چند نوع دیتاکس واتر برای لاغری بدن !

  یکشنبه، 28 شهریور 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
چند نوع دیتاکس واتر برای لاغری بدن !
دیتاکس واتر در واقع همان آب است که با اضافه کردن میوه و سبزیجات طعم دار شده. به سادگی می‌توانید طرز تهیه دیتاکس واتر را یاد بگیرید و آن را در خانه تهیه کنید.

آب یکی از سالم ترین و مفید ترین نوشیدنی های جهان است که حیات روی سیاره زمین به آن بستگی دارد. آب بی رنگ و بی بو است و از این رو، شاید برای بسیاری از ما جذابیت آنچنانی نداشته باشد. اما با افزودن برخی مواد غذایی به آب نه تنها می توانید طعم و بوی بهتری به آن ببخشید، بلکه فواید آن مانند سم زدایی بدن را نیز تقویت می کنید.

در این جا منظور ما از سم زدایی، غنی کردن آب سرد با استفاده از خیساندن میوه ها و سبزی ها است. استفاده از نوشیدنی های سم زدا یا دتاکس واتر روش خوبی است برای آب رسانی به بدن و چه بهتر که در برنامه غذایی روزانه هر فردی جای ویژه ای داشته باشد.آب از مفید ترین نوشیدنی های جهان است که حیات روی سیاره زمین به آن بستگی دارد

دتاکس واتر چیست؟

دتاکس واتر یا آب طعم دار یا آب سم زدا در واقع ترکیبی از میوه ها و سبزیجات مختلف و آب است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. مخصوصا بین افرادی که قصد لاغری یا کاهش وزن دارند. آب های سم زدای خانگی به راحتی قابل تهیه هستند و بر خلاف نمونه هایی که به صورت تجاری تولید می شوند می توانید بر مواد تشکیل دهنده آنها کنترل کامل داشته باشید. درست کردن آب سم زدای خانگی سریع و آسان است و از محتوای ویتامین ها و مواد معدنی مفید سود می برد که به پاکسازی کبد و کاهش استرس روی کلیه ها کمک می کند. این آب ها به قلیایی سازی بدن، خروج سموم، بهبود کیفیت پوست و تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کنند.با افزودن میوه ها و گیاهان دارویی معطر به آب می توانید هر چه بیشتر خود را به نوشیدن این مایع ترغیب کنید، که به نوبه خود سلامت شما را بهبود می بخشد و به تامین آب مورد نیاز سلول های بدن نیز کمک می کند.

این نوشیدنی های جذاب و لوکس اما کم هزینه نه فقط بین افرادی که قصد لاغری و چربی سوزی دارند شناخته شده، بلکه افراد مختلف به دلیل فواید احتمالی آن برای سلامتی به آن ها گرایش پیدا کرده اند و در مهمانی ها و مجالس نیز استفاده می کنند. دتاکس واتر حتی در منوی بسیاری از کافه ها و رستوران ها نیز موجود است و شما می توانید آن ها را سفارش دهید.غنی کردن آب سرد با استفاده از خیساندن میوه ها و سبزی ها است.

فواید واقعی دیتاکس واتر برای سلامتی

اما شواهدی هم از تاثیر مثبت وجود دارد که از تحقیق روی دیتاکس واتر به دست آمده است.

کمک به کاهش وزن

نوشیدن آب می تواند به کاهش وزن کمک کند و این موضوع در مورد دیتاکس واتر هم صدق می کند. تحقیقات نشان داده که آب به صورت موقت متابولیسم را بالا می برد، در نتیجه شما کالری بیشتری می سوزانید. طبق این تحقیقات، نوشیدن نیم لیتر آب می تواند متابولسیم بدن شما را برای یک ساعت تا ۳۰ درصد افزایش دهد.در واقع افرادی که در برنامه رژیم لاغری خود میزان آب توصیه شده را می نوشند، معمولا از کسانی که این کار را انجام نمی دهند بیشتر وزن کم می کنند. تحقیقات نشان داده افراد بزرگسالی که اضافه وزن دارند و نیم لیتر آب قبل از غذا می نوشند، موفق می شوند تا ۴۰ درصد بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمی دهند وزن کم کنند.از نظر علمی این اتفاق به دلیل افزایش متابولیسم است، اما ممکن است علت آن تاثیر آب روی اشتهای شما هم باشد. نوشیدن آب به کاهش اشتها کمک می کند. وقتی شما قبل از غذا آب می نوشید، ممکن است کمتر غذا بخورید.

بهبود هضم غذا

نوشیدن آب برای سلامت دستگاه گوارش و حرکت روده ها بسیار مهم است. کم آبی در روده ها می تواند منجر به یبوست و تنبلی روده شود. نوشیدن آب به اندازه، به حرکت بهتر مواد غذایی در روده و جلوگیری از گیر کردن آن ها، کمک می کند.

افزایش سطح انرژی

کم آبی بدن حتی در میزان بسیار کم هم می تواند بر روحیه، تمرکز و میزان انرژی شما تاثیر منفی بگذارد. تحقیقات نشان داده کم آبی بدن به میزان حدود یک درصد، تاثیر منفی قابل ملاحظه ای بر روحیه می گذارد، تمرکز را برهم می ریزد و باعث سردد می شود.

مطالعاتی روی افراد بزرگسالی که کمتر از ۱٫۲ لیتر آب در روز می خوردند انجام شد. وقتی میزان مصرف آب آن ها را به ۲٫۵ لیتر در روز افزایش دادند، متوجه شدند که افراد خوشحال تر و پرانرژی تر شدند و احساس آرامش بیشتری داشتند.شما هم می توانید با متعادل کردن میزان مصرف آب در روز، روحیه خود را بهتر و سطح انرژی خود را افزایش دهید.

تقویت سیستم ایمنی

مصرف میوه و سبزیجات و حتی آب میوه می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. درست است که طبق تحقیقات مصرف روزانه ویتامین C می تواند برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد، اما میزان ویتامین C که با مصرف یک لیوان دیتاکس واتر به بدن شما می رسد بسیار کم و متغیر است. از این رو احتمال بسیار کمی وجود دارد که دیتاکس واتر بتواند تاثیر چشم گیری روی تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

دستورالعمل تهیه 6 دتاکس واتر برای لاغری

علاوه بر این ها، دتاکس واتر فواید دیگری هم دارد که از جمله آن می توان به شادابی و افزایش سلامت پوست اشاره کرد. احتمالا نوشیدن 6-8 لیوان دتاکس واتر در روز به شما این امکان را می دهد که بدن خود را هیدراته نگه دارید و به افزایش سلامت سیستم ایمنی شما نیز کمک می کند. در این مطلب نگاه اجمالی به دستور تهیه 6 دتاکس واتر می اندازیم، فقط توجه کنید همه مواد را کامل بشوئید و به مدت یک شب در آب مخلوط کنید.

لاغری با دتاکس واتر گریپ فروت و توت فرنگی

1 خیار کامل را حلقه حلقه کنید، 2 عدد گریپ فروت و 2 فنجان توت فرنگی تازه و چند عدد برگ نعناع تازه برای دادن طعم خنکی، به دتاکس واتر اضافه کنید.
توت فرنگی یکی از کم کربوهیدرات ترین مواد غذایی و مناسب برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. همچنین حاوی پلی فنول ها است که در بازسازی سلول ها و شادابی پوست موثر است.
گریپ فروت نه تنها مقدار زیادی ویتامین C دارد، بلکه دارای ویتامین A نیز می باشد. ویتامین A واکنش های نامطلوب شیمیایی و مواد سمی و سایر مواد مضر را خنثی می کند. ترکیب گریپ فروت با توت فرنگی موجب افزایش فواید آن می شود.

