کاهش استرس با ماساژ دادن نقاطی از بدن

  پنجشنبه، 27 تیر 1398   زمان مطالعه 6 دقیقه
کاهش استرس با ماساژ دادن نقاطی از بدن
حتی افرادی که اطلاعاتی در مورد ماساژ ندارند نیز مطمئنا می دانند که ماساژ ضد استرس بوده و دشمن اضطراب است. در اینکه ماساژ ضد استرس است شکی وجود ندارد، اما چگونه باید بدن خود را ماساژ دهیم تا باعث کاهش استرس شود؟ در این مقاله قصد داریم به شما تکنیکهای کاربردی ماساژ و نقاط حساس را آموزش دهیم تا با استفاده از آن‌ها استرس خود را رفع کنید.

دلایل بسیاری وجود دارد که افراد ممکن است ماساژ درمانی را انجام دهند، اما تمایل به کاهش استرس بیشترین محبوبیت را در بین این دلایل دارد. به صورت کلی استرس یک چالش و تهدید برای رفاه ما در زندگی بوده و باعث بسیاری از بیماری های فیزیکی و روحی نیز می شود. تحقیقات نشان داده است که ماساژ درمانی بسیار تسکین دهنده بوده و ضد استرس است. اما در بین ماساژهای مختلفی که وجود دارد برخی هستند که در این امر، بهتر عمل می کنند. استرس باعث افزایش تنش در بدن و همچنین افزایش ضربان قلب خواهد شد، در این حالت بدن شما به رویدادهای اطراف واکنش درستی نشان نخواهد داد به همین دلیل هم باید استرس خود را کنترل کنید. متاسفانه عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث استرس می شود. استرس در زندگی همه ما وجود دارد و نمی توان از آن اجتناب کرد. تحقیقات نشان می دهد که استرس طولانی مدت می تواند باعث بروز مشکلاتی چشمگیر شود مانند:
فشار خون بالا
تشکیل رسوبات شریانی
افسردگی و اعتیاد
چاقی
وابستگی به انسولین شود
تحقیقات نشان داده است که حدود ۷۵ درصد از مردم آمریکا سطح بالایی از استرس را تجربه می کند. بر اساس نظرسنجی سالانه توسط انجمن روانشناسی آمریکا: تقریبا ۲۵ درصد مردم آمریکا سطح بالایی از استرس را تجربه می کنند. ۵۰% مردم آمریکا نیز سطح استرس متوسط را تجربه می کنند. به همین دلیل هم باید به دنبال راه هایی برای کاهش استرس روزانه باشیم. این یک اصل ثابت شده است که ماساژ درمانی یک روش خوب و مناسب برای کاهش استرس می باشد. در آمریکا برای پرستاران هر روز ۱۵ دقیقه صندلی ماساژ توصیه شده است، این میزان از ماساژ می تواند بسیاری از استرس های روزانه پرستاران را از بین ببرد. اگر دسترسی به صندلی ماساژ ندارید می توانید از تکنیک های مختلف ماساژ برای کاهش استرس خود استفاده کنید. در ادامه چهار نوع ماساژ ضد استرس را به شما معرفی خواهیم کرد شما می توانید این ماساژها را در خانه انجام داده و تنش موجود در بدن خود را کاهش دهید.

وسایل ضروری برای ماساژ بدن

شما می توانید فضا را با استفاده از شمع ها روشن کنید (اگر فردی که ماساژ می گیرد حساسیت ندارد و عطر و بوی قوی تر را احساس نمی کند.) هم چنین می توانید برخی از بخورها یا روغن های اسانس با رایحه آرامش بخش مانند اسطوخدوس انتخاب کنید و موسیقی محیطی را فراموش نکنید!
موسیقی ها را بدون کلام، از انواع مختلف سازها که برای آرامش یا مدیتشن مناسب هستند، انتخاب کنید؛ ممکن است سبک موسیقی که صداهای طبیعت مانند(باران، امواج اقیانوس، آبشارها، پرندگان و غیره) را شبیه سازی کرده است ، دوست داشته باشید.)

ماساژ بدن را چگونه و با چه وسایلی انجام دهیم؟

روغن مخصوص نیز لازم است، آن ها را به راحتی می توانید به دست آورید زیرا در فروشگاه های تخصصی فروخته می شوند. بررسی کنید که آیا پوست شخصی که ماساژ را می گیرد حساس است، یا اینکه نیاز به خرید یک نوع خاص از روغن دارید.
ملایم ترین گزینه روغن بادام یا جوجوبا است. (یا حتی می توانید از روغن بچه استفاده کنید). حوله ضروری است، به خصوص اگر گرم باشد؛ برای گرم کردن آن ها از بخاری مخصوص استفاده کنید. مهم ترین چیز این است که آن ها برای پوشش دادن فردی که ماساژ را می گیرد، استفاده می شوند و هم چنین اگر دست های سردی دارید برای راحت نگه داشتن آنها نیاز است. در پایان درمان شما به آن ها نیاز خواهید داشت تا روغن اضافی را پاک کنید. طبق آنچه در این بخش میخوایند به غیر از این واقعیت که ممکن است به دلایل پزشکی به ماساژ نیاز داشته باشید، هم چنین مشکلی در مورد یک ماساژ 30 تا 45 دقیقه در آب گرم برای از بین بردن درد و رنج نیز وجود ندارد. اما آیا می دانید که قسمت هایی از بدن وجود دارد که یک ماساژ معمولی انجام نمی شود و شما می توانید خودتان در خانه انجام دهید؟ هنگامی که شما می فهمید که آن ها چه هستند و بر روی آن ها کار می کنید، هرگز مثل قبل نخواهید بود، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و خوشحال خواهید شد.

1- ماساژ بدن و بالای سر

بیش از نیمی از افرادی که امروزه کار می کنند گلایه می کنند که وقتی روز کاری به پایان می رسد خسته می شوند. یک ماساژ بر روی سر (به طور خاص، فرق سر) حس لذت بخشی را ایجاد می کند، زیرا ماهیچه های جمجمه شما را آرام می کند و باعث جریان خون بیشتر می شود.

تصویر

2- ماساژ بدن و صورت

این کار به شما کمک می کند که جوان تر به نظر برسید، زیرا پوست را سفت می کند، و به شما کمک می کند تا آرام باشید. اگر شما بسیار نگران هستید یا اضطراب دارید، ماساژ صورت را توصیه می کنیم و این کار می تواند برای کاهش خستگی، نگرانی و تنش روزانه مفید باشد.

3- ماساژ بدن و جمجمه

ما قبلا اشاره کردیم که یک ماساژ تا فرق سرتان برای سلامتی شما مفید است، با این حال، این تنها مکانی نیست که شما می توانید ماساژ دهید تا حس خوبی داشته باشید. علاوه بر این، اگر به خودتان یادآوری کنید که استرس چقدر باعث ایجاد مشکلات سلامتی و افسردگی می شود، ماساژ ارزش تلاش برای کاهش آن را دارد. ماساژ بین پیشانی و فرق سر برای افرادی که کار آن ها تمرکز و برنامه ریزی زیادی دارد، ایده آل است.
ماساژ هم چنین برای افرادی که در حال امتحان دادن هستند و یا مشاغلی که نیاز زیادی به تمرکز و زمان در مقابل صفحه کامپیوتر دارند، مناسب است و این کار کمک خواهد کرد که تنش کاهش یابد، خلق و خوی بد را از بین ببرد و کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

تصویر

4- ماساژ بدن و گوش

هیچ چیز مانند ماساژ گوش برای تولید آن حالت آرامش بخش مطلوب وجود ندارد، آیا می دانستید که یکی از علل اصلی استرس، صداهایی است که هر روز در شهرهای بزرگ شنیده می شود؟ بوق ها، فریادها و موسیقی بلند باعث خستگی و اضطراب اضافی می شود در عوض سکوت، ذهن را آرام می کند، به شما در جلوگیری از افکار منفی کمک می کند و مصرف انرژی مغز را کاهش می دهد. این باعث می شود که شب راحت تر بخوابید و روی چیزهای خوب تمرکز کنید. این ماساژ باید در پشت گوش انجام شود، با استفاده از حرکات دایره ای و حرکت در جهت عقربه های ساعت به سمت عقب.

5. ماساژ بدن و نوک انگشتان

مردم معمولا انگشتان دست خود را ماساژ نمی دهند مگر این که درد داشته باشند، این یک اشتباه بزرگ است در حالی که نوک انگشتان شما سخت ترین قسمت بدن شما هستند، ولی آن ها نیز بسیار حساس هستند و به مراقبت و توجه نیاز دارند. آن ها از اعصابی پر شده اند که در آن جا تمام می شوند که می توانند با استفاده از تکنیک های فشار آرام شوند، این برای افرادی که کار تایپ کردن را انجام می دهند ایده آل است.

تصویر

6- ماساژ بدن و باسن

باسن یکی از مناطق نادیده گرفته شده است، زیرا بیشترین ماساژها در ران متوقف می شوند، نه تنها لذت بخش است، بلکه می تواند از ناراحتی های ناشی از نشستن در طولانی مدت جلوگیری کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (154 نظر) 17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه (118 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (96 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (94 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (86 نظر) نگاهی به تالار عروسی آقا رضا گلزار و آیسان آقاخانی با جزئیات چشم نوازش از کارت دعوت تا گیفت عروسی در گرمدره کرج/ اینجا برای پادشاه عربستان هم قفله+عکس (84 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (75 نظر) لحظه اهدای مدال برنز المپیک 2016 ریودوژانیرو به تکواندوکار بااستعداد کرجی +فیلم (71 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (65 نظر) خلاقیت خنده دار چوپان خوش ذوق با طراحی صندلی چرخ دار برای الاغ حماسه آفرید +عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس (61 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (47 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (41 نظر) هنر آشپزی مینا مختاری گل کرد؛ کیک خانگی با تزئین تمشک و آلبالو+عکس/ بهرام رادان با یه تیکه جواهر ازدواج کرده👌 (38 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای خشک کردن فرش خیس حماسه آفرید/ اُستاد تمام خانه داری در سطح بین الملل+عکس🤣 (38 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (35 نظر)
تیتر امروز   
ویدیو/ ماریا رکورد گینس را شکست! پیرترین زن جهان در 117 سالگی در گذشت و رکورد گینس را جابجا کرد
فال انبیاء روزانه جمعه 2 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 2 شهریور ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 2 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 2 شهریور 1403 + فیلم
مزایا و فواید بچه داشتن برای سلامت جسم و روان که هرگز به ذهنتان هم نمی‌رسد؛ از فعال شدن کودک درون تا تشویقی برای پس‌انداز
مروری بر سریال‌هایی که تمام شدند و تکیه کلام‌هایی که ماندند+عکس/ وارد شدن عباراتی مثل "واس ماس"، "میزنم تو مختا" و "پ ن پ" به ادبیات محاوره‌ای مردم با این فیلم ها بود
تصاویری از مجموعه عروسکهای یک دهه شصتی/ از عروسکی همه‌ چشمشون دنبالش بود تا عروسک بی‌تربیت معروف
(تصاویر)وفادارترین مردم به نوشابه کوکاکولا در ناسالم ترین شهر جهان/مکزیک ؛ نوزادان در این شهر به جای شیر نوشابه می نوشند!
(تصاویر) حقایق بحث بر انگیز ونیز ایتالیا در تاریخ!/ بررسی رایج ترین اشتباه درباره این شهر اسرار آمیز توریستی!+تاریخچه
خانه‌داری یک کدبانو؛ ترفندهای جذاب و کاربردی برای پاک کردن لاک از روی لباس
(تصاویر)دیواره نگار 500 ساله ی «موعظۀ دجّال»؛شاهکار عظیم و ماندگار در کلیسای ایتالیایی
(ویدیو) تعجب هادی ساعی از فنی که ساخته خودش بود و مبینا نعمت زاده وسط مسابقات حساس المپیک در ثانیه های آخر زد/گفتم حتما مهره های کمرش جابجا شد
توهین زشت مورایس به غذای ایرانی و خنده‌های تمام نشدنی عادل فردوسی پور/ الفاظ مبتذل به معنای واقعی
(ویدئو) اجرای آهنگ “دیگه دیره” سینا شعبانخانی در اختتامیه جشنواره فیلم و عکس “با انرژی“ به یاد زنده یاد تورج شعبانخانی / دریافت لوح از دست لیندا کیانی
منتخب روز   
قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان