خاصیت دارویی دانه انگور

  دوشنبه، 03 آبان 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
خاصیت دارویی دانه انگور
انگور از درختان مثمر و دائمی به شمار می رود، میوه این گیاه به صورت خوشه‌ای ظاهر می‌شود، دارای گونه‌های مختلفی است که استفاده‌های مختلفی از آن به ویژه برای تازه خوری، کشمش، شیره انگور، آبغوره، غوره شور و … می‌شود. در بیشتر مناطق رشد می‌کند. همچنین دارای خواص دارویی است که در این مقاله از ساعد نیوز به تشریخ خواص هسته ان می پردازیم.

فلاونوئیدها که در هسته انگور به فراوانی یافت می شود اغلب به دلیل نوع ساختاری که دارند به عنوان پلی فنول ها طبقه بندی می شوند. این ترکیبات باعث ایجاد رنگ و بو در میوه و سبزی ها می شوند. فلاونوئیدها نقش های متعددی در طبیعت دارند؛ از جمله اینکه از گیاهان در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، حشرات و حیوانات گیاهخوار محافظت می کنند و در رشد گیاه موثر هستند.

هسته انگور حاوی ۳۵ درصد فیبر، ۳ درصد مواد معدنی، ۱۱ درصد پروتئین، ۷ درصد آب و ۲۰ درصد روغن است. همچنین دارای ویتامین های E و A، اسیدهای چرب ضروری، پتاسیم، مس، فسفر، کلسیم، روی منیزیم و آهن است.

خواص آنتی اکسیدانی پروآنتوسیانیدین ها از ویتامین C و ویتامین E نیز بیشتر است و این می تواند باعث شود که آنتی اکسیدان های موجود در هسته انگور، در مجموع تا ۲۰ برابر قوی تر از انواع موجود در میوه و سبزی باشد.

هسته انگور قرمز

مشخصات گیاه شناسی درختچه انگور

اَنگور (نام علمی: vinifera) سرده ای از درختان خانوادهٔ انگورسانان است. در این خانواده حدود ۱۱ جنس و بیش از ۶۰۰ گونه وجود دارد. مهم ترین جنس این خانواده جنس انگور است.این گیاه حالت بوته ای و رونده دارد و دارای پیچک در مقابل بعضی از برگ ها است.

میوهٔ انگور به دو نوع دانه دار و بی دانه تقسیم می شود. هر یک از این دو جور در رنگهای مختلف سرخ و سیاه و زرد و تقریباً سبز دیده می شوند.این میوه در مناطقی که حداکثر دمای آن بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد و حداقل آن کمتر از ۱۵ درجه زیر صفر نباشد بهتر رشد می کند.

انگور، میوهٔ نرم پوست و شیرهداری است که از درخت انگور به عمل می آید. درخت انگور، مو (تلفظ:Mow) نامیده می شود. مو یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که انسان کاشتن آن را آموخت. در کتاب های دینی کهن و در بسیاری از اسطوره ها و سروده های ملل نام انگور و موستان بسیار آمده است. انگور در تمام مناطق معتدل جهان می روید. بیش از ۲۰ هزار نوع انگور در سراسر جهان می روید اما همه آن ها از انگور وحشی خاور نزدیک و انگور وحشی آمریکای شمالی نتیجه شده اند. گاهی انگور را کشمش می کنند. انگور خشک کرده را کشمش می نامند. از انگور، مویز، کشمش، ژله، مربا، آب انگور، شراب و سرکه می سازند. از پوست و دانه آن هم محصولات مختلف تهیه می شود. محلی که مو یا درخت انگور بسیار در آن کاشته شود موستان یا تاکستان یا زرستان نامیده می شود. مو را باید هر چند گاه هرس کرد زیرا این کار سبب می شود که میوه بیشتری به بار آورد. در بیشتر موستان ها داربست های می سازند تا مو بتواند از آن ها بالا رود. بزرگترین دشمن مو بیماری مخصوص ریشه مو است.

خاصیت دارویی هسته انگور

از زمان یونان باستان، بخش های مختلف انگور برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گرفت. گزارشات مختلف نشان می دهد که مصریان باستان و اروپاییان از انگور و هسته انگور استفاده می کردند. امروزه می دانیم که عصاره هسته انگور حاوی یک آنتی اکسیدان بنام الیگومریک پروآنتوسیانیدین (OPC) است که بیماری ها را بهبود می بخشد. برخی شواهد علمی نشان می دهند که استفاده از هسته انگور یا عصاره آن می تواند جریان خون ضعیف را در پاها و فشار چشم را بدلیل خیره شدن به یک نقطه کاهش دهد. در طب جایگزین، عصاره هسته انگور می تواند به کلسترول بالا، آتروسلروز، بهبود عملکرد ورزشکار، بیماری قلبی، گردش خون ضعیف، علایم قاعدگی، عوارض ناشی از دیابت، یبوست، بیماری های گوارشی، تحلیل ماکولار مرتبط با سن کمک کند. شواهد علمی در حمایت از خواص عصاره هسته انگور بسیار محدود است. بنابراین شواهد کافی برای دانستن این موضوع که آیا عصاره هسته انگور می تواند هریک از این بیماری ها را بهبود بخشد، وجود ندارد.

عصاره هسته انگور

هسته انگور برای مقابله با آلودگی

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما نتایج پژوهش ها نشان می دهند که هسته ی انگور نه تنها ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند بلکه تأثیر منفی دخانیات را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند. اگر در شهرهای بزرگ و در میان آلودگی هوا زندگی می کنید و یا جزو سیگاری های غیرفعال (افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند) یا فول استرس هستید حتماً انگور میل کنید و هسته های آن ها را درنیاورید.

هسته ی انگور گنجینه ی آنتی اکسیدان

هسته ی انگور سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین است که برای سلامتی بدن غوغا می کنند. این آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث تقویت بافت ها و ارگان ها می شوند. خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین ها ی C و E و بتاکاورتن موجود در هسته ی انگور به مدت 3 روز در بدن فعال می شوند و با عناصر مضر و آسیب رسان مقابله می کنند.

هسته ی انگور برای تحریک و تصفیه ی خون

هسته ی انگور باعث تحریک جریان خون می شود. این کار مانع از ترومبوز (تشکیل لخته ی خون) شده و فشارخون را کنترل می کند. فلاوونوئیدها که جزو دیگر ترکیبات هسته ی انگور هستند باعث تقویت رگ های خونی و تصفیه ی خون از بقایای داروها و دیگر عناصر مضر می شود. این ترکیبات همچنین برای افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند مفید است.

هسته ی انگور برای داشتن موهایی سالم تر

هسته ی انگور برای سلامت موها نیز مفید است چون باعث تقویت و مقابله با ریزش مو می شود. ترکیبات موجود در هسته ی انگور به تحریک جریان خون کمک کرده و خون را در مویرگ ها نیز به جریان در می آورند. این مسئله نیز باعث تغذیه ی سلول های پوست سر شده و از ریزش مو جلوگیری می شود.

هسته ی انگور، ضدباکتری و ضدالتهاب

هسته ی انگور به طور موثری با التهاب ها و عفونت های بدن مقابله می کند. به همین دلیل برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند آرتریت، درماتیت، مشکلات پوست، سینوزیت، گاستریت، ورم معده و عفونت ادراری هستند مفید است. ترکیبات موجود در هسته ی انگور باعث تمیزی روده ها می شود.

هسته ی انگور: ضدسرطان

خواص آنتی اکسیدانی هسته ی انگور از آن یک مکمل طبیعی برای مقابله با برخی از انواع سرطان ها ساخته است. این ترکیبات باعث پیشگیری از سرطان های پوست، پروستات و سینه می شوند.

هسته ی انگور برای پوست

مصرف هسته ی انگور باعث جوانی و سلامت هر چه بیشتر پوست می شود. این هسته ها حاوی کلاژن و رسوراترول است؛ ترکیباتی که با پیری سلول های پوستی و بروز چین و چروک مقابله می کند. باید بدانید که اکثر کرم های موجود حاوی هسته ی انگور (به منظور کاهش آکنه و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست) هستند. ترکیبات موجود در این دانه ها ترشح کلاژن را فعال کرده و پوست را محکم، مرطوب کرده و به تقویت موها و مقابله با آکنه ها نیز کمک می کنند.

بهبود عوارض مرتبط با دیابت با هسته انگور

در یک مطالعه که در سال 2009 روی 32 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 که در معرض خطر بیماری قلب-عروق بودند، انجام شد، بیماران روزانه 600 میلی گرم عصاره هسته انگور یا دارونما را به مدت 4 هفته مصرف کردند. نتایج نشان داد که عصاره هسته انگور می تواند ماکرهای التهاب و گلیسمیا را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. این محققان نشان دادند که عصاره هسته انگور می تواند نقش درمانی در کاهش خطر بیماری قلب-عروق داشته باشد.

خواص عصاره هسته انگور در فشارخون بالا

در یک مطالعه که در سال 2009 روی بیماران مبتلا به سندروم متابولیک انجام شد، محققان دریافتند که 4 هفته درمان با عصاره هسته انگور می تواند فشار خون سیستولی و دیاستولی را پایین بیاورد. سندروم متابولیک با یک مجموعه ای از مشکلات و بیماری ها (از جمله چربی اضافی شکم، فشارخون بالا، کلسترول بالا، مقاومت انسولین و التهاب) موجب افزایش خطر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

خواص عصاره هسته انگور در آلزایمر

طبق یک مطالعه حیوانی که در سال 2009 منتشر شد، عصاره هسته انگور می تواند ابتلا به بیماری آلزایمر را به تاخیر بیاندازد. در آزمایشاتی که روی موش انجام شد، دانشمندان کشف کردند که عصاره هسته انگور می تواند التهاب را تسکین دهد و از تجمع موادی که ضایعات مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر را تشکیل می دهند، پیشگیری کند.

هسته ی انگور مفید برای بینایی

هسته ی انگور دوست چشم ها است به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E می باشد. این هسته های سرسخت برای کاهش خستگی چشم ها که به دلیل چشم دوختن به صفحه ی رایانه یا تلویزیون و یا مطالعه ی زیاد بروز می کند موثر است. هسته ی انگور همچنین برای مقابله با بیماری های چشمی ناشی از دیابت مفید است.

دیگر خواص درمانی روغن هسته انگور

  • اسید لینولئیک موجود در آن، برای بازسازی پوست لازم است و تاثیر نرم کننده ای روی پوست و مو دارد.
  • این روغن می تواند به عنوان منقبض کننده و تقویت کننده پوست مورد استفاده قرار گیرد.
  • مصرف این روغن برای رفع سیاهی دور چشم نیز مفید است.
  • روغن هسته انگور کلسترول مضر (ال دی ال) را کاهش و کلسترول مفید (اچ دی ال) را افزایش می دهد.
  • از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.
  • خاصیت آنتی اکسیدانی آن با رادیکال های آزاد مضر موجود در بدن مقابله می کند.
  • بررسی های متعددی نشان داده که این روغن از گسترش سلول های سرطانی در ریه، روده، پروستات و معده جلوگیری می کند.
  • ترکیب موجود در آن از آسیب رسیدن به مویرگ ها جلوگیری می کند.
  • مصرف این روغن جریان خون و انعطاف پذیری مفصل ها را بهبود می بخشد.
  • با جلوگیری از ترشح هیستامین در سیستم ایمنی بدن هنگام واکنش آلرژی زا، علائم مربوط به آلرژی و آسم را کاهش می دهد.
  • این روغن در کاهش قند موجود در خون مفید است.
  • مصرف این روغن سیاهی دور چشم را کاهش می دهد.
  • به عنوان مرطوب کننده به ویژه برای پوست های حساس مفید است و هیچ نوع واکنش حساسیت زایی ایجاد نمی کند.
  • سرشار از آنتی اکسیدان است که در نتیجه روند پیری پوست را کاهش می دهد.
  • ماده مغذی موجود در آن به رشد مو کمک می کند.
  • تقویت کننده ریشه مو است و با شوره سر مقابله می کند.
  • آنتی اکسیدان قوی آن، مانع از آسیب رادیکال های آزاد می شود.
  • میزان کلسترول مفید را افزایش و کلسترول مضر را کاهش می دهد.
  • حاوی اسید لینولیک (چربی مفید) است که برای مبتلایان به بیماری دیابت مفید است.
  • رگ ها و مویرگ های شکسته یا آسیب دیده را بازسازی و تقویت می کند.
  • خواص ضد التهابی دارد که درد و ورم بر اثر آرتریت را تسکین می دهد.
  • نتایج بررسی های متعدد ثابت می کند، عصاره این روغن از بروز سرطان ریه، پروستات، کولون، سینه و معده جلوگیری می کند.
  • ورم پس از عمل جراحی را کاهش می دهد زیرا خاصیت ضد التهابی دارد.

عصاره هسته انگور ئرمز

جویدن هسته انگور مفید است یا مضر؟

انگور یکی از میوه های محبوب تابستانی است، هسته بعضی از انگورها یک عدد و برخی دیگر چند عدد هستند. گاهی هسته های انگور کمی برای جویدن سفت به نظر می رسند و گاهی هم انگورها هسته های نرم و آبداری دارند. هرچند که بعضی ها ادعا می کنند که هسته انگور در صورت جویده شدن طعم تلخی در دهان به وجود می آورد، اما بهتر است بدانید که هسته انگور معمولاً یک خوراکی بدون طعم است و شاید تلخی آن ناشی از گسی خود هسته باشد. فرضیه هایی که مصرف هسته انگور را برای افراد مجاز نمی دانند، همان هایی هستند که می گویند جویدن هسته انگور می تواند خون را رقیق کند و اگر هسته انگور همزمان با مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده شود، می تواند فرد را به مشکل دچار کند.

این فرضیه به آن دلیل رد می شود که شما باید حجم بسیار فراوانی از هسته انگور را بجوید تا باعث ایجاد تداخل در کارکرد داروهای رقیق کننده خون شود یا حجم بسیار بالایی از هسته انگور را بجوید تا خون تان رقیق شود. بنابراین، این فرضیه تقریباً مردود است و شما می توانید بدون نگرانی، هسته های انگورهای هسته دار را همراه با میوه انگور بجوید.

فقط اگر حجم بالایی از داروهای رقیق کننده خون را در طول روز مصرف می کنید، بد نیست که در این مورد با پزشک معالج تان نیز مشورتی داشته باشید. عصاره هسته انگور درصورتی قابل تحمل است که به صورت خوراکی مصرف شود. با این حال این عصاره باعث عوارض جانبی مثل سردرد، خشکی سر یا پوسته پوسته شدن سر، سرگیجه و تهوع می شود. مکمل هسته انگور از لحاظ ایمن بودن مورد آزمایش قرار نگرفته است زیرا مکمل های غذایی از تنظیم خارج می شوند و میزان مصرف برخی محصولات متفاوت از چیزی است که روی برچسب محصول درج شده است. بیاد داشته باشید که ایمن بودن مکمل ها در زنان باردار، مادران، کودکان و افراد بیمار یا کسانی که دارو مصرف می کنند، تعیین نشده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
تلاش بامزه سردار آزمون برای سوار کردن سفیدبرفی ناز و خوشگلش روی اسب خاص+عکس آوازخوانی بی‌نظیر و حال خوب کن پارسا خائف، پسر خوش صدای اردبیلی/ صداش بهشتی و محشره+ویدیو عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم