نحوه مرتب‌سازی بوک‌مارک‌ها در کروم

  شنبه، 22 شهریور 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
نحوه مرتب‌سازی بوک‌مارک‌ها در کروم
بوک‌مارک کردن یا نشان کردن صفحات سایت‌ها در بخش بوک‌مارک‌های مرورگر، یکی از روش‌های مدیریت وب‌گردی است. زمانی که عجله دارید و نمی‌توانید مقاله‌ای را کامل مطالعه کنید و یا می‌خواهید برای دسترسی سریع، آدرس صفحه‌ای را در مرورگر ذخیره کنید. در این مطلب نحوه مرتب سازی بوک مارک ها را برای شما آموزش خواهیم داد.

لینک های بوک مارک چه لینک هایی هستند؟

این لینک ها معمولا لینکهای کاربردی کاربران هستند که آنها هر روز با این لینک ها سروکله زده و به دلیل تعداد زیاد قادر به حفظ کردن آن نیستند. با کمک بوک مارک می توانید این لیست را تهیه و در اختیار داشته باشید. اما پس از مدتی ممکن است تعداد زیاد این بوک مارک ها شما را به سردرگمی دچار کرده و نتوانید آدرس منتخب خود را به سرعت پیدا کنید. ترفندهایی وجود دارد که در آن می توانید فهرست بوک مارک های خود را مرتب و بهینه سازی کنید. در زیر روش انجام این کار برای شما شرح داده می شود.

تصویر

مراحل مرتب سازی بوک مارک در مرورگر کروم:

  • ابتدا لازم است که مرورگر کروم خود را باز کنید.
  • از سمت بالا و راست مرورگر خود، روی منوی سه خط یا در گوشی های موبایل روی سه نقطه کلیک کنید.
  • در این قسمت گزینه ای به اسم bookmark را خواهید دید.
  • روی هر کدام از سایت هایی که در فهرست وجود دارد و قصد انتخابشان را دارید کلیک کرده تا انتخابگر سایت فعال شود.
  • پس از انتخاب سایت ها، از بالای صفحه روی آیکون انتقال به نیوفولدر کلیک کنید.
  • با کلیک روی Newfolder نامی برایش انتخاب کنید. نامی که نشان دهنده دسته ای از لینک ها باشد. برای مثال اگر لینکهای انتخاب شده خبری است می توانید نام پوشه را News بگذارید، و یا اگر سایتهایی که انتخاب کرده اید ورزشی است نام Sport را روی این بوک مارک بگذارید.
  • اکنون کار به اتمام رسید و سایت های انتخاب شده توسط شما هر کدام به فولدری مجزا منتقل می شوند.
  • به این ترتیب می توانید آنها را در دسته بندی هایی جدا مرتب کرده و دسترسی راحت تری به آنها داشته باشید.

تصویر

چگونه بوک مارک های گوگل کروم فولدربندی و مرتب کنیم؟

ابتدا اپلیکیشن Chrome گوگل را اجرا کنید.

روی آیکون منوی سه نقطه در گوشه ی بالای صفحه تپ کنید.

تصویر

روی گزینه ی بوک مارک ها یا Bookmarks تپ کنید.

روی آیکون سه نقطه مقابل بوک مارکی که می خواهید مرتب کنید، تپ کنید.

تصویر

گزینه ی Select را انتخاب کنید که حالت انتخاب را فعال می کند تا بتوان چندین بوک مارک را در یک مرحله انتخاب کرد.

در ادامه روی تک تک بوک مارک هایی که می خواهید در یک فولدر جدید قرار دهید، تپ کنید تا در کنار همه ی آنها یک تیک آبی رنگ دیده شود. دقت کنید که فقط باید روی بوک مارک ها تپ کنید و لازم نیست که روی آیکون یا متن یا منوی سه نقطه ی روبروی آنها تپ کنید.

در نهایت زمانی که تعدادی از بوک مارک ها با موضوعی خاص را انتخاب کردید، روی آیکون انتقال به فولدر در نوار بالای صفحه تپ کنید.

تصویر

اگر از قبل فولدر یا فولدرهایی برای دسته بندی بوک مارک ها ساخته اید، روی نام فولدر موردنظر تپ کنید اما در غیر این صورت روی آیکون + یا گزینه ی New folder تپ کنید.

نامی دلخواه برای فولدر تایپ کنید. معمولاً کاربران بر اساس موضوع، بوک مارک ها را دسته بندی می کنند اما می توانید هر نوع دسته بندی دلخواهی را با ایجاد فولدرهای مختلف، داشته باشید.

تصویر

برای ایجاد فولدر جدید بوک مارک ها، روی آیکون تیک بالای صفحه تپ کنید.

همین مراحل را برای بوک مارک های با موضوع یا کاربری بعدی تکرار کنید تا بوک مارک ها در دسته های مختلف مرتب شوند.

تصویر

برای ویرایش کردن نام یکی از فولدرهای قبلی که حاوی تعدادی بوک مارک است، ابتدا روی فولدر موردنظر تپ کنید تا باز شود و سپس در بالای صفحه روی آیکون ویرایش که به شکل مداد است، تپ کنید و نام جدید را وارد کنید. حین ویرایش می توانید روی آیکون سطل زباله تپ کنید و فولدر را حذف کنید. همین کار در مورد تک تک بوک مارک ها نیز امکان پذیر است و می توانید آنها را تغییر نام بدهید و یا حذف کنید و همین طور به فولدر دیگری بفرستید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (637 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (566 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...