خاصیت باورنکردنی سیاه دانه در کاهش وزن

  سه شنبه، 04 مرداد 1401   زمان مطالعه 15 دقیقه
خاصیت باورنکردنی سیاه دانه در کاهش وزن
سیاه دانه و عسل هر کدام به خودی خود خواص و فواید فراوانی دارند. برخی از افراد ترکیب عسل طبیعی با کیفیت با سیاه‌دانه نیم کوب شده را دوسین می‌نامند. از جمله خواص سیاه دانه با عسل در کاهش وزن است که در این مطلب به آن می پردازیم.

مطمئنا درباره لاغری با سیاه دانه زیاد شنیده اید. سیاه دانه به دلیل داشتن خواص معجزه آسا از زمان های بسیار قدیم مورد توجه بوده است. سیاه دانه با روند کنترل قند خون و تنظیم کربوهیدرات ها، وزن شما را کاهش می دهد. به عنوان یک گیاه سرشار از فیبر رژیمی و آنتی اکسیدان به دفع مواد سمی از بدن کمک کرده و با پرکردن معده، باعث احساس سیری می شود. این دانه از نفخ معده نیز جلوگیری می کند. سیاه دانه به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون کمک کرده و به همین دلیل است که سیاه دانه برای لاغری و کاهش چربی های اضافی شکم بسیار موثر است. از خواص دیگر سیاه دانه می توان به تقویت حافظه، بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، تسکین دردهای مفصلی و سردردهای عصبی و همچنین کنترل دیابت اشاره کرد. می توانید با توجه به ذائقه و انتخاب شخصی خود سیاه دانه را بصورت روغن یا به عنوان دانه استفاده کنید.

خواص سیاه دانه برای لاغری

خواص سیاه دانه برای لاغری از مواردی است که اگر طرفدار طب سنتی و استفاده از مواد ارگانیک باشید نتیجه بسیاری مثبتی خواهد داشت. خواص سیاه دانه برای لاغری از این جهت مورد توجه قرار گرفته است که این ماده مفید، بدون هیچ فرآوری و یا فرآیند های شیمیایی در بازار موجود می باشد و بر عکس بسیاری از دارو های لاغری که هر روزه شاهد تبلیغات گسترده آن در رسانه ها هستیم، آثار بدی بر سلامتی ما نخواهد داشت. اگر درباره دارو ها و خوراکی های موجود برای لاغری، مطالعه ای انجام داده باشید، متوجه شده اید که این مواد، بر قسمت های مختلفی از بدن تأثیر می گذارند و معمولاً با کم کردن اشتها یا دفع یکباره چربی، باعث لاغری می شوند. برای مثال برخی از این دارو های لاغری، حتی با ترکیبات گیاهی ساخته می شوند و این فاکتور به تنهایی نمی تواند ضامن مفید و یا بی ضرر بودن عوارض جانبی آن ها باشد. کما اینکه در بین گیاهان مواد سمی هم وجود دارند که حتی ممکن است باعث مرگ شوند. خلاصه وقتی داروی لاغری استفاده می شود یکی از قسمت های مهم بدن مانند غدد هیپوتالاموس و تیرویید درگیر می شوند و به این ترتیب به کاهش اشتها کمک می کنند. صد در صد این دست کاری غدد، عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که بدون دست کاری و صدمه زدن به بدن به لاغری کمک می کند.

سیاه دانه برای لاغری به دلیل ترکیبات موجود در آن است که به عنوان چربی سوز عمل می کنند. سیاه دانه در تقویت دستگاه گوارش نیز موثر بوده و از بیماری های مربوط به گوارش جلوگیری می کند. در این مطلب به چند روش موثر برای لاغری با سیاه دانه می پردازیم. در طب سنتی به روش های لاغری با سیاه دانه تاکید شده و با به کارگیری آن می توان در مدت کم مقدار قابل قبولی از وزن را کاهش داد. سیاه دانه به دلیل داشتن فیبر فراوان سبب کاهش اشتها، تثبیت قند خون و در نتیجه کاهش چربی های شکم می شود. با استفاده از سیاه دانه می توان تمایل به مصرف برنج، نان و شیرینی جات را کاهش داد. در واقع با کنترل اشتها می توانید یک تا دو کیلو گرم در ماه وزن کم کنید. دوز مصرفی سیاه دانه یک تا سه قاشق غذا خوری در روز می باشد.

سیاه دانه

خواص سیاه دانه برای لاغری شکم

خواص سیاه دانه برای لاغری شکم در بسیاری از موارد ثابت شده است. معمولاً چاقی یا اضافه وزن وقتی مورد توجه قرار می گیرد که ظاهر و زیبایی فرد یا سلامتی او را تحت تأثیر قرار داده باشد. به خصوص اگر چاقی در اطراف شکم و به صورت موضعی باشد در اعتماد به نفس اشخاص مؤثر است. دو فاکتور مهم برای کاهش وزن و زیبا شدن شکل بدن مؤثر هستند اول تغذیه سالم و دوم ورزش. با پیگیری کردن یک رژیم غذایی سالم می توانید سلامت و زیبایی اندام خود را تضمین کنید البته توجه داشته باشید که این رژیم غذایی باید به یک عادت همیشگی تبدیل شود. گاهی اوقات افراد تصمیم می گیرند که برای کاهش وزن از رژیم های غذایی سخت ولی موقت استفاده کنند احتمالاً در این مدت، وزن آن ها تا میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند ولی قطعاً با برگشت به عادات غذایی گذشته اضافه وزن بیشتری را تجربه خواهند کرد. می توانید از مواد گیاهی سالم هم برای کاهش وزن استفاده کند و در این میان از خواص سیاه دانه برای لاغری شکم، غافل نشوید. برای بهره بردن از خواص سیاه دانه برای لاغری شکم می توانید این ماده غذایی را در یکی از وعده های روزانه خود قرار بدهید.

معجون لاغری سیاه دانه

می توان با ترکیب سیاه دانه با مواد خوراکی و گیاهی دیگر به یک معجون لاغری بی نظیر دست پیدا کرد. یکی از معجون های توصیه شده در طب سنتی برای لاغری با سیاه دانه شامل موادی مانند طباشیر، زیره سیاه، هلیله سیاه، تخم گشنیز، زنیان و لاک مغسول است. این مواد را می توانید از عطاری تهیه کنید. مقدار ۵۰ گرم سیاه دانه، ۵۰ گرم زنیان و ۵۰ گرم زیره سیاه را با ۲۵ گرم تخم گشنیز، ۲۵ گرم لاک مغسول، ۲۵ گرم طباشیر و ۲۵ گرم هلیله سیاه مخلوط کنید. سپس بکوبید تا پودر شود. از این پودر باید هر روز و به اندازه نصف قاشق چایخوری استفاده شود. می توانید این ترکیب را به یک لیوان آب گرم افزوده و با مقدار کمی عسل شیرین کنید. استفاده از این ترکیب به مدت چند هفته باعث کاهش وزن چشمگیری می شود.

لاغری با سیاه دانه در هفت روز

شاید این عنوان را در بین برخی از مقاله های مربوط به سلامتی و لاغری شنیده باشید. سیاه دانه می تواند به شما کمک کند که کاهش وزن پیدا کنید ولی توجه داشته باشید که هر ماده طبیعی و مفیدی، به خودی خود نمی تواند در رابطه با چاقی، اثری مانند معجزه داشته باشید. اگر مایل هستید در حدی معقول به مدت یک هفته یا کمی بیشتر، مقداری از چربی های اطراف شکم خود را کاهش دهید می توانید به لاغری با سیاه دانه امیدوار باشید. کافی است که برای مدت یک هفته تا دو هفته از ترکیب سیاه دانه و عسل استفاده کنید و یا در وعده های غذایی که در آن برنج وجود دارد از سیاه دانه پودر شده استفاده کنید. باز هم تأکید می کنیم لاغری با سیاه دانه در هفت روز تنها می تواند به کوچک شدن شکم شما یا کاهش مقدار کمی وزن کمک کند.

بسیاری از کسانی که استفاده از سیاهدانه را به عنوان یکی از راه های لاغری پیشنهاد می دهند بر این عقیده اند که این ماده برای لاغر شدن دور کمر کاربرد دارد. در تحقیقات انجام شده اثبات گردیده روغن سیاهدانه سطح انسولین را در بدن کنترل می کند و میزان اشتها در فرد استفاده کننده را تنظیم می کند.همچنین روغن سیاهدانه با کاهش التهابات در بدن باعث کاهش وزن می شود. روغن سیاهدانه به صورت ژل و مکمل مایع و روغن برای لاغری استفاده می شود. روغن سیاهدانه به دلیل وجود فیبر بالا اشتها را کم کرده و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد که این روال باعث کنترل میزان چربی ها شکمی می شود. در اوایل استفاده از سیاهدانه و حتی در هفت روز اول با توجه به اثرات این داروی گیاهی بر بدن می توانید نتیجه استفاده از آن را مشاهده نمایید البته بهتر است استفاده از داروهای گیاهی همچون سیاهدانه همراه با ورزش باشد تا نتیجه بهتری کسب کنید.

روغن سیاه دانه برای لاغری

می توانید از روغن سیاه دانه برای لاغری استفاده کنید. روغن سیاه دانه با افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک می کند. با افزایش متابولیسم بدن کالری بیشتری می سوزانید و در نتیجه وزن تان پایین می آید. علاوه بر این، روغن سیاه دانه اشتها را کم می کند و دارای اثرات بی نظیری روی بدن است که باعث کاهش میل به مصرف بیشتر غذا می شود. اگر سعی دارید میزان کل کالری مصرفی را کاهش دهید، استفاده از این روغن می تواند راهی عالی برای ماندن در مسیر باشد. دوز توصیه شده روغن سیاه دانه برای هر روز حدود ۱ تا ۲ قاشق چایخوری است.

روغن سیاه دانه

لاغری موضعی با روغن سیاه دانه

لاغری موضعی با روغن سیاه دانه به دو صورت ممکن است. همان طور که در ابتدای مطلب هم ذکر کردیم، سیاه دانه دارای طبعی گرم و خشک است که بر همین اساس می تواند رطوبت اضافی بدن را جذب نماید. از طرفی از نظر علم طب سنتی، وجود رطوبت در بدن، عامل مهمی بر افزایش وزن و چاقی است. پس با استفاده از روغن سیاه دانه به صورت خوراکی و یا استفاده از آن بر موضع چاقی، باعث کاهش چربی خواهد شد. برای لاغری موضعی با روغن سیاه دانه اگر چاقی موضعی در قسمت شکم باشد می توانید با اضافه کردن چند قطره روغن سیاه دانه با ماست، این چربی را از بین ببرید. همچنین برای لاغری موضعی با روغن سیاه دانه می توانید قسمت مورد نظر را با این روغن ماساژ دهید. بهتر است هر هفته ۳ یا ۴ روز این کار را انجام دهید.

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری به این صورت است که ابتدا باید مشخص کنید که می خواهید با استفاده از از ماساژ لاغر شوید یا روغن سیاه دانه را به صورت خوراکی مصرف کنید. در هر دو مورد روغن سیاه دانه تأثیر مثبتی برای کاهش چربی خواهد داشت. روغن سیاه دانه دارای مزه ای تلخ است که بهتر است این ماده را به تنهایی استفاده نکنید. می توانید روغن سیاه دانه را به اندازه ۳ یا ۴ قطره به ماست اضافه کنید و در طول روز دو بار در وعده های ناهار و شام میل نمایید. همچنین طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری اگر قرار باشد به وسیله ماساژ این کار را انجام دهید بهتر است که روغن سیاه دانه را هر هفته ۳ یا ۴ بار بر موضع مورد نظر ماساژ دهید. این کار را با حوصله انجام دهید تا روغن به بافت چربی نفوذ کند.

ترکیب سیاه دانه و عسل برای لاغری از منظر طب سنتی

سیاه دانه و عسل برای لاغری از ترکیباتی است که در علم طب سنتی به آن بسیار اشاره شده است. همان طور که می دانید در طب سنتی برای حل مشکلات بدن و درمان بیماری ها ابتدا به شرایط بدنی هر شخص توجه می شود و سپس با در نظر گرفتن این شرایط دارو ها و مواد گیاهی مناسب تجویز می گردد. بر اساس نظرات عالمان طب سنتی، چنین برداشت می شود که افرادی که از اضافه وزن و یا چاقی رنج می برند رطوبت بدن آن ها زیاد شده است و بدیهیست که برای از بین بردن مشکلات چنین افرادی باید از مواد و دارو هایی استفاده شود که اصطلاحاً طبع گرم و خشک دارند. با این حساب مواد خوراکی که طبعی گرم و خشک دارند می توانند در بدن فعل و انفعلاتی انجام داده و نهایتاً این رطوبت را کاهش بدهند. یکی از این مواد که دارای طبعی گرم و خشک است، سیاه دانه می باشد. در علم طب سنتی سیاه دانه دارای درجه ۳ در گرمی می باشد به همین دلیل ممکن است مصرف آن به تنهایی در بدن باعث بروز مشکلاتی شود. برای حل این موضوع، پیشنهاد می شود که سیاه دانه را با ماده ای معتدل مانند عسل مصرف کرد. عسل طبیعی هیچ ضرری برای بدن ندارد ولیکن توجه داشته باشید که سیاه دانه و عسل برای لاغری زمانی نتیجه می دهد که حتماً عسل طبیعی باشد.

فواید سیاه دانه با عسل

ترکیب سیاه دانه با عسل خواص و فواید درمانی فراوانی دارد. از جمله خواص سیاه دانه با عسل می توان به تاثیر این ترکیب شگفت انگیز در درمان تب های بلغمی و سوداوی و درمان عفونت ادراری به کمک خاصیت ادرار آوری این ترکیب اشاره کرد. این خاصیت ادرارآوری سیاه دانه با عسل برای درمان سرطان پروستات نیز مفید است. درمان سردرد، درمان جوش های بلغمی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، رفع انگل روده، پیشگیری و درمان زخم معده، درمان سنگ کلیه و مثانه، کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه، از بین رفتن افسردگی، افزایش میل جنسی، افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم در بدن، درمان حساسیت و آلرژی به دلیل داشتن آنتی هیستامین و درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب از جمله خواص سیاه دانه با عسل هستند.

سیاه دانه و عسل برای لاغری

سیاه دانه و عسل برای لاغری ترکیب موثری است که تا به حال تأثیر مثبت خود را ثابت کرده است. حتماً برای درست کردن این ترکیب از عسل طبیعی استفاده کنید زیرا سیاه دانه و عسل برای لاغری زمانی نتیجه می دهند که مواد کاملاً ارگانیک باشند در غیر اینصورت خود عسل غیر طبیعی باعث اضافه وزن و بوجود آمدن مشکلات دیابت یا افزایش کلسترول خواهد شد. توجه داشته باشید که تنها یک یا دو قاشق مربا خوری از این ترکیب کافی است و نیاز نیست که زیاده روی کنید.

برای بهره بردن از خواص دمنوش لاغری سیاه دانه می توانید آن را با عسل نیز ترکیب کنید. ۵۰ گرم سیاه دانه را پودر کرده و آن را بلافاصله با مقداری عسل مخلوط کنید. از این ترکیب می توانید یک مرتبه در روز استفاده کنید تا در مدت کمی به وزن مطلوب برسید. علاوه بر خاصیت لاغر کنندگی، سیاه دانه و عسل برای بیماران دیابتی نیز مفید بوده و به عنوان یک سم زدا برای بدن عمل می کند. می توان از ترکیب سیاه دانه و عسل قبل از خوردن صبحانه یا چند ساعت قبل از خواب استفاده کرد.

سیاه دانه وعسل

سیاه دانه برای لاغری در دوران بارداری

بهتر است از دمنوش لاغری سیاه دانه در کنار سایر روش های کاهش وزن استفاده شود. توجه داشته باشید که با وجود فواید زیاد سیاه دانه برای لاغری، استفاده از آن در دوران بارداری به منظور کاهش وزن توصیه نمی شود. گرفتن هر گونه رژیم در این دوران به جنین و مادر آسیب می رساند.

دمنوش سیاه دانه برای لاغری

برای تهیه دمنوش لاغری سیاه دانه روزانه می توان ۱ یا ۲ گرم دانه این گیاه را به صورت له شده با غذا و یا با چای و موارد دیگر استفاده کرد و از خواص آن بهره مند شد. ابتدا به اندازه یک لیوان بزرگ آب را بجوشانید و پس از جوش آمدن آب یک قاشق غذاخوری سیاه دانه به آن اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید دم بکشد. در صورت تمایل می توانید از عسل برای خوش طعم کردن آن استفاده کنید.

لیمو با سیاه دانه برای لاغری

به منظور کاهش وزن می توان داخل کاسه کمی سیاه دانه ریخته سپس به آن آبلیموی طبیعی اضافه کرده تا کاملا سیاه دانه را بپوشاند. بعد از چند دقیقه، آبلیمو را از کاسه خارج کنید و سیاه دانه را داخل ظرف زیر نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود. بعد از گذشت یک هفته از آن استفاده کنید.

مضرات احتمالی لاغری با سیاه دانه

با وجود فواید زیادی که برای سیاه دانه شمردیم، گاهی سیاه دانه می تواند برای برخی از افراد مضر نیز باشد. از مضرات احتمالی سیاه دانه می توان به موارد زیر اشاده کرد:

  • ایجاد خارش و حساسیت در نتیجه ی تماس با دانه های سیاه دانه وجود دارد. این حالت نوعی آلرژی است که به درماتیت تماسی معروف است.
  • سیاه دانه منجر به کنترل فشار خون و کاهش آن می شود، اما کاهش شدید فشار خون برای عده ای از افراد مضر است. افت فشار خون مانع انتقال صحیح اکسیژن به مغز و قلب و در نتیجه سردرد و تهوع می شود. زنان باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند، زیرا مصرف آن باعث انقباض ماهیچه های رحم می شود و احتمال سقط جنین و آسیب به آن را در پی دارد.
  • مطالعات مرکز تحقیقاتی سرطان نشان می دهد که سیاه دانه با داروهای شیمی درمانی تداخل دارد و می تواند اثر درمان های متداول سرطان را خنثی و یا کاهش دهد. بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.
  • افرادی که طبع گرم دارند بهتر است در مصرف سیاه دانه زیاده روی نکنند.
  • استفاده از سیاه دانه به تنهایی ممکن است خوشایند نباشد؛ به همین دلیل بهتر است در کنار آن کمی عسل میل کنید.

سخن پایانی

همان طور که ملاحظه کردید سیاه دانه خواص درمانی بی شماری دارد و بهتر است در کنار رژیم غذایی خود از روغن سیاه دانه برای لاغری حداکثر استفاده را بکنید. دور از اغراق نیست اگر بگوییم سیاه دانه معجون سلامتی، کاهش استرس و کاهش عوارض بیماری های متعدد است. البته این را هم در نظر داشته باشید که لاغری با سیاه دانه به تنهایی میسر نیست و برای کاهش وزن باید از یک برنامه غذایی سالم و ورزش روزانه پیروی کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (664 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (201 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (151 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان