خواص فوق العاده کامبوجا برای تناسب اندام و کاهش وزن

  یکشنبه، 09 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
خواص فوق العاده کامبوجا برای تناسب اندام و کاهش وزن
کامبوجا مانند دیگر نوشیدنی های پروبیوتیک از تعداد بسیار زیادی باکتری های مفید که برای سلامت روده و سیستم گوارش شما مفید هستند تشکیل شده و برای شما بسیار مفید خواهد بود.

کلمه کامبو به معنی خزهٔ قهوه ای و جا به معنی چای است. قارچ کامبوجا از همزیستی نوعی گل سنگ و نوعی باکتری به وجود می آید و مملو از موجودات زنده ای که برای بدن انسان بسیار مفید و موارد احتیاج بدن است. این نوع قارچ ۲۲۰ سال قبل از میلاد در چین (منچوری) مصرف می گردید و سال ها بعد از راه خطوط بازرگانی به روسیه و کشورهای اروپای شرقی فرستاده شد و مورداستفاده عموم مردم قرار گرفت. از حدود ۲۰۰۰ سال پیش کامبوجا بین مردم چین و ژاپن بسیار پرمصرف است. از کامبوجا در طب سنتی به عنوان اکسیر تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نامبرده می شود. در بیشتر کشورها و مناطقی که کامبوجا یافت شده آن را به صورت سنتی روزانه نیم تا یک لیتر کامبوجا را جایگزین بسیاری از نوشیدنی های مضر که افزودنی های شیمیایی دارند یا خاصیت آن ها بسیار کم است مصرف می کنند. نوشیدنی کامبوجا از ترکیب قارچ کامبوجا (که درواقع ترکیب نوعی مخمر و باکتری) و مقدار کمی شکر، آب جوش و مقداری از یک نوع گیاه دلخواه مثل چای سبز درست می شود. چون تولید این شربت نیاز به زمان زیادی دارد تولید آن بسیار محدود است. این نوشیدنی به ظاهر طعم ترش و شیرین و گازداری دارد که علت جذب مردم به این نوشیدنی گوارا همین طعم خوب و خاص آن است. تولید و مصرف این نوشیدنی در دهه شصت در ایران رایج بود اما بعدازآن به خاطر جنگ و دیگر عوامل تولید و مصرف آن کاهش یافت.

تصویر

کامبوجا برای کاهش وزن و لاغری:

در حالی که ممکن است فکر کنید، " کامبوجا مثل چای با شکر است، اما چطور و چقدر می تواند برای کاهش وزن مفید باشد؟ سوال جالبی است، اما می دانیم که تقریباً 90 % شکر موجود در این فرآیند در طول فرآیند تخمیر استفاده می شود! این، شکری است که مخمر و باکتری ها آن را می خورند، مشابه آنچه که در تولید نان، ماشعیر و غیره رخ می دهد، از یک نوشیدنی پر شکر بسیار دور است و می تواند به عنوان یک جایگزین عالی برای آب میوه شما باشد! یکی از موثرترین عناصر کامبوجا، محتوای پروبیوتیک یا به عبارت دیگر "باکتری های خوب" آن است. تقریباً همه سلول های بدن ما به باکتری ها تکیه دارند و زمانی که تعادل باکتری خوب و بد در معده نامتعادل شود، سلامت ما می تواند به خطر بیافتد. حساسیت های غذایی، نفخ، حرکات بد روده، مسائل پوستی و غیره تنها چند مشکلی هستند که می توانند بوجود آیند. برخی از همین باکتری های مفید که کفید و ماست را تولید می کنند نیز در کامبوجا یافت می شوند. این باکتری های شکمی خوب نیز به هضم مناسب کمک می کنند. داشتن یک دستگاه گوارشی مناسب و گیاهان روده ای سالم نه تنها بر سلامت کلی بدن تاثیر می گذارد، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کنند. مطالعات تحقیقاتی بیشتری نشان دهنده همبستگی بین روده و چاقی و کاهش وزن هستند. پروبیوتیک ها و غذاهای تخمیری:این امر با کمک به تعادل دوباره باکتری های شکمی، به نوبه خود به هضم، جذب مواد مغذی و متابولیسم کلی کمک می کند. وقتی بدن ما به طور بهینه عمل کند، در سوزاندن چربی و تلاش های کاهش وزن موثرتر است. علاوه بر تاثیر کامبوجا بر سلامت شکمی، اسیدهایی از جمله استیک اسید می تواند به تنظیم قند خون نیز کمک کند. اجزای موجود در کامبوجا که به آن همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته شد طعم تند مانند سرکه (استیک اسید) را می دهد نیز ویژگی است که به طور مثبت حساسیت انسولین را تحت تاثیر قرار داده و به کاهش قند ناشتا کمک می کند. این اسید ممکن است با شکست شکر و نشاسته تداخل داشته باشد و بنابراین تاثیری مشابه گلوکز خون نداشته باشد. گلوکز و تنظیم گلوکز خون به طور مستقیم بر توانایی بدن برای استفاده از چربی به عنوان سوخت تاثیر می گذارد. برخی افراد همچنین کمی انرژی را بعد از مصرفش احساس می کنند و قبل از ورزش کردن مفید است و برخی دیگر آن را برای فرو نشاندن میل و اشتهای خود مفید می دانند.در حالی که این ویژگی های کامبوجا به سلامت کلی کمک می کنند، در کاهش وزن نیز موثرند، اما این نوشیدنی را به یک قرص جادویی یا معجون کاهش وزن تبدیل نمی کند. نوشیدن یک لیوان، چند بار در هفته می تواند برای شما مفید باشد، اما نیازی به استفاده مداوم از آن نیست.

نحوه مصرف معجون لاغری کامبوجا

بعضی ها برای اینکه در زمان کمتری وزن بیشتری کم کنند و زودتر به تناسب اندام برسند بیشتر از کامبوجا استفاده می کنند و هم زمان فعالیت ورزشی هم انجام میدن که این موضوع باعث تاثیر بیشتر نوشیدنی کامبوجا و لاغری افراد می شود البته توجه به این نکته هم خالی از لطف نیست که افراط در هیچ کاری خوب نیست و نوشیدن کامبوجا هم از این قاعده پیروی می کند . پس بهتره بیشتر از 2 لیوان در روز کامبوجا مصرف نکنید چرا مصرف بیش از این مقدار ممکنه باعث ایجاد عوارض در بدن شود .

نکته

قارچ کامبوجا در واقع یک قارچ تنها نیست!!! این قارچ ترکیبی از باکتر ی ها، قارچ ها و دیگر میکروارگانیزم های مفید برای انسان است؛ و به همین واسطه مواد غذایی تولید شده در طی تخمیر چای و شکر به وسیله این قارچ، طیف های مختلفی را در بر می گیرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (232 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (135 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (57 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت