کدام ارز دیجیتال مهمترین رقیب بیت کوین در 5 سال آینده است؟

  چهارشنبه، 19 مهر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
کدام ارز دیجیتال مهمترین رقیب بیت کوین در 5 سال آینده است؟
از بیت کوین و اتریوم گرفته تا دوج کوین و تتر! خرید و سرمایه گذاری در کدام رمزارز بهتر و آینده‌دارتر است؟

از بیت کوین و اتریوم گرفته تا دوج کوین و تتر! خرید و سرمایه گذاری در کدام رمزارز بهتر و آینده‌دارتر است؟ آیا در 5 سال آینده ارزهای دیجیتال دیگری جایگزین بیت کوین خواهند شد؟ پاسخ این سوالات برای سرمایه گذاران و علاقه‌مندان به بازار کریپتو اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر هزاران رمزارز مختلف وجود دارد که وقتی برای اولین بار در دنیای رمز ارزها شروع به کار می‌کنید، انتخاب مناسب گیج‌کننده است. بسیاری از افراد تازه‌کار تنها به دنبال بیت کوین هستند. اما آیا قیمت بیت کوین در آینده رشد خواهد کرد و سرمایه گذاری در این ارز تصمیم خوبی است؟ برای پاسخ به این سوالات با یک بررسی جامع از آینده بیت کوین و مهم‌ترین رقبای آن همراه شما هستیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2028

در حالی که بعد از اعلام نرخ بهره جدید در ایالات متحده، پیش ‌بینی‌های مختلفی درباره آینده قیمت بیت کوین ارائه شده است، مارک یوسکو، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت مورگان کریک، به شکلی تحلیلی و قاطع به این موضوع پرداخته و پیش ‌بینی‌های جالبی ارائه داده است. او که به بیت کوین لقب "طلای دیجیتال" داده است، تا پایان سال 2028 قیمت بیت کوین را به مبلغ 300 هزار دلار تخمین می‌زند.

یوسکو در مقایسه طلا و بیت کوین به این نکته اشاره کرده که تقسیم‌پذیری و حمل طلا با مشکلاتی روبه‌روست، در حالی که بیت کوین این مشکلات را ندارد وی به هاوینگ سال 2024 بیت کوین اشاره کرده و معتقد است که تا زمانی که به هاوینگ سال 2028 می‌رسیم، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به سقف تاریخی 300 هزار دلار می‌تواند برسد. با توجه به پیش ‌بینی‌های متنوعی که ارائه شده است، برای انتظار و دیدن اینکه واقعیت به کدام پیش ‌بینی نزدیک‌تر خواهد بود، باید صبر کرد و منتظر اتفاقات آینده ماند.

آیا در سال‌های آینده رقیبی برای بیت کوین وجود دارد؟

بررسی رقبای بیت کوین موضوعی است که بسیاری از افراد تازه‌کار ممکن است سوال کنند. واقعیت این است که با پیشرفت ارزهای دیجیتال و ورود تعداد زیادی توکن و کوین جدید به بازار، همه این ارزها به نوعی به عنوان رقبای بیت کوین محسوب می‌شوند. اما آیا این توکن‌ها و کوین‌ها می‌توانند بر قیمت لحظه ای بیت کوین اثر گذاشته و به عنوان رقبای جدی بیت کوین ظاهر شوند؟

پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده

این موضوع با توجه به اجتماعی شدن بازار ارزهای دیجیتال و تغییرات روزانه در آن بسیار پیچیده است. بیت کوین به عنوان اولین و پرارزش‌ترین ارز دیجیتال همچنان جایگاه خود را در بازار حفظ کرده و به عنوان یک ارز ذخیره‌ای برجسته شناخته می‌شود.

اما در عین حال، تعداد زیادی ارز دیجیتال دیگر نیز وجود دارد که ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند و تلاش می‌کنند جایگاه خود را در بازار تقویت کنند. پیش ‌بینی در مورد آینده بیت کوین و رقبایش یک موضوع پیچیده است و به عوامل بسیاری متکی است.

توسعه‌های فناوری، تغییرات در نگرش کاربران و سرمایه‌گذاران، میزان اعتماد به بازار و شرایط اقتصادی جهانی همگی نقش مهمی در این موضوع ایفا می‌کنند. برای پیش ‌بینی دقیق در مورد قیمت بیت کوین به دلار و رقبایش، نیاز به تحلیل عمیق‌تر و شناخت دقیق‌تری از بازار دیجیتال و عوامل متغیر در آن داریم. به همین دلیل، تنها می‌توانیم به تحلیل‌های گوناگون ارائه شده و پیش بینی افراد متخصص اکتفا کنیم. بر همین اساس، در بخش بعدی به معرفی جدی‌ترین رقبای بیت کوین خواهیم پرداخت.

10 رقیب اصلی ارز دیجیتال بیت کوین کدام است؟

امروزه، در حالی که بسیاری از کاربران تفاوت‌های میان رمز ارزهای مختلف را درک کرده و ارزش‌گذاری می‌کنند، سرمایه‌گذاران عادی ممکن است این تفاوت‌ها را متوجه نشوند، زیرا تمام دسته‌های توکن‌ها معمولاً به صورت یکسان در صرافی‌های رمزارزی معامله می‌شوند. براساس تحلیل‌های ارائه شده و وجه اشتراک بین پیش ‌بینی‌های مختلف، اصلی‌ترین رقبا که می‌توانند در قیمت بیت کوین و آینده آن دخیل باشند شامل موارد زیر هستند:

معرفی اصلی ترین رقبای بیت کوین در آینده

اتریوم (ETH)

اولین جایگزین بیت کوین در لیست ما، اتریوم (ETH) است، یک پلتفرم نرم‌افزاری غیرمتمرکز که امکان ایجاد و اجرای قراردادهای هوش مصنوعی و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را بدون توقف، تقلب، کنترل یا مداخله از سوی طرف سوم فراهم می‌کند.

تتر (USDT)

تتر (USDT) یکی از اوالین و محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها بود. از آنجایی که اکثر ارزهای دیجیتال، حتی ارزهای مهم مانند بیت کوین، دوره‌های مکرر نوسانات شدیدی را تجربه کرده‌اند، تتر و سایر ارزهای پایدار سعی دارند نوسانات قیمت را کاهش دهند کنند تا کاربرانی را جلب کنند.

XRP

ایکس آر پی (XRP) توکن اصلی برای شبکه XRP بوده که توسط شرکت Ripple در سال 2012 به عنوان یک سیستم پرداختی ایجاد شد. شبکه XRP از یک مکانیزم توافق به نام پروتکل توافق XRP Ledger استفاده می‌کند. این رمز ارز می‌تواند رقیبی جدی برای بیت کوین تلقی شود.

بایننس (BNB)

بایننس کوین (BNB) یک رمزارز کاربردی است که به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت هزینه‌های مرتبط با معاملات در صرافی بایننس عمل می‌کند. این سومین رمزارز بزرگ بر اساس سرمایه‌ گذاری بازار است. کسانی که از این توکن به عنوان وسیله پرداخت در صرافی استفاده می‌کنند، می‌توانند با تخفیف معامله کنند.

USDC

این رمزارز پایدار نیز قیمت خود را به دلار آمریکا مرتبط می‌کند و از منابع تضمین شده با ارزهای کاغذی پشتوانه‌ای استفاده می‌کند.

کاردانو (ADA)

تیم پشت کاردانو از طریق آزمایش‌های گسترده و تحقیقات بلاکچین خود را ایجاد کردند. محققان پشت این پروژه بیش از 120 مقاله درباره تکنولوژی بلاکچین در موضوعات مختلف نوشته‌اند. این تحقیقات مهمترین پایه‌های کاردانو هستند.

سولانا (SOL)

سولانا که در سال 2017 بنیان‌گذاری شده است، یک پلتفرم بلاکچینی است که برای پشتیبانی از برنامه‌های تمرکز غیرمتمرکز (dApps) طراحی شده است. همچنین تعدادی بسیار بیشتری از تراکنش‌ها را در هر ثانیه نسبت به اتریوم انجام می‌دهد. علاوه بر این، هزینه‌های تراکنش آن از اتریوم کمتر است.

دوج کوین (DOGE)

این سکه که تصویر یک شیبا اینو را به عنوان نماینده‌اش دارد، به عنوان یک روش پرداخت توسط برخی شرکت‌های بزرگ پذیرفته می‌شود. دوج کوین در سال 2013 توسط دو مهندس نرم‌افزار به نام‌های بیلی مارکوس و جکسون پالمر ایجاد شد. گفته می‌شود مارکوس و پالمر این سکه را به عنوان یک شوخی ایجاد کردند.

ترون (TRX)

TRON در سال 2017 تأسیس شد تا به تولیدکنندگان محتوای دیجیتال حقوق تمامی مالکیت را از طریق توکن‌سازی و اپلیکیشن‌های دیجیتال (dApps) بدهد. هدف اصلی پشت معرفی TRX برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های دیجیتال (dApps) بود.

در سال 2018، TRON برنامه BitTorrent، یک برنامه معروف به اشتراک‌گذاری فایل را خریداری کرد و آن را به بلاکچین TRON ادغام کرد. توکن اصلی TRON یعنی TRX به منظور پرداخت تراکنش‌های زنجیره‌ای و به عنوان یک روش پرداخت در صرافی‌ها استفاده می‌شود.

10 پالیگان (MATIC)

این رمزارز ابتدا به عنوان یک راه‌حل لایه دوم برای رفع مشکلات ترافیک شبکه اتریوم توسعه داده شد. نوآوری‌های اخیر به آن امکان می‌دهند تا به عنوان یک سیستم چند زنجیره‌ای عمل کند که بلاکچین‌ها با استفاده از ماشین مجازی Ethereum با یکدیگر کار می‌کنند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (79 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه