تمرینات ورزشی برای افزایش قد

  جمعه، 19 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
تمرینات ورزشی برای افزایش قد
ورزش های بلند شدن قد در میان کودکان و بزرگسالان، شامل ورزشهایی می شود که ایجاد کشش می کنند. تمریناتی که به شما در هر سنی کمک می کنند که قامتی راست و بلند داشته باشید.

تمریناتی برای افزایش قد

مسئله افزایش قد یکی از دغدغه های مهم بسیاری از نوجوانان و جوانان هست که فکر آنها را مشغول کرده که “من برای افزایش قد چکار باید انجام بدم؟”. خوب باید اگر شما دچار بیماری خاصی نباشید، ژنتیک تاثیر عمده را به داشتن قد بلند و یا کوتاه تاثیر دارد و می توان گفت حداقل ۵۰ درصد آنرا در بر می گیرد. اما بقیه عوامل چه چیزهایی هستند؟ بله درست است عواملی مثل تغذیه و ورزش هم نقش دارند.

تصویر

حرکات کششی برای افزایش قد

آویزان شدن از میله بارفیکس

اولین یار کمکی شما زمین خواهد بود! زمین و نیروی گرانش می تواند تاحد زیادی به افزایش قد شما کمک کرده و تأثیر فوق العاده ای داشته باشد. برای اینکار کافی است از یک میله بارفیکس آویزان شوید تا جاذبه زمین و وزن پایین تنه روی ستون فقرات و مفاصل بیفتد.

نکته: حواستان باشد که برای بهره گرفتن از جاذبه زمین حتماً باید میله بارفیکس را در ارتفاع نصب کرده و در حین انجام آویزان شدن پاهایتان روی زمین قرار نگیرد.

نحوه انجام حرکت:

  1. به میله آویزان شده و دستهایتان را بدون چرخاندن، در حالت صاف بگیرید.
  2. از میله آویزان شده و برای افزایش سنگینی پایین تنه پاهایتان را به صورت ضربدری بگیرید.
  3. سعی کنید کاملاً بدنتان را بکشید و همه زحمت ها را به گردن جاذبه زمین نیاندازید.
  4. سه بار به مدت ۳۰ ثانیه از میله آویزان شده و هر هفته مدت زمان انجام این حرکت را طولانی تر کنید.

کشش روبه جلو

در حین انجام این حرکت، هرچقدر پاهایتان را از هم بیشتر فاصله دهید، میزان کشش وارده به مفاصل، ستون فقرات و پاها هم بیشتر خواهد بود.

نحوه انجام حرکت:

  1. صاف روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید.
  2. پاها را کمی از هم فاصله داده و به آرامی از ناحیه کمر خم شوید.
  3. سعی کنید با دستهایتان پاها را گرفته یا حداقل دستهای خود را به پاها نزدیک کنید.

رسیدن به قد بلندتر چندان هم آرزوی دست نیافتنی نبوده و حتی شاید بعد از سن ۲۵ سالگی هم بتوان به آن دست یافت. با این حال اکثر پزشکان و متخصصان معتقدند که بعد از سن ۲۲ یا ۲۵ سالگی دیگر صفحات رشد بسته شده و تغییری در قدتان ایجاد نخواهد شد. ولی در هر صورت بدون شک انجام این حرکات چندان هم بی فایده نبوده و می توانید از فواید آن بهره مند شوید.

10 ورزش ساده برای افزایش قد:

این ورزش های ساده می تواند به شما کمک کند تا سوال ها را پاسخ دهید - چگونه به طور طبیعی می توان قد را بلند کرد؟

  • شنا کردن
  • ورزش های آویزانی
  • لمس انگشت پا
  • ژست کبری
  • تغییر لگن
  • طناب
  • شنای خشک
  • کشش ستون فقرات جلو
  • پا راست بالا
  • لگد زدن و یا پرتاب لگد نمایشی

شنا کردن برای افزایش قد:

آب یک ترکیب بسیار مهم است ، محققان می گویند نوشیدن آب کافی برای عملکرد نرمال بدن ضروری است. هم اکنون به همان اندازه که آب درون بدن شما مهم است، این آب به یک فاکتور مهم در خارج از بدن نیز تبدیل شده است. شنا کردن نه تنها انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد، بلکه همانطو که در بخش قبلی مربوط به حرکات افزایش قد در نمناک گفته شد باعث تحریک سلول های درون نیز می شود و تمام ماهیچه ها را کار می اندازند. این کار باعث می شود که قد به طور طبیعی افزایش پیدا کند.

ورزش های آویزانی برای بلند شدن قد:

ورزش های آویزانی بهترین راه برای افزایش قد است. این تمرینات استقامت بازوهای شما را افزایش می دهد. این راهی برای برقراری ارتباط با تمام ماهیچه های بالاتنه است. فرد می تواند پاهای خود را دور یک قطب بپیچد و استقامت پاهای خود را نیز افزایش دهد. سپس اگر روی بازوها آویزان شد، فرد می تواند پاهای خود را به سمت بالا بکشد و سپس آن ها را به حالت عادی برگرداند. تکرار این کار بدن را از چربی عاری می کند. زمانی که بدن تغییر می کند، قد در نهایت بلند می شود.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

چجور ی پیداش کنم
بهار
4 سال پیش

دوستان بنظرم از مصرف آمپول و قرص برای افزایش قد پرهیز کنید من مصرفرکردم و هیچ نتیجه ای که ندیدم هیچ، عوارض وحشتناکی هم داشت 😢اما با تمرینات کششی تونستم افزایش قد بدم از سایت (خوش اندام فورکیا) میتونید این تمرینات کششی را دانلود کنید و انجام بدید امیدوارم شما هم مثل من 10 سانت بلندتر بشید❤️😍
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم ادای احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو (ویدیو) دختران شهید رئیسی و سردار سلیمانی در مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی این حرکت شهید امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+ویدیو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی دست‌نوشته جالب یکی تهرانی در وصف شهید رئیسی در مراسم تشییع: خیلی سوختیم که چرا...؟ فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... گریه های آیت الله علم الهدی در زمان نماز خواندن بر پیکر شهید رئیسی و همراهانش +عکس وداع جانسوز خانواده امیر عبداللهیان با پیکر وزیر خارجه فقید ایران+ویدیو انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو آروزی متفاوت و زیبای یک دختر بچه در مراسم تشییع رئیس جمهور عکس خوابیدن 3 دختربچه خسته در تشییع پیکر رییس جمهور شهید و همراهانش رئیس مجلس دومای روسیه وارد تهران شد +ویدئو آخرین عکس از رییس جمهور شهید قبل از پرواز آسمانی برای تشییع پیکرت همین یک عکس کافیست ...+عکس/ جهان گریست با این قاب (تصویر) کدام یک از مقامات به مراسم تشییع رئیس جمهور آمدند؟ شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس
تیتر امروز   
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
حواشی داغ امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!