مهم‌ترین رازهای افزایش وزن سریع در بدنسازی

  شنبه، 05 مرداد 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
مهم‌ترین رازهای افزایش وزن سریع در بدنسازی
ساعد نیوز: وقتی‌که صحبت از راهکارهای افزایش وزن سریع به‌میان می‌آید،‌ بهترین ورزشی که می‌توان برای رسیدن به این هدف به آن امید داشت، بدنسازی است.

جالب است بدانید که ورزش بدنسازی، هم برای لاغرهایی که قصد افزایش وزن سریع دارند و هم برای آن هایی که به دنبال کاهش وزن و یا تناسب اندم هستند، مفید است. رژیم غذایی بدنسازان تفاوت خاصی با برنامه تغذیه ورزشکاران دیگر ندارد؛ بلکه فقط تمرکز این رشته ورزشی بر کمیت و زمان مصرف وعده های غذایی و مکمل هاست.

یکی از سؤالات پرتکرار کاربران سایت فیتامین، راهکارهای افزایش وزن سریع در بدنسازی بوده؛ به همین منظور در این مطلب به بررسی نکات تغذیه ای و ورزشی برای افزایش وزن بدنسازان پرداخته شده است.

چطور با سرعت بیشتری افزایش وزن داشته باشم

بر روی اهداف تمرکز کنید، اعداد مهم نیستند

تصور کنید روی ترازو ایستاده اید و عدد نوشته شده بر روی صفحه نمایش قابل باور نیست. نگران نباشید، چون فاکتورهای مهم دیگری هم وجود دارد.

هیدراته ماندن بدن

بدن یک فرد سالم، همیشه هیدراته مانده و دچار کم آبی نمی شود. همین آب مصرفی باعث می شود تا وزنِ فرد، افزایش پیدا کند.

زمان وزن کشی

آیا تا به حال دقت کرده اید که وزن شما در طول روز متغیر بوده و در زمان های مختلف، ترازو عدد متفاوتی را نشان می دهد؟

یا تا حالا دقت کرده اید که در هنگام صبح، عضلات شکمتان چقدر بهتر به نظر می رسند؟ مشخص بودن عضلات شکم، به این علت است که تمام شب تا صبح چیزی نخورده اید. اگر امروز اجابت مزاج نداشته اید، احتمالاً وزن شما کمی از از وزن واقعی تان بیشتر خواهد بود.

با این حال، درست است که چنین عواملی نیز در وزن شما تأثیرگذار است، اما در همه حال تمرکزتان را بر روی اهداف مورد نظر خود بگذارید؛ مثلاً اگر هدف شما قدرتمندتر شدن است، چند کیلو اضافه وزن طبیعی بوده و مهم، رسیدن شما به هدف تان خواهد بود. سعی کنید حقایق را بپذیرید و با آن ها کنار بیایید.

وعده های غذایی را بیشتر کنید

شما باید کالری بیشتری نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند، مصرف کنید تا بتوانید در باشگاه، عملکرد خوبی داشته باشید و تمرینات خود را به درستی انجام دهید.

فقط به اهداف خود یعنی افزایش وزن سریع فکر کنید، شاید نیاز باشد روزی ۴ تا ۶ وعده غذایی مصرف کنید که شامل وعده های پیش از تمرین و پس از تمرین نیز می شود.

پروتئین بهترین دوست شماست

باید غذای مصرفی شما در هر وعده غذایی، حاوی پروتئین باشد؛ برای مثال به ازای هر کیلو از وزن خود باید مقدار خاصی پروتئین دریافت کنید. مصرف پروتئین های گیاهی مانند تخم مرغ، ماهی سالمون، گوشت گاو و مرغ نیازهای روزانه تان به پروتئین را تأمین خواهند کرد.

گزینه های دیگر برای تأمین پروتئین مانند ماست یونانی و یا پودرهای پروتئینی را هم فراموش نکنید، اما حتماً دقت داشته باشید که برای تهیه پودرهای پروتئینی ابتدا با مربی خود مشورت کرده، سپس اقدام به خرید از فروشگاه های معتبر کنید.

کربوهیدرات ها به شما انرژی می دهند

از خوردن کربوهیدرات ها غافل نشوید. بهتر است قبل و بعد از تمرینات کربوهیدرات بخورید. سیب زمینی، برنج و جو دو سر گزینه های خوبی برای تأمین کربوهیدرات مورد نیاز ورزشکاران است.

گلوتن و لبنیات آنقدرها هم ترسناک نیستند

اگر مشکلی با مصرف این دو ماده غذایی (گلوتن و لبنیات) ندارید، پس آن ها را حذف نکنید. البته اگر بدن شما حساسیت دارد و نمی توانید این مواد را مصرف کنید، اصلاً خوردن آن ها را پیشنهاد نمی کنیم.

چربی باعث حذف ریزه خوری می شود!

اگر هدف شما عضله سازی است، مصرف چربی، کمک حالتان خواهد بود؛ زیرا با مصرف چربی، سطح تستوسترون خون بالاتر رفته و به عضله سازی شما کمک می کند.

می توانید چربی مورد نیاز بدنتان را از کره، انواع روغن و آووکادو تأمین کنید؛ البته مغزها نیز اگر باعث حساسیت نشوند، گزینه های خوبی برای تأمین چربی هستند.

اگر می خواهید برای پیش از مسابقات اضافه وزن سریع داشته باشید، به سراغ رژیم کربوهیدرات بروید؛ بسیاری از ورزشکاران برای افزایش وزن سریع پیش از مسابقه، میزان مصرف کربوهیدرات (در روزهایی که وزنه می زنند) را افزایش داده و همچنین در روزهای استراحت خود مصرف کربوهیدرات را کاهش داده و مصرف چربی را بالا می برند.

یک برنامه ورزشی حرفه ای انتخاب کنید

درست است که داشتن یک برنامه غذایی برای افزایش وزن سریع اهمیت فراوانی دارد؛ اما به هیچ وجه نمی توان نقش پررنگ یک برنامه تمرینی اصولی و حرفه ای را نادیده گرفت.

شما با هر هدفی سراغ بدنسازی رفته باشید، بدون شک نیاز به یک برنامه بدنسازی حرفه ای و مطمئن خواهید داشت. پس حتماً در انتخاب برنامه ورزشی و غذایی خود دقت کافی را داشته باشید، تا بدونِ هرگونه آسیب، با خیال راحت به اهداف خود برسید.

اتفاقات خوب و بد بعد از عضله سازی و افزایش وزن

اتفاقات خوب

  • وزنه هایی که می زنید نسبت به قبل سنگین تر شده اند؛
  • هر روز بدون هیچ مشکلی حجم زیادی پروتئین دریافت می کنید؛
  • بعد از انجام تمرینات قدرتی در طول روز انرژی و قدرت بیشتری دارید؛
  • با اندام ورزیده خود توجه همه دوستان و هم سالان خود را جلب کرده و همیشه مورد ستایش آن ها قرار می گیرید؛
  • وسایل سنگین داخل منزل را جابه جا می کنید و به راحتی و بدون احساس خستگی، بچه ها را بغل می گیرید.

اتفاقات بد

  • با وجود ران های بزرگ و کمر باریک پیدا کردن شلوار مناسب واقعاً سخت است؛
  • به هیچ چیزی به غیر از تمرینات قدرتی نمی توانید فکر کنید؛
  • وقتی BMI خود را اندازه می گیرید، به شما می گوید که اضافه وزن دارید.

نتیجه گیری

بسیاری از وزنه برداران، بدنسازان و ورزشکارانی که تمرینات قدرتی انجام می دهند، ممکن است نیاز به افزایش وزن سریع داشته باشند. به همین منظور توصیه های فراوانی در رابطه با رژیم غذاییِ ورزشکاران به ویژه بدنسازان، وجود دارد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (198 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (181 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (93 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (92 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (91 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (72 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (68 نظر) حضور بازیگران و فوتبالیست های معروف در مراسم عروسی شیدا خلیق و همسرش+عکس/ از علی بیرانوند و سعید مهری تا نوید محمدزاده و سروش رفیعی (58 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار برای رسیدن دستش به سقف +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (57 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (55 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (52 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (52 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (48 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (46 نظر) حیات وحش ؛ مستند حیات وحش حیوانات / نبرد موش ، هزارپا و خرچنگ با عقرب سیاه (45 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
مهمترین عوامل در انتخاب کمربند مردانه برای داشتن یک استایل مناسب
قتل دختر 4 ساله به دست مادر سنگدل / رازی که بعد از 11 سال فاش شد
علاقه شدید ناصرالدین شاه به عینک طلا/ روزی که شاه، سوگلی کردستانی اش کور شد! +عکس
فال روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز چهارشنبه 7 شهریور 1403+فیلم
فال ابجد روزانه چهارشنبه 7 شهریور 1403
رونمایی از خانه ابدی زهره حمیدی توسط همسرش/ مرحومه میخواست در بی بی سکینه کرج دفن شود امااا...
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است
فوری: برکناری اردشیر انتظاری از دانشگاه به دلیل توهین به مهسا امینی + فیلم
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 7 شهریور 1403
عروس خانوم؛ این اقلام غیرضروری رو از لیست جهیزیه‌ات حذف کن و توی مخارجت کلی صرفه‌جویی کن
بیوگرافی و زندگی خصوصی امیررضا فرامرزی، هاشم سریال از سرنوشت و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی و زندگی خصوصی ناهید مسلمی، بازیگر برنامه جوکر2 و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم