که گذشتن از آن ها کار ساده ای نیست.

سیستم پیچیده ای ندارد

سیستم کنترل بازی پیچیدگی خاصی ندارد و بازیکن تنها با چند دکمه می تواند به تجربه آن بپردازد. در نسخه موبایل در سمت چپ تصویر یک آنالوگ مجازی برای کنترل شخصیت بازی درنظر گرفته شده است. همچنین درسمت راست تصویر علاوه­ بر دکمه مربوط به شمشیرزدن، دو گزینه دیگر وجود دارد که به تعامل با آیتم ­ها و انجام ساخت ­و­ساز مربوط می ­شود. گرافیک بازی شباهت زیادی به Stardew Valley دارد، اما خب زرق و برق خاصی در آن دیده نمی شود. بااین حال گرافیک بازی درکل قابل قبول است و نباید آن را با آثار پیکسلی شاهکار امروزی مقایسه کرد. موسیقی بازی آرام و دل­نشین است، اما از کم بودن تنوع رنج می برد. صداگذاری ها را هم می توان باوجود برخی کمبودها قبول کرد. یکی دیگر از نکات مثبت Graveyard Keeper عدم وجود پرداخت درون برنامه ای است که با وجود قیمت ۹.۹۹ دلاری بازی، استفاده از آن کار چندان منطقی ای هم به نظر نمی رسید. بااین حال سازندگان یک بسته الحاقی پولی به نام Breaking Dead برای این بازی درنظر گرفته اند که با خرید آن می توانید زامبی ها را وارد بازی کنید و از آن ها برای پیشرفت خود استفاده کنید.

تصویر

تصویر و صدا

از بحث گیم پلی که بگذریم به گرافیک بازی می رسیم. همان طوری که در تصاویر بازی نیز مشاهده می کنید، بازی از گرافیک دوبعدی و پیکسلی بهره می برد و کار خود را نیز در این زمینه به خوبی انجام داده است. طبیعتاً به خاطر این سبک خاص، نمی توان بازی را خیلی از جنبه های مختلف فنی بررسی کرد و ضمن این که از بعد هنری نیز Graveyard Keeper مانند سایر بازی هایی است که از این نوع گرافیک پیکسلی ایزومتریک استفاده می کنند و از این بعد نیز بازی استانداردها را رعایت کرده است. با این وجود در زمینه پرفورمنس عملکرد بازی در بخش هایی ضعف دارد. در قسمت های مشخصی از محیط بازی حین حرکت شخصیت با افت فریم های لحظه ای رو به رو می شوید که با توجه به این که گرافیک بازی به هیچ وجه گرافیک سنگینی محسوب نمی شود، چنین چیزی اصلاً پذیرفتنی نیست.

در زمینه موسیقی عملکرد بازی نسبت به بازی هایی با این ابعاد خوب و قابل قبول است و ایراد خاصی به آن وارد نیست. در زمینه صداگذاری شخصیت ها، به دلیل مستقل بودن بازی شاهد صداگذاری خاصی به جز ابتدای بازی نیستیم و بقیه دیالوگ ها به صورت مجموعه ای از صداهای نامفهوم هستند. هر چند این صداهای نامفهوم به خاطر شکل خاصشان در بعضی جاها آزاردهنده می شوند ولی به هر حال از آن جایی که سازنده در کل قصد صداگذاری روی شخصیت ها را به دلیل محدودیت های مالی نداشته است، این وضعیت قابل قبول است. در زمینه سایر صداها نظیر برخورد تبر با درختان و بیل با زمین و…، سازندگان بسیار خوب عمل کرده اند و بازی وضعیت خوبی در این زمینه دارد.

و چند ایراد فنی:

البته نسخه پورت شده برای موبایل از چند ایراد فنی اساسی هم رنج می برد که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. یکی از دلایل اصلی که سازندگان بیشتر به ساخت بازی های پیکسلی سوق پیدا کرده اند، سادگی طراحی و عدم نیاز به سخت افزار قوی این بازی ها است. بااین حال این مورد در بازی Graveyard Keeper صدق نمی کند و بازی به هیچ وجه برای گوشی های میان رده به پایین بهینه نشده است. بازی برای اجرای روان به یک سخت افزار قوی نیاز دارد که همین مسئله باعث می شود کاربران محدودی بتوانند آن را به خوبی تجربه کنند. بازی روی گوشی های میان رده نرخ فریم بسیار پایینی دارد و در برخی مواقع فریز می کند. همچنین لازم به ذکر است با اینکه با یک بازی پیکسلی نسبتا کم حجم روبه رو هستیم، لودینگ اولیه بازی می تواند بسیار طولانی و حوصله سربر باشد.

همان طور که گفته شد سرعت پیشرفت در بازی بسیار کند است و برای ساخت یک آیتم ممکن است مدت زمان بسیار زیادی را صرف فراهم آوردن مواد مورد نیاز خود کنید. به اتمام رساندن کوئست های اصلی بازی شامل جمع کردن ۶ آیتم به خصوص می شود. شما باید تمامی مأموریت های NPCهای مهم بازی را به اتمام برسانید تا بتوانید به این ۶ آیتم دسترسی پیدا کنید و به وسیله آن ها پورتال خروج را بازگشایی کنید. فرار از این دنیای وهم انگیز ساعت ها زمان نیاز دارد که شاید برای تجربه در پلتفرم پی سی یا کنسول طبیعی باشد، اما شاید برای برخی از افراد روی پلتفرم موبایل بسیار حوصله سر بر و خسته کننده باشد. به نحوی که حتی پس از ۳۰ ساعت تجربه بازی، حس می کنید که بازی دیگر محتویات بیشتری برای ارائه ندارد و عملا شما در یک روند تکراری باید با جمع ­آوری و کرفت آیتم های مختلف کوئست های بی انتها و به هم مرتبط NPCها را انجام دهید.

نتیجه گیری

Graveyard Keeper در مجموع بازی بدی نیست، ولی سازندگان می توانستند برای پورت نسخه موبایل آن بهتر عمل کنند و زمان بیشتری را برای عرضه این بازی روی این پلتفرم درنظر بگیرند. اگر از قیمت بالای ۹.۹۹ دلاری بازی به عنوان یک اثر پلتفرم موبایل چشم پوشی کنید، اگر شیفته بازی های نقش آفرینی و ساخت وساز هستید، اگر دوست دارید بی نهایت عناصر مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و محصولی جدید به دست آورید و اگر به بازی های سبک کشاورزی علاقه دارید، این بازی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. فقط توجه داشته باشید که لازمه تجربه Graveyard Keeper یک موبایل بالارده، زمان و حوصله بسیار است. تجربه و به اتمام رساندن این بازی نه دقیقه های زیاد، نه ساعت های زیاد، بلکه روزهای بسیاری را طلب می کند.

دانلود بازی:


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403