لاغری با دتاکس واتر لیمو و آناناس

آب دو عدد لیمو ترش را کامل گرفته و به همراه دو قاچ لیمو به حلقه های آناناس اضافه کنید، برای بهتر شدن طعم دتاکس واتر خود، از چند برگ جعفری هم استفاده کنید.
آناناس سرشار از پتاسیم و بسیار مناسب افرادی است که از فشار خون بالا رنج می برند. همچنین افرادی که مشکلات گوارشی دارند و بدنشان احتمالا آنزیم های گوارشی مورد نیاز را تامین نمی کند، آناناس بسیار به آنها کمک می کند.

لاغری با دتاکس واتر دراگون فروت (نوعی میوه استوایی)

آب یک لیموی تازه را گرفته و مقداری دراگون فروت به آن اضافه کنید. برای طعم بهتر این دتاکس واتر از خیار استفاده کنید.
۹۵ درصد خیار از آب تشکیل شده است که یکی از بهترین مواد برای جلوگیری از دهیدراته شدن است. خیار همچنین موجب شادابی پوست و مو هم می شود.

لاغری با دتاکس واتر زنجبیل

5 الی 6 عدد خیار را حلقه حلقه کنید، 2 بند انگشت زنجبیل تازه به آن اضافه کنید و همچنین دو قاچ لیمو ترش و 10-12 تا برگ نعناع تازه و 1 قاچ پرتقال را نیز به آن اضافه کنید.
یکی از معروف ترین دتاکس واترهای چربی سوز همین ترکیب است که هرکس بنا به سلیقه خود می تواند مواد بیشتری به آن اضافه کند. این دتاکس واتر به هیدراته ماندن بدن کمک می کند، موجب افزایش متابولیسم بدن شده و در نتیجه به روند کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند.

لاغری با دتاکس واتر مرکبات و هندوانه

1 فنجان هندوانه تاره خرد شده، نصف آب لیمو، نصف پرتقال قاچ شده و 5-6 خیار حلقه شده را از شب قبل با هم مخلوط کنید و به همین راحتی دتاکس واتر پر خاصیت شما آماده است.
یکی از بهترین مواد مغذی موجود در هندوانه، لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان قوی است که موجب جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد شده و همچنین موجب سلامت و شفافیت پوست شما می شود. اسیدهای آمینه پنهان شده در هندوانه آبدار هستند که به جریان خون کمک می کنند. همچنین موجب جلوگیری از کم آبی بدن می شود.
این دتاکس واتر بسیار مناسب زمان تمرین و ورزش شماست. چرا که هندوانه حاوی آمینو اسیدی است که موجب دفع اسید لاکتیک موجود در ماهیچه ها شده و احساس خستگی و درد عضلانی را بر طرف می نماید. همچنین لیمو ترش خاصیت سرکوب کنندگی اشتها را دارد و از پرخوری بعد از تمرین جلوگیری می کند.

لاغری با دتاکس واتر نعناع و خیار

2 الی 3 عدد خیار را به برش های 15-20 سانتی خرد کنید، 5-7 برگ کامل نعناع را به آن اضافه کنید و یک تکه نمک هیمالیا به این ترکیب اضافه کنید و به این صورت دتاکس واتر شما آماده است. این دتاکس واتر به خصوص در روزهای داغ تابستانی برای خنک شدن بسیار مناسب است.
نمک صورتی هیمالیا حاوی چندین الکترولیت است که هیدراتاسیون را در بدن تنظیم می کنند. هیدراتاسیون مناسب برای عملکرد صحیح تمام سلول های بدن ضروری است. حتی افزودن نمک هیمالیا به آب وان حمام، خاصیت جوان سازی و سم زدایی را ایجاد می کند.

مصرف کنندگان این دتاکس واترها وزنی را که در چند سال به دست آورده بودند در عرض چند ماه کم کردند. درست کردن این ترکیات بسیار آسان است، پس همین امروز شروع به آماده کردن و مصرف آن بکنید تا در عرض چند روز نتیجه مثبت آن را مشاهده کنید. شما انرژی بیشتری خواهید داشت و درخشش را در پوست خود مشاهده خواهید کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان