ساعدنیوز
ساعدنیوز

خصوصیات و ویژگی های سگ نژاد اشناوزر

  چهارشنبه، 23 فروردین 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه

اشناورز عاشق خانواده است و خیلی خوب از آن ها محافظت می کند در حقیقت این سگ برای نگهبانی و کارهای مزارع پرورش داده می شد . برای زندگی در آپارتمان مناسب است درصورتی که فعالیت اش را انجام دهد حتی یک بالکن کوچک در آپارتمان شما برای تخلیه انرژی او کافیست.

تاریخچه سگ اشناوزر

ریشه اشناوزر غول پیکر به قرون وسطی بر می گردد، البته باید افزود که نسخه کوچک تر آن ها در قرن 19-20 ظاهر شدند. این حیوانات بسیار شجاع و نترس بوده اند و در آن زمان برای محافظت از خانه ها و هم چنین گرفتن حیوانات کوچک مانند موش از آن ها استفاده می شده است. آن ها بعد از مدت ها و در سال 1899 در بین مردم شناخته تر شدند به گونه ای که در همان سال اولین استاندارد این نژاد توسعه یافت. این نژاد در آلمان توسعه یافت، البته پرورش سگ های متوسط کار سختی بوده است، در نهایت در دهه 70 قرن گذشته در روسیه این نژاد، اصلاح شده و پرورش داده می شده است.

اشناورز های مینیاتوری در اصل برای سگ های نگهبان در مزارع پرورش داده شدند. آن ها در اواسط تا اواخر قرن نوزدهم در آلمان با تلاقی نژاد های استاندارد اشناوزر با نژاد های کوچکتر مانند مینیاتور پینچر، آفن پینشر و شاید پودل یا پامرانین توسعه یافتند. در آلمان، او به عنوان Zwergschnauzer (به معنای “کوتوله”) شناخته می شود. جنگ جهانی اول و دوم برای پرورش سگ سخت بود، به ویژه در اروپا، جایی که برخی از نژاد ها تقریباً از بین رفتند. اما علاقه به Schnauzers مینیاتوری پس از جنگ جهانی اول افزایش یافت و محبوبیت این سگ از آن زمان هرگز کاهش نیافته است.

سگ اشناوزر

خصوصیات و ویژگی های ظاهری سگ اشناوزر چگونه است؟

آن ها دارای سینه ای متوسط و بیضی شکل هستند، پا هایشان فاصله کمی از یکدیگر دارند، دارای سر بزرگ و بیضی شکل، ابرو های ضخیم هستند. این نژاد دارای پوشش خوب و پرپشتی است، مو های آن ها ضخیم و شبیه به سیم می باشد. آن ها در رنگ هایی مانند: برنز، سفید، مشکی، خاکستر و نقره با رنگ سفید، سیاه با برنزه نقره ای دیده می شوند.

خصوصیات اخلاقی و خلق و خوی سگ اشناوزر چگونه است؟

از ویژگی های آن ها می توان به مواردی مانند: تمایل به محافظت، عدم اعتماد به بیگانگان، فداکاری و عشق به خانواده، شوخ طبعی و ذهن تیز، داشتن اعتماد به نفس بالا، سرسخت و کمی لجباز تنفر از تنهایی، کنجکاوی و میل به کشف تمام اشیاء جدید در پیرامونشان، علاقه به این که در کانون توجهات قرار گیرند، بسیار باهوش و … اشاره کرد.

تغذیه سگ اشناوزر

در روز دو وعده ی غذایی مناسب به میزان 3 و 3/8 تا 4 و 1/4 به آن ها بدهید.به این نکته توجه داشته باشید که میزان اشتها و مصرف غذا در سگ های مختلف، متفاوت می باشد. این میزان بستگی به سن سگ، سوخت و ساز بدن آن، میزان فعالیت و اندازه ی بدن او دارد. به جای این که غذای زیاد و بی کیفیت به آن بدهید، بهتر است از مقدار کمتری غذا که کیفیت بالایی دارد، استفاده کنید.

برای سنجیدن این موضوع که جاینت اشناوزر شما اضافه وزن دارد یا خیر، می توانید با استفاده از دست خود کمر آن را لمس کنید. اگر به راحتی قادر به لمس دنده هایش بودید یعنی چاق نیست. اما اگر نتوانستید به راحتی دنده هایش را لمس کنید، بهتر است بدانید که مقداری اضافه وزن دارد. در این صورت باید به میزان کنترل شده به او غذا دهید و فعالیت بدنی او را بیشتر کنید.

سگ اشناوزر

رسیدگی و آراستن سگ اشناوزر

این سگ دارای موهای نرم و در روی آن موهای متراکم و زبر می باشد .همچنین صورت این سگ دارای ریش و ابروهای بلند می باشد.این سگ به رنگ سیاه و سفید دیده می شود.

به نظافت این سگ باید رسیدگی کنید به این صورت که ناخن های او یک یا دو بار در ماه باید کوتاه شود و همچنین دندان های این سگ را دو تا سه بار در هفته برای جلوگیری از عفونت لثه و کشتن باکتری های دهان او و همچنین گرفتن بوی دهانش مسواک کنید .بعد از غذا خوردن او دهانش را پاک کنید که غذا در ریش او باقی نماند .

همیشه موهای او را شانه بزنید زیرا ریزش بسیار دارد .این سگ همیشه از نظر مریضی باید چک شود به طوری که داخل بینی دهان و گوش او را چک کنید که مبادا دچار قرمزی خارش و با التهاب باشد و در صورت مشاهده ی علائم سگ را به سرعت نزد دامپزشک ببرید.

میزان سازگاری نژاد اشناوزر با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

اشناوزر سگی محکم، پر انرژی، وفادار و رفتار دوستانه ای با کودکان دارند هم چنین میتوانند همراه خوبی برای همه کودکان و هم بازی آرام و مهربانی برای افراد جوان باشند.

شما باید زمانی که سگ با کودکان همراه میشود بر آنها نظارت داشته باشید زیرا ممکن است به هم آسیب برسانند. به فرزند خود یاد دهید زمانی که سگ در حال آموزش دیدن است برای او غذا نبرد و به او نزدیک نشود. سگ هر چقدر هم اهلی باشد باید زمانی که با کودک همراه میشود او را ببندید. این سگ هرگز دوست ندارد تنها رها شود. آن ها به طور کلی سگ های پرخاشگری نیستند اما اگر در یک محیط باز با سگ های دیگر به خصوص سگ های کوچک هم بازی شوند ممکن است به حالت تهاجمی در آیند اما اگر آنها را به خوبی آموزش دهید میتوانند با گربه ها و حیوانات خانگی دیگر سازگاری خوبی داشته باشند.

سگ اشناوزر

بهداشت و بیماری سگ اشناوزر

در کل جاینت اشناوزر سگ سالمی است و کمتر خطر ابتلا به بیماری ها را دارد. اگر شما دارای سگ هایی از این نژاد هستید، بهتر است با بیماری های احتمالی آن ها آشنا باشید.

بیماری دیسپلازی مفصل ران

این بیماری ارثی است و در طی آن سگ ممکن است در ناحیه ی مفصل ران پاهای عقبی با احساس ناراحتی و درد مواجه شود. دلیلش این است که استخوان ران به مفصل آن به خوبی وصل نشده است و سبب احساس درد می شود. ورم مفاصل هم می تواند این بیماری را هشدار دهد. اما ممکن است علائم دیسپلازی مفصل ران خود را به خوبی نشان ندهند. در هنگام خرید توله سگ از سلامت آن مطمئن شوید و از فروشنده حتما در این باره سوال بپرسید. این بیماری حتی ممکن است در اثر تغذیه ی نامناسب و یا ضربه و صدمه به سگ، ایجاد شود.

بیماری کوندریت (OCD)

این بیماری در 4 تا 9 ماهگی سگ قابل تشخیص دادن است. در این بیماری مفصل های سگ دچار درد فراوان می شود به طوری که دست خود را نمی تواند خم و راست کند.این بیماری معمولا در مفص آرنج می باشد ولی گاهی در شانه های سگ هم دیده می شود.این بیماری با مصرف بیش از پروتئین وخیم تر می شود.

سرطان سلول سنگفرشی

این بیماری در این سگ بسیار رایج است و برای همین باید انگشتان پای سگ را همیشه چک کنید اگر دچار این بیماری شود باید پای او را دامپزشک قطع کند. تا امکان زنده ماندن سگ زیاد شود.

نکات برجسته نژاد اشناوزر

  • این سگ ها هوش بالایی دارند و گاهی اوقات آموزش ها را خیلی سخت قبول میکنند، آموزش جعبه کمک خوبی است.

  • آنها میتوانند از خانه و خانواده ی خود محافظت کنند زیرا بدون دلیل پارس نمیکنند، زمانی که متوجه شوند که چیزی یا شخصی بخواهد به خانواده ی او آسیب برساند شروع به پارس کردن میکند.

  • آنها بسیار باهوش و میتوان به عنوان یک سگ ورزشی پرورش داد.

  • از آموزش هایی که باعث رنجش او هستند، استفاده نکنید.

  • آنها به اشخاص غریبه مخصوصا مهمان ها بسیار مشکوک هستند تا زمانی که بفهمند این اشخاص مورد تایید افراد خانواده باشند بعد آرام می شوند.

  • از آنها را برای شکار کردن موش ها استفاده میکنند.

  • هرگز نمی توانند با حیوانات خانگی خزدار مانند همستر، خوکچه هندی و جوندگان کنار بیایند.

  • آنها خیلی کنجکاو و بی باک هستند

سخن پایانی

سگ های اشناوزر در ابتدا برای نگهبانی پرورش داده می شده اند، به همین دلیل در دسته سگ های نگهبان قرار می گیرند. البته امروزه به دلیل این که این نژاد در بین مردم بسیار محبوب و پرطرفدار شده است، خیلی از خانواده ها نیز از این سگ ها نگهداری می کنند. به همین دلیل علاوه بر این که به عنوان سگ های نگهبان مورد استفاده قرار می گیرند، آن ها را در دسته سگ های خانواده نیز می توان قرار داد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تبدیل تَشت به قایق حماسه آفرید +ویدئو/رفتی جزایر هاوایی سوغاتی ما فراموش نشه🤣 (19 نظر) انتشار غزل زیبایی از رهبر معظم انقلاب با دستخط ایشان/ طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق+عکس (15 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) گشتی در شگفت انگیزترین و منحصر به فردترین روستای ایرانی/ سرزمین لی لی پوت ها کجاست؟+عکس (1 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر شاطر با آهنگ استاد شجریان/ ساغرم شکست ای ساقی+ویدیو (1 نظر) (ویدئو) اجرای بی نظیر محمد اصفهانی در برنامه آوای جادویی با آهنگ «امشب در سر شوری دارم» (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
کلیپ تماشایی شکار شدن سگ در حیاط خانه توسط پلنگ +ویدئو/ قدرت واقعی پلنگ... دعوای غش آور زنداداش نقی معمولی با خانواده شوهرش سر اهدا عضو بابا پنجعلی+ویدیو/ این ارزش صدبار دیدن رو داره😂 خیابون "هر جور راحتی برو" تو هند !! من موندم چطور هنوز زنده هستن ! +ویدئو اصول چیدمان درست آباژور در خانه و اتاق (فیلم) اولین مکالمه خنده دار جیگر با بچه مهمونی: عجب خریه😂/ صد بار هم ببینی کمه راه نجات یک مادر برای زنده نگه داشتن پسرش در سیل مرگبار حماسه ساز شد/ واقعا دست مریزاد+عکس (تصویر) ژست و ظاهر جدید «مه لقا باقری» همسر جواد عزتی در تئاتر جدیدش سکانس خنده دار از واکنش پسرعمه زا به بچه فامیل دور در برنامه مهمونی: چرا انقدر زِشتَ؟ کثافتَ😂 من با در بطری پلاستیکی گوشواره درست میکنم و همه رو میفروشم !+ویدئو رونمایی از لاکچری‌ترین میوه فروشی دنیا با بسته بندی لوکس و جذاب/ اینجا فقط یک تفاوت با جواهرفروشی دارد+عکس نگاهی به تصاویری واقعی از برادران دالتون، 4 برادر خلافکار کارتون لوک خوش شانس+عکس چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟ درخواست مردم مشهد از وزیر کشور برای دین وضع زندگیشان بعد از سیل مهیب دیروز+ویدئو/ حضور احمد وحیدی در بین مردم و همدردی با آنان سنگ خاکشیر رو سه سوته جدا کن به بهانه انتصاب معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری / همه معاونان پارلمانی در یک نگاه دانلود آهنگ زیبا و جدید علی طولابی به نام مطرب حریفان/ مثل همیشه با صدای بهشتیش کولاک کرد تنها بازیگر زن ایرانی که لاتاری برنده شد/ هانیه غلامی: لاتاری آمریکا را بردم ولی نرفتم! اسکناس یک تومانی در دوره ناصرالدین شاه گیتار نوازی و خوانندگی بامزه عرفان طهماسبی، ستاره عصر جدید در کودکی با گیتاری که دو سایز از خودش بزرگتره+ ویدئو/ چقدر بانمکه بچگیاش😍 (فیلم) تعجب حامد آهنگی از محتویات گوشی سید جواد هاشمی! عکس زیبایی از جشن تولد 5 سالگی شبنم مقدمی، داور برنامه صداتو/ چه چهره معصوم و دلنشینی+عکس هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم ببینید / بالا بردن پرچم استقلال در لاس وگاس آمریکا توسط وحید طالبلو، دروازه‌بان اسبق این تیم آماده شدن برای رفتن به مسافرت به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان+عکس/ خبری از پسر کوچولوش نیست! ویدیو ثبت شده باورنکردنی از تولد 1000 بچه اسب دریایی توسط پدرشون / جالبه بدونید در این حیوان جنس نر باردار میشه رونمایی از همسر جوان و کم سن و سال محمد بحرانی، داور خوش انرژی صداتو+عکس ویدئو خنده دار از سوشی خوردن حامد آهنگی: سوشی رو عین کله پاچه دوست دارم!😂 گوشه به گوشه خانه زیبا و باصفای آصف میرزای گیلدخت با چیدمان حصیری و هنری/ چه زوج هنری خوش سلیقه‌ای+عکس خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با ایجاد محافظ برای چربی شکمش حماسه آفرید+ عکس/وقتی شکمت جلوتر از خودته این مشکلاتم داری🤣 (فیلم) افشاگری بزرگ بر علیه احمدی‌نژاد روی آنتن زنده تلویزیون ؛ حاج محمود استقلالی است یا پرسپولیسی؟ رونمایی از عجیب ترین و خنده دارترین تابلوی پزشکی در ایران+عکس/ همزمان پزشک، کارشناس دادگستری و انجام لیزر پوست و مو! (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه چهره رهبر انقلاب بعد از سه ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب+عکس /به تبسم به تکلم به دل آرایی تو... عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال ویدیویی دردناک از رضا داوودنژاد که پدرش با انتشار آن خبر از همزمانی تولد و مراسم چهلمش را داد خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! لحظاتی از حضور پسر دوم رهبر معظم انقلاب در جبهه+ویدیو نگاهی به کافه رستوران شیک و دلباز وریا غفوری با کلی خوراکی خوشمزه+فیلم 4 ترفند طلایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر +عکس/خانم ها با دقت بخوانید نگاهی به خانه دلباز، سرسبز و بزرگ نیما یوشیج پدر شعر نو فارسی/ خونه از پس هنریه آدم شعر گفتنش میاد
تیتر امروز   
چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟
به بهانه انتصاب معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری / همه معاونان پارلمانی در یک نگاه
چهره رهبر انقلاب بعد از سه ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب+عکس /به تبسم به تکلم به دل آرایی تو...
عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال
4 ترفند طلایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر +عکس/خانم ها با دقت بخوانید
جزئیات جدید پرونده مسمومیت پزشکان شیرازی با مشروبات الکلی / ساقی همان صاحب باغ است
ماجرای زن پتوپیچ در خیابان مطهری چه بود؟ +ویدئو /اعتراف به پاشیدن نسکافه به سمت ماموران تا اقدام به فرار...
3 تن هندوانه اهدایی به زندان اصفهان با جاسازی ماهرانه 3 کیلو شیشه مخدر
روایت‌هایی عجیب و دردناک از اعمال خشونت بر علیه کادر درمان ؛ از زخم چاقو و قمه تا انواع ناسزا + فیلم
چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید؟
علی دایی: من ایدز نگرفته‌ام / حمله با سوزن به علی دایی ! +عکس
جعبه سیاه بابک زنجانی کیست؟ +جزییات
از سیل شدید مشهد تا استقبال عجیب از شهردار زنجان در حواشی داغ امروز پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403
درخواست متفاوت و جالب یک جوان از رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب درباره انتقاد مردم / رهبری: کاملا حق با شماست
دردسرهایی که دفن جنازه در کف آشپزخانه برای مرد مستاجر آفرید / این بار هم پای یک زن در میان بود