ورزش های مناسب برای لاغرکردن بازوها

  شنبه، 14 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
ورزش های مناسب برای لاغرکردن بازوها
بازوهای شل می تواند ظاهر انسان را بد شکل کند برای لاغر کردن آن ها نیازی نیست که حتما به باشگاه بروید می توانید با چند حرکت ورزشی مناسب و رژیم صحیح از شر آن ها خلاص شوید.

بیشتر افرادی که خواهان اندامی متناسب هستند با مشکل آب کردن چربی های بازو مواجه اند در حالی که این چربی ها به راحتی و با انجام تمرینات مناسب از بین می روند.

افراد بسیاری در پی داشتن اندامی زیبا هستند، چربی دور بازو یکی از بزرگترین مشکلات آنها محسوب می شود و چگونگی خلاص شدن از شر این چربی ها یک سوال بدون پاسخ است؛ کاهش سطح تستوسترون، کاهش مصرف پروتئین و افزایش سطح استرس از دلایل بروز این مشکلات هستند.

راهکارهایی برای رفع چربی اطراف بازو

همچنین باید غذاهای فراوری شده و هله هوله را کنار بگذارید، با حذف کردن وعده ی صبحانه مرتکب اشتباه نشوید زیرا این کار باعث می شود که مواد غذایی بیشتری را در طول روز مصرف کنید، عبور و مرور از پله ها را هر زمانی که برای تان امکان پذیر بود جایگزین استفاده از آسانسور کنید و به جای وعده های غذایی سنگین، وعده های غذایی کوچک تر را در فواصل منظم میل کنید.

همچنین افزایش مصرف سبزیجات را در رژیم غذایی و استفاده از چای سبز غیر شیرین را به عنوان نوشیدنی کمک زیادی به شما می کند، یک منبع پروتئینی، یک منبع کم چرب و کربوهیدرات را در وعده های غذایی تان بگنجانید؛ مواد غذایی غنی از فیبر مصرف کنید که میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهد و منجر به سوختن کالری بیش تر می شوند.

از مصرف کیک های مملو از قند، مواد غذایی حاوی نشاسته، نوشابه، آب نبات و غذاهای سرخ شده پرهیز کنید چرا که سطوح پایین انسولین به کلیه کمک می کند که سدیم و آب اضافی را از بدن خارج کند و وزن آب را کاهش دهد.

علاوه بر این، غذا باید در عرض ۲ ساعت پس از انجام تمرین مصرف شود، شما باید کالری مصرفی روزانه تان را بر اساس وزن بدن، قد و سطح آمادگی جسمانی خود حفظ کنید؛ متناسب ماندن به لحاظ فیزیکی از ما در برابر بیماری ها محافظت می کند و سلامت را بهبود می بخشد.

با این حال، رژیم های غذایی سنگین برای کاهش وزن ممکن است به برخی از مشکلات سلامتی منجر شوند؛ بنابراین سراغ یک برنامه ی غذایی سالم بروید!

تصویر

ورزش های پیشنهادی برای لاغر کردن بازو

شنای پیشخوان تقریباً شبیه تمرین عادی شنا است با این تفاوت که برای انجام آن به یک پلتفرم یا میز نیاز دارید؛ اپن آشپزخانه یکی از بهترین گزینه ها برای این کار باشد. برای انجام این تمرین دست های خود را روی میز قرار دهید و در موقعیت شنا قرار بگیرید سپس پاهای خود را کنار هم نگه دارید و دستان خود را با فاصله بیشتر از عرض شانه حفظ کنید؛ کمر و شانه خود را صاف نگه دارید تا فشار بیشتری روی عضله های بازو وارد شود؛ ۳مرحله ودر مرحله ۲۰بار شنا برود.

این نرمش علاوه بر آب کردن چربی اضافه ماهیچه سه سر، بازو را شکل داده و خوش فرم می کند. ابتدا روی زمین بنشینید و پاهای خود را به هم بچسبانید؛ دستان خود را به اندازه عرض شانه فاصله دهید و یک فوت عقب تر از لگن، روی زمین قرار دهید و توجه کنید که انگشتان تان باید به سمت لگن باشند؛ سپس زانوان خود را خم کنید و کف پا را روی زمین نگه دارید؛ بازوهای خود را صاف و لگن خود را بلند کنید، این کار روی بازوهای شما وزن می اندازد در ادامه آرنج چپ خود را خم کنید و به کمک بازوی راست که همچنان صاف است، لگن خود را پایین بیاورید، لگن نباید زمین را لمس کند سپس حالا همین کار را با بازوی دیگر تکرار کنید.

این ورزش را در خانه به کمک یک صندلی یا میز انجام دهید. با انجام این تمرین کل وزن بدن روی ماهیچه سه سر می افتد و کمک می کند تا آن را به شکل دلخواه درآوریم.

ابتدا صندلی یا میز را در موقعیت ثابت قرار دهید و جلوی صندلی بایستید سپس دست هایتان را از پشت روی میز یا صندلی قرار دهید؛ دستان شما باید به اندازه عرض شانه از هم فاصله داشته باشند و حداقل به اندازه ۳ تا ۴ قدم از صندلی یا میز فاصله بگیرید؛ بالا تنه خود را صاف و زانوان خود را خم کنید تا هم سطح میز یا صندلی قرار بگیرید سپس آرنج های خود را خم کنید و بدن خود را تا زمین پایین آورید و به جایگاه اولیه بازگردید؛ این تمرین را در سه ستِ ۲۰ تایی هر روز تکرار کنید.

شنای سوئدی موثر در لاغر کردن بازوها:

شنای سوئدی به شما کمک زیادی می کند تا چربی بالای بازوی خود را بسوزانید.نکته خوب در مورد این تمرین مقاومتی این است که برای انجام آن شما به دمبل، هالتر یا دیگر تجهیزات نیاز ندارید. این ورزش با انجام کار بر روی عضله سه سر عمل می کند و نتیجه مطلوبی را به شما می دهد.

  1. بر روی زمین روی شکم دراز بکشید. اکنون در موقعیت شنا قرار بگیرید، با نگه داشتن پاهایتان در یک موقعیت. دست های خود را در عرض شانه باز کنید. آرنج شما باید صاف باشد.
  2. حالا آرنج خود را خم کنید و بدن خود را به سمت زمین حرکت دهید.
  3. مطمئن شوید که شکم شما نباید زمین را لمس کند.
  4. هر روز 3 ست 10 تایی را انجام دهید.

شما می توانید شنای سوئدی باز را با باز کردن بیشتر دستهایتان انجام دهید، و شنای سوئدی بسته را با کنار هم قرار دادن دستهایتان انجام دهید.

توجه: اگر ابتدا این تمرین برایتان دشوار بود، شنا را با زانوی خم انجام دهید. در شنای سوئدی زانو، به رغم قرار دادن تمام فشار خود را بر روی پا و دست، شما می توانید بدن خود را بر روی زانو و دست خود نگه دارید.

لاغر کردن بازوها با شنای آرولین :

این ورزش روی عضله سه سر کار می کند، بنابراین به طور موثری برای از دست دادن چربی دست مفید است.

چگونه انجام می شود :

  1. بر روی زمین و روی شکمتان دراز بکشید. اکنون با نگه داشتن پاهایتان در یک موقعیت حالت شنای سوئدی را بگیرید. دست های خود در عرض شانه باز کنید. انگشتان دستتان باید به دو طرف بیرون اشاره کنند.
  2. آرنج چپ خود را خم کنید و بدن خود را به سمت چپ کج کنید.
  3. به موقعیت مرکزی برگردید و سپس همان حرکت را با بازوی راست خود تکرار کنید. این تمرین را تا آنجا که می توانید انجام دهید، تا از دست چربی های بازویتان خلاص شود.

توجه:اگر این تمرین در مراحل اول برایتان دشوار بود، زانو خود را روی زمین نگه دارید.

شنای میزی عالی برای لاغر کردن بازوها:

این ورزش تقریبا مثل شنای معمولی است. اما تنها تغییر این ورزش این است که شما نیاز به یک پلت فرم یا میز برای انجامش دارید.

  1. دست خود را بر روی پلت فرم قرار دهید و شکل شنا را بگیرید. کف پای خود را کنار هم نگه دارید و دستهای خود را در عرض شانه باز کنید.
  2. همچنین، کمر و شانه خود را صاف قرار دهید و به عضلات بازوهایتان فشار دهید.
  3. حالا شنا را انجام دهید و سعی کنید 3 ست 20 تایی بروید.

تمرین قیچی برای لاغر کردن بازوها:

قیچی یک ورزش هوازی مؤثر است که می تواند به شما کمک کند که چربی دست خود را از دست بدهید و آنها را سفت و قوی کنید.

  1. صاف بایستید و دستهای خود را مستقیما در جلوی خود با عرض شانه نگه دارید.
  2. حالا آنها را به دو طرفین ببرید و سپس باز گردانید تا هر دو بازوها یکدیگر را مانند یک جفت قیچی بپوشانند.
  3. به موقعیت اولیه بازگردید و حداقل 20 بار در روز انجام دهید.

انجام این تمرین ساده اما موثر حداقل 15 تا 2 دقیقه طول می کشد تا چربی های ذخیره شده بازوها را بسوزاند.

لاغر کردن بازوها با حرکت دست و پای مخالف:

این یک ورزش شگفت انگیز است؛ زیرا نه تنها شکل بازوها را تقویت کند، بلکه باعث تقویت عضلات پا نیز می شود. همچنین کمر را کش می دهد. این ورزش برای ایجاد پوزیشن مناسب مفید است.

چگونه انجام می شود :

  1. روی زمین، به کمک دستها و زانوها بدنتان را بلند کنید.
  2. زانوهای شما باید زیر باسن و دستانتان زیر شانه ها باشند.
  3. حالا دست راست خود را بالا بیاورید و انگشتان خود را به سمت جلو ببرید.
  4. در عین حال پای چپ خود را بلند و صاف کنید.
  5. در این موقعیت برای مدتی بمانید و سپس به موقعیت اولیه بازگردید.
  6. همان روند را با دست چپ و پای راست تکرار کنید.
  7. این تمرین را 15 تا 20 بار انجام دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان