معجزه کدو سبز برای لاغری

  پنجشنبه، 03 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معجزه کدو سبز برای لاغری
کدو سبز برای افرادی که می خواهند رژیم لاغری داشته باشند بسیار با اهمیت است چرا که با مصرف آن می توانند بهترین نتیجه را برای داشتن تناسب اندام و سلامتی به دست آورند.

کدو سبز یکی از سبزیجات پرطرفدار در بین بیماران دیابتی است اما خاصیت کدو سبز تنها مختص بیماران دیابتی نیست چرا که با مصرف درست و نحوه ی طبخ درست آن بهترین راه برای لاغری و تناسب اندام خواهد بود. در واقع باید شما بدانید که کدو سبز را در چه زمانی و کدام وعده و به همراه چه مواد غذایی باید مصرف کنید تا بهترین نتیجه را برای داشتن تناسب اندام و سلامتی به دست آورید.

کدو سبز یکی از بهترین سبزیجاتی است که می توانید به صورت خام و یا پخته مصرف کنید. این نوع کدو کم کالری اما بسیار سیرکننده است. کدو سبز حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است که برای کاهش وزن و لاغری کاملا مناسب است. مطمئنا می توانید از کدوسبز به عنوان یک گزینه مورد اطمینان و سالم استفاده کنید. اما واقعا چه چیز کدوی سبز را به یک انتخاب عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است. در ادامه با خواص شگفت انگیز این نوع کدو بیشتر آشنا خواهید شد.

ارزش غذایی کدو سبز

یک و نیم فنجان کدوی سبز حاوی: ۴ میلی گرم ویتامین B۶ ،۲ گرم فیبر، ۳ میلی گرم منیزم، ۳۳ کالری، ۳ میلی گرم ویتامین C ،۲ گرم پروتئین، ۵۱۴ میلی گرم پتاسیم، ۳ گرم شکر، ۴ میلی گرم ویتامین K ،۵ گرم کربوهیدرات، ۳ میلی گرم ریبوفلاوین، ویتامین A. و کاملا فاقد چربی است.

چرا مصرف کدو سبز باعث لاغری می شود؟

کم بودن کالری
۱۰۰ گرم کدو سبز تنها دارای ۱۷ کالری است بنابراین افرادی که رژیم لاغری دارند می توانند این سبزی را با خیال راحت، به میزانی که دلشان خواست مصرف کنید.

کدو سبز برای لاغری مفید است

افزایش متابولیسم

مصرف کدوسبز باعث افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن می شود. افزایش متابولیسم به از بین بردن و سوزاندن چربی ها کمک می کند. ویتامین A. موجود در کدو سبز در اکسیده کردن چربی ها نقش دارد.

فیبر های محلول و نامحلول

فیبر های محلول درون کدو سبز مانع از ایجاد گلوکز در خون می شوند. فیبر های نامحلول موجود در کدو سبز با ایجاد باکتری های مفید و سم زدا به تقویت و حفظ سلامت سیستم گوارشی مثل روده و معده کمک می کند و سموم اضافه و چربی ها پاک سازی می کند. پتاسیم فراوان و فیبر های محلول و نامحلولی که کدو دارد کبد را سرحال می کند و به سم زدایی در بدن می پردازد.

پر کردن حجم معده و سیری

مصرف کدو به علت پر کردن حجم معده و سیری حجمی می تواند به کاهش دریافت انرژی مازاد بینجامد، اما توجه داشته باشیم که کدو یک چربی سوز نیست.

کدو سبز را به چه شکلی مصرف کنیم؟

برای استفاده از کدو سبز از کدو سبز های کوچک و تازه استفاده کنید، چون مقدار زیادی از مواد مغذی کدو سبز در پوسته جوان آن ذخیره شده است. کدو را باید به صورت شسته نشده در کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کرد، در این صورت تا هفت روز می توان آن را نگهداری کرد. می توانید کدو سبز را به روش های زیر مصرف کنید.

معجون لاغری کدو سبز

مصرف سبزیجات در صبحانه تاثیر چشمگیری در رسیدن به وزن ایده آل و لاغری دارد. نوشیدن روزانه یک لیوان از این معجون کدو سبز با معده خالی میزان سوخت و ساز بدن را تا مقدار زیادی افزایش می دهد. نحوه درست کردن این معجون اینگونه است که: ابتدا یک عدد کدو سبز بزرگ، سه عدد خیار و یک عدد سیب ترجیحا سبز را با هم مخلوط کرده آن را به صورت مایع استفاده کنید. این معجون موجب سوزاندن کالری می شود و می توانید با استفاده از آن شما تا حد زیادی کاهش وزن داشته باشید.

افزایش سوخت و ساز بدن با نوشیدن معجون کدو سبز

بخار پز

کدو را بخارپز کنید و در کنار سایر مواد غذایی مثل گوشت، پاستا و یا حتی سایر سبزیجات سرو کنید.

سالاد

از کدو های تازه، کوچک و ترد برای تهیه سالاد های خوشمزه استفاده کنید برای این کار کدو را بشویید و به برش های خیلی نازکی تبدیل کنید و با سایر مواد تشکیل دهنده سالاد مثل گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سایر چاشنی ها مثل ماست و یا سرکه بالزامیک و روغن زیتون مخلوط کنید.

کاهش وزن باورنکردنی با سالاد کدو سبز

سوپ

ترکیب کدو همراه با قارچ و سبزیجات دیگر می تواند سوپی خوشمزه و سالم باشد.

مصرف کدو سبز با ماست

مصرف کدو سبز با برخی مواد غذایی مانند ماست، سبب کاهش وزن برای افرادی است که دچاراضافه وزن شده اند. البته برای مصرف کدو سبز و ماست، بهتر است در زمان مناسب استفاده شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

نکته مهم کدو سبز و رژیم لاغری؛ چرا باید کدو سبز را تنها مصرف نکرد؟

برخی از افراد رژیم های خود سرانه ای می گیرند و اقدام به مصرف یک نوع ماده غذایی می کنند، اما این رژیم گرفتن های خودسرانه ممکن است سبب کاهش وزن شود، اما مطمئنا سلامت افراد را بخه خطر می اندازد. رژیم های لاغری باید بتواند به سلامتی کمک کند و از ابتلا به بیماری ها پیشگیری کند نه اینکه خود سبب مبتلا شدن به بیماری های مختلف شود. به همین دلیل نباید به کدو به عنوان یک غذا برای لاغری نگاه کرد چرا که در طولانی مدت بدن دچار فقر غذایی می شود، اما اگر بتوانیم کدو را در کنار غذای خود مصرف کنیم می تواند یک عامل مهم در کاهش وزن محسوب شود. مصرف کدو در کنار غذا های دیگر می تواند مانع از جذب اضافی مواد چربی و قند شود و یک تعدیل کننده برای دریافت انرژی محسوب می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (59 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (51 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (54 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (31 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (21 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه سه شنبه 2 مرداد 1403
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت