همه چیز درباره رژیم غذایی اوپتاویا

  دوشنبه، 23 اسفند 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
همه چیز درباره رژیم غذایی اوپتاویا
رژیم اوپتاویا یک برنامه سبک زندگی سالم است که توسط تیم Medifast معرفی شده است. در رژیم اپتاویا به دلیل دریافت مقادیر زیاد پروتئین، فیبر و مواد مغذی مهم در غالب یک رژیم کم کالری شما عضله از دست نمی‌دهید. به طور معمول افراد با پیروی از برنامه ۵ &1 اپتاویا حدود ۱۲ پوند در ۱۲ هفته وزن کم می‌کنند.توضیح کامل رژیم اوپتاویا را برای شما به اشتراک می گذاریم.

رژیم اوپتاویا به چه صورت عمل می کند؟

اکثر کسانی که رژیم غذایی Optimal Weight 5&1 را دنبال می کنند، ۵ وعده غذایی در روز دریافت می کنند. شما می توانید بین ۶۰ گزینه موجود، ۵ مورد را انتخاب نمایید که هر کدام با پروئین با کیفیت بالا و پروبیوتیک می توانند از سلامت جسمانی شما حمایت کنند. زمانی که شما از رژیم غذایی اوپتاویا استفاده می کنید، می توانید با موفقیت های خود یک جامعه را برای استفاده از آن تشویق نمایید. وقتی که شما به وزن هدف دست پیدا می کنید، از نظر تئوری کار شما آسان تر می شود، چرا که عادت های بد قدیمی شما جای خود را با عادت های سالم عوض می کند.این شرکت از میان محصولات خود، لاین Optimal Health 3&3 جهت نگهداری وزن را پیشنهاد می دهد. افرادی که به دنبال رژیم غذایی با کالری بالاتر و انعطاف بیشتر هستند، برنامه Optimal Weight 4&2&1 را انتخاب می کنند که شامل دو وعده غذایی از بشقاب سبزیجات و یک میان وعده سالم همچون میوه و یا سیب زمینی پخته شده می باشد. جالب است بدانید که این شرکت برنامه های متعددی برای افراد مبتلا به دیابت، افراد مبتلا به نقرس، سالمندان و نوجوانان دارد.

انواع رژیم اوپتاویا

رژیم اپتاویا شامل دو برنامه برای کاهش وزن و یک برنامه برای حفظ وزن است:

  1. برنامه ۵ & 1 وزن مطلوب: این برنامه معروف ترین برنامه در اپتاویا است که شامل ۵ بسته غذایی آماده اپتاویا و یک وعده متعادل با پروتئین و سبزیجات در هر روز است.
  2. برنامه ۴&2&1 وزن مطلوب: این برنامه مناسب افرادی است که به کالری بیشتر یا انعطاف بیشتر در انتخاب های غذایی شان نیاز دارند. این برنامه شامل ۴ بسته غذایی آماده اپتاویا و دو وعده متعادل با پروتئین و سبزیجات و یک میان وعده برای هر روز است.
  3. برنامه ۳&3 سلامت مطلوب: این برنامه برای حفظ وزن طراحی شده است و شامل ۳ بسته غذایی آماده و ۳ وعده متعادل با پروتئین و سبزیجات برای هر روز است.

برنامه اپتاویا ابزارهای کمکی دیگری نیز برای کاهش وزن و حفظ وزن فراهم می کند؛ مانند: نکات آموزشی و انگیزشی از طریق پیام نوشتاری، جلسات گروهی، تماس های حمایتی هفتگی و یک اپلیکیشن که برای افراد قرار دادن یک یادآورنده جهت دریافت وعده ها و انجام فعالیت بدنی را ممکن می سازد.

رژیم لاغری

مواد خوراکی در وعده پروتئین و سبزیجات در رژیم اوپتاویا

  • این وعده معمولا شامل پروتئین لخم
  • چربی های سالم و سبزیجات با کربوهیدرات پایین
  • سروینگ ماهی با محتوای چربی بالا در هفته
  • مصرف بعضی از چاشنی ها و نوشیدنی های کم کربوهیدرات در مقادیر کم، مجاز است.

مواد خوراکی مجاز در رژیم اپتاویا

  • مواد پروتئینی: مرغ، بوقلمون، گوشت لخم گاو، گوشت های جانوران شکاری، گوشت بره، خوک و گوشت چرخ کرده
  • ماهی و حلزون صدفدار: هالیبوت، قزل آلا، سالمون، ماهی تن، خرچنگ دریایی، میگو و حلزون دوکپه ای
  • تخم مرغ: تخم مرغ کامل، سفیده تخم مرغ و تخم مرغ همزده
  • محصولات سویا: فقط توفو
  • روغن های گیاهی: کانولا، بذر کتان، گردو و روغن زیتون
  • چربی های سالم دیگر: سس های سالاد کم کربوهیدرات، زیتون، مارگارین کم چرب، بادام، گردو، پسته و آووکادو
  • سبزیجات کم کربوهیدرات: اسفناج، کاهو، خیار، قارچ، کلم، گل کلم، بادمجان، کدو سبز، کلم بروکلی، فلفل، کدو حلوایی، ریشه پیکما
  • میان وعده های بدون شکر: آبنبات چوبی بدون شکر، ژلاتین، آدامس، نعناع
  • نوشیدنی های بدون شکر: آب، شیر بادام بدون شکر، چای، قهوه
  • چاشنی ها و ادویه ها: گیاهان خشک، ادویه ها، نمک، آب لیمو، آب لیموترش، خردل زرد، سس سویا، سالسا، شهد بدون شکر، شیرین کننده های بدون کالری، نصف قاشق چایخوری کچاپ، سس کوکتل یا باربکیو

    رژیم غذایی سالم

مواد خوراکی غیر مجاز در رژیم اپتاویا

  • مواد خوراکی سرخ شده: گوشت ها، ماهی، حلزون صدفدار، سبزیجات، شیرینی
  • غلات تصفیه شده: نان سفید، پاستا، بیسکوییت، پنکیک، کراکر، برنج سفید، کوکی ها، کیک ها و شیرینی ها
  • چربی ها: کره، روغن نارگیل، شورتنینگ جامد
  • لبنیات با چربی کامل: شیر، پنیر، ماست
  • الکل: تمام انواع نوشیدنی های الکلی
  • نوشیدنی های شیرین شده با شکر یا شیرین کننده ها: سودا، آبمیوه، نوشیدنی های ورزشی، نوشیدنی های ورزشی، چای شیرین
  • مواد خوراکی زیر در برنامه ۵&1 حذف می شوند اما در طول ۶ هفته فاز انتقالی و نیز در طول برنامه ۳&3 مجاز هستند.
  • میوه: همه انواع میوه
  • لبنیات کم چرب یا بدون چربی: ماست، شیر و پنیر
  • غلات کامل: نان کامل، غلات آماده پرفیبر صبحانه، برنج قهوه ای، پاستا با غلات کامل
  • حبوبات: نخود، عدس، لوبیاها و لوبیا سویا
  • کربوهیدرات نشاسته ای: سیب زمینی شیرین، سیب زمینی سفید، ذرت و نخود

    غذاهای غیر مجاز در رژیم غذایی

آیا رژیم اپتاویا باعث کاهش وزن می شود؟

در کارآزمایی بالینی که توسط تیم Medifast حمایت مالی شده است! نشان داده شد که رژیم اپتاویا در مقایسه با یک رژیم کم کالری خودمحور تاثیر بیشتری بر کاهش وزن خواهد داشت.

شرکت کنندگان در گروه رژیم اپتاویا نسبت به گروه دیگر بیشتر دچار کاهش چربی بدن، چربی احشایی شکمی و دور کمر و باسن شده بودند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان