ساعدنیوز
ساعدنیوز

17 وسیله کثیف در خانه که نباید از آن ها غافل باشید

  پنجشنبه، 30 فروردین 1403   زمان مطالعه 7 دقیقه
17 وسیله کثیف در خانه که نباید از آن ها غافل باشید
بیشتر ما به تمیز کردن کف منزل، آشپزخانه و سرویس بهداشتی توجه زیادی می‌کنیم اما از وسایل آلوده‌ای که با دست اعضای خانه در تماس‌اند غافل میشویم. در ادامه با ما در این مقاله از ساعد نیوز همراه باشید، تا شما را با چند وسیله و مکان کثیف خانه و روش‌هایی برای تمیز کردن آنها آشنا کنیم.

لوازم مختلف خانه‌ دارای میزان باکتری‌ها و ویروس‌های متفاوتی هستند. در ادامه به کثیف‌ترین لوازم موجود در خانه اشاره می‌کنیم.

چند وسیله کثیف که هنگام نظافت فراموش می‌کنیم


احتمالا شما هم فکر می کنید که سنگ توالت خانه کثیف ترین وسیله ممکن است که شما در طول روز با آن در ارتباط هستید، اما در این مطلب ما می خواهیم شما را شگفت زده کنیم و به شما بگویم که خیلی چیزهای کثیف تر از آن در خانه وجود دارد که حتی فکرش را هم نمی توانید بکنید، ما به شما 17 وسیله کثیف در خانه را که مدام هم با آن ها سر و کار دارید اما نمی دانید که آن ها جزو کثیف ترین ها هستند، معرفی می کنیم تا دفعه بعدی که خواستید از آن ها استفاده کنید حسابی حواستان باشد، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

1. اسکاج ها


شاید باورتان نشود، اما چیزی که شما از آن ها برای پاک کردن و تمیز کردن ظرف و ظروف های تان استفاده می کنید، خود جزو کثیف ترین وسیله ها است. در هر سانتی متر مربع از اسکاج ها یک میلیون باکتری وجود دارد، پس سعی کنید فاصله بین عوض کردن اسکاج های تان را کمتر کنید.

اسکاج

2. دستمال های گردگیری


اسکاج ها تنها چیزهایی نیستند که برای رفع کثیفی ها از آن ها استفاده می شود. قطعا شما هم برای گردگیری خانه تان از دستمال های مخصوص گردگیری استفاده می کنید، تا این جای کار مشکلی نیست، مشکل دقیقا از همان جایی شروع می شود که شما هر بار از یک دستمال استفاده می کنید. این کار نه تنها خانه شما را تمیز نمی کند، بلکه الودگی را از یک جا به جای دیگر منتقل می کند. سعی کنید هر بار این دستمال ها را عوض کنید.

3. حوله


باورکردنی نیست نه؟ اما حوله ها هم جزو دسته بندی کثیف ترین وسیله های خانه قرار می گیرند، اگر می خواهید دلیلش را بدانید، باید بگویم که سلول های مرده پوست یا همان پوست مرده ای که مدام در حال جدا شدن از سطح پوست ما است، و همراه شدن آن با رطوبت ناشی از شستن دست ها محل مناسبی برای رشد و نمو باکتری ها فراهم می کند و همین کار باعث می شود تا حوله ها نیز آلوده باشند.

حوله

4. تخته های گوشت


اگر تخته هایی که شما از آن ها برای برش سبزیجات، گوشت و کلا مواد غذایی استفاده می کنید، چوب باشد، پس سطح آن پر از شیار است و همین شیار ها در طی زمان تبدیل به جایی برای پرورش باکتری می شود، اگر هم پلاستیکی باشد که بدتر، چون سطح آن تماما آلوده است، هر چند که مدام آن ها را بشویید. بهتر است هر چند وقت یک بار آن ها را تعویض کنید.

5. سینک آشپزخانه


سینک آشپزخانه جایی است که از آن برای شستن ظرف و ظروف و مواد غذایی و خلاصه هر چیز دیگری استفاده می شود و اگر خود سینک به صورت کامل ضدعفونی نشود، می تواند این آلودگی را به دیگر چیزها نیز منتقل کند، پس حتما در تمیز کردن سینک آشپزخانه تان نهایت وسواس و دقت را به کار ببرید چون حامل انواع و اقسام آلودگی ها هستند.

سینک

6. پادری ورودی خانه


این مورد هم که اصلا نیاز به گفتن ندارد، خب مشخص است که این وسیله جزو کثیف ترین ها است، اصلا شاید بهتر بود جزو موارد اول آن را بیان می کردیم، اما خیلی هم فرق نمی کند در هر صورت باید به تمیز کردن و پاکیزگی آن اهمیت داد، چرا که آلودگی این وسیله می تواند باعث شود تا آلودگی از همان ورودی خانه به تمام خانه منتقل شود.

7. مسواک ها


شما از مسواک ها برای پاک کردن دندان های خود استفاده می کنید، بنابر این طبیعی است که آن ها آلوده باشند. در میان قلمو های مسواک ها باکتری های زیادی زندگی می کنند که می توانند تا مدت ها زنده بمانند، بنابراین باید خوب مسواک های تان را شست و شو دهید و آن ها را هر 6 ماه یک بار عوض کنید، حتما برای مسواک های تان درپوش تهیه کنید و نکته مهم تر این که آن ها را از توالت دور نگه دارید.

مسواک

8. برس های آرایشی


این یک واقعیت است که 72 درصد خانم ها نمی دانند که باید برس های آرایشی را هر چند وقت یک بار عوض کنند و یا آن ها را خوب بشویند. چرا که این برس ها محل مناسبی برای تجمع گرد و خاک و باکتری هایی است که هنگام کشیده شدن این برس ها از روی صورت به آن ها منتقل می شود. جوش شرین یک پاک کننده مناسب برای برس های آرایشی است. یک ظرف آب را بگذارید تا جوش بیاید، سپس چند قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید و برس ها را درون آن قرار دهید تا حسابی تمیز شوند.

9. کیف پول


قبول ندارید که کیف پول ها یکی از کثیف ترین چیزهایی است که روزانه با آن ها در ارتباط هستید؟ آن ها را هر جایی که دم دستمان برسد می گذاریم، مدام هم دستمان می گیریم، خب معمول است که ان ها کثیف هستند، فقط کافی است یک روز تمام دقت کنیسد که آن ها را کجا می گذارید.

کیف پول

10. دستگاه قهوه ساز


قهوه سازها معمولا چون زیاد استفاده می شوند و فاصله بین استفاده از آن ها کم است، خوب تمیز نمی شوند، اما بهتر است بدانید که باید برای تمیز کردن آن ها حسابی وقت بگذارید و در پایان هر روز کل مخزن آن را به خوبی بشویید و ضد عفونی کنید در غیر این صورت لکه های قهوه ای رنگ روی مخزن باقی می مانند و بستر مناسبی را برای رشد و نمو باکتری ها ایجاد می کنند.

11. کلید و پریزها


فکرش را بکنید که در طول روز چند بار و چند نفر با کلید و پریزها در ارتباط هستند؟ آن هم با دست هایی که هرکاری با آن ها انجام می شود. بنابر این می توان گفت که آن ها هم جزو کثیف ترین وسیله های خانه هستند، با این که بسیار کوچک و به چشم نمی آیند.

پریز

12. کنترل ها


کنترل تلویزیون و دی وی دی ها هم مانند کلید و پریزها هستند و معمولا بین تمام افراد خانواده دست به دست می شوند بنابر این آلوده هستند. می توانید از پد های آغشته به الکل برای تمیز کردن آن ها استاده کنید، دقت کنید که به کنترل ها آسیب نزنید.

13. تلفن


تلفن ها نیز به همین شکل، آن ها را هم هر جایی ممکن است بگذارید و در ضمن افراد زیادی با آن ها در ارتباط هستند، پس بهتر است آن ها را هم هر چند وقت یک بار تمیز کنید به همان روشی که در بند قبل توضیح داده شد. باز هم تاکید می کنم که دقت کنید که به تلفن آسیب نزنید، در ضمن الکل بعضی از رنگ ها را از بین می برد.

تلفن

14. هدفون ها و هندزفری ها


هیچ می دانید که که در داخل گوش باکتری های زیادی زندگی می کنند که با استفاده از هدفون و هندزفری تعداد آن ها بیشتر هم می شود؟ دقت کنید که این کار مستقیما با سلامتی شما در تماس است. پس به تمیز کردن هدفون ها وهندزفری هایتان اهمیت دهید.

15. تشکچه های یوگا


اگر قرار است که از ورزش یوگا برای سلامتی تان استفاده کنید، باید به وسایل و تجهیزاتی که برای آن استفاده می کنید اهمیت دهید، به طور مثال تشکچه های یوگا جزو وسایلی هستند که بعد از هر بار استفاده باید شسته و تمیز شوند. چرا در هنگام ورزش عرق خواهید کرد و در هنگام عرق کردن مقداری از سموم بدنتان نیز دفع خواهد شد و شما هم مدام با تشکچه ها در ارتباط هستید، پس به خاطر سلامتی خودان به نظافت وسایل ورزشی تان اهمیت دهید.

تشک

16. صندلی های ماشین


ماشین ها فرمتی از خانه هستند، آن ها جزو وسایلی هستند که در طول روز زیاد با ان ها رد ارتباط هستیم. کیف هایی که روی زمین گذاشتیم را روی صندلی ها می گذایم، دست هایی که به همه جا زدیم را روی آن ها می گذاریم و خلاصه این که هر چیز الوده ای که فکرش را بکنید با آن ها مرتبط است، پس دفعه بعدی در تمیز کردن این صندلی ها وقت بیشتری صرف کنید.

17. دست ها


سر منشا بیشتر این الودگی ها دست های ما هستند که الودگی را منتقل می کنند. شاید تعجب کنید اما واقعا دست ها هم جزو این لیست هستند. بهت است از مواد شینده که حاوی ضدعفونی کننده های قوی هستند برای شست و شو استفده کنید تا به میزان قابل توجهی الودگی محیط اطراف تان نیز کم شود.

سخن پایانی


به نظر شما چه چیز هایی در این لیست کم است؟ منتظر نظراتتان هستیم. قسمت نظرات انتهای مطلب بهترین جا برای بیان نکته های شما است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (287 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (225 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (97 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (90 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (75 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (60 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (58 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی‌نظیر و جالب یک رستوران کره‌ای برای سرد کردن به موقع غذای داغ/ این راهکار پربازدید شد+عکس عکس خاطره انگیز و زیبای رضا داوودنژاد با همسر و مجریان معروف/ از المیرا شریفی مقدم تا ژیلا صادقی! گرگم به هوا بازی کردن جدی مهران غفوریان و حامد آهنگی/ بالاخره موفق شد حرص آقای بازیگر رو دربیاره+ویدیو بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند
تیتر امروز   
ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد!
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده