خواص نارگیل خشک بر بدن

  دوشنبه، 26 مهر 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
خواص نارگیل خشک بر بدن
نارگیل میوۀ درخت نخل نارگیل است و از خانواده نخلیان به حساب می‌آید. درخت نخل نارگیل بسیار بلند و تنومند بوده و با برگ‌های سبز و پهنی پوشیده است. میوه نارگیل بیضی شکل و سبز است و گوشت سفید و چرب آن با پوستی سخت و قهوه‌ای رنگ محافظت می‌شود. بالای میوه نارگیل 3 عدد سوراخ وجود دارد که از آن برای نوشیدن آب شیرین داخل نارگیل استفاده می‌کنند.

نارگیل از راسته خرماسانان بوده و بیشتر در مناطق گرمسیر و استوایی رشد می کند. خاک های ماسه ای و نمکدار، بارندگی فراوان و منظم و نور خورشید زیاد از شرایط رویش درخت نخل نارگیل است. برخی از محققین خاستگاه این میوه را در جنوب شرق آسیا می دانند و برخی دیگر شمال شرقی آمریکای جنوبی را قبول دارند. اما از آنجاییکه نارگیل میوه سبکی بوده و به راحتی روی آب شناور می شود، توسط جریان های آبی دریاها به راحتی در مناطق مختلفی یافت شده است و منطقه دقیقی از رویش نارگیل برای اولین بار و کشف آن وجود ندارد. اما در حال حاضر اندونزی، فیلیپین و هند 3 کشور بزرگ در تولید بیشترین مقدار نارگیل به صورت سالیانه هستند. تقریباً نصف نارگیل را آب تشکیل می دهد و دارای مقدار بسیار زیادی کربوهیدرات، چربی، قند، پروتئین و فیبر است. این میوه تمامی ویتامین های گروه B را در خود جای داده است و منبع غنی ویتامین C، ویتامینK، ویتامین E، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است.

ارزش غذایی نارگیل خشک

پیش از هر مطلبی باید بگوییم که نارگیل خشک به دو صورت پودر و چیپس میوه مورد استفاده قرار می گیرد و خواص این دو محصول هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. پیش از هر مطلبی باید بگوییم که نارگیل خشک به دو صورت پودر و چیپس میوه مورد استفاده قرار می گیرد و خواص این دو محصول هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. یکی از مهمترین فواید نارگیل خشک، ارزش غذایی بالای آن است. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید با دقت کافی و به اندازه آن را مصرف کنید. در حالی که این میوه حاوی چربی های سالم است، اما هنوز هم چربی های غیر اشباع دارد. بنابراین، هنگام اضافه کردن آن در برنامه غذایی روزانه خود، باید کالری خود را حساب کنید. برخلاف بسیاری از میوه خشک های دیگر که کربوهیدرات بالایی دارند، نارگیل چربی بدن را تأمین می کنند. به علاوه حاوی پروتئین و چندین ماده معدنی مهم بوده و مقادیر کمی ویتامین های گروه B را نیز دارند.
نارگیل حاوی منگنز بسیار زیادی است که برای سلامتی استخوان و متابولیسم کربوهیدرات ها، تامین پروتئین ها و کنترل کلسترول نقش اساسی ایفا می کند. به علاوه بافت آن غنی از مس و آهن است که به شکل گیری گلبول های قرمز و آنتی اکسیدان های مهم برای محافظت از سلول های بدن کمک می کند.

نارگیل خشک

خواص نارگیل خشک برای اعصاب و تقویت مغز

تقویت و بهبود عملکرد مغز یکی از چندین خاصیت نارگیل خشک است که به دلیل تولید ترانسمیترهای عصبی این خاصیت را دارد. شاید مصرف نارگیل خشک باعث افزایش هوش نشود اما با پوشش چربی های موجود روی سلول های عصبی مغز و انتقال سیگنال های الکتریکی باعث افزایش درک می شود.

تاثیر نارگیل خشک بربدن

بحثی که نارگیل حاوی چربی اشباع نشده است در مورد نارگیل خشک اصلا صادق نیست زیرا چربی اشباع شده و کلسترول ندارد. خواص درمانی و خوشمزگی نارگیل خشک در بسیاری از نقاط جهان محبوبیت دارد.

نارگیل خشک حاوی مواد غذایی اساسی است که برای بدن خاصیت فراوانی دارد نارگیل بدن را هیدراته می کندکه به چند نمونه اشاره میکنیم.

1- قلب سالم

نارگیل خشک از نظر فیبر غنی است و به سلامتی قلب کمک می کند. مردان به ۳۸ گرم فیبر و زنان به ۲۵ گرم فیبر نیاز دارند. با خوردن نارگیل خشک تمامی فیبر مورد نیاز خود را تامین می کنید که باعث سلامتی قلب شما می شود. نارگیل از دو طریق به بهبود سلامت قلب کمک می کند: این میوه با داشتن مقدار زیاد، فیبر خوراکی به پایین آوردن کلسترول بد یا همان LDL در بدن کمک می کند. درنتیجه نقش محافظتی در برابر گرفتگی رگ ها ایفا می کند.
هم چنین وجود مقدار زیاد پتاسیم که مثل رگ گشا عمل می کند، باعث کاهش فشارخون در بدن می شود. درنتیجه احتمال به وجود آمدن بیماری های قلبی عروقی، حمله قلبی و سکته قلبی به حداقل می رسد.

۲- بهبود عملکرد مغز

اگر خواهان مغزی تیزهوش هستید نارگیل خشک را در برنامه غذایی خود وارد کنید. تحقیقات بسیاری نشان می دهد نارگیل خشک عملکرد مغز را تقویت می کند. نارگیل خشک می تواند جلوی پیشروی بیماریهای مغزی مانند الزایمر را بگیرد.

۳- سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

با ۵.۲ میلیگرم سیلیسیم، نارگیل خشک سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. با خوردن نارگیل خشک خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها کاهش می یابد.یکی از خواص نارگیل که اهمیت قابل توجه ی نیز دارد تقویت سیستم ایمنی بدن است. نارگیل یک ماده ضد ویرس، ضد انگل، ضد قارچ و ضد باکتری است و با مصرف این میوه پر خاصیت سیستم ایمنی بدن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. روغن نارگیل بیشتر از پودر یا چیپس میوه خواص آنتی باکتریال دارد و باعث پیشگیری از عوارض بیماری های متعدد می شود.با خوردن نارگیل تازه به بهبود برخی از بیماری ها مانند عفونت برونشیت، عفونت گلو، ادراری و کبد یا بیماری هایی که ناشی از باکتری های مختلف است کمک قابل توجهی می کند.

۴- جلوگیری از ناباروری مردان

نارگیل خشک با مواد معدنی اش واقعا جلوی ناباروری مردان را می گیرد. علم پزشکی در آزمایش های مختلف این موضوع را به اثبات رسانده است. با مصرف نارگیل خشک بدن سلنیوم تولید می کند که مانع ناباروری مردان می شود.

۵- کاهش کم خونی

افراد بسیاری در جهان خصوصا خانم ها و کودکان در سراسر جهان با بیماری کم خونی دست به گریبان هستند. متاسفانه کم خونی از بیماری هایی است که درمان قطعی برای آن وجود ندارد و فقط با خوردن مکمل های دارویی و برخی مواد غذایی طبیعی مانند نارگیل خشک ارگانیک کمک به بهبود و پیشگیری از حملاتی مانند سرگیجه و سردرد می شود. زنان به ویژه در بعضی از سنین دچار کم خونی می شوندبرای پیشگیری از مشکلاتی مانند فقر آهن که ناشی از کم خونی بوده پیشنهاد پزشکان و متخصصان این است که باید در رژیم غذایی از خوراکی هایی استفاده شود که میزان آهن مورد نیاز روزانه را تامین کنند.خوشبختانه نارگیل خشک به میزان قابل توجهی آهن دارد و در کنار انواع مکمل ها و مواد غذایی دیگر آهن مورد نیاز روزانه را تامین می کند. از همین امروز نارگیل خشک را در رژیم غذایی تان قرار دهید و برای همیشه از عوارض کم خونی مانند سرگیجه های شدید و سردردهای آزار دهنده خلاص شوید.

۶- کاهش خطر سرطان

بسیاری از مواد غذایی موجود در نارگیل خشک می توانند با سلول های سرطانی مبارزه کنند. با نارگیل خشک به ویژه جلوی سرطان روده و پرستات را بگیرید.

7-کمک به درمان یبوست

نارگیل منبع خوبی از فیبر است، این ماده به مدفوع حجم داده و عمل هضم را آسان تر کرده و یبوست را کنترل می کند. فیبر موجود در این میوه با کند کردن فرایند هضم، به جذب بهتر مواد مغذی موجود در غذا کمک می کند. علاوه بر این پتاسیم موجود در نارگیل، به عادی کردن انقباض روده ها و دفع هرچه آسان تر کمک می کند.نارگیل خشک بسیاری از مشکلات گوارشی مانند یبوست، زخم اثنی عشر و هموروید را برطرف می کند. نارگیل خشک عوارض جانبی ندارد و در هر سنی که باشید می توانید آن را مصرف کنید.

۸- جلوگیری از آرتروز

با خوردن روزانه نارگیل خشک از مشکلاتی مانند آرتروز (درد مفاصل) و پوکی استخوان جلوگیری کنید. نارگیل خشک مواد معدنی بسیاری دارد که به تقویت مفاصل شما کمک می کند و بدن شما را سالم نگه می دارد.

9-بهبود سرماخوردگی

مواد مغذی موجود در این میوه ی استوایی برای سیستم ایمنی بدن مفید است. نارگیل به دلیل دارا بودن خواص ضدویروسی و ضد باکتریایی از بدن در برابر انواع ویروس ها و باکتری های مضر محافظت کرده و مصرف آن در درمان شدیدترین بیماری های عفونی مانند عفونت گلو، عفونت ادرار و کرم های روده مفید است.

10- جلوگیری از دیابت

جلوگیری از دیابت یکی دیگر از خواص نارگیل برای سلامتی بدن است. نارگیل افزایش ناگهانی سطح گلوکز و انسولین بعد از مصرف وعده های غذایی را کاهش می دهد. ممکن است قند خون افراد مبتلابه دیابت با صرف هر وعده ی غذایی به میزان زیادی تغییر کند؛ این تغییرات برای بدن خطرناک است. مصرف این میوه می تواند در جلوگیری از تغییرات خطرناک قند خون مؤثر باشد. نارگیل در تنظیم روند جذب گلوکز نقش دارد و فرایند جذب را راحت تر می کند.

11- مناسب برای بارداری

نارگیل یکی از میوه های حاوی اسیدفولیک است که از برخی نقص های هنگام تولد در نوزادان جلوگیری می کند. نقص لوله ی عصبی شرایطی است که در آن لوله ی عصبی در جنین یا وجود ندارد و یا به درستی تشکیل نمی شود. پزشکان در دوران بارداری برای خانم ها، مکمل های اسیدفولیک تجویز می کنند تا تکامل لوله ی عصبی جنین به درستی انجام شود. نارگیل به اندازه ی کافی اسیدفولیک دارد و می تواند سلامت مادر و جنین را تضمین کند.

خواص نارگیل برای بدنسازی و ورزش کارها

یکی از خواص نارگیل خشک تامین آب مورد نیاز بدن است. شاید در نگاه اول نارگیل میوه ای بدون آب و خشک به نظر برسد اما بدنسازان و ورزشکاران بعد از انجام ورزش های سنگین و ازدیاد تعریق، آب بدنشان کم می شود و باید این کمبود آب را جبران کنند. نوشیدن آب نارگیل پیش از شروع تمرینات به تقویت بدن و جبران کمبود آب کمک شایانی می کند.

آب نارگیل الکترولیت های بسیار قوی دارد که باعث هیدراتاسیون بدن می شود. نوشیدن آب نارگیل باعث جبران کمبود آب بدن به دلیل تعریق بیش از حد می شود. خاصیت نارگیل خشک با ارزش غذایی میوه خشک برابر است و ورزشکاران در هر گروه سنی که هستند با خوردن چیپس نارگیل می توانند مواد غذایی مورد نیازشان را تامین کنند.

روغن نارگیل

تقویت و افزایش انرژی، خاصیت نارگیل خشک

نارگیل به دلیل داشتن فیبر و چربی بالا، ارزش غذایی چشمگیری دارد. همچنین در نارگیل خشک به میزان قابل توجهی ویتامین B6 و آهن دیده می شود و مواد معدنی از جمله مس، روی و منگنز نیز به اندازه کافی در نارگیل خشک وجود دارد. همین ارزش غذایی باعث افزایش انرژی بدن می شود. همچنین نارگیل خشک به دلیل سوزاندن چربی در طول شبانه روز به اندازه 5 درصد انرژی بدن را افزایش می دهد. به یاد داشته باشید با قرار دادن نارگیل در برنامه غذایی روزانه و با کنترل اشتها به غذای کمتری نیاز خواهید داشت بدون اینکه با افت قند واجه شوید. یکی دیگر از خواص نارگیل خشک تقویت و بهبود عملکرد تیروئید در بدن است و از علائم خستگی به میزان قابل توجهی کم خواهد شد.

روند پیری پوست را کند می کند

بزرگ ترین نگرانی همه ی انسان ها و به خصوص خانم ها ظاهر شدن علائم پیری بر روی پوست است. چین وچروک، لکه های پوستی و افتادگی پوست در فرآیند پیری اتفاق می افتد با افزایش سن سیستم خون رسانی و سیستم لنفاوی بدن دچار تغییر می شود و این تغییرات می تواند به ساختار پوست آسیب وارد کند.
مصرف نارگیل به چند طریق می تواند برای سلامت پوست و جلوگیری از پیری زودرس مفید باشد. این میوه خاصیت مرطوب کنندگی خوبی دارد چراکه حاوی بسیاری از روغن های طبیعی و اسید لوریک است. علاوه بر این می تواند به حفظ و تنظیم PH پوست کمک کرده و پوست را نرم و روشن می کند. همچنین نارگیل حاوی مقداری خوبی ویتامین c است که می تواند فرایند بازسازی پوست را بهبود بخشد و به درمان آکنه و جای جوش کمک می کند.
نارگیل حاوی سیتوکینین است که برای حفظ حالت کشسانی پوست و جلوگیری از افتادگی پوست مفید است.

عصرانه های سالم با میوه خشک

ارزش غذایی نارگیل خشک شده بسیار زیاد و استفاده از آن در رژیم غذایی همیشه ایده خوبی است. دسر های متنوعی با آن تهیه می شود که می توان به پودینگ ژله ای نارگیل اشاره کرد. این دسر که در اصل یک دستورالعمل چینی است با پودر نارگیل و یا نارگیل خشک تزیین میشه و طعم آن طرفداران زیادی دارد. اگر در زمره کسانی هستید که بافت میوه خشک را نه دوست دارند و نه می توانند هضم کنند، ایده شیر نارگیل واقعی برایتان مناسب تر است. این کار نه تنها در هضم غذا نیز به شما کمک می کند بلکه می توانید از آن در کنار شیر در تهیه دسر، بستنی استفاده کنید.

موارد منع مصرف نارگیل خشک

  • نارگیل به دلیل داشتن مواد مغذی و چربی زیاد چاق کننده است؛ لذا افراد چاق باید در مصرف آن پرهیز کنند.
  • این میوه به طبع گرم داشتن، ممکن است در گرم مزاجان مشکلاتی ایجاد کند. این گونه افراد باید آن را با میوه های ترش مصرف کنند.
  • نارگیل دیرهضم است، بنابراین کسانی که دچار ناراحتی های گوارشی هستند، باید هنگام مصرف آن مراقب باشند.
  • با این که روغن نارگیل یک روغن گیاهی است، اما دارای مقدار زیادی چربی اشباع می باشد؛ به همین جهت افراد دارای چربی خون بالا و بیماران قلبی نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب (تصاویر) تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال ترفند های طلایی برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات روش خشک کردن گل محمدی با حفظ عطر و رنگ ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش همه چیز درباره مزوژل جالپرو: مزایا، معایب و کاربردها حرکات جالب استاندار کنگ فو کار آذربایجان غربی/ ماشالا چقدر حرفه ای 3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت!
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم