ظرف مناسب برای نگهداری غذا در فریزر

  یکشنبه، 15 مهر 1403 ID  کد خبر 411785
ظرف مناسب برای نگهداری غذا در فریزر
ساعدنیوز: نگهداری غذای پخته باید در شرایطی ویژه صورت گیرد. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، بیشتر وقتها غذاهایی که برای مهمانی استفاده می کنیم، بیش از اندازه است و اضافی آن را باید برای روزهای بعد نگه داریم؛ یا بعضی اشخاص به علت مشغله‌های کاری در روزهای تعطیل غذای مورد احتیاج برای روزهای کاری‌شان را تهیه کنند و در فریزر نگه دارند.

بهترین ظرف برای فریزر کدام است؟

ظروف مخصوص فریزر

ظروف مخصوص فریزر از متریال گوناگونی ساخته می شوند که هر کدام از آن ها دارای خصوصیت های گوناگونی هستند که باید انتخاب خود را طبق این خصوصیت ها انجام دهید. مثلا این ظروف با پلاستیک ، شیشه و سرامیک ساخته می شوند. اغلب ظروف پلاستیک دارای درب های شفاف هستند که از بیرون ظرف محتویات آن را مشخص باشد. ظروف پلاستیکی خیلی سبک هستند و در معرض مشکلاتی از جمله شکستگی وجود ندارند.

یکی از مهم ترین خصوصیت های ظروف شیشه ای این است که همه ظرف دارای شفافیت است و از زیبایی ویژه ای هم برخوردار است. وزن این ظروف بیشتر از ظروف پلاستیکی است. ظروف سرامیکی هم دارای بدنه ای مات و غالبا درب های شفاف هستند. ظروف سرامیکی وزن بیشتری نسبت به دو نوع قبلی دارند و از نظر طرح و رنگ دارای تنوع بیشتری هستند.

نوع دیگری از بهترین ظرف برای فریزر از استیل ساخته شده اند. این ظروف کاملا ضد زنگ می باشند و به آسانی می توان آن ها را شست. ولی یکی از معایب ظروف استیل این است که به سرعت لکه بر روی آن ها می ماند و جلوه زیبای خود را از دست می دهند. این ظروف دارای دوام بسیاری هستند و وزن آن ها هم پایین است. از معایب ظروف استیل مات بودن بدنه و درب است که نمی توان به آسانی محتویات داخل ظرف را تشخیص داد.

درب محکم

بهترین ظرف برای فریزر باید دارای درب محکم باشد. درب ظروف باید به صورتی باشد که بتوان غذاهای مایع مثل خورشت ها را هم در آن نگهداری کرد. چنانچه درب ظرف ویژه فریزر محکم باشد می توان به آسانی ظرف را وارونه کرد و نگرانی برای بیرون ریختن غذا نداشت. درب های ظرف ویژه فریزر به شیوه های گوناگون مثل نوار پلاستیکی ، قفل و … محکم می شود و قابلیت نگهداری از مواد غذایی را به بهترین شیوه دارد. این کار سبب می شود تا بوی غذا از ظرف خارج نشود و به دیگر مواد غذایی منتقل نشود.

ظروف شیشه ای پیرکس

ظروف پیرکس به نوعی از ظروف شیشه ای گفته می شود که مقاومت خیلی زیادی در مقابل گرما و سرمای بسیار دارد و دچار شوک حرارتی نمی شود. به همین علتمی توان آن ها را در دستگاه های گوناگون مثل فریزر ، ماکروفر و ماشین ظرفشویی قرار داد. این ظروف دارای درب های پلاستیکی هستند که در گرمای زیاد آب نمی شوند. آب شدن مواد پلاستیکی می تواند به شدت برای سلامت انسان مضر باشد.

ظروف مناسب برای نگهداری میوه‌ها و سبزیجات

ظروف پلاستیکی به شرط داشتن درب‌های قفل‌دار که مانع از جریان هوا به داخل آن شود می‌تواند طراوت سبزیجاتی مانند کاهو و سایر سبزیجات را حفظ کند. دقت کنید که نگهداری میوه‌های تابستانی مثل زردآلو، هلو،گلابی و آلو در کیسه پلاستیکی برای مدت طولانی سبب سریع‌تر شدن فرآیند رسیدن و له شدگی خواهد شد. چنانچه میوه‌‌ها رسیده‌اند، اصلا آن‌ها را در کیسه نگذارید. به جای آن از ظروف پلاستیکی کاملا خشک و در باز استفاده کنید.

چرا استفاده از ظروف مخصوص فریزر توصیه می شود ؟

جلوگیری از فساد مواد غذایی

چیزهای زیادی در فاسد شدن مواد غذایی دخالت دارند. یکی از این عوامل میکروب ها هستند. نفوذ میکروب ها به داخل بافت غذا باعث می شود تا در مدت زمان کوتاهی شاهد خراب شدن آن باشیم. به همین علت توصیه می شود غذا را بیرون از یخچال نگهداری نکنید و آن ها را در ظروف ویژه فریزر بگذارید. مورد دیگری که سبب پیشگیری از فساد مواد غذایی در فریزر می شود این است که موقع قرار دادن غذا در ظروف ویژه، امکان گردش هوا را بر روی آن از بین می برید. چون یکی دیگر از مهم ترین عوامل خراب شدن غذا در بیرون از فریزر گردش هوا و تغذیه میکروب ها از غذای پخته شده است.

پیشگیری از تغییر مزه و بوی غذا

در محیط هایی مثل یخچال و فریزر مواد بسیاری نگه داری می شود. چنانچه آن ها را در ظروف ویژه نگذارید گردش هوا بر روی آن ها باعث می شود تا مزه و بوی یکدیگر را به هم منتقل می کند. این کار باعث از بین رفتن کیفیت و مزه غذا می شود و حتما استفاده از آن خوب نخواهد بود.

نظم دهی به فریزر

بعضی از خانم ها باقی مانده مواد غذایی یا غذای پخته در پلاستیک می گذارند و آن را در فریزر می گذارند. استفاده از پلاستیک باعث می شود تا نظم داخل فریزر از بین برود و برای پیدا کردن مواد غذایی دچار مشکل شوید. ولی وقتی که از ظروف مخصوص استفاده می کنید به آسانی مواد غذایی مورد نظر را پیدا خواهید کرد و دسترسی به آن راحت می شود. نظم دهی و زیبایی جزو خصوصیات ظروف مخصوص فریزر به حساب می آید.

نکاتی که موقع خرید ظرف نگهداری غذا در یخچال و فریزر باید بدانید

- پیش از هر چیز بدانید که ظرف نگهداری غذا را برای چه مواد غذایی می‌خواهید. ظروفی که برای مواد غذایی سرد یا گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند، فرق دارند و باید در این مورد توجه کنید. غذای گرم در ظروف پلاستیکی نگهداری نمی‌شوند؛ چون برای سلامتی زیان آور است.

- ظروف نگهداری غذا اغلب به صورت سرویس هستند و در اندازه‌های متفاوتی از کوچک تا بزرگ تولید می‌شوند. بهتر است ظروف با سایز مناسب را انتخاب کنید و زمان استفاده از آن‌ها هم ظرفی را انتخاب کنید که فضای خالی بعد از ریختن غذا در آن کمتر باشد.

- بهترین ظرف برای نگهداری غذا در یخچال ظروفی هستند که دارای درب کاملاً کیپ شده می‌باشند و نگرانی برای ریختن غذا در صورت کج شدن آن وجود ندارد.

- برای نگهداری غذا در یخچال و فریزر باید از ظرف هایی استفاده کنید که نسبت به شوک حرارتی مقاومت بالایی دارند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده: به خاطر تبریک به رهبر معظم انقلاب به من حمله کردند و با چوب منو زدند؛ اینجا که ایستاده‌ام هنوز کمرم درد میکنه (503 نظر) دختر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی: صبحانه بابا پنیر و عسل با نان سنگک و گاهی مغز گردو و مغز پسته و شیر بود؛ کاهوی تازه با رب انار رو هم میان وعده می خوردند (222 نظر) گشتی در خانه دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی؛ از دکوری‌ها و عتیقه جات گرانقیمت تا چیدمان منزل به سبک ترکیب مدرن و سنتی+ویدیو/ مشهود بودن سلیقه شرقی در انتخاب لوازم منزل (150 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده فردوس کاویانی هنرمند زرتشتی پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (137 نظر) شیلا خداداد: دختر من عاشق آقای گلزار شده بود وقتی 5 ماهش بود، ماتش برده بود و بچه ماهم آدم خوشگل رو میشناسه+فیلم😅 (137 نظر) علی دایی: من تو زندگیم یک بار ازدواج کردم این که میگن دو بار به هیچ عنوان درست نیست 2 تا دختر دارم نورا به من پدر میگه دنیز هم بابا میگه (130 نظر) چیدمان شیک مبلمان خوش رنگِ خانه حسن روحانی با تم کرم و قهوه ای+عکس/پرده و موکت ست با محیط پذیرایی، میز تیوی، فرش ایرانی (124 نظر) خلاقیت باورنکردنی هموطن یزدی در ساخت استخر در گوشه پذیرایی خانه‌اش حماسه‌ آفرید+ویدیو/ هنر نزد ایرانیان است و بس (91 نظر) پاسخ معنادار و جالب پزشکیان به حضور در نماز جمعه امروز به امامت رهبر معظم انقلاب/ صف اول نشد صف آخر می نشینیم+ویدیو (91 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مادر باهوش برای حمل 6 قلوهایش با کالسکه سفارشی در خیابان حماسه ساز شد+عکس/ مغز نگو معدن طلا بگو (86 نظر) مازیار لرستانی: وقتی3 سالم بود به من می‌گفتند دامن بپوش و منم می‌گفتم من پسرم و اسمم یا مازیاره یا کامبیز+ویدیو (84 نظر) چیدمان شیک مبلمان لاکچری و خوش رنگ خانه مدرن علی دایی/ آینه کنسول سلطنتی،آباژور، میز پیانو، گل و گیاه آپارتمانی خاص و گلدان عتیقه همسر باسلیقه شهریار ایران 👌 (79 نظر) گیتی قاسمی: بعد از جدا شدن از همسرم بی خانمان بودم و در فرودگاه می خوابیدم +ویدئو (70 نظر) نگاهی به واکنش هنرمندان و بازیگران به حملات دیشب ایران به اسرائیل؛ از نفیسه روشن و مهران غفوریان تا ژیلا صادقی و فرزاد حسنی+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار یک پیرمرد در نگه داشتن جای پارک برای رفیقش+عکس /بنازم به این ذهن خلاقِ مریض🤣 (54 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ظرف مناسب برای نگهداری غذا در فریزر
روش های نگهداری و تازه ماندن لیمو ترش
روش های بسیار مفید برای روشن تر شدن پوست
فال روزانه امروز دوشنبه 16 مهرماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 16 مهر 1403
محمود احمدی‌نژاد: پدرم رفت ثبت احوال فامیلی‌اش را عوض کند گفتند احمدی نمی‌دهیم اما احمدی‌زاده، احمدی‌فرد و احمدی‌نژاد هست! پدرم گفت من هر چه بالا و پایین کردم دیدم این احمدی‌نژاد قشنگ‌تر است
فال ابجد روزانه دوشنبه 16 مهر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 16 مهر 1403
دختر حاج قاسم سلیمانی: جمعه‌ها صبحانه با پدرم بود؛ ناهار هم درست می‌کرد اما زردچوبه‌ و دارچینش زیاد می‌شد
لیست پادشاهان هخامنشی از قدیم به جدید
افتتاح و بهره برداری از پروژه های بهداشتی درمانی دانشکده علوم پزشکی شوشتر
پیام شهردار کهن شهر شوشتر به مناسبت هفته نیروی انتظامی
عیادت شهردار کهن شهر شوشتر از همکار بستری شده در بیمارستان
مدال برنز رقابتهای کاراته آزاد عمان بر گردن کاراته کار تبریزی
شلیک با موشک بالستیک به رادار 100 میلیون دلاری
منتخب روز   
روش های نگهداری و تازه ماندن لیمو ترش دقایقی پیش؛ لبخند رضایت و حال خوش رهبر معظم انقلاب هنگام اعطا نشان فتح به سردار حاجی زاده پس از درخشش در موشک باران اسرائیل+عکس گفتگوی جذاب مسعود پزشکیان با خلبانان جت اسکورت در آسمان: انتظار نداشتیم شما ها به زحمت بیافتید؛ باعث زینت و افتخارید +ویدیو این فیلم از رهبر معظم انقلاب حسابی صهیونیست‌ها را عصبانی کرد؛ آرامش رهبری پس از پایان نماز و تبرک ایشان به تربت امام حسین(ع)+ویدیو سید حسن نصرالله: در ایران بازداشت شدم، آن هم بعد از پیروزی انقلاب و در جمهوری اسلامی! 7 تا از زیباترین جاده های ایران در فصل پاییز حضور پُر رنگ پسران ارشد رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در نماز جمعه تاریخی دیروز؛ سیدمصطفی خامنه‌ای و یوسف پزشکیان+عکس دست مریزاد اندیشمند جهان عرب به رهبر معظم انقلاب پس از حمله موشکی به اسرائیل؛ احسنت ای خراسانی+عکس مسعود پزشکیان در هواپیما: اگر قراره بمیرم با شهادت بمیرم بهتر است +ویدیو/ گر مرد رهی میان خون باید رفت، از پای فتاده سرنگون باید رفت به مناسبت تولد 52 سالگی لیلا حاتمی یادی کنیم از اولین روز به دنیا آمدن خانم بازیگر در بیمارستان +عکس /خوشحالی زری خوشکام و علی حاتمی در آن روزها 9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس